![]() |
![]() |
|
#131
|
|||
|
|||
![]()
Cătălin, te rog înceracă pentru un minut să renunți la orice prejudecată, la litera legii și să te cobori la ceea ce am încercat să-ți transmit/să-ți transmitem, să te te gândești că au fost și sunt sfinți purtători de Hristos care s-au împărtășit zilnic sau aproape zilnic și care au transmis acest duh ucenicilor lor.
|
#132
|
|||
|
|||
![]()
Adica par.Calciu, ca domnia sa a spus de influente catolice. Sau nici macar nu ai citit mesajele. Asta cu "intelegi tu de cine" imi pare ca ai spus-o cu un oarecare aer de superioritate. Pe care il ai aproape intotdeauna, desi nu are si o baza. Pentru ca sunt multe lucruri pe care nu le intelegi, ai spus multe lucruri gresite pana acum pe forum. dar mandria te face sa crezi ca nu poti gresi si ca stii foarte multe.
|
#133
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#134
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#135
|
||||
|
||||
![]()
Vorbim limbi diferite, Cătălin, nu știu cum să explic. Recunosc faptul că nu știu multe, că am întrebări și caut răspunsuri. Dar cele oferite de tine nu mă hrănesc. Există, slavă Domnului, oameni - sfinți, preoți, teologi, simpli credincioși - ale căror cuvinte își găsesc loc în inima mea. Este o lumină care le înconjoară, este un duh care le însoțește.
|
#136
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De fapt si tu spui acelasi lucru ca si mine, dar ca nu intelegi ca cei ce contesta necesitatea spovedaniei pentru impartasire nu considera ca e important sa fie curat si vrednic cel ce se impartaseste. Pentru ca omul face o gramada de pacate numai cu gandul in fiecare zi, iar astea se aduna, degeaba spune ca se spovedeste doar cand face un pacat de moarte. Complet gresit. Deci tu sustii acelasi lucru ca si mine, dar ca nu-ti dai seama ce spun ambele parti, si ca cei ce sustin nenecestiatea impartasirii spun altceva. |
#137
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Asta spun si eu, pe sfinti sa ii ascultam, dar nu doar ce ne convine noua sa luam de la ei. P.S. Deci un adventist va gasi duh si lumina doar in ce spune un adventist sau cineva care crede ca toate cultele sunt bune (daca e un adventist liberal). Un ortodox atras de new-age va gasi foarte interesant ce spune florin.oltean si nu-i va placea duhul a ceea ce spunem noi. Etc. Last edited by catalin2; 28.12.2014 at 22:51:12. |
#138
|
||||
|
||||
![]()
Deci o învățătură de credință este însoțită de un anumit duh. Dacă este adevărată, ea este însoțită de Duhul lui Hristos. Prin cuvintele inspirate de El în inima celor ce cred în El, vorbește El însuși. Noi avem în general dispute de idei. Or, noi suntem oameni, nu idei, după cum Adevărul nu este o realitate obiectivă, ci Însuși Hristos, care este Subiect.
Să ne curățim inimile și să ne rugăm ca să fim noi în Duhul Său, singurul care ne poate învăța adevărul sau care ne poate ajuta să-l recunoaștem atunci când îl auzim. |
#139
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#140
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cum putem desprinde învățătura de persoane? Ce sens și ce ființă, ce statut ontologic are o învățătură desprinsă de persoană? O carte fără cititor NU CONȚINE învățătură, ci doar semne care pot ajuta pe om către o învățătură. Cartea fără subiectul cititor (sau cu un subiect analfabet, care nu stăpânește codul, adică o relație prin care semnul să desemneze ceva) este un obiect mort sau o mâzgălitură. Ea prinde viață doar prin actul lecturii. La fel, o teorie, o învățătură este moartă, stearpă, fără persoana care să o (atenție!) creeze prin participarea la ea. Învățătura este un ACT DE RELAȚIE, nu un obiect în sine, un dat absolut. Viața însăși nu este un ceva obiectual, ci o relație, o întâlnire. Nici o informație nu există decât într-un act relațional, de comunicare. Meditează la asta, te rog. Cătălin, poate e folositor să avem mai des în vedere viziunea organică pe care Sfântul Ioan Evanghelistul o exprimă în textul Evangheliei după Ioan. Vița, mlădițele, seva... Nu există nici o învățătură dincolo de acestea, ci doar în acestea, în legătura lor organică. Revelația nu vine ca un dat peste noi, ca un obiect exterior gata făcut, prefabricat, ci e un proces tainic care se produce în om, prin om. Izvorul nu oferă totul de-a gata ci, la întâlnirea cu un anumit receptor (creștinul) naște conținutul a ceea ce noi numim Revelație. Această Revelație nu există în sine, dacă nu ar fi oameni care să participe la ea. Este o împreună-lucrare dintre Dumnezeu și om. Deci nu mai separa învățătura Bisericii de oamenii care o alcătuiesc și de Omul Care o insuflă. Nu există o învățătură în sine, desprinsă de sfinți și de comuniunea lor sobornicească, plină de Duhul Sfânt. Învățătura Bisericii este o întâlnire între Persoanele Dumnezeiești și persoanele umane, nu este un ceva (obiectual, adică) adăugat peste oameni sau băgat în capul lor în mod mecanic. Ea se naște din această întâlnire, nu vine gata făcută. Învățătura e un mod de a fi în relație cu Dumnezeu. Acest mod de a fi se exprimă în limbaje: cuvântul scris, cântece, icoane etc. Îmi pare că tu crezi în învățătura asta supraadăugată vieții reale (de relație, de comuniune) mai mult decât în Viață, adică mai mult decât în Dumnezeu. Care este relație veșnică de Persoane. |
|