![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
In concluzie sa ascultam de ce spune Biserica, Traditia si sfintii, nu teologul X care a citit la teologul Y ca a gresit Biserica 1600 de ani, cum zic si protestantii. Pentur ca Biserica e Sfanta.
Dupa libertatea practicarii crestinimului, data de Sf. Constantin cel Mare, Biserica a putut sa se organizeze mai bine. Acum se face si canonul Bibliei. Se renunta la spovedania publica, pentru ca smintea credinciosii. Nu se mai da Sfanta Impartasanie credinciosior, acasa, ca nu se stia ce face fiecare cu ea sau daca o lua cu vrednicie. In Didahia scrie ca inainte de impartasire fiecare trebuie sa-si marturiseasca pacatele, ca sa fie sfant. E posibil ca atunci cand se dadea Impartasania acasa sa nu se fi spovedit in fiecare zi. Dar s-a constatat ca oamenii nu o mai uau cu vrednicie, ca la inceput. Tot Biserica a hotarat ca sa se renunte la aceasta practica si fiecare sa se spovedeasca inainte de impartasire. Acum 1600 de ani. Asadar, sa ascultam de duhovnicii mari, care respectau Traditia Bisericii: Par. Arsenie Papacioc: "- Este intotdeauna necesara Spovedania inainte de Sfanta Impartasanie? - Este, ca sa-ti ierte pacatele." Par. Cleopa: "- Se poate impartasi cineva fara sa se spovedeasca ? -Nu. Niciodata. Si in caz de moarte si de altceva, nu. Intai spovedania si apoi sa se impartaseasca." Par. Calciu: "Dupa traditia bisericeasca de multe secole si dupa regulile bisericii, impartasirea credinciosului este conditionata de post si de spovedanie." Nu doar ei, dar toti duhovnicii si sfintii au sustinut acelasi lucru. A facut Par. Shmemann o greseala si unii s-au luat dupa acea greseala. |
|