![]() |
![]() |
|
#371
|
||||
|
||||
![]()
Cătăline, haide să lăsăm pentru o clipă citatele din alții sau din noi înșine și să discutăm doar cu "mintea noastră de la noi din cap".
Deci, îți expun acest simplu și banal raționament logic: Conform cu ceea ce susții tu, învățătura BO ar fi că dacă un om e vrednic de mântuire, Dumnezeu îi trimite mijloacele în acest sens; conform cu aceleași susțineri, fără botez, împărtășanie, nu există mântuire. Iar de aici se desprinde concluzia logică, inevitabilă, că în orice loc de pe pământ NU AU EXISTAT OAMENI VREDNICI DE MÂNTUIRE ÎNAINTE SĂ AJUNGĂ LA EI ORTODOCȘII. Vreau doar să-mi confimri dacă asta susții tu că învață BO, iar dacă există o greșeală în raționament, să o arăți. Mulțumesc. |
#372
|
|||
|
|||
![]()
Imi place cum sistematizezi :-)
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#373
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sf. Ciprian al Cartaginei. Nu e acelasi lucru cu "doar ortodocsii se mantuiesc". E o carte, din pacate imi scapa titlul si autorul despre validitatea tainele eterodocsilor ( un teolog ortodox englez) in care spune ca in ciuda afirmatiei de mai sus, nu avem dreptul sa spunem cine se mantuieste si cine nu - judecata asta apartiine exclusiv lui Dumnezeu. Aparent afirmatiile se contrazic dar dupa o logica defectuoasa - ca cea care o invoci tu. Tot acolo era parca si o explicatie de ce totusi nu se contrazic aceste afirmatii.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#374
|
||||
|
||||
![]()
Alin B., ești ERETIC. Te acuz de erezia ecumenismului. Pan-erezia secolului 21. Și cea mai mare erezie a tuturor timpurilor.
Alin B., nu înțelegi că franco-latinii alias "romano-catolicii", NU SUNT ÎN BISERICĂ. "Biserica" franco-latinilor - "romano-catolicilor", NU ESTE Biserică, nu este BISERICA. Este erezie, erezii. Extra Ecclesiam nulla salus. - Sf. Ciprian al Cartaginei. Adică: ÎNAFARA BISERICII NU EXISTĂ MÂNTUIRE. Cine este Biserica ? Cine este creștinismul ? "Biserica" lutheranilor, NU ESTE Biserică, nu este BISERICA. Este erezie, erezii. "Biserica" calvinilor, NU ESTE Biserică, nu este BISERICA. Este erezie, erezii. "Biserica" zwingliniștilor, NU ESTE Biserică, nu este BISERICA. Este erezie, erezii. "Biserica" metodiștilor, NU ESTE Biserică, nu este BISERICA. Este erezie, erezii. "Biserica" baptiștilor, NU ESTE Biserică, nu este BISERICA. Este erezie, erezii. "Biserica" panticostalilor, NU ESTE Biserică, nu este BISERICA. Este erezie, erezii. "Biserica" adventiștilor, NU ESTE Biserică, nu este BISERICA. Este erezie, erezii. "Biserica" martorilor iehoviști, NU ESTE Biserică, nu este BISERICA. Este erezie, erezii. "Biserica" nazarinenilor, NU ESTE Biserică, nu este BISERICA. Este erezie, erezii. "Biserica" franco-latinilor, NU ESTE Biserică, nu este BISERICA. Este erezie, erezii. BISERICA este azi, ORTODOXIA. Biserica Adevărată, a Adevărului, Mirelui Hristos. Biserica Ortodoxă, este UNICUL și SINGURUL CREȘTINISM, care mai există pe pământ. Creștinismul nu mai există în altă parte, decât în Ortodoxie. Alte creștinismuri, nu este Biserica, nu este și nu aduce harul, Duhul Sfânt și mântuirea. Ortodoxia, este Biserica lui Hristos, Mireasa cea Vie, pură, neprihănită, apostolică pe linie continuă, neîntreruptă de erezii, dătătoare de îndumnezeire, din HARUL ȘI ENERGIILE NECREATE. Doar ORTODOXIA este dătătoare de MÂNTUIRE, de viață veșnică, de Împărăția Cerurilor ! Alte adunări de oameni, ce se numesc denominațiuni și culte, confesiuni, creștin, NU SUNT CREȘTINE, ele nu sunt în Creștinism, ele sunt ca "Simon Magul", din Biblie, mincinoși, care își închipuie, își imaginează, sub auspiciile și asalturile demonilor, că au har și mântuire. Părintele Rafail Noica: Spune Hristos: și alte oi am, care nu sunt din staulul acesta, și pre acelea trebuie să le aduc. Acestea sunt în puterea lui Dumnezeu. Vedem că un Apus, care de 1000 de ani că n-a mai cunoscut Biserică, de când Roma s-a despărțit de Biserică, și a căzut în ereziile, socotesc eu, cele mai cumplite din istorie. Am văzut pe pielea mea cum Apusul a suferit din aceaste erezii, în mii de feluri: am văzut în literatură, am văzut în toată cultura apuseană, am văzut-o în politică, am văzut-o în toate lucrurile cu care am avut noi de-a face. Dar, când zic că ortodoxia este firea omului, multora dintre voi o să vă fie greu să înțelegeți această. Eu am trăit-o (iarăși v zic) tot pe pielea mea, că am tot căutat, cât am fost în protestantism, și intrând înapoi în Biserică, revenind la Biserică, după prima spovedanie și împărtășanie, a început în mine să trăiască o viată și să-mi dezvăluie niște lucruri de unde am înțeles că numai în mediul acesta poate înflori ceva duhovnicesc în om. Acesta este pământul în care pot trăi plantele acestea, sufletele, pământul pe care toți îl caută, drept sau strâmb. Ortodoxia este răspunsul tuturor căutărilor omului, prin care ne găsim identitatea. Ce este omul? Identitatea pe care ne-a arătat-o Hristos; dacă Dumnezeu a trebuit să se întrupeze și, prin cinstit sângele Lui să ne descopere ce este omul, apoi trebuie să băgăm de seamă să nu pierdem ortodoxia. A fi ortodox înseamnă a iubi lumea întreagă, tot cosmosul, Universul, tot ce a zidit Dumnezeu, cu dumnezeiască dragoste, până și pe vrăjmași. Nu ne încumetăm, la nivel ascetic, să-i iubim pe draci sau așa ceva, asta fac doar pustnicii, fiindcă sunt prea puternici față de noi, și riscăm să cădem în plasele lor, așa cum a suferit din căderea în plasele lor Sfântul Paisie Aghioritul. Foarte interesante experiențe ne-a dezvlui el (las carte să ne spună mai departe), insă în nevoința noastră ne limităm la lucruri mai pe măsură noastră. Cu harul lui Dumnezeu, sfinții ajung la măsura, unde, cum zice Sfântul Siluan Athonitul: Sfinții înconjoară și Iadul cu dragostea lor. E o dragoste ne-silnică, care nu silește pe cei care vor pierzania, ca "fiul pierzaniei", cum zice Hristos despre Iuda Iscarioteanul. Nu-i silește să iasă dintre acea pierzanie. I-ar dori cu prețul jertfei, i-ar dori mântuiți, dar nu-i obligă." Sfântul Sofronie Saharov: Un Ortodox a fost în istorie, și pe Acela l-au răstignit. Homiakov: Omul din Biserică nu poate judeca în afara Bisericii. Tot ce lucrează Dumnezeu în afara Bisericii este subiect de iconomie dumnezeiască. Recomand articolele: http://blog.pustniculdigital.info/articole/54/ http://www.apologeticum.ro/2011/07/m...pot-fi-sfinti/ http://poruncaiubirii.agaton.ro/arti...ricii-ortodoxe
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 25.03.2015 at 16:06:59. |
#375
|
||||
|
||||
![]()
SF. IGNATIE BRIANCIANINOV DESPRE DE CE DOAR ORTODOCȘII SE MÂNTUIESC ?
Scrisoarea adresată de Sfântul Ignatie Briancianinov unei femei, care nu acceptă că sunt "mulți chemați și puțini aleși" și că aleșii sunt tocmai adevărații ortodocși. Citiți textul următor cu atenție ... sunt răspunsuri convingătoare pentru multe întrebări pe care le aveam și eu. CONȚINUTUL SCRISORII Ce spectacol vrednic de plâns și de plâns în hohote: creștini care nu știu în ce constă propriu-zis creștinismul! Privirea noastră întâlnește acest spectacol neîncetat; rareori vedem câte o excepție, rareori putem întâlni, în numeroasă gloată a celor ce se numesc creștini, unul care e creștin nu doar cu numele, ci și de fapt. Întrebarea: "De ce să nu se mântuie păgânii, mahomedanii și așa numiții eretici?" a devenit o întrebare obișnuită astăzi. "Printre ei se găsesc oameni cât se poate de buni. A-i pierde pe acești oameni buni ar fi contrar milei lui Dumnezeu! Mai mult, această e contrar chiar rațiunii umane sănătoase! Doar ereticii sunt și ei creștini. Să te socoti mântuit iar pe membrii altor credințe - pierduți, este o nebunie, este o trufie fără margini!" Creștinilor! Voi vorbiți despre mântuire, dar habar nu aveți ce este mântuirea, de ce au nevoie oamenii de mântuire și, în sfârșit, nu-L cunoașteți pe Hristos - singurul mijloc al mântuirii noastre! Iată adevărată învățătură despre acest obiect, învățătură Sfintei, Universalei Biserici: mântuirea constă în restituirea părtășiei cu Dumnezeu. Această comuniune a fost pierdută de întregul neam omenesc prin căderea în păcat a protopărintilor. Tot neamul omenesc e o categorie de ființe pierdute. Pieirea este domeniul tuturor oamenilor, atât a celor virtuoși, cât și a răufăcătorilor. Ne zămislim în fărădelegi, ne naștem în păcat. "Voi pogorî la fiul meu, plângând, în iad" zice sfântul patriarh Iacov despre el însuși și despre sfântul sau fiu Iosif, cel cast și minunat. Coborau în iad, după sfârșirea pribegiei pământești, nu doar păcătoșii, ci și drepții Vechiului Testament. La atâta se limitează puterea faptelor bune omenești. Acesta e prețul virtuților firii noastre căzute! Că să se refacă comuniunea omului cu Dumnezeu sau, cu alte cuvinte, că omul să obțină mântuirea era necesară răscumpărarea. Răscumpărarea neamului omenesc a fost săvârșită nu de un înger, nu de un arhanghel, nu de vreo ființă și mai înalta dar mărginită și creată - ci a fost săvârșită de însuși nemărginitul Dumnezeu. Pedepsele - partea neamului omenesc, au fost înlocuite cu pedeapsa luată de El; lipsa meritelor omenești a fost înlocuită de vrednicia Lui infinită. Toate faptele bune omenești neputincioase, pogoratoare în iad, au fost înlocuite cu o singură fapta bună, plină de putere: credință în Domnul nostru Iisus Hristos. Când iudeii L-au întrebat pe Domnul: "Ce să facem că să facem lucrurile lui Dumnezeu", Domnul le-a răspuns: "acesta este lucrul lui Dumnezeu, să credeți în Cel pe Care L-a trimis El", dar un singur lucru bun ne e necesar întru mântuire: credință; credință că lucrare. Prin credință, numai prin credință, putem intră în comuniune cu Dumnezeu, prin mijlocirea Tainelor pe care ni le-a dăruit El. În deșert dar, și cu păcat cugetati și ziceți că oamenii buni dintre păgâni și mahomedani se vor mântui, adică vor intră în comuniune cu Dumnezeu! Nu! Biserica a recunoscut întotdeauna că există un singur mijloc de mântuire: Răscumpărătorul! Ea a recunoscut că cele mai mari virtuți ale firii căzute pogoară în iad. Dacă drepții adevăratei Biserici și făcătorii de minuni care credeau în Răscumpărătorul ce urmă să vină pogorau în iad, cum va închipuiți că păgânii și mahomedanii care nu au cunoscut și nu au crezut în Răscumpărător vor capătă mântuirea numai pentru că ei vi se par dumneavoastră drăguți și buni, când mântuirea nu se obține decât printr-un singur, va repet, un singur mijloc și acesta este credință în Răscumpărător! Creștini! Cunoașteți pe Hristos! Înțelegeți că voi nu-L cunoașteți, că va lepădați de El socotind mântuirea posibilă fără El, pentru niscaiva fapte bune! Cel care socoate o mântuire posibilă fără credință în Hristos este renegat de Hristos și, poate din neștiință, cade în păcatul greu al hulirii de Dumnezeu. "Căci cugetăm" - zice Sfântul Apostol Pavel - "că omul se adeverește prin credință fără faptele legii. Căci adevărul lui Dumnezeu prin credință lui Iisus Hristos în toate și asupra tuturor credincioșilor este: fără deosebire. Toți au păcătuit și sunt lipsiți de slavă lui Dumnezeu: suntem însă iertați în dar, prin harul Lui, cu izbăvirea întru Hristos Iisus". Veți replică poate: "Sfântul Apostol Iacov cere neapărat fapte bune. El învață că credință fără fapte e moartă". Cercetați ce cere Sfântul Apostol Iacov și o să vedeți că el cere, că și toți insuflatii de Dumnezeu scriitori ai Sfintei Scripturi, fapte de credință, iar nu faptele bune ale firii noastre căzute. El cere credință vie, învederată de faptele omului nou, și nu faptele bune ale firii noastre căzute! El da drept exemplu fapta patriarhului Avraam, fapta în care s-a învederat credință dreptului: iar fapta aceea constă în a aduce jertfă lui Dumnezeu pe fiul sau unul născut. Să-ți înjunghii fiul spre jertfire nu e deloc o fapta bună după firea omenească: e o fapta bună că împlinire a poruncii lui Dumnezeu, că fapta de credință. Adânciți-va în cercetarea Noului Testament și în general a întregii Sfintei Scripturi: veți găsi că se cere împlinirea poruncilor lui Dumnezeu, că numai această împlinire este numită fapta, că numai prin împlinirea poruncilor lui Dumnezeu credință în Dumnezeu se face vie, că una ce e lucrătoare; fără această e moartă, lipsită fiind de orice mișcare. Și dimpotrivă, veți găsi că pornirile bune ale inimii sunt interzise, lepădate! Dar tocmai drăgălașele acestea de fapte bune va și plac la păgâni și mahomedani! Pentru ele, măcar de-ar fi și cu renegarea lui Hristos, dumneavoastră vreți să le acordați mântuirea. Ciudată e judecată dumneavoastră despre rațiunea sănătoasă. De unde, cu ce drept o găsiți, o descoperiți în dumneavoastră? Dacă sunteți creștini trebuie să aveți noțiuni creștine cu privire la acest obiect și nu altele, după capul dumneavoastră sau agățate cine știe de pe unde! Evanghelia ne învață că prin cădere noi ne-am agonisit o rațiune pervertită, că rațiunea firii noastre căzute, oricât de valoroasă ar fi prin natură, oricât de ascuțită ar fi prin învățătură lumească, își păstrează caracterul căpătat prin căderea în păcat, continuă să rămână o rațiune pervertită. Trebuie să o lepezi, să te dai pe mâna călăuzitoare a credinței și, sub această conducere, la timpul sau, după o însemnată nevoință întru evlavie, Dumnezeu dăruiește robului Sau credincios rațiunea Adevărului sau Judecată Duhovnicească. Această rațiune poate și trebuie să fie recunoscută a fi rațiune sănătoasă; ea este credință căpătată din cercetarea lucrurilor, așa de strălucit descrisă de Sfântul Apostol Pavel în al patrulea capitol al epistolei sale către evrei. Temelia judecății duhovnicești este Dumnezeu. Pe piatră această neclintită se naltă ea, și întru această nu se clatină și nu cade. Ceea ce numiți dumneavoastră rațiune sănătoasă noi, creștinii, cunoaștem că este o rațiune atât de bolnăvicioasă, atât de întunecată și rătăcită, încât vindecarea ei nu poate avea loc decât prin retezarea cu paloșul credinței a tuturor științelor și cunoștințelor care o compun, și prin lepădarea lor. Dacă însă vom socoti rațiunea că sănătoasă, considerând-o astfel pe baza a ceva necunoscut, șovăielnic, nedeterminat, mereu schimbător, atunci ea, că "sănătoasă", va renega neapărat pe Hristos. Acest lucru e dovedit experimental. Ce zice judecată dumneavoastră, rațiunea dumneavoastră sănătoasă? Că a recunoaște pieirea unor oameni buni, care nu cred în Hristos este un fapt potrivnic rațiunii dumneavoastră sănătoase! Și nu doar atât! Ci că o asemenea pieire a oamenilor virtuoși e potrivnică milosteniei unei Ființe atât de atotbune că Dumnezeu. Ați avut cumva o revelație de sus asupra acestui obiect, asupra a ceea ce e contrar și nu e contrar milosteniei lui Dumnezeu? Nu! Însă rațiunea dumneavoastră sănătoasă va spune asta! Ah, rațiunea dumneavoastră sănătoasă! Atunci, cu rațiunea dumneavoastră sănătoasă, de unde ați scos că puteți înțelege, cu pătrunderea omenească limitată, ce este și ce nu este contrar milosteniei lui Dumnezeu?
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia |
#376
|
||||
|
||||
![]()
Îngăduiți-mi să va expun gândul nostru. Evanghelia, altfel spus învățătură lui Hristos, sau Sfânta Scriptură sau Sfânta Biserica Universală ne-a descoperit tot ce poate ști omul despre milă lui Dumnezeu, ce întrece orice cugetare, ce este mai presus de orice capacitate omenească de pătrundere, rămânând inaccesibilă pentru înțelegerea oamenilor. Deșartă e rătăcirea minții omenești când caută să-L pătrundă pe nepătrunsul Dumnezeu! Când caută să explice inexplicabilul, să-L supună considerațiilor sale pe cine? Pe Dumnezeu! O asemenea întreprindere e o întreprindere satanică! Tu, care te numești creștin și nu ai habar de învățătură lui Hristos! Dacă din această învățătură harismatică, cerească, nu ai învățat că Dumnezeu este incomprehensibil, du-te la școală și trage cu urechea să auzi ce învață copiii! Lor profesorii de matematică le explică, în teoria infinitului, că infinitul, că mărime nedeterminată, nu se supune acelor legi cărora li se supun mărimile determinate - numerele, că rezultatele operațiilor cu el pot fi total opuse operațiilor cu numerele. Iar tu vrei să determini legile acțiunii milei lui Dumnezeu și zici: asta e conform cu El - asta îi repugnă! E conform sau nu e conform cu rațiunea ta! Cu noțiunile și cu simțurile tale! Urmează din această că Dumnezeu e obligat să înțeleagă și să simtă cum înțelegi și simți tu? Dar tocmai asta și pretinzi tu de la Dumnezeu! Iată cea mai nesăbuită și mai trufașă întreprindere! Nu învinui dar judecățile Bisericii de lipsa de bun simt și de smerenie: asta e lipsa ta! Ea, Sfânta Biserica, nu face decât să urmeze neabătut învățăturii lui Dumnezeu despre lucrările lui Dumnezeu, cele descoperite ei de către Dumnezeu însuși!
Copiii ei adevărați merg după ea cu supunere, luminându-se cu credință, călcând în picioare rațiunea trufita ce se răscoala asupra lui Dumnezeu! Credem că putem ști despre Dumnezeu numai ceea ce Dumnezeu a binevoit să ne descopere! Dacă ar există un alt drum către cunoașterea de Dumnezeu, un drum pe care l-ar putea deschide mintea, cu propriile ei sforțări, nu ne-ar fi fost dată descoperirea dumnezeiască. Ea ne-a fost dată însă pentru că ne este strict necesară. Deșarte sunt dar și mincinoase propriile autocugetari și rătăcirile minții omenești. Dumneavoastră ziceți: "ereticii sunt aceiași creștini că și noi". De unde ați scos una că asta? Doar poate vreunul care se numește creștin și nu știe nimic despre Hristos, datorită nemărginitei sale ignoranțe se va arată de acord să se recunoască tot atât de creștin că și ereticii, fără să deosebească sfânta credință creștină de puii blestemului, de ereziile hulitoare de Dumnezeu. Altfel judecă cu privire la această adevărații creștini! Numeroasele soboare de sfinți au primit cununa muceniciei, au ales mai degrabă cele mai crâncene și îndelungi chinuri, închisoarea, exilul decât să-și dea acordul la partasia cu ereticii în învățătură lor hulitoare de Dumnezeu. Biserica Universală a recunoscut întotdeauna erezia că un păcat de moarte, a recunoscut întotdeauna că omul molipsit de boală groaznică a ereziei e mort sufletește, străin de har și de mântuire, fiind în comuniune cu diavolul și cu pieirea lui. Erezia e mai degrabă un păcat diavolesc decât omenesc; ea este fiica diavolului, nscocirea lui, e o nelegiuire apropiată de închinarea la idoli. Părinții numesc adesea închinarea la idoli nelegiuire, iar erezia - rea credință; în închinarea la idoli diavolul își ia sieși partea dumnezeiască de la oamenii orbiți, iar prin erezie el îi face pe acești oameni orbiți părtași ai păcatului sau de căpătai: hula de Dumnezeu. Cine va citi cu atenție "Faptele apostolilor" se va convinge ușor de caracterul pe de-a-ntregul satanic al ereticilor. El va vedea îngrozitoarea lor fățărnicie, trufia nemăsurată, va vedea un comportament alcătuit din minciună neîntreruptă, va vedea cât sunt de robiți celor mai diferite și josnice patimi .... Cu deosebire se remarcă la ei ura neîmpăcată către fiii adevăratei Biserici .... Erezia se conjugă cu încrâncenarea inimii, cu o groaznică întunecare și stricare a minții, erezia se menține cu încăpățânare în sufletul molipsit de ea și cât de trudnică este vindecarea omului de această infirmitate! Orice erezie conține intrinsa hula împotriva Duhului Sfânt: fie hulește o dogmă a Duhului Sfânt, fie o lucrare a Duhului Sfânt, dar neapărat hulește Duhul Sfânt. Esență oricărei erezii este hulirea de Dumnezeu. Sfântul Flavian, patriarhul Constantinopolului, care a pecetluit cu propriul sau sânge mărturisirea adevăratei credințe, a pronunțat hotărârea soborului local al Constantinopolului asupra ereziarhului Eutihie în următoarele cuvinte: "Eutihie, până acum iereu, arhimandrit, fiind întrutotul prins și vădit că părtaș al rătăcirilor lui Valentin și Apolinarie, atât prin faptele lui trecute cât și prin explicațiile date aici, fiind dar dovedit de urmarea încăpățânată a hulirii de Dumnezeu a acelora, nici măcar n-a luat în seama sfaturile noastre și povețele către primirea învățăturii sănătoase. Și, de aceea, plângând și suspinând pentru pieirea lui definitivă, declarăm în numele Domnului nostru Iisus Hristos că el a căzut în hulire de Dumnezeu, că e deposedat de orice cin preoțesc, de partasia cu noi și de conducerea asupra mănăstirii sale, dând tuturor de știre că de acum încolo, cine va stă la sfat cu el sau îl va vizită, va cădea el însuși sub afurisenie." Această hotărâre e un mic exemplu al părerii obștești a Bisericii Universale asupra ereticilor; această hotărâre e recunoscută de întreagă Biserica și confirmată de Sinodul Ecumenic de la Calcedon. Erezia lui Eutihie constă în aceea că el nu mărturisea în Hristos, după întrupare, cele două naturi, cum mărturisește Biserica, ci admitea numai o singură natură, natură dumnezeiască. Veți spune: numai atât!... Amuzant prin ignoranța, și demn de plâns prin caracter și urmări, este răspunsul unei persoane investite cu puterea acestei lumi către sfântul Alexandru, patriarhul Alexandriei, despre erezia ariană. Această suspusa față sfătuia pe patriarh să păstreze pacea, să nu pornească dezbinarea, atât de potrivnică duhului creștinismului, pentru câteva cuvinte, zice el, căci el nu găsește nimic vrednic de osânda în învățătură lui Arie -care diferă întrucâtva în stilul de formulare a cuvintelor și atâta tot! Aceste diferențe de formulare a cuvintelor, observă istoricul Fleury, în care chipurile nu e nimic de osândit, nu fac altceva decât că neagă Dumnezeirea Domnului nostru Iisus Hristos - nu mai mult! Naruiesc așadar toată credință creștină - și atâta tot! Remarcabil: toate vechile erezii, sub diversele lor măști schimbătoare tindeau către un același scop: negau Dumnezeirea Cuvântului și deformau dogmă întrupării. Cele mai noi năzuiesc mai degrabă să nege lucrările Sfântului Duh. Cu hule ei negau Dumnezeiască Liturghie, toate Tainele, tot, toate aspectele în care Biserica recunoștea lucrarea Sfântului Duh. Ei le numeau pe acestea reglementări omenești - și încă mai nerușinat: superstiții, rătăcire! Desigur dumneavoastră nu vedeți în erezie nici tâlhărie nici hoție! Poate nici nu o socotiți un păcat? E renegat Fiul Iui Dumnezeu, e renegat și hulit Duhul Sfânt - nu mai mult! Cel care a primit și se ține de o invatatur hulitoare de Dumnezeu, cel care hulește pe Dumnezeu cu gură, acesta nu tâlhărește, nu fură, face chiar faptele bune ale firii căzute - ce om minunat! Cum ar putea Dumnezeu să-i refuze mântuirea?!... Toată cauza ultimei dumneavoastră nedumeriri, că și a tuturor celorlalte, constă în adâncă necunoaștere a creștinismului ! Să nu credeți că o asemenea necunoaștere e un defect lipsit de importantă! Nu! Urmările lui sunt nimicitoare, mai ales astăzi, când în societate umblă nenumărate cărți cu titluri creștine și conținut satanic. Prin ignorarea adevăratei învățături creștine, sunteți întrutotul expus să primiți un gând mincinos, fals, amăgitor, hulitor de Dumnezeu, drept gând adevărat, să vi-1 însușiți și, odată cu el, să va însușiți și pieirea veșnică. Hulitorul de Dumnezeu nu se va mântui ! Iar nedumeririle dumneavoastră sunt tot atâtea semne de întrebare asupra posibilităților dumneavoastră de mântuire. Esență nedumeririlor acestora este lepădarea de Hristos! Nu va jucați cu mântuirea, nu va jucați! Căci altfel veți plânge veșnic. Apucați-va de lectură Noului Testament și Sfinților Părinți ai Bisericii ortodoxe (...) studiați în scrierile Sfinților Părinți, cum trebuie înțeleasă corect Scriptură, ce viețuire, ce gânduri și ce simțăminte se cuvine să aibă un creștin. Studiați din Scripturi și din credință vie pe Hristos și creștinismul. Mai înainte să bată ceasul, ceasul de spaima în care va trebui să va prezentați la judecată în față lui Dumnezeu, agonisiți-va îndreptățirea (achitarea) dată de Dumnezeu fiilor oamenilor prin intermediul Creștinismului. AMIN !
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia |
#377
|
||||
|
||||
![]()
Sfântului Ioan de Kronstadt față de confesiunile neortodoxe:
"Biserica adevărată rămâne una și neseparată, și singura Biserică ce poate oferi mântuirea. Aceasta este Biserica Ortodoxă Răsăriteană. Nici o altă confesiune creștină, în afară de Ortodoxie, nu poate să-l aducă pe creștin la desăvârșirea vieții creștine, la îndumnezeire și să întregească curățirea de păcate, arătându-i calea spre nestricaciune, deoarece celelalte religii țin nedreptatea drept adevăr (Romani 1, 18). Ele au amestecat superstiția și minciuna cu adevărul și nu pot deține acele mijloace date de Dumnezeu pentru curățire, pentru sfințire, pentru renaștere și reînnoire, pentru că le-au schimbat, mijloace pe care le deține, din nefericire pentru atâția oameni, numai Biserica Ortodoxă." Sfântul Atanasie cel Mare: "Nu există Ortodoxie nici în învățăturile și filozofările omenești, stăpânite de intelectul mincinos și înșelător, rod al căderii. Ortodoxia este învățătura Sfântului Duh, dată omului de Dumnezeu întru mântuire. Unde nu este Ortodoxie, acolo nu este nici mântuire. âOricine va voi să se mântuiască, mai întâi de toate trebuie să se țină de credința sobornicească; iar cine n-o va păstra întreagă și fără de prihană, acela va pieri în veciâ (Simbolul de credință, catehism, al Sfântului Anastasie cel Mare). Biserica vestește (în duminica Ortodoxiei din Postul Mare): Cei ce și-au predat cugetul lor în ascultare față de descoperirea dumnezeiască, slujind-o pe ea, pe aceștia să-i fericim și să-i lăudăm; iar celor ce se împotrivesc adevărului, dacă nu s-au pocăit înaintea lui Dumnezeu, Carele așteaptă întoarcerea și căința lor, dacă n-au voit să urmeze Sfintelor Scripturi și Tradiției Bisericii Sobornicești, să fie excomunicați și predați anatemei. Celor ce neagă existența lui Dumnezeu și susțin că această lume s-a autoorganizat și că toate se petrec fără ajutorul providenței dumnezeiești, așa, ca din întâmplare: anatema!, Celor ce afirmă că Dumnezeu nu este Duh, ci materie și care nu-L recunosc ca Sfânt, Atotmilostiv, Preaînțelept, Atotștiutor, rostind alte asemenea blasfemii: anatema!; Celor ce îndrăznesc să declare că Fiul lui Dumnezeu n-ar fi de o ființă cu Tatăl, deasemenea Duhul Sfânt, Carele este de conceput: că Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt n-ar fi Unul Dumnezeu: anatema; Celor care spun că venirea în lume a Fiului lui Dumnezeu întrupat, patimile Sale de bunăvoie, moartea și învierea Sa nu sunt necesare izbăvirii de păcate și mântuirii noastre: anatema!; Celor care nu acceptă harul răscumpărării propovăduit de Evanghelie, ca singurul nostru mijloc de îndreptățire în fața lui Dumnezeu: anatema!; Celor care se îndoiesc de fecioria Preacuratei Fecioare Măria înainte de naștere, în timpul nașterii și după naștere: anatema!; Celor care nu cred că Duhul Sfânt i-a înțelepțit pe prooroci și pe apostoli și a prevestit prin gura lor adevărata cale spre mântuire, prin atâtea minuni, mărturisind că Duhul și acum sălășluiește în inimile adevăraților creștini și-i călăuzește spre orice adevăr: anatema!; Celor care nu recunosc nemurirea sufletului, sfârșitul acestui veac, judecata ce va să vină, răsplata cerească pentru faptele cele bune și osânda pentru păcate: anatema!; Celor care refuză Tainele Sfintei Biserici a lui Hristos: anatema; Celor care nu recunosc Sinoadele Sfinților Părinți și Predaniile lor, în conglăsuire cu revelația dumnezeiască și păstrate cu sfințenie de către Biserica Ortodoxă și Sobornicească: anatema!â PAVEL: I Timotei 1, 19-20: Având credință și cuget bun, pe care unii, lepădându-le, au căzut din credință; dintre aceștia sunt Imeneu și Alexandru, pe care i-am dat satanei, ca să se învețe să nu hulească. I Corinteni 16, 22: Cel ce nu iubește pe Domnul să fie anatema! Galateni 1, 8-9: Dar chiar dacă noi sau un înger din cer v-ar vesti altă Evanghelie decât aceea pe care v-am vestit-o să fie anatema! Precum v-am spus mai înainte, și acum vă spun iarăși: Dacă vă propovăduiește cineva altceva decât ați primit să fie anatema! Înțelepciunea dumnezeieștii Revelații se păstrează întreagă și neștirbită doar în sânul Bisericii Ortodoxe. Spuneam eu, că turma este mică, deci nu se pot mântui mulți, calea este strâmtă și îngustă și grea, deci nu se pot mântui mulți. De aceea, doar ortodocșii se vor mântui. Azi, 2015, doar aproximativ 400 de milioane de oameni, se vor mântui, de ortodocși, câți sunt pe pământ. Și nici dintre ei nu toți. Și categoric, din alte confesiuni, nici unul, pentru că ei nu mai sunt în Biserică. MI-E CUMPLIT ȘI FOARTE GREU SĂ-MI REAMINTESC ACESTEA, DAR ORI DE CÂTE ORI TREBUIE, ACESTEA SE VOR REAMINTI. Iertați.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 25.03.2015 at 16:29:54. |
#378
|
|||
|
|||
![]()
Toate astea sunt...bisericisme. Echivalentul eclezial al ideei de marketing: "Numai la noi produsul este autentic si la pretul cel mai potrivit! Daca luati de la concurenta, luati teapa!".
E un impuls uman stravechi de a spune/crede/predica ca esti doar tu in posesia adevarului unic/calitatii supreme, pe cat de banal si frecvent, pe atat de devastator cand este dus pana la ultimele lui consecinte. Cum obisnuiesc eu sa zic, pana la saturatia urechilor/ochilor interlocutorilor, impulsul acesta nu se deobeste cu nimic de aglutinarea unor viermi tubifex. In sine, orice multime sau organizatie nu este o dovada ca detine sau are acces la adevar si/sau mantuire. Ce mi-e un ortodox fanatic, ce mi-e un adept al lui David Koresh. |
#379
|
||||
|
||||
![]()
"BARSAUMAS", În primul rând ce am scris acolo, pleacă din BIBLIE, reamintesc:
I Timotei 1, 19-20: Având credință și cuget bun, pe care unii, lepădându-le, au căzut din credință; dintre aceștia sunt Imeneu și Alexandru, pe care i-am dat satanei, ca să se învețe să nu hulească. I Corinteni 16, 22: Cel ce nu iubește pe Domnul să fie anatema! Galateni 1, 8-9: Dar chiar dacă noi sau un înger din cer v-ar vesti altă Evanghelie decât aceea pe care v-am vestit-o să fie anatema! Precum v-am spus mai înainte, și acum vă spun iarăși: Dacă vă propovăduiește cineva altceva decât ați primit să fie anatema! Înafara Ortodoxiei, NU există mântuire. Mă rog să prindă moartea, pe cât mai puțini oameni posibil, înafara Bisericii, înafara Ortodoxiei, ca să se mântuiască. Reafirm, Adevărul: "Biserica" lutheranilor, NU ESTE Biserică, nu este BISERICA. Este erezie, erezii. "Biserica" calvinilor, NU ESTE Biserică, nu este BISERICA. Este erezie, erezii. "Biserica" zwingliniștilor, NU ESTE Biserică, nu este BISERICA. Este erezie, erezii. "Biserica" metodiștilor, NU ESTE Biserică, nu este BISERICA. Este erezie, erezii. "Biserica" baptiștilor, NU ESTE Biserică, nu este BISERICA. Este erezie, erezii. "Biserica" panticostalilor, NU ESTE Biserică, nu este BISERICA. Este erezie, erezii. "Biserica" adventiștilor, NU ESTE Biserică, nu este BISERICA. Este erezie, erezii. "Biserica" martorilor iehoviști, NU ESTE Biserică, nu este BISERICA. Este erezie, erezii. "Biserica" nazarinenilor, NU ESTE Biserică, nu este BISERICA. Este erezie, erezii. "Biserica" franco-latinilor, NU ESTE Biserică, nu este BISERICA. Este erezie, erezii. BISERICA este azi, ORTODOXIA. Biserica Adevărată, a Adevărului, Mirelui Hristos. Biserica Ortodoxă, este UNICUL și SINGURUL CREȘTINISM, care mai există pe pământ. Creștinismul nu mai există în altă parte, decât în Ortodoxie. Alte creștinismuri, nu este Biserica, nu este și nu aduce harul, Duhul Sfânt și mântuirea. Ortodoxia, este Biserica lui Hristos, Mireasa cea Vie, pură, neprihănită, apostolică pe linie continuă, neîntreruptă de erezii, dătătoare de îndumnezeire, din HARUL ȘI ENERGIILE NECREATE. Doar ORTODOXIA este dătătoare de MÂNTUIRE, de viață veșnică, de Împărăția Cerurilor ! Alte adunări de oameni, ce se numesc denominațiuni și culte, confesiuni, creștin, NU SUNT CREȘTINE, ele nu sunt în Creștinism, ele sunt ca "Simon Magul", din Biblie, mincinoși, care își închipuie, își imaginează, sub auspiciile și asalturile demonilor, că au har și mântuire. BARSAUMAS, Sfântul Ignatie Briancianinov, e un fanatic? Sfinții Părinți și Sfintele Sinoade, sunt fanatice ? OPRIȚI GÂNDIREA ECUMENISTĂ ! ESTE EREZIE.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 25.03.2015 at 16:36:51. |
#380
|
||||
|
||||
![]()
Aline, ai cam îmbulinat-o. Te acuză Emilian. Nu simți așa, niște fiori reci pe șira spinării ? Poți să te iei e mână cu Fericitul Augustin și să mergeți în iad, ereticilor, unde vă e locul.
Și să știi că Augustin are măcar circumstanța atenuantă că n-a susținut cipurile. (bine, asta dacă nu se mai screme puțintel Emilian să-i interpreteze scrierile, că poate găsește pe acolo și ceva despre cipuri). Iar tu, Remus Botoș Emilian, care susții mincinos că nu ești Remus Botoș Emilian, așa să știi, că ai dat un citat care ar fi trebuit să te pună pe gânduri și să te oprească să scrii (mă rog, să dai copy paste) la restul postării. Citatul este acesta: Homiakov: Omul din Biserică nu poate judeca în afara Bisericii. Tot ce lucrează Dumnezeu în afara Bisericii este subiect de iconomie dumnezeiască. Ia-ți pastila de după-amiază, și mai citește acest citat de vreo sută de ori. După aia uită-te în oglindă. Last edited by GMihai; 25.03.2015 at 16:47:04. |
|