![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Spovedania precede Impartasirea pentru ca acelui credincios ii sunt iertate pacatele si devine curat. Iar ca sa se Impartaseasca trebuie sa fie curat. Desigur, un sfant, care e despatimit, nu ar avea nevoie de spovedanie, pentru ca e deja curatit. Observam aici o conceptie din (neo)protestantism, ei se considera deja sfinti, iar spovedania nu o au. Aceasta conceptie a impartasirii fara spovedanie inainte am vazut ca aduce ca argumente cateva date eronate. Sfintii spun ca in cazul pacatelor grave nu se poate impartasi credinciosul. Acestia au interpretat in mod gresit ca e vorba de faptul ca nu trebuie sa te spovedesti decat in cazul pacatelor grave. Dar e vorba de ceea ce e face si azi, cand credinciosul e oprit de la impartasire daca are pacate mai mari (dupa ce se spovedeste). O alta idee gresita e ca singurul scop al Sfintei Liturghii este impartasirea. De fapt e scopul principal, dar sunt si pomenirea mortilor si viilor si, mai ales, rugaciunile in comun. Ar insemna ca alte slujbe nu au importanta, pentru ca nu se face si impartasirea. In concluzie, pentru ca se impartasi cineva trebuei sa fie curat, iar ca sa fie curat trebuie sa se spovedeasca inainte, pentru ca preotul spune acea rugaciune prin care se iarta pacatele credinciosului, devenind astfel curat. |
|