![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
-stie cineva unde pot sa gasesc textul slujbei de boboteaza,sfintirea apei,rugaciunile care se citesc... ?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Poate sunt eu "semi-gnostic" si daca gresesc chiar ii rog (cu argumente) pe cei care ar fi gasit ceva contrar parerii mele sa ma contrazica, dar mie nu mi se pare de nici un ajutor si nici normal ca un laic sa caute si sa citeasca rugaciunile preotilor. Asa cum nu mi se pare normal nici sa repete sau sa rosteasca in timp cu preotul la Liturghie sau alte slujbe rugaciunile preotului. Crestinul de rand nu are nici harul, nici pregatirea, nici alte motive care sa ii confere dreptul sau "taria" de a invoca, binecuvanta, blestema..., rostind rugaciunile preotului in cadrul slujbelor.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
-am ascultat la slujba dar nu am inteles tot (nu am tinut minte...),si de aceea am vrut sa vad textul |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Așa mi s-a întâmplat și mie: mi-a plăcut rugăciunea auzită la slujbă și mi-am dorit să o pot citi, așa că îți mulțumesc mult pentru link!
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
gand la gand cu bucurie
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Oare luarea aghiazmei mari este intotdeauna insotita de ispite ( si inainte si dupa) sau numai la astia mai pacatosi, asa ca mine??? Chiar ajunsesem sa-mi fie frica sa mai iau, ( de multe ori am zis ca nu o mai fac alta data), si cu toate astea...aproape de ficare data m-am razgandit si tot am luat...pentru ca asa trebuie ( "ptiertarea pacatelor, intarirea si tamaduirea trupului si sufletului, biruirea patimilor si neputintelor")
PS: sau poate ispitele vin mai rau atunci cand nu ai ajunat corespunzator ( ai mancat chiar de dulce in Ajunul Bobotezei, ai mancat dupa 12 noaptea, etc, nu ai tinut cum trebuie postul precedent, ai avut relatii trupesti sau te-ai gandit la asa ceva, etc) sau ai vreun pacat nespovedit, stiu eu? Era o discutie pe net daca luarea aghiazmei mari acum, de Boboteaza, este strict conditionata de ajunare ( post aspru in ajunul praznicului), adica cine nu ajuneaza nu e bine sa ia- si s-a ajuns la concluzia ca nu, aghiazma mare poate fi luata acum de oricine, ( chiar si de femei in perioada de necuratie...???), in schimb ideal ar fi ca crestinii mai ravnitori sa ajuneze pentru a lua intai sfanta impartasanie in ziua praznicului, daca au posibilitatea....( si apoi aghiazma mare, in zilele randuite). Referitor la cine poate lua si cine nu, am auzit odata la servici o discutie in care o colega ii spunea alteia sa nu indrazneasca sa ia aghiazma pt ca in trecut facuse un avort...??? Exista vreo asemenea restrictie? Last edited by fallen; 07.01.2015 at 15:41:37. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Boboteaza - Constanta 2015: https://www.youtube.com/watch?v=aRlsye9Dhqc
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
http://www.mirem.ro/pdfuri/molitfelnic.pdf -Imi place o rugaciune alcătuită de Sofronie patriarhul Ierusalimului: "Treime mai presus de fire, preabună, preadumnezeiască, atotputernică, a toate văzătoare, nevăzută, nepătrunsă, făcătoarea ființelor celor înțelegătoare și a firilor celor cuvântătoare, bunătatea cea firească, lumina cea neapropiată, Care luminezi pe tot omul care vine în lume, strălucește și întru mine nevrednicul robul Tău! Luminează ochii minții mele, ca să îndrăznesc a lăuda binefacerea și puterea Ta cea nemăsurată. Fie bineprimită rugăciunea ce se aduce de mine pentru poporul ce stă înainte; să nu oprească păcatele mele venirea aici a Sfântului Tău Duh, ci mă iartă, Ceea ce ești preabună, ca să strig către Tine fără osândire și să grăiesc și acum: Te slăvim pe Tine, Stăpâne Iubitorule de oameni, Atoatețiitorule Împărate, Cel ce ești mai înainte de veci. Te slăvim pe Tine, Ziditorule și Făcătorule a toate. Te slăvim pe Tine, Fiule al lui Dumnezeu, Unule-Născut, Cel ce ești fără tată din mamă și fără mamă din Tată. Că în sărbătoarea trecută Prunc Te-am văzut, iar în aceasta de acum desăvârșit Te vedem pe Tine, Cel ce Te-ai arătat desăvârșit, Dumnezeul nostru, din Cel desăvârșit. Astăzi ne-a sosit nouă tuturor vreme de praznic și ceata sfinților cu noi se adună, și îngerii cu oamenii împreună- prăznuiesc. Astăzi, harul Sfântului Duh în chip de porumbel asupra apelor a venit. Astăzi, Soarele cel neapus a răsărit și lumea cu lumina Domnului se luminează. Astăzi, luna cu raze luminoase tot pământul luminează. Astăzi, stelele cele luminoase cu lumină strălucitoare lumea înfrumusețează. Astăzi, norii rourează din cer omenirii ploaia dreptății. Astăzi, Cel nezidit, de voia Sa este atins cu mâna de către făptura Sa. Astăzi, Proorocul și Înaintemergătorul se apropie de Stăpânul, și cu frică stă înaintea Lui, văzând pogorârea lui Dumnezeu la noi. Astăzi, apele Iordanului se prefac în vindecări cu venirea Domnului. Astăzi, cu curgeri tainice toată făptura se adapă. Astăzi, păcatele oamenilor se șterg în apele Iordanului. Astăzi, raiul s-a deschis oamenilor și Soarele dreptății ne luminează nouă. Astăzi, apa cea amară, din timpul lui Moise, se preface în dulceață poporului, cu venirea Domnului. Astăzi, sântem izbăviți de plânsul cel de demult și ca un Israel nou ne-am mântuit. Astăzi, ne-am izbăvit de întuneric și cu lumina cunoștinței de Dumnezeu ne luminăm. Astăzi, negura lumii se ridică cu arătarea Dumnezeului nostru. Astăzi, se luminează cu făclii de sus toată făptura. Astăzi, înșelăciunea se surpă și calea de mântuire se face nouă prin venirea Stăpânului. Astăzi, cele de sus cu cele de jos împreună-prăznuiesc, și cele de jos cu cele de sus împreună-vorbesc. Astăzi, obștea cea sfințită și mult vestită a ortodocșilor se bucură. Astăzi, Stăpânul merge la Botez, ca să ridice firea omenească la înălțime. Astăzi, Cel neplecat se pleacă robului Său, ca să ne libereze pe noi din robie. Astăzi, Împărăția Cerurilor am dobândit, iar Împărăția Domnului nu va avea sfârșit. Astăzi, pământul și marea și-au împărțit bucuria lumii, și lumea de veselie s-a umplut. Te-au văzut apele, Dumnezeule, Te-au văzut apele și s-au temut. Iordanul s-a întors înapoi, văzând Focul Dumnezeirii pogorându-Se trupește și intrând într-însul. Iordanul s-a întors înapoi, văzând pe Sfântul Duh în chip de porumbel pogorându-Se și zburând în împrejurul Tău. Iordanul s-a întors înapoi, văzând pe Cel nevăzut făcându-se văzut, pe Făcătorul întrupat, pe Stăpânul în chip de rob. Iordanul s-a întors înapoi și munții au săltat văzând pe Dumnezeu întrupat, și norii au dat glas, mirându-se de Cel ce a venit, Lumină din Lumină, Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat, prăznuirea Stăpânului văzând astăzi în Iordan și pe Cel ce moartea neascultării și boldul înșelăciunii și legătura iadului în Iordan a afundat și a dăruit lumii Botezul mântuirii. " Troparul: "În Iordan botezându-te Tu, Doamne, închinarea Treimii s-au arătat; că glasul Părintelui a mărturisit Ție, Fiu iubit pe Tine numindu-Te; și Duhul în chip de porumbel a adeverit întărirea cuvântului. Cel ce Te-ai arătat, Hristoase Dumnezeule, și lumea ai luminat, slavă Ție." |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Intrebari legate de Boboteaza | sophia | Biserica Ortodoxa Romana | 19 | 12.01.2012 23:04:31 |
Boboteaza - Botezul Domnului | costel | Diverse Sarbatori | 11 | 04.01.2012 16:53:34 |
Colind de boboteaza | allllexandru | Generalitati | 10 | 07.01.2011 15:24:54 |
De ce aruncam Crucea in apa la Boboteaza? | windorin | Diverse Sarbatori | 12 | 05.01.2011 21:43:37 |
apa sfintita | chivari1 | Generalitati | 1 | 05.12.2010 17:22:39 |
|