Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfintele Pasti - Invierea Domnului
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 19.04.2015, 00:10:06
DragosP's Avatar
DragosP DragosP is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 6.591
Implicit

Citat:
În prealabil postat de abaaaabbbb63 Vezi mesajul
O sa-ti dea catalin cu ecumenismul in cap :))
Și cam pe bună dreptate...
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat!
"Trebuie sa mori înainte de a muri
Pentru a nu muri atunci când mori"
Reply With Quote
  #2  
Vechi 19.04.2015, 00:46:43
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

A mai destins omul atmosfera. A oferit o noua tinta :)
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 19.04.2015, 23:56:54
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Eu nu imi aduc aminte sa fi auzit de aducerea cu avionul a luminii pana acum 5-6 ani cand ala de-a scris cu oi pe dealuri - Gheorghe Flutur, a avut ideea asta. Adica eu pe el l-am vazut atunci batandu-se cu caramida in piept ca merge sa aduca lumina de la Ierusalim.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 20.04.2015, 00:10:21
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Pai tocmai. Fita modernista cu iz politic si populist.
Pe bani publici, f. probabil.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 20.04.2015, 03:39:05
tabitha's Avatar
tabitha tabitha is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.04.2011
Locație: usa
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.956
Arrow 2 articole de pe "Jurnal Scoțian"

1. "dragii mei frați, preaînalții mei stăpâni"

Eu nu cred în lumina care vine la Ierusalim de Înviere. Nu vreau să zic că e vreo șmecherie grecească, deși i-ar duce capul pe greci, nu pot sau nu vreau să-mi închipui nimic, s-au spus multe dar mă fac că nu pricep, vreau să-mi păstrez respectul pentru înaltpreasfințitul patriarh al Ierusalimului, dar dacă ar fi adevărat, aș avea o mare dezamăgire. Serios. Gândiți-vă un pic. adică nu ar putea lumina aia să vină în toate bisericile din lume? nu ar ajunge ea să aprindă și lumânarea ultimului sărman de la capătul lumii? S-a împărțit Hristos? ar avea ea nevoie de avioane ca să ajungă la Botoșani? și, ca să o spun pe aia dreaptă: dacă un popă păcătos ca mine aduce în fiecare duminică trupul și sângele Domnului nostru pe sfânta masă, dacă bunul nostru Domn coboară întreg acolo și pe orice altar al Liturghiei, în tot ce ne-a lăsat el mai scump și mai sfânt, oare lumina aia de aprinde lumânările din senin vine ea numai la Ierusalim și trebuie să o primesc în noaptea Învierii cu avionul? Este Hristos sau Biserica numai la Ierusalim? Este ea mai sfântă, mai luminoasă decât lumina împărțită de frații mei, preoții, care nu au aeroporturi și mașini în noaptea Învierii?

continuarea aici : https://ioanflorin.wordpress.com/201...i-mei-stapani/

2. "despre lumina Învierii și Ierusalimul nostru"

Îmi cer iertare dacă am tulburat pe cineva cu articolul meu despre lumina de la Ierusalim. chiar îmi pare rău, serios. Scuza mea este că eu spun ce gândesc, așa cum respir: altfel m-aș sufoca. Sigur, ar trebui să tac măcar uneori, așa ar fi cel mai înțelept. cum zicea un părinte din Pateric, tare mi-a mai plăcut asta: că am vorbit, mereu mi-a părut rău, că am tăcut, nu mi-a părut rău niciodată. e foarte adevărat. Dar cine a zis că eu sunt un înțelept. Mie-mi place foarte mult să vorbesc, nu mă pot dezbăra de obiceiul ăsta. frate, chiar vorbesc foarte mult, au ajuns să-mi spună și copiii: vezi, mergem la omul ăla în vizită, poate începi iar să vorbești numai tu. Nu mă prinde înțelepciunea, nu se așază pe mine, arăt ca un caraghios când vreau să mă port ca un înțelept. la fel de caraghios mă mai simt numai când trebuie să mă îmbrac la costum. doamne, ce aiurea mă simt, mai ales că trebuie să-mi pun și pantofii de la Clarks.

continuarea aici : https://ioanflorin.wordpress.com/201...alimul-nostru/
Reply With Quote
  #6  
Vechi 20.04.2015, 03:59:31
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Primul articol merita publicat integral.

In al doilea, stim deja povestea, linsajul dreptrecinciosilor pentru indrazneala de a incerca sa starpesti firea veche, superstitioasa si idolatra din om.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 20.04.2015, 08:29:37
Barsaumas
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mirela.t Vezi mesajul
1. "dragii mei frați, preaînalții mei stăpâni"

Eu nu cred în lumina care vine la Ierusalim de Înviere. Nu vreau să zic că e vreo șmecherie grecească, deși i-ar duce capul pe greci, nu pot sau nu vreau să-mi închipui nimic, s-au spus multe dar mă fac că nu pricep, vreau să-mi păstrez respectul pentru înaltpreasfințitul patriarh al Ierusalimului, dar dacă ar fi adevărat, aș avea o mare dezamăgire. Serios. Gândiți-vă un pic. adică nu ar putea lumina aia să vină în toate bisericile din lume? nu ar ajunge ea să aprindă și lumânarea ultimului sărman de la capătul lumii? S-a împărțit Hristos? ar avea ea nevoie de avioane ca să ajungă la Botoșani? și, ca să o spun pe aia dreaptă: dacă un popă păcătos ca mine aduce în fiecare duminică trupul și sângele Domnului nostru pe sfânta masă, dacă bunul nostru Domn coboară întreg acolo și pe orice altar al Liturghiei, în tot ce ne-a lăsat el mai scump și mai sfânt, oare lumina aia de aprinde lumânările din senin vine ea numai la Ierusalim și trebuie să o primesc în noaptea Învierii cu avionul? Este Hristos sau Biserica numai la Ierusalim? Este ea mai sfântă, mai luminoasă decât lumina împărțită de frații mei, preoții, care nu au aeroporturi și mașini în noaptea Învierii?

continuarea aici : https://ioanflorin.wordpress.com/201...i-mei-stapani/

2. "despre lumina Învierii și Ierusalimul nostru"

Îmi cer iertare dacă am tulburat pe cineva cu articolul meu despre lumina de la Ierusalim. chiar îmi pare rău, serios. Scuza mea este că eu spun ce gândesc, așa cum respir: altfel m-aș sufoca. Sigur, ar trebui să tac măcar uneori, așa ar fi cel mai înțelept. cum zicea un părinte din Pateric, tare mi-a mai plăcut asta: că am vorbit, mereu mi-a părut rău, că am tăcut, nu mi-a părut rău niciodată. e foarte adevărat. Dar cine a zis că eu sunt un înțelept. Mie-mi place foarte mult să vorbesc, nu mă pot dezbăra de obiceiul ăsta. frate, chiar vorbesc foarte mult, au ajuns să-mi spună și copiii: vezi, mergem la omul ăla în vizită, poate începi iar să vorbești numai tu. Nu mă prinde înțelepciunea, nu se așază pe mine, arăt ca un caraghios când vreau să mă port ca un înțelept. la fel de caraghios mă mai simt numai când trebuie să mă îmbrac la costum. doamne, ce aiurea mă simt, mai ales că trebuie să-mi pun și pantofii de la Clarks.

continuarea aici : https://ioanflorin.wordpress.com/201...alimul-nostru/
Splendid!
Multumim, sora. Drept graieste parintele.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 20.04.2015, 09:59:37
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mirela.t Vezi mesajul
1. "dragii mei frați, preaînalții mei stăpâni"

Eu nu cred în lumina care vine la Ierusalim de Înviere. Nu vreau să zic că e vreo șmecherie grecească, deși i-ar duce capul pe greci, nu pot sau nu vreau să-mi închipui nimic, s-au spus multe dar mă fac că nu pricep, vreau să-mi păstrez respectul pentru înaltpreasfințitul patriarh al Ierusalimului, dar dacă ar fi adevărat, aș avea o mare dezamăgire. Serios. Gândiți-vă un pic. adică nu ar putea lumina aia să vină în toate bisericile din lume? nu ar ajunge ea să aprindă și lumânarea ultimului sărman de la capătul lumii? S-a împărțit Hristos? ar avea ea nevoie de avioane ca să ajungă la Botoșani? și, ca să o spun pe aia dreaptă: dacă un popă păcătos ca mine aduce în fiecare duminică trupul și sângele Domnului nostru pe sfânta masă, dacă bunul nostru Domn coboară întreg acolo și pe orice altar al Liturghiei, în tot ce ne-a lăsat el mai scump și mai sfânt, oare lumina aia de aprinde lumânările din senin vine ea numai la Ierusalim și trebuie să o primesc în noaptea Învierii cu avionul? Este Hristos sau Biserica numai la Ierusalim? Este ea mai sfântă, mai luminoasă decât lumina împărțită de frații mei, preoții, care nu au aeroporturi și mașini în noaptea Învierii?

continuarea aici : https://ioanflorin.wordpress.com/201...i-mei-stapani/
Multi aduc argumente complicate, spunand ca lumina este generata cu fosfor alb care se autoaprinde, tehnica cunoscuta chiar in Caldeea antica, ori cu alte substante, ori in alt fel. Pe scurt, o frauda in care sunt folosite mijloace naturale si in care s-a lasat antrenat nivelul ierarhic cel mai inalt al Bisericii ortodoxe, si care acum nu mai da inapoi de teama scandalului.

Dar in articolul citat vedem cum, in cuvinte simple, acest preot ortodox din Occident aduce ceea ce am putea numi "o rezerva teologica" asupra acestei pretinse minuni.

As spune ca nu e singura, nici cea mai consistenta care se poate aduce. Minunile pe care le stim noi in Biserica Catolica nu sunt de acest tip, nu sunt "minuni intre noi, catolicii". Sunt minuni publice, pe care orice credincios, indiferent de confesiune sau de religie le poate constata. Nu este necesar sa fii catolic ca sa poti constata miracolul de la Lanciano. An dupa an, cheagul din Sangele Domnului de acolo se lichefiaza, chiar daca acolo sunt ortodocsi care se uita. Fiindca in primul rand pentru cei care nu cred sunt minunile. La fel stau lucrurile cu statuile si icoanele care plang, la fel stau lucrurile cu trupurile neputrezite, care sunt expuse tuturor, spre convertire sau spre intarirea credintei.

Dar mai e ceva: daca "Lumina de la Ierusalim" ar fi o minune dumnezeiasca, pentru ce flacara ar avea aceste proprietati supranaturale precum faptul ca nu arde, ori ca se plimba singura, doar cateva zeci de secunde sau minute ? Cand da Dumnezeu o minune, atunci o da cu polonicul, nu cu lingurita. Cand recurge la Prefacerea vizibila, atunci nu numai ca acest lucru poate fi constatat de toti credinciosii si de cei mai putin credinciosi, eventual de alta confesiune, care sunt prezenti in acel loc si la acel timp, dar tesutul din Preasfantul Trup se mentine cu anii, timp necesar ca minunea sa fie confirmata stiintific, de cercetatori din laboratoare performante, care nu stiu nimic despre provenienta tesutului analizat pentru ca sa nu fie influentate in constatarile lor chiar si fara voia lor.

Acestea sunt elemente care ma fac sa am mari dubii (ca sa vorbesc eufemistic) despre realitatea acestui miracol.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 20.04.2015 at 10:08:00.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 20.04.2015, 10:34:34
Barsaumas
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Multi aduc argumente complicate, spunand ca lumina este generata cu fosfor alb care se autoaprinde, tehnica cunoscuta chiar in Caldeea antica, ori cu alte substante, ori in alt fel. Pe scurt, o frauda in care sunt folosite mijloace naturale si in care s-a lasat antrenat nivelul ierarhic cel mai inalt al Bisericii ortodoxe, si care acum nu mai da inapoi de teama scandalului.

Dar in articolul citat vedem cum, in cuvinte simple, acest preot ortodox din Occident aduce ceea ce am putea numi "o rezerva teologica" asupra acestei pretinse minuni.

As spune ca nu e singura, nici cea mai consistenta care se poate aduce. Minunile pe care le stim noi in Biserica Catolica nu sunt de acest tip, nu sunt "minuni intre noi, catolicii". Sunt minuni publice, pe care orice credincios, indiferent de confesiune sau de religie le poate constata. Nu este necesar sa fii catolic ca sa poti constata miracolul de la Lanciano. An dupa an, cheagul din Sangele Domnului de acolo se lichefiaza, chiar daca acolo sunt ortodocsi care se uita. Fiindca in primul rand pentru cei care nu cred sunt minunile. La fel stau lucrurile cu statuile si icoanele care plang, la fel stau lucrurile cu trupurile neputrezite, care sunt expuse tuturor, spre convertire sau spre intarirea credintei.

Dar mai e ceva: daca "Lumina de la Ierusalim" ar fi o minune dumnezeiasca, pentru ce flacara ar avea aceste proprietati supranaturale precum faptul ca nu arde, ori ca se plimba singura, doar cateva zeci de secunde sau minute ? Cand da Dumnezeu o minune, atunci o da cu polonicul, nu cu lingurita. Cand recurge la Prefacerea vizibila, atunci nu numai ca acest lucru poate fi constatat de toti credinciosii si de cei mai putin credinciosi, eventual de alta confesiune, care sunt prezenti in acel loc si la acel timp, dar tesutul din Preasfantul Trup se mentine cu anii, timp necesar ca minunea sa fie confirmata stiintific, de cercetatori din laboratoare performante, care nu stiu nimic despre provenienta tesutului analizat pentru ca sa nu fie influentate in constatarile lor chiar si fara voia lor.

Acestea sunt elemente care ma fac sa am mari dubii (ca sa vorbesc eufemistic) despre realitatea acestui miracol.
Cristos a inviat!
Eu, in afara de faptul ca devin tot mai sceptic in ce priveste supranaturalul in genere, pe zi ce trece (nu ma intelege gresit, nu in sens de ateism, ci vezi punctul de vedere al Sfantului Augustin privind relatia dintre miracole si legile Naturii), am si o banuiala politica, foarte urata, privind evenimentul din Ierusalim: nu cumva sunt dresate masele de credinciosi cu ideea, bagata cu farasul sociologiei empirice dar eficiente, ca "la Ierusalim se intampla intotdeauna cel mai mare miracol", chipurile? Adica o pregatire pentru blestemata venire a celui descris prima data in apocrifa Ezdra IV: "cel in care nu spera nimeni"?
Domnul S-a nascut la Betlehem. Intruparea/Sfanta Conceptiune nu a avut loc la Ierusalim. Etc., etc.
Citat aproximativ: "daca va va spune cineva "iata, Fiul Omului e in camari", sa nu va duceti acolo!".
Ah, si tehnic vorbind, eu banuiesc ca e un soi de foc grecesc, insa cu efect inversat: "lucet, non ardet".

Last edited by Barsaumas; 20.04.2015 at 10:44:42.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 20.04.2015, 14:49:35
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mirela.t Vezi mesajul
1. "dragii mei frați, preaînalții mei stăpâni"
Eu nu cred în lumina care vine la Ierusalim de Înviere.
continuarea aici : https://ioanflorin.wordpress.com/201...alimul-nostru/
Ce inseamna sa luam orice gasim pe net, fara sa verificam cine scrie.
Acum un an si ceva am citit pe forum ca s-a convertit la ortodoxie un cunoscut (de ei) baptist, Vasile Tomoiaga. Am intrat pe blogul lui si am vorbit si cu el, are cunostinte solide, nu s-a convertit doar asa. Acolo am vazut cate bloguri ale unor baptisti si am scris cateva mesaje. Pe unul din ele am stat mai multe zile si singurul cu care m-am contrazis pe acolo mai mult a fost singurul ortodox pe care l-am gasit pe acele bloguri. Avea numele Florin, iar acum imi dau seama ca e aceeasi persoana cu cea care are acel blog. De fapt mai intrasem pe acel blog, dar nu mi-am dat seama ca acea persoana era un fost (nu stiu daca si actual) preot. Am facut legatura cand am vazut ca la mesaje a raspuns si un baptist pe al carui blog am intrat.
Pe acel blog aceasta persoana avea conceptii larg ecumeniste, ii considera pe toti la fel, inclusiv pe neoprotestanti. Pe acest forum Adriana mai avea acele conceptii. Am citit acum la pareri pe acel blog, se pare ca a fost contestat ierarhi si asa a ajuns in Scotia.
De ce contesta minunea de la Ierusalim? Trebuie sa intelegem cum gandeste cineva care are conceptii ce tin de ecumensim. Acea persoana considera ca toate cultele sunt la fel si nu poate suporta ca este criticat un cult, considera ca sunt astfel denigrati si membrii acelui cult. O iubire de semeni prost inteleasa, un fel de iubire si a pacatosului si a pacatului. Iar zelotismul extrem este o urare a pacatului, dar si a ereticului sau pacatosului.
Pentru ca Lumina de la Ierusalim apare doar la ortodocsi, si pentru ca ortodocsii spun ca aceasta minune arata dreapta credinta, cei ce sunt cu aceste conceptii ecumeniste nu pot accepta si mai bine contesta minunea si Sfanta Lumina. Pentru ca altfel ar insemna sa-si nege credinta, ca toate cultele sunt la fel (sau macar catolicii). Si pe forumul baptist am vazut ca isi exprima aceste idei (nu legat de Sfanta Lumina de la Ierusalim).
P.S. Pe blogul acela vad ca e dat si link-ul catre articolul Par. Pruteanu, era normal sa mai conteste ceva, avand in vedere ca pune la indoiala vietile sfintilor si minunile in general, nu doar una. Domnia sa are conceptii ce tin de un ecumensim mai moderat, mai subtil. Tot d epe blog aflam ca autorul a colaborat cu Badilita, care stim ce a facut.

Last edited by catalin2; 20.04.2015 at 15:05:15.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Lumina sfanta de la Ierusalim mihai_1991 Intamplari adevarate 195 06.05.2011 00:34:45
Lumina de la Ierusalim Baciu Ciprian Intrebari utilizatori 0 03.04.2010 17:04:00
Sfanta Lumina de la Ierusalim ileana61 Despre Biserica Ortodoxa in general 40 17.01.2009 18:56:11