![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Canonizarea Cuviosului Paisie Aghioritu
Patriarhia Ecumenică a anuntat canonizarea Cuviosului Paisie Aghioritul În cadrul întâlnirii sinodale a Patriarhiei Ecumenice de astăzi, s-a hotărât în unanimitate propunerea de canonizare a Cuviosului Paisie Aghioritul. Conform anuntului publicat pe site-ul Patriarhiei Ecumenice, în cadrul Sedintei ordinare desfăsurate ieri, 13 ianuarie, Sfântul Sinod, sub conducerea Sanctitătii Sale, Patriarhul ecumenic Bartolomeu, a acceptat în unanimitate recomandarea Comisiei Canonice de înscriere în Sinaxarul Bisericii Ortodoxe a Cuviosului Paisie Aghioritul (adormit întru Domnul pe 12 iulie 1994). Sfinte Cuvioase Părinte Paisie, roagă-te lui Dumnezeu pentru noi !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) Last edited by cristiboss56; 14.01.2015 at 17:24:55. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Nu stiu unde sa postez aceasta stire. E foarte trist ca se ajunge aici!
http://www.gandul.info/stiri/site-ul...ckeri-13766035
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Cred ca aia de la secu nu au alta treaba decat sa bage spaima in oameni. Acum cica ne ataca hackerii.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Siteul a fost spart si blocat pana acum cinci minute !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#6
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Comisia interortodoxă specială, înființată la inițiativa Sinaxei Întâistătătorilor Bisericilor Ortodoxe din luna martie 2014, s-a întrunit, pentru a doua oară, între 15 și 21 februarie 2015, la Centrul Patriarhiei Ecumenice de la Chambésy, Elveția, informează Biroul de presă al Arhiepiscopiei Târgoviștei. La această întrunire au participat reprezentanții celor 14 Biserici Ortodoxe autocefale. Președinția întrunirii a fost asigurată de Înaltpreasfințitul Părinte Mitropolit Ioannis de Pergam, reprezentantul Patriarhiei Ecumenice. Biserica Ortodoxă Română a fost reprezentată la această reuniune, cu binecuvântarea Preafericitului Părinte Daniel, Patriarhul României, prin Înaltpreasfințitul Părinte Mitropolit Nifon, Arhiepiscopul Târgoviștei, însoțit de pr. prof. dr. Viorel Ioniță, consilier patriarhal onorific. Obiectivul întrunirii a fost revizuirea textului intitulat „Contribuția Bisericilor Ortodoxe locale la realizarea idealurilor creștine de pace, libertate, frățietate și dragoste între popoare și înlăturarea discriminărilor rasiale“, care fusese adoptat la cea de a III-a Conferință Panortodoxă Presinodală, desfășurată la Chambésy, între 28 octombrie și 6 noiembrie 1986. Având în vedere că de la adoptarea acestui text au trecut 29 de ani, se impunea revizuirea sa, pentru a fi pregătit spre a fi prezentat Sfântului și Marelui Sinod. În urma discuțiilor, comisia specială a adoptat în unanimitate o versiune revizuită a cinci capitole din textul în cauză, urmând ca ultimele două capitole, care necesită un studiu mai aprofundat, să fie adoptate la cea de a treia și ultima întrunire a acestei comisii, care va avea loc tot la Chambésy, între 29 martie și 5 aprilie 2015.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#8
|
||||
|
||||
![]() Textul conferinței susținute de Athanasios Rakovalis în cadrul întâlnirii de la București cu titlul „Sfântul Cuvios Paisie Aghioritul. Mărturia unui ucenic” Simt o mare recunoștință față de Dumnezeu pentru faptul că m-a învrednicit să-l cunosc și să-l trăiesc îndeaproape pe Cuviosul Paisie timp de aproximativ 12 ani. Nu m-am despărțit de el din momentul în care l-am cunoscut și până la adormirea sa. Acesta m-a atras la credință și cu acesta discutam toate cele ce țineau de viața mea. Nu îndrăznesc să-l numesc părintele meu duhovnicesc, deoarece nu-i semăn întru nimic. Altceva este micimea sufletului meu și patimile mele, și altceva este sufletul Starețului, purificat de patimi, curat ca și cristalul, plin de lumina Sfântului Duh. Starețul îl avea neîncetat pe Dumnezeu înlăuntrul său. Părintele Paisie era ceea ce Biserica numește „TEOFOR”, purtător de Dumnezeu. Această prezență a lui Dumnezeu o simțeau aproape toți cei care se apropiau de el. De ce mergeau la el și nu la alt monah? Cărturar nu era, făcuse doar patru clase primare. Un fizic impunător nu avea, era de statură mijlocie, spre scund. Vreo vrednicie preoțească nu avea, nu era nici preot, nici ierarh. Și totuși mergeau la el să-i ceară sfatul călugări, stareți, preoți, ierarhi, senatori, generali, miniștri, deputați, bogați și săraci, militari și anarhiști, intelectuali și inculți, consumatori de droguri și familiști. Oameni de toate categoriile! Ce era acel ceva care-i atrăgea pe oameni ca un magnet? Era Harul lui Dumnezeu! De multe ori, acest Har sfânt se manifesta într-un mod neobișnuit. De exemplu, discutam odată în curtea lui doar eu și el, când am simțit o mireasmă puternică și, surprins, m-am ridicat automat ca să văd unde arde tămâie!!! Există vreo tămâie atât de puternic și frumos mirositoare încât să umple întreaga curte? Mă apucase euforia. Căutam cu mirare în stânga și în dreapta pentru a găsi sursa acelei miresme. Starețul, așezat și calm, m-a întrebat liniștit și simplu: „Ai simțit mireasmă?”. „Da, Gheronda, miroase foarte tare”, am răspuns și m-am așezat smerit alături de el, înțelegând că Starețul era cel care emana buna mireasmă. Aceasta a fost prima dată când mi s-a întâmplat acest lucru. După ani de zile și după destule asemenea binecuvântări, eram mai reținut în manifestările mele. Am învățat și de la ceilalți părinți, care îl cunoșteau mai bine și mai profund. Când se întâmpla ceva de acest gen, ceva duhovnicesc, ședeam amândoi liniștiți și nu comentam evenimentul, pentru a nu-l pune într-o situație stânjenitoare. Acceptam în liniște, cu o mare bucurie interioară și cu recunoștință, darurile dumnezeiești ale Starețului. Le primeam cum primește un copil sărutul și mângâierea tatălui său. Nu mă gândeam la nimic altceva. Astăzi, scriind aceste rânduri, mă gândesc și zic – metaforic vorbind – că Starețul ne „hrănea duhovnicește”. Aceste evenimente ne topeau sufletul și îl umpleau cu dragostea de Hristos. Voiam să-L cunosc pe Hristos tot mai bine, tot mai profund. Foame și sete după Dumnezeu! Acesta era rezultatul darurilor duhovnicești de mai sus. Este un mare ajutor în viața duhovnicească. Astfel, urcușul greu al vieții ascetice devenea dulce și vrednic de dorit. Am văzut la câțiva călugări din cercul apropiat al Starețului această stare, cunoscută în spațiul asceților drept „nesațiul de asceză”. După cum cineva, apropiindu-se de o sobă, se încălzește, tot așa cei mai mulți dintre cei care se apropiau de Părintele Paisie se topeau duhovnicește. Măsura, profunzimea și gradul acestei trăiri diferea de la om la om, dar și în cazul aceleiași persoane, de la o situație la alta. Fețele se luminau, se făceau mai frumoase, mișcările aveau ceva deosebit. Îmi amintesc, după atâția ani, de un mirean, a cărui față trăda ceva cu totul impresionant, ceva sfânt, în urma întâlnirii cu Starețul… Starețul era ceea ce numim „transmițător al Harului”. După cum este un lucru firesc pentru noi, oamenii, să vedem fața celuilalt fără nici un efort, tot așa și pentru Stareț era firesc să „vadă” interiorul inimii oamenilor care se apropiau de el. Pentru el, aceasta era o stare permanentă, obișnuită. La început, rămâneam surprins când îmi descoperea gândurile și cele ascunse ale inimii mele. Dar el avea atâta simplitate, încât te făcea și pe tine să tratezi aceste lucruri neobișnuite și extraordinare ca pe ceva firesc și obișnuit. Mai apoi m-am familiarizat atât de mult cu această harismă a Starețului, încât îl întrebam pur și simplu: „Să vă spun eu, Gheronda, sau îmi veți spune Sfinția Voastră?”. Cu alte cuvinte, să vă spun gândurile și problemele care mă preocupă sau îmi veți răspunde Sfinția Voastră, fără să vă mai întreb eu? Când avea multă lume și nu era timp, Starețul îmi zicea: „Ascultă, pentru această problemă vei face asta, pentru cealaltă, asta …”, adică răspundea la întrebările mele fără să i le fi exprimat anterior! Câteodată, prevăzând viitorul, ne dădea sfaturi referitoare la cele care urmau să se întâmple mai târziu! De multe ori, Starețul cunoștea caracterul și interiorul sufletului oamenilor pe care nu-i văzuse și nu-i întâlnise niciodată. Exemplu: îi vorbeam despre un coleg de studenție și el mi-a descris discuția pe care o avusesem cu el, dar și caracterul lui. Exactitatea observațiilor Starețului m-a lăsat fără cuvinte. Altă dată, când aveam probleme cu un vecin în vârstă mai ciudat, care bătea la ușa mea pentru a mă apostrofa, m-am adresat Starețului, cerându-i sfatul. Mi-a spus zâmbind: „Când strigă, să-i spui asta și asta…”. Într-adevăr, cu prima ocazie când a făcut gălăgie fără nici un motiv, cum a auzit cuvintele spuse de Stareț, s-a oprit imediat și a plecat liniștit. Starețul îi atinsese o anumită coardă sensibilă… Omul îndumnezeit, Sfântul, Cuviosul Paisie, era o matriță a lui Hristos. Îl descoperea pe Hristos în ochii oamenilor din vremea sa. Cu cât este cineva mai sfânt, cu atât mai puternic, mai curat, mai sigur Îl descoperă pe Hristos oamenilor care se apropie de el. Cuviosul Paisie a făcut acest lucru cu mii de oameni! Mii sau, poate, milioane de oameni și-au întărit credința prin intermediul lui. Dacă vi se pare exagerat numărul, vă voi spune că numai în Rusia au fost vândute în jur de zece milioane de cărți despre Cuviosul Paisie. Fără a mai vorbi despre celelalte țări. Și continuă să se vândă și să ajute oameni.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|