Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Dogmatica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 09.03.2015, 16:56:25
Barsaumas
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de abaaaabbbb63 Vezi mesajul
Deci un mini bebelus de 0.1mm care se expandeaza timp de 9 luni. :)))

Am auzit-o si pe asta.

Maine o sa zica cineva ca Iisus era de la inceput in forma de adult si avea si barba si par lung inca din pantece.

Tare de tot, aba4, unii confunda evlavia cu autoanularea inteligentei si logicii. Rationament: daca X e sfant, atunci are dreptate in toate. Mda. Uite, de asta P si NP nu adopta institutia cultului sfintilor: pentru ca e marcata de mult subiectivism si credulitate. Cu alte cuvinte, evlavie si superstitie.
Mai era unul care credea ca toti sfintii au aura ca cea din icoane sau ca toti episcopii zugraviti cu aura in tablourile cu sinoade ecumenice sunt sfinti. Cine stie istorie a Bisericii, obiectiva nu apologetica, stie ce spun...
Evlavia fata de Domnul duce la mantuire.
Evlavia fata de personaje din istoria apologetica a Bisericii duce la afirmatii caraghioase.

Last edited by Barsaumas; 09.03.2015 at 16:59:19.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 09.03.2015, 17:45:13
Capy Capy is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 189
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Barsaumas Vezi mesajul
Nu avea cum sa fie direct fetus.
Tot Vasile cel Mare credea ca...broastele se formeaza din...namol!!!
Sa mori de ras.
Citat:
În prealabil postat de Barsaumas Vezi mesajul
Mai era unul care credea ca toti sfintii au aura ca cea din icoane sau ca toti episcopii zugraviti cu aura in tablourile cu sinoade ecumenice sunt sfinti.
Aici nu este vorba nici despre broaște, nici despre aurele sfinților.

Nu întâmplător, Hristos mai este numit de către Sfinții Părinți și Noul Adam, fiindcă trupul Său însuflețit de suflet rațional și mintal, Și l-a creat prin puterea și lucrarea creatoare a Sfântului Duh. Deci, nu prin sămânță bărbătească și împreunarea trupească, dintre bărbat și femeie, așa cum se întâmplă în cazul nostru. Așa că, nu avea de ce să fie zigot, cum este în cazul nostru, unde concepția are loc prin fecundarea ovului de către spermatozoid.

Așadar, S-a Întrupat de la Sfântul Duh și din Fecioara Maria creându-Și trup însuflețit de suflet rațional și mintal, prin puterea și lucrarea creatoare a Sfântului Duh.

Last edited by Capy; 09.03.2015 at 17:50:16.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 09.03.2015, 17:48:59
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.323
Implicit

Așadar, S-a întrupat de la Duhul Sfânt și din Maria Fecioara, luând trup omenesc. Dar sufletul? A luat și suflet omenesc?
Reply With Quote
  #4  
Vechi 09.03.2015, 18:14:05
Capy Capy is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 189
Implicit

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
Aadar, S-a întrupat de la Duhul Sfânt i din Maria Fecioara, luând trup omenesc. Dar sufletul? A luat i suflet omenesc?
Bineînțeles. Din moment ce am spus că Hristos Și-a asumat firea omenească fără lipsuri adică, trup însuflețit de suflet rațional și mintal. Dacă firea este omenească, este limpede că și sufletul este omenesc!

Last edited by Capy; 09.03.2015 at 18:25:38.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 09.03.2015, 18:48:36
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.323
Implicit

Bun, și atunci, având trup și suflet omenesc, astea nu alcătuiesc o persoană omenească? Nu una separată de cea dumnezeiască, ci unită cu aceasta, alipită, asimilată, printr-o unire deplină în unul și același Duh Sfânt.
Sau prin întrupare, Dumnezeu-Cuvântul, rămânând ce era, Persoană divină, a devenit ce nu era, adică (și) persoană umană.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 09.03.2015, 20:06:13
Capy Capy is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 189
Implicit

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
Bun, i atunci, având trup i suflet omenesc, astea nu alcătuiesc o persoană omenească? Nu una separată de cea dumnezeiască, ci unită cu aceasta, alipită, asimilată, printr-o unire deplină în unul i acelai Duh Sfânt.
Sau prin întrupare, Dumnezeu-Cuvântul, rămânând ce era, Persoană divină, a devenit ce nu era, adică (i) persoană umană.
Unită nu înseamnă nici alipită, nici asimilată, ci înseamnă întrepătrunderea firii omenești (care am spus deja ce înseamnă) de către firea dumnezeiască în Ipostasul Cuvântului.

"intrepatrunderea se face numai de catre firea dumnezeiasca, pentru ca fiind nezidita, aceasta trece prin toate si nimic nu poate sa treaca prin ea." (Vlădica Ierotheos Vlachos)

Prin unirea celor două firi în Ipostasul Cuvântului nu are loc nici o asimilare fiindcă cele două firi sunt unite pentru totdeauna în Ipostasul Cuvântului fără amestecare, fără schimbare, fără despărțire și fără împărțire.

Am explicat deja. Trupul și suflet omului alcătuiesc firea omenească (umană) adică, trup însuflețit de suflet rațional și mintal.

Firea omenească nu se confundă cu persoana, fiindcă toți oamenii au aceeași fire, însă OAMENiI NU AU și ACEEAȘI PERSOANĂ !!!

Unirea firii dumnezeiești cu firea omenească s-a realizat în Persoana Cuvântului odată cu zămislirea și Întruparea Fiului lui Dumnezeu în pântecele Născătoarei de Dumnezeu, de la Duhul Sfânt și din Fecioara Maria.

Așadar, firea dumnezeiască (divină) s-a unit cu firea omenească (umană) în Persoana Cuvântului.

"După "Fie" al Preasfintei Fecioare (Luca 1:38), Duhul Sfânt a venit la ea, a curățit-o și i-a dat puterea de a primi Dumnezeirea Cuvântului și puterea de a naște..." (Vlădică Ierotheos Vlachos)

Last edited by Capy; 09.03.2015 at 20:38:14.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 09.03.2015, 20:07:07
Capy Capy is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 189
Implicit

"Dupa unirea ipostatica a celor doua firi, a existat o singura Persoana intr-un singur ipostas. Prin gandire filosofica, Nestorie a ajuns sa sustina categoric ca fiecare fire isi are persoana sa. El spunea ca, prin unirea celor doua firi, Hristos a luat doua persoane, adica Persoana dumnezeirii si cea a omenescului (exact ceea ce ai afirmat și domnia ta n.m.), si ca astfel, a rezultat o a treia persoana, pe care el a numit-o “persoana iconomiei” sau “persoana legii“. Dupa gandirea lui Nestorie, persoana lui Hristos nu se identifica nici cu persoana lui Dumnezeu, si nici cu persoana omului; de aceea, atunci cand cele doua firi se separa, aceasta persoana inceteaza sa mai existe.

Si aceste puncte de vedere eretice au fost respinse de Biserica. Unirea celor doua firi a avut loc in Persoana Cuvantului. Dupa cum spune Sfantul Ioan Damaschin, Insusi Dumnezeu Cuvantul a devenit ipostas in trup (aceasta este definirea corectă, ci nu că a devenit persoană umană n.m.). "Dumnezeu Cuvantul S-a făcut ipostas al trupuluiâ€". Hristos este unul, Dumnezeu desavarsit si om desavrarsit, si Se smereste intru totul, in alcatuirea Sa din fire dumnezeiasca si omeneasca. Prin urmare, si trupul primeste inchinare tocmai pentru ca Dumnezeu Cuvantul S-a facut ipostas in el. Aceasta inseamna ca Hristos nu este alcatuit din doua persoane si mai inseamna ca, prin unire, nu s-a format o persoana a legii, pentru ca Dumnezeu Cuvantul S-a facut ipostas al trupului, iar firea dumnezeiasca si cea omeneasca s-au unit fara schimbare, fara amestecare, fara despartire in ipostasul Cuvantului." (Vlădica Ierotheos Vlachos)
Reply With Quote
Răspunde