Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 21.05.2015, 11:56:10
Catalin79 Catalin79 is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 07.02.2015
Mesaje: 17
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Hristos S-a înălțat, Cătălin79. Bine-ai venit. Duhovnic ai ? De ce nu îi dai prioritate ?

Îți scriu manual, fiecare rând. Dacă vrei, măcar să citești odată ce ți-am scris. Dacă nu, slavă Domnului pentru toate.

E greșit ce ți-a spus Mihnea Dragomir.

Să nu faci nimic sistematic. Niciodată.

Că mai rău te adâncești în întuneric. Sistematizarea, sau scolastica, sunt diavolii care i-au chip de îngeri de lumină, dar cu scopul de a măcina și a pierde trăirea mântuitoare. Deci scop demolator.
Drept urmare, sistematizarea, a adus moartea credinței în Apus, golirea bisericilor, fiindcă harul era demult plecat de la "romano-catolici" și plecat e și acum. Au reușit vrăjmașii necurați să biruiască mare parte a Apusului, a Occidentului.

Sfântul Porfirie KavsoKalivitul (Kavsokalivia, e o chilie din Muntele Athos), în cartea sa (tradusă în limba română) "Ne vorbește părintele Porfirie", în capitolul "Despre lupta duhovnicească", pagina 225, îți scriu cu dedicație, cuvintele Sfântului:

"Prin botez, mărturisim omul cel nou, intrăm în bucuria lui Hristos. Al doilea botez este Spovedania, prin care are loc Învierea sufletului. Astfel vine harul, prin mijlocirea tainelor.
Duhul Sfânt ne învață toate. Ne sfințește. Ne îndumnezeiește. Când avem Duh Sfânt, nu mai putea săvârși niciun păcat. Să devenim plini de Duhul Sfânt. Acesta e meșteșugul meșteșugurilor.
(...)

Fără Hristos e cu neputință să ne dezlegăm de patimi. Singuri nu putem face nimic. "Fără Mine, nu puteți face nimic" - Ioan 15, 5. Un singur lucru să facem: să ne întoarcem la EL și să-L iubim "din tot sufletul" - Marcu 12, 30. Numai iubirea lui Hristos, tămăduiește patimile.
Dumnezeu a pus în inima omului o putere care omul o folosește spre bine sau spre rău. E ca o apă, ce udă florile sau spinii.

Nu-i nevoie deci să ne îngrijim de spini. Nu urmăriți să biruiți răul. Hristos nu vrea să ne îngrijim de patimi și de vărjmașul. Îndreptați apa spre flori, și atunci vă veți bucura de frumusețea, mireasma și răcoarea lor.

Nu ajungeți sfinți, vânând răul. Mai bine disprețuiți-l, nu-l băgați în seamă. Năvălește răul asupra voastră? Dăruiți toată puterea lăuntrică lui Hristos. Rugați-vă rugăciunea inimii: "Doamne Iisuse Hristoase, miluiește-mă". Știe El cum să vă miluiască. Când vă umpleți de bine, nu vă mai întoarceți la ispite, la rău, la obiceiurile stricate. Deveniși prin harul lui Dumnezeu, buni. Unde să mai afle răul loc atunci? Se risipește!
(...)

Religia noastră ortodoxă e desăvârșită, adânc filosoficească. Lucrul simplu e cel mai de preț. În viața duhovnicească să vă luptați simplu, lin, fără siluire și obligație. Sufletul se sfințește, prin citirea Scripturii, al cuvintelor Sfinșilor Părinți, prin învățarea psalmilor, a vieților sfinților, a psaltichiei și a rugăciunii.
Sunt două căi de ajungere la Dumnezeu, în creștinătatea noastră: cea crâncenă și istovitoare, cu sălbatice năvăliri asupra răului, și cea ușoară prin iubire.
(...)

Nu vă luptați să alungați întunericul din inima voastră, ci faceți o găurică, pentru a intra lumina și întunericul va pleca. Așa e pentru patimi și neputințe. Nu vă luptați cu ele, dar sârguiți-vă să le preschimbați în puterea de-a iubi și a disprețui răul.
(...)

Hristos spune că Sfinții sunt prietenii lui. Toată ziua vă puteți îndulci și desfăta de scrierile și izbânzile lor. Sfinții s-au dăruit în întregime lui Hristos. Veți dobândi blândețea, smerenia, iubirea și așa sufletul vostru, va deveni bun. Să nu alegeți mijloace negative pentru îndreptarea voastră.
Nu-i nevoie nici să vă temeți de diavol, nici de iad, nici de nimic, decât de Dumnezeu. Scopul nu-i să stați așezați, să vă răniți, să vă trudiți, spre a vă îndrepta. Aia, doar la nevoință, la îmbunătățire. Aia-i altceva. Scopul e să trăiți frumos, să studiați, să vă rugați, să înaintați în iubirea lui Hristos, iubirea Bisericii.
(...)

Cel mai sfânt lucru este strădania de a se uni omul cu Hristos. Asta-l izbîvește de orice rău. Să-L iubească pe Hristos, să-L adore pe Hristos, să trăiască în Hristos, precum Pavel. Asta-i ținta noastră.
(...)

Lăsați toate neputințele, să nu prindă de veste duhul cel potrivnic, să vă doboare în necaz. Să nu ziceți: "acum o să mă trudesc și nevoiesc, o să fac rugăciune peste rugăciune și o să dobândesc virtuți și o să devin mai bun". Că nu-i bine să te lovești, vrând să devii mai bun, că așa cădeți mai ușor.
Nu cereți Domnului să vă ridice ispita, că așa îi dați însemnătate și ea vă împresoară. Firește dorința de-a scăpa trebuie să existe, dar nu trebuie să se vadă, ci să fie delicată și tainică. Că asta înseamnă când spune Scriptura: "să nu știe stânga ta, ce face dreapta ta".
(...)

Lucrarea duhovnicească să fie tainică, să nu fie simțită nici de ceilalți, nici de voi înșivă. Să nu știe sinele rău, ce face sinele bun. Stânga de dreaptă. Potrivnicul e sinele rău, îi spunem așa din noblețea noastră. Simplitatea în rugăciune, nu cereți expres nimic, ci în curăție, Dumnezeu știe ce să vă trimită și când.
(...)

Simplu, lin să le faceți pe toate. Să nu faceți nimic cu scop. Să nu spuneți: fac asta, ca să obțin rezultatul ăsta. Știe Dumnezeu ce să vă dea. Nu faceți socoteli. Știți ce primiți, dar să fi ca și când n-ai ști, să nu vorbești despre asta cu nimeni, nici cu voi înșivă, să nu cădeți în mândrie. Să nu vă gândiți la nimic altceva, decât la rugăciunea inimii, să o ziceți lin, lin. Acestea sunt delicate, e nevoie să lucreze harul lui Dumnezeu.
(...)

Cel bun și frumos, care nu are gânduri rele și viclene, atrage harul lui Dumnezeu. Inima voastră să fie simplă, nu cu multe fațete. Simplitate și bunătate. Asta-i totul. Iubirea. Câte taine se ascund în Sfânta Scriptură. Sufletul viclean meșteșugește răul. Că acolo-i unde stricăciune și viclenie, nu vine harul lui Dumnezeu."


Atât.

Deci empiricul, adică experiența, nu sistematicul gol și rece. Nu scolastica, ci trăirea.

Fiindcă harul și energiile lui Dumnezeu, nu sunt create, ci sunt necreate, și de aceea aduc îndumnezeirea omului prin har.

Fă acestea și vei fi viu, frate Cătălin79.
Iti multumesc foarte mult frate Igor.
Dumnezeu m-a ajuta sa trec peste orice obstacol.
Domane ajuta!
Reply With Quote
  #2  
Vechi 24.05.2015, 21:26:42
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Daca interesul personal nobil, ori este indreptat spre Dumnezeu, atunci egoismul nu este neaparat un pacat. Exemple:

1. Vreau sa-mi pornesc o afacere, dar altcineva imi cere bani imprumut ca sa-si cumpere masina. E firesc sa refuz?

2. Ma aflu intr-un grup de prieteni care vor sa ma convinga sa fumez. E firesc sa fiu egoist si sa ma gandesc la mantuirea mea, nu la placerea lor de a ma vedea fumand?

EGOÍSM s. n. Atitudine de exagerată preocupare pentru interesele personale și de nesocotire a intereselor altora. – Din fr. égoïsme.
Sursa: DEX '09 (2009

Sa ne rugam lui Dumnezeu sa ne dea dreapta socoteala de fiecare data. Desigur, nu e normal sa calcam peste cadavre pentru a obtine bani, faima, functii. Acesta este un egoism patimas cu care trebuie sa luptam.

De fapt, stradania noastra de a respecta poruncile evanghelice presupune lupta cu noi insine. Nu e deloc simplu sa ajungem sa-L iubim pe Dumnezeu din toata inima, iar pe aproapele nostru ca pe noi insine. Cand ajungem sa le respectam pe acestea, abia atunci suntem pe placul lui Dumnezeu. Exista o lupta cu gandurile noastre in primul rand, apoi mai exista si vorbele si faptele!
Reply With Quote
  #3  
Vechi 26.05.2015, 23:00:13
Catalin79 Catalin79 is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 07.02.2015
Mesaje: 17
Implicit

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Daca interesul personal nobil, ori este indreptat spre Dumnezeu, atunci egoismul nu este neaparat un pacat. Exemple:

1. Vreau sa-mi pornesc o afacere, dar altcineva imi cere bani imprumut ca sa-si cumpere masina. E firesc sa refuz?

2. Ma aflu intr-un grup de prieteni care vor sa ma convinga sa fumez. E firesc sa fiu egoist si sa ma gandesc la mantuirea mea, nu la placerea lor de a ma vedea fumand?

EGOÍSM s. n. Atitudine de exagerată preocupare pentru interesele personale și de nesocotire a intereselor altora. – Din fr. égoïsme.
Sursa: DEX '09 (2009

Sa ne rugam lui Dumnezeu sa ne dea dreapta socoteala de fiecare data. Desigur, nu e normal sa calcam peste cadavre pentru a obtine bani, faima, functii. Acesta este un egoism patimas cu care trebuie sa luptam.

De fapt, stradania noastra de a respecta poruncile evanghelice presupune lupta cu noi insine. Nu e deloc simplu sa ajungem sa-L iubim pe Dumnezeu din toata inima, iar pe aproapele nostru ca pe noi insine. Cand ajungem sa le respectam pe acestea, abia atunci suntem pe placul lui Dumnezeu. Exista o lupta cu gandurile noastre in primul rand, apoi mai exista si vorbele si faptele!
Problema este ca eu sunt singur la parinti si inca de mic am fost rasfatat de ei si de bunici mei primind tot felul de lucruri, cateodata le primeam si fara sa le merit si acum le primesc la fel (adica fara rezultate bune la scoala), si chiar am senzatia asta ciudata ca merit mai mult, de exemplu acum am primit un telefon de la unchiul meu si nu mi-a placut pentru ca nu era mai ''performant'' asa ca am luat altul mai scump si am intrat in starea aceasta de confort si deaia imi este, pentru ca eu sunt o persoana slaba duhovniceste, foarte slaba si incet incet incept sa ma gandesc ca atunci cand cresc mi-as putea lua o vila cu multe camere, mai multe masini si eu nu vreau asta delooc, si de asta ma feresc eu, asta este egoismul cu care ma lupt. Eu vreau din ce in ce mai mult.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 26.05.2015, 23:22:18
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Cred ca iti place sa crezi ca nu vrei, ca sa te flatezi, dar practica dovedeste altceva.

Pune in practica ce spui ca vrei, virtutea, idealul, si vor deveni realitate.
Altfel, doar filosofie fara valoare.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 26.05.2015, 23:35:53
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Catalin79 Vezi mesajul
Problema este ca eu sunt singur la parinti si inca de mic am fost rasfatat de ei si de bunici mei primind tot felul de lucruri, cateodata le primeam si fara sa le merit si acum le primesc la fel (adica fara rezultate bune la scoala), si chiar am senzatia asta ciudata ca merit mai mult, de exemplu acum am primit un telefon de la unchiul meu si nu mi-a placut pentru ca nu era mai ''performant'' asa ca am luat altul mai scump si am intrat in starea aceasta de confort si deaia imi este, pentru ca eu sunt o persoana slaba duhovniceste, foarte slaba si incet incet incept sa ma gandesc ca atunci cand cresc mi-as putea lua o vila cu multe camere, mai multe masini si eu nu vreau asta delooc, si de asta ma feresc eu, asta este egoismul cu care ma lupt. Eu vreau din ce in ce mai mult.
Ia legatura cu un duhovnic si cauta sa te intaresti duhovniceste. Poti sa postesti, si sa te rogi, poti sa mai faci si milostenie, poti sa faci fapte bune. Toate acestea sunt daruri ale tale pe care nu ti le va lua nimeni in afara de pacatul mandriei. Daca te mandresti, le pierzi pe toate.
Reply With Quote
Răspunde