![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Nu avem sa stim daca stia sau nu, probabil vazand trei ingeri venind la el banuia ceva, sau nu, cine stie. Oricum, daca te rogi unui membru a Sfintei Treimi te rogi celorlalti, este principiul numit in greaca "Perichoresis" sau "mutual indwelling".
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
18 "22. De acolo doi din Oamenii aceia, plecând, S-au îndreptat spre Sodoma, în vreme ce Avraam stătea încă înaintea Domnului." 19 "1. Cei doi Îngeri au ajuns la Sodoma seara, iar Lot ședea la poarta Sodomei. Și văzându-I, Lot s-a sculat înaintea Lor și s-a plecat cu fața până la pământ" E clar ca cei trei Oameni erau Dumnezeu si 2 Ingeri. Cine a crezut ca e vorba de Sfanta Treime are probleme grave de logica, |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Bineinteles ca cei care au mers la Sodoma si Gomora au fost doi ingeri pentru ca TOTI TREI cei care au mers la Avraam erau ingeri, deoarece Sfanta Treime adoptase aceasta infatisare acolo. Sau daca nu, ce infatisare crezi ca avea "Domnul" care statea inaintea lui Avraam? Ce zici de icoana lui Rubleov? Crezi ca toti preotii si parintii bisericii din acesti 2000 de ani au probleme grave de logica? |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eu cred ca am deraiat de la subiectul principal, cu preocuparea mea, si as prefera sa ramanem acolo. Sa pun problema astfel, la ce trebuie sa imi stea mintea si capul la rugaciune? |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Adunată în cuvintele rugăciunii. Toată atenția focalizată în cuvintele rugăciunii.
Nu lași nici un alt gând sau cuvânt sau imagine să intre în câmpul/focarul/volumul atenției. Focalizezi exclusiv cuvintele rugăciunii. Cu simțământul viu că ești nimic. * Dacă apare vreo imagine, vreun gând străin de rugăciune (și apar, oho, sâcâială continuă), iată ce este împrăștierea minții. (Și necurăția minții, adaugă Tudor care s-a nimrit pe-aici acum... El zice așa: "mintea asta e ca o apă cu poluări, murdară") Adu înapoi, liniștit și ferm atenția la cuvintele rugăciunii. În acest efort de concentrare ai ocazia să descoperi limpede care îți sunt atracțiile lumești, patimile. Tot ceea ce îți atrage atenția de la cuvintele rugăciunii arată (ca într-un magistral test diagnostic) patimile, atașamentele lumești, preocupările și frământările/grijile tale individuale lumești. Dar când ne rugăm lăsăm toate grijile cele lumești la ușă, în afara cortului sfânt al rugăciunii. Altfel nu mai avem rugăciune. * Nici o imagine. Avem de ales: ne rugăm lui Dumnezeu sau ne rugăm la imaginile și gândurile noastre. Deci aici e ținta și tot efortul lucrării rugăciunii: adună mintea în cuvintele rugăciunii și n-o lăsa să iasă de acolo (să se împrăștie) sau să primească alte cuvinte, gânduri și imagini. Golim, așadar, mintea de orice conținut și păstrăm doar pâinea noastră cea spre ființă: cuvintele sfinte ale rugăciunii, purtătoarele de har și aducătoarele unui har sporit. Cel Care pe toate le plinește îți va da noi "porții" de har, dacă stăruiești în cuvintele rugăciunii, înlăuntrul lor, în acest univers sfânt și tainic. Deci Duhul Sfânt răspunde prin har la cuvintele tale purtătoare de har. (Zice iar Tudor: "banul la ban trage și harul la har!") * Fără vreo imagine. Nu Îl imaginăm nicicum pe Dumnezeu. Avem, doar, nădejdea că, într-o bună zi, ni Se va arăta El Însuși iar noi Îl vom vedea pe Dumnezeu precum este. Doamne ajută! P.S. Înalță cu credință gândul la Dumnezeu și iată, aceasta e deja rugăciune. Un "Doamne!..." e deja rugăciune. Nu e nevoie de nici o imagine. Last edited by Ioan_Cezar; 15.03.2015 at 09:48:15. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Inteleg dar, pentru a ma gandi doar la Dumnezeu, ce trebuie sa fac? Adica, pentru a ma gandi la Dumnezeu trebuie sa mi-l imaginez cumva, nu pot sa ma gandesc la cuvantul "Dumnezeu" in minte. Cum mai adica ma gandesc la Dumneze?
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Putem avea mari surprize, precum a avut Ilie, pe Muntele Horeb, incercand sa ni-L imaginam,pentru ca de multe ori imaginea poate fi conditionata de starea noastra de moment.Dumnezeu il cheama pe Ilie afara din pestera sa stea inaintea Lui.Insa inainte sa iasa Ilie un vant puternic, care putea despica pietre, a trecut. Dar Domnul nu era in acel vant puternic, desi poate multi s-ar fi asteptat la asta. Apoi a venit un cutremur, dar nici acel cutremur nu ascundea prezenta Domnului, cum multi si-ar fi imaginat, tinand cont de maretia Lui.Apoi a venit un foc dar nici in foc nu era Domnul, desi ar fi oamenii care s-ar fi asteptat la asta pt ca Dumnezeu este ,,foc mistuitor".Aceste prime trei manifestari de forta nu l-au scos pe profet din pestera, un profet obosit si haituit la acel moment. La final...dupa foc ,,va fi adiere de vant lin si acolo va fi Domnul".Ilie si-a acoperit atunci fata cu mantia si a iesit in fata Domnului :)
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
La stejarul din Mamvri au fost trei ingeri. Probabil ca era vorba de Mihail, Gabriel si Rafael. In acesti trei ingeri, traditia crestina a vazut mereu un simbol al Sfintei Treimi. Iar traditia hassidica a vazut in ei un acces care se va permite, la sfarsitul timpurilor, urmasilor lui Abraham catre ultimele trei atribute ale lui Dumnezeu (= ultimele trei ramuri, cele mai inalte, ale arborelui sefirotic). Ingerii sunt existente pur spirituale. Ei pot imbraca, uneori, aparente materiale, aparand sub diverse infatisari.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 24.03.2015 at 19:21:32. |
|