![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
-de ce nu zice nicaieri in toata dogmatica de "persoana umana/omeneasca" ci doar de fire omeneasca ? -te rog sa raspunzi fara alte explicatii. Citat:
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ti-am spus ca voi sustineti de fapt ce spun miafizitii, o singura fire, desi credeti ca spuneti de doua. Pentru ca nu intelegeti termenii si citatele pe care le dati. Te-am mai intrebat, ce inseamna Persoana divino-umana? Inseamna Persoana divina si umana. Adica doua firi, dar aceeasi Persoana. Voi spuneti de fapt ca e o Persoana care are combinata firea divina cu cea umana, adica o singura fire, ca miafizitii. Sa iti spun ca sa intelegi mai bine. Sa luam din nou combinatia intre om si animal. Voi spuneti de un om care a luat si trasaturi animalice. Asta inseamna o fire compusa. Doua firi ar insemna un om-aniaml, adica e si om si animal. Adica e o persoana umana si animal, separat, dar in aceeasi persoana. Animalul nu e persoana, deci spunem ca este in acelasi timp si persoana umana si animal, fara sa fie doua ipostase. Doua persoane ar insemna cam ce este posedarea, un demon intra in trupul cuiva si sunt doua persoane in acealsi trup. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
-ti-am zis ca eu cred ce zice Sfantul Ioan Damaschin dar din pacate BOR a acceptat oficial(in 1994) ca ereticii miafiziti necalcedonieni sunt ortodocsi -citeste mai sus: https://ortodoxiacatholica.wordpress...respingand-si/ -explicatii de 2 lei din mintea ta cu animale,demoni,... -in loc sa dai citate din sfinti interpretezi cum vrei tu |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Vă judecați foarte aspru unii pe alții, vă acuzați, vă cântăriți și simt că nu vă iubiți și nu vă rugați unii pentru alții.
Sunteți în dezbinare, în duhul vostru. Iertare, așa simt. Nu aveți pace și bucurie. Își bat joc de noi, vrăjmașii pitonicești. Haideți să nu le permitem. Să-i alungăm cu rugăciune și o inimă curată și iubitoare. Haideți să începem măcar de acum, să nu ne mai judecăm deloc, să privim toate cu ochi iubitori și rugători. Opriți răul din inimile voastre. Alungați-l. În numele Domnului, nu pentru mine, vă cer, și nu pentru că e Sfântul și Marele Post, ci pentru voi și mântuirea voastră, opriți-vă.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 14.03.2015 at 02:13:32. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
"În Hristos, ziditul ramane zidit, muritor, descriptibil si vazut, in vreme ce neziditul ramane nezidit, nemuritor, nedescriptibil si nevazut."
"Vorbind despre ipostas compus, ne referim neaparat la alcatuirea din doua firi desavarsite, cea dumnezeiasca si cea omeneasca. "intelegerea eretica a acestei sintagme, fie prin credinta ca s-ar fi format un ipostas din alte doua ipostasuri, adica cel dumnezeiesc si cel omenesc, fie prin acceptarea existentei unui alt ipostas din doua firi." "Dupa unirea ipostatica a celor doua firi, a existat o singura Persoana intr-un singur ipostas. Prin gandire filosofica, Nestorie a ajuns sa sustina categoric ca fiecare fire isi are persoana sa. El spunea ca, prin unirea celor doua firi, Hristos a luat doua persoane, adica Persoana dumnezeirii si cea a omenescului, si ca astfel, a rezultat o a treia persoana, pe care el a numit-o âpersoana iconomieiâ sau âpersoana legiiâ. Dupa gandirea lui Nestorie, persoana lui Hristos nu se identifica nici cu persoana lui Dumnezeu, si nici cu persoana omului; de aceea, atunci cand cele doua firi se separa, aceasta persoana inceteaza sa mai existe. Si aceste puncte de vedere eretice au fost respinse de Biserica. Unirea celor doua firi a avut loc in Persoana Cuvantului. Dupa cum spune Sfantul Ioan Damaschin, Insusi Dumnezeu Cuvantul a devenit ipostas in trup. "Dumnezeu Cuvantul S-a făcut ipostas al trupuluiâ". Hristos este unul, Dumnezeu desavarsit si om desavrarsit, si Se smereste intru totul, in alcatuirea Sa din fire dumnezeiasca si omeneasca. Prin urmare, si trupul primeste inchinare tocmai pentru ca Dumnezeu Cuvantul S-a facut ipostas in el. Aceasta inseamna ca Hristos nu este alcatuit din doua persoane si mai inseamna ca, prin unire, nu s-a format o persoana a legii, pentru ca Dumnezeu Cuvantul S-a facut ipostas al trupului, iar firea dumnezeiasca si cea omeneasca s-au unit fara schimbare, fara amestecare, fara despartire in ipostasul Cuvantului." (Vlădica Ierotheos Vlachos) |
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Așadar, arătă unde am vorbit eu despre - două firi "umană" și "divină" care sunt unite într-o singură fire/natură - , în ce comentariu am exprimat eu minciunile tale și de unde ai dedus tu asemenea monstruozități ??????????????????? Orice acuzație adusa trebuie probată cu dovezi, altfel discuția nu își mai are sensul. Din moment ce userul Cătălin a început să aducă acuzații închipuite, fără a le dovedi, înseamnă că discuția nu-și mai are rostul. Am deschis acest topic pentru o purta o discuție, în ceea ce privește tema indicată. O discuție raportată la Hotărârile Sinoadelor Ecumenice, la Dogmatica și învățăturile Sfinților. Ar fi de preferat ca pe secțiunea "Dogmatică" a forumului să existe un moderator special care să sancționeze drastic orice afirmație contrară dogmelor și orice modificare adusă dogmelor. Nu este deloc potrivit ca o discuție pe chestiuni dogmatice să se transforme într-o discuție a liber cugetătorilor. Consider că s-a lămurit, ceea ce era de lămurit pentru cei de bună-credință. Așadar, vin cu rugămintea către admin, să închidă acest topic, înainte ca discuția topicului, să ia o cu totul altă traiectorie decât tema propusă. Cred că asta ar fi soluția cea mai potrivită. Mulțumesc! __________________________________________________ __________________________ Last edited by Capy; 26.12.2016 at 01:41:51. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
discutia se poate purta si aici: https://ortodoxiacatholica.wordpress...respingand-si/
-eu l-am intrebat pe parintele Matei Vulcanescu,care e doctor in teologie, daca e de acord "Parinte,de curand a fost citita o pastorala a Sfântului Sinod la Duminica Ortodoxiei in care se zice : “„Hristos a devenit o persoană omenească, una singură și reală, și rămâne așa în vecii vecilor” -ce parere aveti despre aceasta afirmatie care apare in pastorala si de fapt e un citat in Părintele Dumitru Stăniloae ? -eu am citi in dogmatica sfantului Ioan Damaschin si nicaieri nu vorbeste de Hritos ca persoana umana/omeneasca ci doar ca are 2 firi umana si dumnezeiasca si o singura Persoana/Ipostasa ,Dumnezeiasca ipostasă -Persoana a Cuvântului lui Dumnezeu, “mărturisesc o singură persoană a lui Dumnezeu Cuvântul”." -raspunsul parintelui Matei Vulcanescu: "ai mare dreptate! Cuvantul corect este inomenire Hristos nu s-a transformat ci a luat firea omeneasca. Vai, vai vai de teologii nostri! din pacate Staniloaie are multe greseli…" |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Am întrebat de la început ce înțelegem prin "a devenit" și celelalte.
Mă temeam și iată că nu m-am înșelat în temerea mea, că prin "a devenit" veți înțelege "s-a transformat". Păi, dacă așa înțelegeți, firește că nu puteți fi de acord. Și nici noi. Dar "a deveni persoană" nu înseamnă "s-a transformat". Cum de nu faceți diferența între a deveni și a se transforma? Când spunem "s-a transformat", înseamnă că nu mai e ceea ce era înainte. În cazul Domnului, aceasta ar însemna că nu mai este Dumnezeu. Afirmație falsă - Hristos nu S-a transformat din Fiul lui Dumnezeu în om, nemaifiind Dumnezeu și fiind de acum doar om. Asta e aberație! Când spunem "a devenit", susținem că este Același, Fiul lui Dumnezeu, iar prin Întrupare este și om, unul dintre noi. Așa Îl și numim: Dumnezeu-Omul, Persoană Divino-umană. În textul Pastoralei acest înțeles era evident. Prin actul Întrupării, Domnul S-a făcut unul dintre noi, frate cu noi. Dar interpretările mesajului central al Pastoralei au fost sucite din graba de a defăima BOR și pe Părintele Stăniloae. Last edited by Ioan_Cezar; 14.03.2015 at 10:52:22. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Parintele Vulcanescu nu a fost atent la exprimare, tu vrei sa-l prostesti si pe domnia sa. Voi doi afirmati, fara sa va dati seama, miafizismul. Asta se intampla cu cei ce au cunostinte putine de teologie, dar, din mandrie, cred ca sunt teologi si ar intelege orice din teologie. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
Sau ce ii confera parintelelui Matei Vulcanescu o autoritate superioara fata de parintele Staniloaie, care evident nu este infailibil? Hristos nu a luat firea umana, ci Logosul. In Hristos firea umana este unita cu cea divina. Bineinteles ca asta nu inseamna ca Hristos este diferit de Logos, dar daca spunem ca Hristos a luat firea umana inseamna ca a existat un moment cand Hristos nu a avut fire umana ceea ce contravine invataturii Bisericii.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
|
|