![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Curios ar fi de știut câte zile e musai și după. Last edited by ovidiu b.; 26.01.2015 at 02:29:22. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Oare n-ai citit cum preotul, la Dumnezeiasca Liturghie, slujeste impreuna cu sfintii ingeri si in cata slava?! PS: Sa nu confundam postura noastra de mireni cu preotia. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Am citit, doar că noi punem preotul pe un piedestal, uitând că sunt și ei oameni și nu înțelegem că noi, împreună cu ei, suntem împreună slujitori, nu doar preotul este slujitorul. Sf Liturghie nu se poate ține numai de preot, la fel și invers, noi formăm un tot unitar, bineînțeles, fiecare cu rolul lui în Biserică. Preotul este capul adunării, mijlocitorul nostru; el nu este altceva decât parte din trupul Bisericii, nu este un mijlocitor rupt de trup (de oameni).
Revenind la întrebare pe care am pus-o, aștept un răspuns concret. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Crezi ca stii tot ce face preotul? El din smerenie poate sa-ti dea un raspuns acceptabil, dar lucrurile sa stea cu totul altfel. Noi sa ascultam de duhovnici! Fiecare om are masura si nivelul lui si nu trebuie sa generalizam. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Asta nu e un răspuns, dar dacă tu îl consideri, eu îl accept ca atare.
Eu știu un lucru foarte clar: că Biserica impune ca zile de post Miercurea și Vinerea...restul, da, e măsura fiecăruia. Deci, cine generalizează? |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Preotul face parte din noi și noi facem parte din el, precum și noi facem parte unul din altul, împreună formăm trupul. Trupul fără o mână, fără un deget e hadicapat, așadar, preotul nu stă pe nici un piedestal, rupt de noi. Așa cum Adam o vedea pe Eva ca parte din el (înainte de cădere în păcat), "os din oasele mele", tot așa și noi ar trebui se ne vedem unii pe alții. Cum spune Sf. Porfirie: Prima Biserică este Sfânta Treime. Cum e Sfânta Treime? Sunt trei Persoane și o singură Ființă. Tot ce are Tatăl are Fiul, tot ce are Fiul are Duhul Sfânt, tot ce are Duhul Sfânt are Fiul și Tatăl. Adică, ce diferă între Ei? Persoanele. Noi nu putem înșelege cu mintea lucrurile astea. Practic este vorba de unitate și în același timp respectând specificul fiecăreia.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Daca incepem noi ortodocsii, desigur, din multa mindrie dosita, sa avem, sa credem si sa si invatam pe altii idei sau concepte neoprotestante, atunci putem sa ne impartasim si cu miez din galaxia Andromeda ca tot iadul ne maninca.
Preotimea si preotia, sensul in care Hristos a infintat preotia si ierarhia bisericeasca, nu are nimic in comun cu mireanul de rind. Cele mai simple lucruri lumesti, sociale, cultural-instructionale ne arata ca preotul este aha, hat, mult departe de mireni. Preotul nu se amesteca in sarcini si in drepturi cu enoriasul decit in bisericile care nu sunt biserici. Instruirea, pregatirea, trairea vietii, indatoririle preotului nu sunt nici pe departe de ale mireanului. Nu se confunda niciodata. Mireanul daca este a doua zi dupa sex, la ciclu, nici nu ii este ingaduit sa aduca ofranda la altar si nici sa se atinga de cele sfinte. Preotul chiar daca la ora 22.00 se impreuneaza cu preoteasa iar la ora 23.00 este chemat sa spovedeasca si sa impartaseasca la domiciliu pt moarte grabnica, o face, pt ca el este rinduit pt aceasta slujire. Datorita vietii permanent dupa poruncile canoanelor si mai ales dupa exemplul lui Hristos el savirseste liturghia mincind dupa cum spune calendarul bisericesc (in poat, cu post, inafara, fara post) considerat fiind ca duhovniceste, spititual, sufleteste este in permanenta comuniune cu Hristos. Dar noi mirenii suntem asa? Pai ce a ajuns Hristos din sf. potir sa fie privit ca pe Cola-Duhovniceasca? Pai care este rostul postului ? De regim alimentar? Nu ca sa ne intareasca puterile sa putem lupta si birui pacatele? nu ca sa avem spor duhovnicesc la facerea canonului, nu ca sa subtieze trupul si sa nu mai traga in jos mintea lasindu-o libera pt sfinta si permanenta cugetare ? Tu fratele asta care te rasvratesti cu cugetul, ce canon faci ? Cite ORE petreci pe zi in canon, cite luni la rind nu ai intrerupt in ruptul capului canonul ? Si altfel fiind decit am enumerat eu aici, indrasnesti sa te apropii de Hristos nepregatit? Pai ce spune Sf. Ioan Hrisostom despre cine este impartasania si cum trebuie sa ne apropiem de ea? Dar hai sa zicem ca pe sfinti nu iti place sa ii citesti dar canonul/rugaciunile dinaintea si dupa spovedanie ca si mai ales cele ale impartasirii ce spun in ele ? Vai de cei care cred ca la masa imparatului poti veni fara haina de nunta! Nu stiu ca sunt scosi afara? Si asta nu se refera la a avea itari/bluji de firma ! Daca nici macar la evangheliile duminicale nu luam seama, atunci ce mai cautam prin biserica? Nenumarate sunt izvoarele invataturii care arata mirenilor cum trebuie sa se pregateasca pt unirea cu Hristos? Si noi nu vrem sa vedem asta considerindu-l pe Mintuitor, cumva, cumatrul nostru, nu ? Preotul este slujitorul lui Dumnezeu si pt. asta, cit traieste este prezent in salile cu nunta. Bine ar fi sa ramina acolo si dupa adormire, sa nu fie atunci scos afara. La fel de atenti trebuie sa fim si cu momentul impartasirii. Daca suntem sanatosi si pe picioarele noastre atunci nu ne vom impartasi la orice moment vrem noi ci vom participa la intreaga liturghie si vom astepta cu iubire timpul, intrind in duhul si trairea slujbei astfel ca la momentul impartasirii mirenilor sufletul nostru sa traiasca incordarea, sa fie cu totul patruns si strapuns de clipa unirii cu Hristos. Trista si periculoasa idee ca un mirean sa se considere deopotriva in indatoriri, in traire, in profunzimea trairii, in vietuirea insasi, cu un preot. Nu stiti ce spune Hristos la maslu: toata dreptatea noastra este inaintea Ta ca o cirpa lepadata. Si chiar nu v-au sucit nasul pina acum putoarea pacatelor individuale ? Si atunci cum sa te apropii de Focul nemuririi orisicum? Chiar nu ti-e teama ca te arzi? Ce te bazezi numai pe spovedanie ? Ia sa cautati si sa cititi pe linga canoanele specificate si despre necesitatea si virtutiile postului ! Reciteste frate, deoarece este clar ca pina acum nici nu te-ai atins de rugaciunile pt spovedanie si impartasanie si pune-ti trairile, cugetul in ordine ! Desigur , daca vrei... ca de obligat nu te obliga nimeni ! Asemenea idei la un ortodox, practicant sau nu, arata proasta calitate a pastorului, a duhovnicului, lucru care este si mai grav decit primul.
__________________
Credinta dreapta este medicamentul cel mare si cel dintii al mintuirii !- Sf. Maxim Marturisitorul . Last edited by zaharia_2009; 26.01.2015 at 13:28:22. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Am văzut deasemenea și preoți oarecum controversați, având anumite metehne... Si în timp ce unii ii judecă și ii evită, alții spun cu mâna pe inima că au simțit mare ajutor prin rugăciunile lor. Eu cred că ține de ce-i inima fiecăruia, pentru a ajunge să se bucure de tot ce-i oferă Dumnezeu. Dacă avem (încă) un anumit duhovnic, probabil ne este îndeajuns pentru strădania, osteneala și smerenia noastră. Dar de cele mai multe ori nici măcar nu merităm duhovnicul pe care îl avem, întrucât nu-l "vedem" cu inima, ca pe un real slujitor al lui Dumnezeu, ci ca pe un seamăn al nostru cu care eventual ne putem întâlni la plajă sau la fitness.
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Era vorba de lumanare aici nu de preoti iar ati deviat.
__________________
Rugaciunea care-i plansa In a lacrimei parau, Te sfinteste si te-nalta Ca sa-l vezi pe Dumnezeu! |
|