Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Stiri, actualitati, anunturi
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #651  
Vechi 18.01.2015, 00:14:20
Yasmina's Avatar
Yasmina Yasmina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.076
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Trebuie sa completam ca Domnul ingaduie sa se faca si raul, pentru a lasa liberul arbitru fiecaruia. Vedem in capitoul despre Iov cum se intampla aceasta, ingerii cazuti nu ar putea sa faca nimic fara sa fie lasati de Domnul. Dar aceste actiuni nu sunt la intamplare, adica moare un om care trebuia sa moara atunci.
Adica nimic nu se intampla fara stirea lui Dumnezeu.
In cazul crucificarii si patimirii lui Iisus ,da,asa trebuia sa se implineasca Scriptura.

Asta nu inseamna insa ca trebuie sa stam ca de piatra in fata faradelegii si a oamenilor fara judecata care infaptuiesc raul;sa nu avem curajul sa-i oprim pt ca asa trebuie sa se intample ca Domnul a ingadut ca unii sa fie omorati,altii violate,altii furati...
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim.
  #652  
Vechi 18.01.2015, 00:18:14
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Albert,

În stilul ăsta o să porți un monolog, o să-ți poți posta în pace citatele. Observ că pe cei care nu-ți împărtășesc ideile îi pui la colț ca pe niște bieți caricaturiști sau beți teroriști. Credeam că doar cu mine ai ceva pentru că nu m-am pus bine cu papa.
  #653  
Vechi 18.01.2015, 00:32:52
AlbertX AlbertX is offline
Banned
 
Data înregistrării: 14.05.2014
Locație: Sibiu
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.066
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Albert, În stilul ăsta o să porți un monolog, o să-ți poți posta în pace citatele. Observ că pe cei care nu-ți împărtășesc ideile îi pui la colț ca pe niște bieți caricaturiști sau beți teroriști. Credeam că doar cu mine ai ceva pentru că nu m-am pus bine cu papa.
Ovidiu_b, incerc sa evit orice discutie in contradictoriu mai ales cu cei care au duh ortodox, deci atat cu tine cat si cu colegul de forum Ioan_Cezar. Eu fac diferenta intre parerile noastre si parerile Sfintilor Parinti si incerc sa nu le amestec atat cat pot. Daca ai observat, atunci cand postez dau de fiecare data si sursa, tocmai pentru a nu se face confuzie. Ca unii doresc sa ma acuze de "copy-paste" asta arata doar o neputinta a lor din pacate.

Ovidiu_B, probabil ca la fel ca si Yasmina ai avut gresita impresie ca daca-i combat pe caricaturisti sunt de partea teroristilor. Deci, ca sa intelegi mai bine, sunt impotriva crimelor de orice fel si cu atat mai putin impotriva celor justificate de credinta, deci implicit sunt impotriva oricarei forme de terorism. In rest, sper ca ati observat ca problema nu este atat de simpla pe cat incearca unii atei sa o prezinte.

Last edited by AlbertX; 18.01.2015 at 00:39:22.
  #654  
Vechi 18.01.2015, 00:38:30
Yasmina's Avatar
Yasmina Yasmina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.076
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Acea pocainta din timpul vietii (la care s-a referit si Cristian) inseamna inclusiv venirea in Biserica si primirea Botezului. Parerea de rau din ultimele clipe ar putea aduce cuiva o usurare a vietii de dupa, chiar daca nu se mantuieste. Ortodoxia spune ca Botezul si Sfintele Taine sunt necesare pentru mantuire (de aceea a venit Iisus). Protestantismul spuen ca doar credinta e necesara (inclusiv pocainta, bineinteles, neavand si Taina spovedaniei). Umanismul ateu spune ca doar faptele sunt importante.
Corecta afirmatia!
Daca doar faptele erau necesare sau doar pocainta si credinta,venirea lui Iisus ar fi fost inutila.

Totusi,pot exista cazuri exceptionale ca al talharului de pe cruce cand mantuirea s-a procesat fulgerator ,deoarece talharul a avut in ultima instanta respect,pocainta si increderea(credinta)ca intradevar cel din fata sa este Fiul lui Dumnezeu,incercare pe care o multime de invatatori,teoriticieni si preoti ai timpului acela au ratat-o.
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim.
  #655  
Vechi 18.01.2015, 01:03:37
AlbertX AlbertX is offline
Banned
 
Data înregistrării: 14.05.2014
Locație: Sibiu
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.066
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Yasmina Vezi mesajul
Totusi,pot exista cazuri exceptionale ca al talharului de pe cruce cand mantuirea s-a procesat fulgerator ,deoarece talharul a avut in ultima instanta respect,pocainta si increderea(credinta)ca intradevar cel din fata sa este Fiul lui Dumnezeu,incercare pe care o multime de invatatori,teoriticieni si preoti ai timpului acela au ratat-o.
Este un fel de a vedea lucrurile. Un alt fel este ca talharul de pe cruce datorita exclusiv Slavei si Milosteniei lui Hristos si exemplului pe care Acesta a dorit sa-L dea omenirii, a fost mantuit. Mai mult decat atat, sa nu uitam ca Hristos a coborat in lumea mortilor si i-a scos de acolo pe drepti. Intr-un fel Hristos ne-a aratat deja cum va fi la judecata de apoi, cand vii si mortii vor fi judecati iar cei care vor fi mantuiti vor fi ridicati la Ceruri, cu trup si suflet.

Se poate crea falsa impresie ca e de ajuns sa te pocaiesti si sa ai credinta in Dumnezeu cu o clipa inainte de a muri chiar daca toata viata ai fost un talhar ca oricum, Dumnezeu iti iarta pacatele si astfel esti mantuit. Nu exista cazuri exceptionale Yasmina, acel caz a fost unic si este irepetabil, calea sprea mantuire nu este atat de usoara cum pare.

"Si iarăși zic vouă că mai lesne este să treacă cămila prin urechile acului decât să intre un bogat în împărăția lui Dumnezeu" (Matei, 19, 24)

Last edited by AlbertX; 18.01.2015 at 01:21:17.
  #656  
Vechi 18.01.2015, 01:26:36
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlbertX Vezi mesajul
Ovidiu_b, incerc sa evit orice discutie in contradictoriu mai ales cu cei care au duh ortodox, deci atat cu tine cat si cu colegul de forum Ioan_Cezar. Eu fac diferenta intre parerile noastre si parerile Sfintilor Parinti si incerc sa nu le amestec atat cat pot. Daca ai observat, atunci cand postez dau de fiecare data si sursa, tocmai pentru a nu se face confuzie. Ca unii doresc sa ma acuze de "copy-paste" asta arata doar o neputinta a lor din pacate.
Mă bucur că te străduiești. Totuși, încearcă să înțelegi că nu putem avea aceleași opinii pentru că noi suntem diferiți și, din păcate, nu suntem una, suntem individualiști, egoiști și, deși ar trebui să vedem același lucru, fiecare avem modul nostru particular de a înțelege lucrurile. Am observat că ceea ce nu-ți convine îi pui etichetă, deși, ceea ce tu considerai nepotrivit mie mi-a folosit.

Încearcă pe viitor să nu mai gândești atât de individualist. Lasă-i și pe alții să-și spună punctul de vedere chiar dacă nu e "potrivit". Nu e onest ca într-o argumentație să pui etichete pentru a denigra persoana. E doar în defavoarea ta.

Dacă noi l-am vedea pe celălalt ca fiind înalăuntrul nostru, ca fiind parte din noi, atunci nu am mai da curs dezbinării.
Dezbinarea nu aduce folos, ci numai pagubă.

ps: te rog, primește acest mesaj ca pe un sfat frățesc. Aș fi tare bucuros să putem continua dialogul chiar dacă avem păreri diferite. Iartă-mă.

Last edited by ovidiu b.; 18.01.2015 at 02:02:43.
  #657  
Vechi 18.01.2015, 01:40:51
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlbertX Vezi mesajul
Ovidiu_B, probabil ca la fel ca si Yasmina ai avut gresita impresie ca daca-i combat pe caricaturisti sunt de partea teroristilor.
Deci, ca sa intelegi mai bine, sunt impotriva crimelor de orice fel si cu atat mai putin impotriva celor justificate de credinta, deci implicit sunt impotriva oricarei forme de terorism. In rest, sper ca ati observat ca problema nu este atat de simpla pe cat incearca unii atei sa o prezinte.
Eu am înțeles foarte bine poziția ta și ți-o respect. Însă, noi nu am avut contradicții pe tema asta, ci pe tema părerii papei și apoi pe cea a tâlharului. :) Nu ți-am amintit de ele pentru a da apă la moară, ci doar pentru a clarifica problema. :)
  #658  
Vechi 18.01.2015, 02:01:03
AlbertX AlbertX is offline
Banned
 
Data înregistrării: 14.05.2014
Locație: Sibiu
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.066
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Aș fi tare bucuros să putem continua dialogul chiar dacă avem păreri diferite. Dezbinarea nu aduce folos, ci numai pagubă. Iartă-mă.
Referitor la credinta ortodoxa ar fi bine sa avem pareri asemanatoare cu ale Sfintilor Parinti asa cum ne invata Sfanta Traditie, in rest, e normal sa avem pareri diferite. Eu nu intrepretez cum ma duce pe mine capul diferitele pasaje din Scriptura, eu incerc mai intai sa inteleg ce au spus Sfintii Parinti despre acel lucru iar daca nu gasesc nu ma grabesc sa fac speculatii logice sau filosofice deoarece consider ca este gresita aceasta abordare. Recunosc ca in tinerete imi placea filosofia, dar acum, la 46 de ani mi-am schimbat total acest mod gresit de abordare a credintei ortodoxe si in consecinta refuz acest mod superficial de abordare.

Last edited by AlbertX; 18.01.2015 at 02:13:26.
  #659  
Vechi 18.01.2015, 02:11:47
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlbertX Vezi mesajul
Dar să nu întelegi strâmb - că cel ce îl cunoaste si-L îndrăgeste pe Hristos trebuie deodată să se despartă trupeste de rudele sale. Asa ceva nu scrie. Este destul a fi despărtit cu sufletul si a nu primi în el nimic din gândurile si faptele necredintei; căci dacă credinciosii sar despărti si trupeste de necredinciosi, s-ar face în lume două tabere potrivnice. Cine i-ar învăta si îndrepta atunci pe necredinciosi? si Domnul însusi l-a răbdat lângă Sine pe necredinciosul Iuda trei ani în cap. Înteleptul Pavel scrie: că se sfinteste bărbatul necredincios prin femeia credincioasă, si se sfinteste femeia necredincioasă prin bărbatul credincios.

În fine, pot să-ti aduc la cunostintă felul în care tâlcuieste duhovniceste aceste cuvinte ale lui Hristos slăvitul Teofilact al Ohridei: "Prin tată si mamă si soacră întelege tot ce este vechi, iar prin fiu si fiică tot ce este nou. Asadar, Dumnezeu voieste ca noile si dumnezeiestile Lui porunci si învătături să biruiască toate vechile noastre obiceiuri si deprinderi păcătoase".

Asadar, cuvintele despre aducerea săbiei pe pământ sunt pe deplin potrivite cu Hristos - Făcătorul de pace si Dătătorul de pace. El dă cereasca Sa pace, ca pe un balsam ceresc, celor ce cred în El fără fătărnicie, însă nu a venit ca să facă pace între fiii luminii si fiii întunericului.
Dar cum se vor purta fiii luminii cu fiii întunericului? Ei nefiind în pace, întrucât Domnul nu a venit să facă pace între ei, ci doar să dăruiască pacea Lui celor credincioși.
Ceea ce s-a întâmplat în Franța, așa cum s-a întâmplat adeseori în istorie, ar părea că ridică din nou această problemă. Cele două tabere, a credincioșilor și a necredincioșilor, înțeleg din text că se află în luptă. Cum decurge ea?

Oamenii s-au omorât între ei. Unii au răsplătit cu moartea batjocorirea credinței lor. Au omorât pe caricaturiști pentru că au considerat potrivit să ia viața unor semeni lipsiți de credință și, în ciuda tuturor avertismentelor, ironici cu perseverență. Să fie acesta un comportament demn de fiii luminii?
Alții au găsit de cuviință să considere echitabilă omorârea caricaturiștilor, asociindu-se prin aceasta cu verdictul necruțător: "să moară!" Parcă am mai auzit acest strigăt, chiar în Scriptură.
Chiar unii creștini, pe care îi considerăm din start "fiii luminii" au fost de acord cu măsura extremă, măcar că au socotit că "și-au făcut-o cu mâna lor" sau că "au găsit ce au căutat". Așa să fie, oare?
Au mai fost creștini, iarăși, care s-au grăbit să aducă o serie de citate din operele sfinților cu rol de justificare a urii dintre oameni, a măsurilor extreme, criminale.

Și totuși, în citatul oferit de Albert, Sfântul Nicolae Velimirovici ne reamintește răspunsul duhovnicesc la dilemă: Este destul a fi despărtit cu sufletul si a nu primi în el nimic din gândurile si faptele necredintei; căci dacă credinciosii s-ar despărti si trupeste de necredinciosi, s-ar face în lume două tabere potrivnice. Cine i-ar învăta si îndrepta atunci pe necredinciosi? si Domnul însusi l-a răbdat lângă Sine pe necredinciosul Iuda trei ani în cap. Înteleptul Pavel scrie: că se sfinteste bărbatul necredincios prin femeia credincioasă, si se sfinteste femeia necredincioasă prin bărbatul credincios.
Înțeleg, atunci, că omul creștin conviețuiește cu necredinciosul, așa cum grâul și neghina cresc împreună până la seceriș. Oare nu Domnul ne-a învățat aceasta?

Apoi, Sfântul apasă și mai adânc, aducînd în atenție lucrarea personală a pocăinței, cenrtarea pe ea: "Prin tată si mamă si soacră întelege tot ce este vechi, iar prin fiu si fiică tot ce este nou. Asadar, Dumnezeu voieste ca noile si dumnezeiestile Lui porunci si învătături să biruiască toate vechile noastre obiceiuri si deprinderi păcătoase".

Nu e vorba, așadar, de un război social, de o luptă pentru supraviețuire și supremație între creștini și alte feluri de oameni, ci de o centrare a creștinului pe lucrarea pocăinței și pe conviețuirea pașnică cu semenii, fie ei chiar și necredincioși. Această conviețuire pașnică exprimă atitudinea creștinului - el nu susține un război împotriva aproapelui, ci îl iartă. Ba chiar, de ar putea, ar da și necredinciosului pacea lui Hristos! Numai că necredinciosul nu o voiește, nu o primește sub nici un chip, crezînd că se poate lipsi de ea... Adevăratul creștin se străduiește, din toată inima lui, să împărtășească și altora pacea Duhului, primită în dar de la Domnul. Dar, din păcate, necredinciosul și omul mândru în general nu voiește să primească darul. Fiecare rămâne, deci, în legea lui - unul în credința dreptmăritoare, altul în necredință sau credințe străine. Prin liberul arbitru al fiecărui om.

Am făcut aceste precizări deoarece, așa cum a pus Albert citatul, în contextul altor citate, sugestia era că adevărații creștini trebuie să se raporteze într-un mod mai degrabă războinic la semenii de alte credințe. Or, o astfel de interpretare răstălmăcește și cuvintele Sfântului și, în primul rând, Evanghelia. Evanghelia și Sfântul Velimirovici vorbesc despre același lucru: accent pe pocăință și conviețuire cu semenii, indiferent de credință.

Fiii luminii avînd însă grijă să se mențină în dezacord cu duhul lumesc!
Adică, în loc de război, pace. În loc de necredință, credință. În loc de mândrie, smerenie. În loc de ură, iubirea de aproapele. În loc de nepăsare, compătimire și milostenie. În loc de răzbunare și injurie, iertare. În loc de umilința străinului, propria umilință. În loc de râs tăvălit, bucurie și cutremur. - ș.a.m.d.
Acesta e războiul adevărat al creștinului, unul duhovnicesc cu sine și cu lumea, iar nu cum se străduiesc unii să deformeze mesajul Evangheliei și să răstălmăcească textul duhovnicesc al Sfântului Velimirovici.


Mesajul Sfântului Velimirovici nu promovează ura dintre oameni, nu condamnă și nu etichetează, nu pune la zid și nu depreciază pe nimeni. Este un mesaj către creștini, pentru ca aceștia să rămână în lupta cea bună, duhovnicească, aceea care ne învață să punem în duh (ce război cu trupul și cu necredința!): credința, nădejdea și dragostea. O centrare a fiecăruia pe valorile creștine, o promovare concretă a lor în ciuda unor alegeri străine. Pacea lui Hristos, altceva nimic.
Este suficient acest război, dus de fiecare și de comunitate pentru câștigarea și păstrarea Duhului Sfânt, creștinul nu mai are nevoie de altul.

Last edited by Ioan_Cezar; 18.01.2015 at 02:36:57.
  #660  
Vechi 18.01.2015, 02:27:43
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlbertX Vezi mesajul
Referitor la credinta ortodoxa ar fi bine sa avem pareri asemanatoare cu ale Sfintilor Parinti asa cum ne invata Sfanta Traditie.
Fiecare dintre noi cred că ne bazăm pe învățătura Bisericii și a Sfinților Părinți, numai că modul de înțelegere și trăire a ceea ce am dobândit diferă. Și aici cred că e nevoie de înțelegere din partea tuturor.
Subiect închis