Citat:
În prealabil postat de abaaaabbbb63
Nu cred ca se pune, ca mierea nu apartinea in sine leului, ci albinelor care si-au facut casa in el.
Scurta intrebare, dupa cat timp considera Biblia ca un animal vanat nu mai este bun de mancat?
|
In orice situatie leul nu se numara printre animalele ce puteau fi mancate. In al doilea rand nu era nevoie sa ,,apartina" leului, restrictia se refera la intrarea in contact cu un corp de animal mort.Nazierul nu avea voie sa atinga un corp mort, de om sau animal.Mierea respectiva,fiind in interiorul carcasei, era considerata ,,impura" la randul ei, fiind oarecum contaminata de necuratia corpului animalului (nota bene: Samson nu consumna mierea imediat, corpului leului este abandonat si eroul biblic revine la el dupa ceva timp,cand probabil acesta intrase in procesul de descompunere, lucru interzis, nu avea voie sa il atinga.Probabil de aceea a si pastrat tacerea, in fata parintilor lui, cu privire la provenienta mierii).In principal distinctia opera mai la ,,baza" problemei, intre animale considerate a fi curate sau nu (Levitic 11).
Buna intrebarea despre vanatoare (!) dar problema nu este deloc simpla, cel putin din perspectiva VT.Nici macar evreii din ziua de azi nu mai respecta in totalitate toate prescriptiile, intrucat au considerat ca exista 613 Mitzvot(porunci)ale Torei.Cateva sute nu se mai respecta in zilele noastre, din diverse motive, un rabin a calculat ca se respecta mai putin de 300.Despre vanatoare:ei considera,interpretand legile lor alimentare, ca un animal trebuie ucis dintr-o singura lovitura, cu un cutit special, ca sa sufere cat mai putin. Apoi trece printr-un intreg ritual( de exemplu scurgerea sangelui) inainte de a fi consumat. Daca animalele s-au chinuit sau agonizat, inclusiv in cazul vanatorii, nu sunt considerate kosher si nu sunt mancate.