![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Dupa Losski, pana si termenul de cauza a Fiului si a Duhului, aplicat Tatalui e un termen fals, "a carui inadecvare numai folosirea purificatoare a apofatismului ne da posibilitatea sa o masuram." Termenul de "cauza", explica Losski e un termen analogic si inadecvat, fiindca cauza ar presupune anterioritate si superioritate fata de efect. Dar in Treime, unde NU exista anterioritate si nici "efectul " NU este inferior "cauzei", folosirea termenului are doar un temei analogic.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Barsaumas, nu cred ca reiese din textul parintelui Staniloae vreo aluzie la ce spuneai.
Cred ca parintele incerca sa vorbeasca despre perihoreza persoanelor Treimii. Eu asa inteleg. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ce vreau sa spun eu aici este exact ce spuneai tu Barsaumas, anume ca Sfanta Treime si Domnul Hristos trebuie sa fie obiect de adoratie, inchinare si slavire, si nu obiect de disectii analitice care oricum nu duc nicaieri, fiindca logica se impotmoleste singura.
Ba duc undeva: la ateism. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mie imi miroase a subordinationism. Nu trebuie sa vedem pe vreun parinte ca norma, nici Vladica Hierotheus, nici parintele profesor Staniloaie. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Adica fiecare persoana le contine intr-un fel si pe celelalte,asta cred ca vrea sa zica "perfect interioare". Ma rog, cum spuneam, termeni aproximativi. Cine poate intelege ce se intampla in sanul Treimii ?
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
http://creatie6zile.wordpress.com/ |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Chiar nu ai altceva de făcut? Cum nu cade cineva de acord cu unele interpretări ale prof. Stăniloae, cum îl și bănuiești că ar fi Capy. Am înțeles că ai o obsesie pentru scrierile pr. prof Stăniloae, însă ai grijă să nu dai în paranoia.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Buna ziua si bun gasit tuturor!
Am citit articolul "ENIPOSTAZIEREA" de pe site si la un moment dat se spune: .................................................. .................. In Hristos nu se poate vorbi de doua persoane, persoana dumnezeiasca a Fiului lui Dumnezeu luand in sine doar firea umana, intreaga si neciuntita, si fara un ipostas propriu al ei. Unitatea dintre cele doua firi in Hristos a avut loc in asa fel incat firea umana nici nu a mai avut nevoie de un alt ipostas decat cel al Fiului. "Firea omeneasca a lui Hristos il are pe Dumnezeu Cuvantul ca ipostas intr-un mod atat de intim, ca ea nu mai are un ipostas propriu, ca in ceilalti oameni." .................................................. ................... iar ceva mai jos: .................................................. ................... Daca Hristos nu a fost si persoana umana deplina, este fals sa spunem ca a luat firea umana, caci "natura exista (cu adevarat) numai ca ipostas personal". Eroarea credintei ca in Hristos a putut fi prezenta doar natura umana, fara o persoana (un ipostas) reala a acesteia, este demonstrata de Parintele Staniloae astfel: "In fiecare om exista ipostasul si natura, sau si calitatea de subiect si cea de fond si de instrument, fara ca ipostasul sa fie un adaos din afara, ci forma necesara a naturii indata ce ea exista in mod real." .................................................. ................... In "TEOLOGIA DOGMATICĂ ORTODOXĂ Vol II" a Pr. Prof. Dr. Dumitru Staniloae (APOLOGETICUM 2006 - editie electronica) la pag. 19 apare urmatoarea formulare: .................................................. ................... Acum știm sigur că Dumnezeu Cuvântul e Persoană, sau o existență asemănătoare existenței noastre personale, prin faptul că Se face și Persoana firii omenești, fără să înceteze a fi Persoana firii dumnezeiești. Prin aceasta garantează valoarea maximă a persoanelor omenești și eternitatea lor. Dar aceasta arată în același timp că firea omenească a fost creată capabilă sa primească pe Dumnezeu Cuvântul ca ipostas. .................................................. ................... Va rog sa aratati daca exista vreo contradictie in citatele de mai sus. |
|