![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#301
|
|||
|
|||
![]() Citat:
-exact cum ai zis :"Nu s-a adaugat nici o persoana umana" Last edited by cristirg; 12.03.2015 at 18:44:07. |
#302
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#303
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Last edited by Capy; 26.12.2016 at 00:47:13. |
#304
|
|||
|
|||
![]() Citat:
-si in al doilea rand textul se intelege :" neînțelegând prin aceasta că au pătimit toate persoanele umane ci aceea" [adica nu aceea persoana ci intelegand ca] "Însă nu spunem că dumnezeirea Sa a pătimit pe Cruce, ci afirmația ortodoxă este aceea, că în Hristos a pătimit firea Sa umană, neînțelegând prin aceasta că au pătimit toate persoanele umane ci intelegand ca, că Hristos a suferit în umanitatea Sa deplin asumată."" Last edited by cristirg; 12.03.2015 at 20:51:08. |
#305
|
|||
|
|||
![]()
În general, când doi oameni (sau două grupări distincte de oameni) se află într-o dispută pe o temă, așa cum este aceasta de pe topic, e foarte folositor:
a) să existe bunăvoință pentru interlocutor - dialogul constructiv e îmbibat de iubire sau nu mai e deloc constructiv; b) să existe un dram de smerenie, măcar, sau pur și simplu de onestitate - împietrirea orgolioasă duce la dialogul surzilor c) SĂ SE LĂMUREASCĂ FOARTE CLAR TERMENII DE BAZĂ. În privința termenilor, eu văd limpede că nu toată lumea înțelege aceleași lucruri prin: persoană, ipostas, fire. A cunoaște acești termeni NU înseamnă doar a-i defini ca la școală, școlărește. De fapt, termenii de Persoană și persoană nici nu pot fi definiți. Fenomenele ființiale, persoana - nu pot fi definite, nu pot fi cuprinse din minimul motiv că ele ne cuprind pe noi, iar nu noi pe ele. A cunoaște acești termeni presupune un travaliu foarte serios și complex, trecînd prin: 1) operarea cu ei în diverse situații problematice (operare, nu simplă listare de etichete verbale!) 2) accesarea lor prin experiență duhovnicească. Aici pe topicul ăsta mai mult se listează formule verbale și se compară texte. Operațiile mintale de enumerare și comparație, însă, vă rog să mă iertați dar sunt cu totul elementare în cunoaștere și ridică o nouă problemă serioasă și spinoasă: nivelul de dezvoltare a inteligenței și, mai greu încă, starea a ceea ce numim cu termenul de "cultură". E rușinos să operăm atât de precar cu lucruri care țin de dogmatica sistematică, de zone foarte complexe ale cunoașterii și cugetării (divino-)umane. Așadar, propun să o luăm cu răbdare de la temeiuri, de la conceptele de bază. Altminteri chiar devenim țațe proaste, româno-balcanice. Cu toții. Nu e rușinos să fixăm bine fundamentele - orice profesionist tocmai așa începe. Acesta chiar este "un început bun". P.S. Excelentă metafora cu fierul și focul. Sărumâna, Delia și ... jos pălăria!...:) P.P.S. Capy, dincolo de valoarea textelor pe care le-ai postat, ai face bine să îți ții concomitent sub observație și propriul comportament. Acesta nu se ridică la nivelul textelor citate, nici pe departe. Cel puțin, pentru început, lasă deoparte formulările de țață iritată. Silește-te puțin, dacă poți, să te manifești ca persoană, nu ca individ grețos, ok? Nu te-a chemat nimeni să demonstrezi nimic. Nu avem nevoie de bravada ta seacă. |
#306
|
|||
|
|||
![]()
-domnu profesor daca eu interpretez gresit ,ma smeresc si recunosc ca am gresit,daca tu interpretezi gresit acest text te rog sa recunosti,fara alte explicatii si adaugiri
""Însă nu spunem că dumnezeirea Sa a pătimit pe Cruce, ci afirmația ortodoxă este aceea, că în Hristos a pătimit firea Sa umană, neînțelegând prin aceasta că au pătimit toate persoanele umane ci aceea, că Hristos a suferit în umanitatea Sa deplin asumată." eu asta inteleg :""Însă nu spunem că dumnezeirea Sa a pătimit pe Cruce, ci afirmația ortodoxă este aceea, că în Hristos a pătimit firea Sa umană, neînțelegând prin aceasta că au pătimit toate persoanele umane ci intelegand ca, că Hristos a suferit în umanitatea Sa deplin asumată."" -tu ce intelegi,cum intelegi textul ? -simplu fara alte comentarii -sa zica si altcineva -nu are rost sa discutam altceva daca nu intelegem un text,sau interpretam cum vrem cuvintele -mergem pe textul din Sfantul Ioan Damaschin,nu pe interpretarea noastra,nu pe ce ne debiteaza mintea |
#307
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"ci aceea că Hristos a suferit în umanitatea Sa deplin asumată." Cuvintele "ci aceea că" indică "afirmația" care trebuie înțeleasă, nu vreo persoană. Adică, neînțelegând prin aceasta că... (afirmația X), ci, cu totul altceva - "ci aceea că Hristos" (afirmația Y) - "ci aceea că Hristos a suferit în umanitatea Sa deplin asumată... Asta este gramatică de clasa a V-a, însă domnul Cezar a intenționat să citească altceva decât este scris. Last edited by Capy; 12.03.2015 at 21:57:50. |
#308
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Voi sustineti miafizismul, dar, neavand prea multe cunostine nu intelegeti nici ce sustineti voi, nici ce sustin miafizitii, nici ce diferenta e fata de ortodoxie. De aceea voi spuneti ca sunt doua firi, dar afirmati de fapt ca e o singura fire. Gandeste-te si raspunde la intrebare, de ce crezi ca monofizitii si miafizitii ii acuzau pe ortodocsi ca ar marturisi Doua Persoane, din cauza celor doua firi? Ei spuneau ca, din cauza ca ortodocsii marturisesc doua firi separate ar rezulta ca spun de Doua Persoane. De aceea ei spuneau ca e o singura fire, din cauza ca e o singura Persoana. N-am scris nimic gresit pana acum, doar ca voi habar nu aveti despre ce vorbiti, de aceea nu intelegeti de ce am spus ca negati Intruparea, adica faptul ca Fiul lui Dumnezeu a devenit si Om. Ortodoxia spune ca firea umana nu s-a putut amesteca cu cea divina, pentru ca divinitatea nu poate fi schimbatoare si imperfecta. Voi negati si faptul ca Hrisots e o Persoana divina pentru ca spuneti ca Persoana divino-umana nu poate fi Persoana umana si nu e nici numai Persoana divina dinainte. Eu va scriu asta dar nu intelegeti. Voi sustineti un fel de hibrid, adica o fire compusa. Hristos, ca Persoana divino-umana nu mai e Persoana divina? daca e Persoana divina nu e si Persoana divino-umana, in acelasi timp? Ca altfel nu s-a schimbat nimic dupa Intrupare. Deci nu sunt doua Persoane. Persoana divino-umana inseamna Persoana divina si Persoana umana, altfel e firea compusa, o singura fire. De exemplu un om care ar avea, prin asurd, firea umana si animala separate, ar insemna ca e si om si animal. Dar nu un hibrid, adica un om care are si trasaturi animalice, ci o persoana umana si un animal. Nu mai spuneti ca vreun sfant ar fi spus aceasta erezie. |
#309
|
|||
|
|||
![]() Citat:
-"voi spuneti ca sunt doua firi, dar afirmati de fapt ca e o singura fire." -tu nu intelegi ca eu spun ca sunt 2 firi (firea umana si firea dumnezeiasca) dar o singura Persoana - de ce tot inventezi ? -eu nu sustin o fire compusa ci o Ipostasa (Persoana) compusa -eu iti zic ca cred ceea ce afirma Sfantul Ioan Damaschin si tu zici ca eu cred altceva "Firea dumnezeiască nu s-a îndepărtat de simplitatea ei proprie, iar firea omenească nici nu s-a schimbat în firea Dumnezeirii, nici n -a devenit inexistentă și nici din cele două firi nu s-a făcut o singură fire compusă. " -"Dar noi învățăm că Hristos nu este dintr-o fire compusă, nici că a rezultat ceva deosebit din naturi deosebite, după cum rezultă omul din suflet si corp" -"Mărturisim că Hristos este din Dumnezeire si omenire, același este si se numește Dumnezeu desavârsit, si om desăvârșit, din două și în două firi. Cuvântul Hristos spunem că este numele ipostasei; acest cuvânt nu indică numai o singură natură, pe cea omenească sau pe cea dumnezeiască, ci arată că este din două naturi." -hai sa te intreb ceva,de ce in toata dogmatica Sfantul Ioan Damaschin nu zice ca Hristos e "Persoana umana" ? -nicaieri nu zice asa ceva,ci zice ca e o Persoana -Ipostasa compusa -din 2 firi -"Mărturisim o singură ipostasă în două firi desavârsite a Fiului lui Dumnezeu întrupat. Afirmăm că Dumnezeirea și omenirea au aceeași ipostasă și mărturisim că după unire se păstrează în el cele două firi. Nu așezăm pe fiecare din firi deosebit si separat, ci unite una cu alta într -o singură ipostasă compusă. " -de ce nu zice nicaieri de "persoana umana" ci doar de fire omeneasca ? -te rog sa raspunzi fara alte explicatii. -iti raspunde Sfantul :"Am spus în repetate rânduri că altceva este ființa(firea) și altceva este ipostasa, " "Spunem deci că dumnezeiasca ipostasă a Cuvântului lui Dumnezeu a preexistat fără de timp și veșnic, că este simplă, necompusă, necreată" "Cuvântul, fără să se despartă de sânurile părintești, a locuit, cum numai El știe, în pântecele Sfintei Fecioare, în chip necircumscris, ... si si -a luat în însăși ipostasa Lui cea mai înainte de veci corp din Sfânta Fecioară." -"ipostasa Cuvântului, care era mai înainte simplă, a devenit compusă. Compusă din două firi desavârsite, din Dumnezeire și omenire" -unde vezi tu ca apare "persoana omeneasca" ? "Nu propovăduim două persoane deosebite, ci una și aceeași [ipostasa Cuvântului,dumnezeiasca ipostasă a Cuvântului lui Dumnezeu]" -Prin expresia âDumnezeu desavârsit și om desavârsit", arătăm deplinătatea si desăvârșirea firilor. Prin expresia âîn totul Dumnezeu si în totul om", arătăm unitatea și indivizibilitatea ipostasei". [dumnezeiasca ipostasă a Cuvântului lui Dumnezeu] -"pentru că cele două firi ale Lui se reduc la o singură persoană [dumnezeiasca ] si la o singură ipostasă a lui Dumnezeu Cuvântul. " "mărturisesc o singură persoană a lui Dumnezeu Cuvântul si a trupului Lui" -tu il crezi sa nu pe Sfantul Ioan Damaschin ? "Trupul lui Dumnezeu Cuvântul nu există într-o ipostasă proprie [PERSOANA OMENEASCA], nici nu s-a făcut o altă ipostasă [PERSOANA OMENEASCA], în afară de ipostasa lui Dumnezeu Cuvântul," -"Trupul lui Dumnezeu Cuvântul există în ipostasa lui Dumnezeu Cuvântul , nu are o ipostasă care să existe prin sine însăși. [ipostasa,persoana omeneasca]" "Cuvântul lui Dumnezeu, cel născut înainte de veci, în afară de timp, din Tatăl, care există fără de început si veșnic împreună cu Tatăl si cu Duhul, în zilele cele mai de pe urmă, pentru mântuirea noastră, s-a sălășluit în pântecele ei [Născătoarei de Dumnezeu. ], s-a întrupat si s-a născut din ea fără să se schimbe.Sfânta Fecioară n-a născut simplu om, ci un Dumnezeu adevărat." [Dumnezeiasca ipostasă -Persoana a Cuvântului lui Dumnezeu]" "Căci unul este Hristos si una este persoana Lui, adică ipostasa.[Dumnezeiasca ipostasă -Persoana a Cuvântului lui Dumnezeu] Și totuși are două firi, a Dumnezeirii și a omenirii Lui." -EU CRED CEEA CE ZICE SFANTUL IOAN DAMASCHIN, TE ROG SA NU MA FACI ERETIC SI SA INVENTEZI ALTCEVA DECAT AM SCRIS MAI SUS. AMIN Last edited by cristirg; 13.03.2015 at 00:39:27. |
#310
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Îți atrag încă o dată atenția asupra comportamentului, cu rugămintea să te monitorizezi atunci când te lansezi în afirmații despre semenul tău. M-aș bucura să dai curs rugăminții mele. În ceea ce privește interpretarea, textul postat sugerează singur acea interpretare. Dacă din contextul mai larg se înțelege, însă, că e vorba nu despre acea persoană ci despre acea afirmație, e deja o altă poveste. Neavînd însă contextul, riscăm să înțelegem altfel textul. |
|