Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Intrebari utilizatori
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 04.06.2015, 17:50:56
abaaaabbbb63
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Creștinismul e cea mai autentică și vie explicație. E cea mai dulce învățătură, cea mai înaltă iubire, cea mai sensibilă blândețe, cea mai frumoasă morală, cea mai reală simțire, pentru ce se întâmplă după moarte și înainte de moarte în viața de zi cu zi.

Este foarte frumos ca tu crezi asta din inima. Dar cred ca nu te astepti ca acest lucru sa fie considerat obiectiv, nu?

Eliade, de fiecare data cand vorbea furmos despre ortodoxie, nu o facea in raport cu alte religii, si intotdeauna avea grija sa puna "cred" sau "credem" la inceputul propozitiilor. Eliade nu a facut nici o propaganda impotriva unei alte religii.

Last edited by abaaaabbbb63; 04.06.2015 at 17:56:41.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 04.06.2015, 18:02:59
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de abaaaabbbb63 Vezi mesajul
Este foarte frumos ca tu crezi asta din inima. Dar cred ca nu te astepti ca acest lucru sa fie considerat obiectiv, nu?
Categoric obiectiv.

Din punctul de vedere al analizelor și comparațiilor religiilor, învățăturilor religiilor, practicilor fiecăruia, creștinismul va ieși obiectiv, net superior tuturor celorlalte religii care există sau care au existat vreodată pe pământ.

Dar asta e valabil, numai pentru cine vrea să facă studii aprofundate, analizele fiecărei credințe, învățăturile lor. Trebuie să ai timp, răbdare, și un pic de tărtăcuță în cap.

Majoritatea oamenilor nu fac aceste analize și comparații, se complac să rămână în religia în care s-a născut, fără să studieze, să analizeze să compare religia lui cu a celorlalți oameni.

E alegerea lor, dar eu am studiat, comparat, analizat, citit mult din fiecare, și m-am oprit la creștinism, cu adevărat. Apoi am disecat și fiecare "confesiune" creștină de-a firu-n păr, și mi-a ieșit Ortodoxia.

Da, Eliade a fost neutru, am spus, a fost imparțial și nepărtinitor. Și a vorbit frumos despre creștinism în general și despre Ortodoxie în particular, și a spus că Ortodoxia i se pare și lui că e cea mai autentică învățătură creștină.

Și m-am mirat, cum de Dumnezeu m-a pus chiar în Dreapta Credință ? De ce ? Fiindcă nu alegi unde te naști, ce părinți ai, în ce țară ești, în ce regim politic, în ce timp, la ce părinți. Vi pur și simplu. Trimis de Dumnezeu.

Paul Evdochimov, spunea că Dumnezeu Tatăl, are un dialog tainic, cu fiecare suflet, când îl creează, și îl întreabă la un nivel inconștient, dacă vrea să se nască. Și dacă sufletul spune da, îl pune în pântecul unei mame, dacă spune că nu vrea, îl lasă să mai aștepte. Și când trimite câte unul, creează altul în locul lui.

Asta ca o paranteză. Deci Ortodoxia, e cea mai de bun simț dintre toate "confesiunile creștine", cea mai vie, o simți că e adevărată și atât. Cu cât o studiezi mai mult, și citești și simți slujbele, cu atât mai tare de îndrăgostești de Ortodoxie, și oricâte păcate vezi apoi, le ierți toate parcă spontan, e inexplicabil.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 04.06.2015 at 18:05:07.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 04.06.2015, 18:07:24
GMihai's Avatar
GMihai GMihai is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.02.2015
Religia: Catolic
Mesaje: 1.596
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Categoric obiectiv.



E alegerea lor, dar eu am studiat, comparat, analizat, citit mult din fiecare, și m-am oprit la creștinism, cu adevărat. Apoi am disecat și fiecare "confesiune" creștină de-a firu-n păr, și mi-a ieșit Ortodoxia.
Ia spune-ne, Emiliane, cât ai citit tu, de exemplu, din taoism ?
Reply With Quote
  #4  
Vechi 04.06.2015, 18:19:47
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de GMihai Vezi mesajul
Ia spune-ne, Emiliane, cât ai citit tu, de exemplu, din taoism ?
Prefer Igor, mulțumesc.

Ia uite, că vă spun: am citit din taoism, doar din istoria religiilor, lui Mircea Eliade, dar am citit mai mult despre Shintoismul Japonez, eram pasionat de morala demnitatea și onoarea samurailor, și cum și de ce ajungeau la harakiri, pentru care chinezii au inventat praful de pușcă, altfel, acum China ar fi fost Marea și Unita Japonie, și am citit un volum din Confucius, cu preceptele morale, influențe, afinități, repercursiuni ale zilelor noastre din confucianism.

Tu ?

Și eu n-am spus că tu ai spus că toate religiile sunt bune și mântuitoare, eu am spus doar ceea ce spune ecumenismul, nu tu. Deci nu pot minți, fiindcă nu suport să mint, ar însemna să slujesc demonilor, Doamne ferește.

Dar da, afirm că tu ești ecumenist, vrei să crezi că toate confesiunile creștine, sunt bune și mântuitoare, sau mai grav, că doar franco-latinitatea e bună și mântuitoare, alias "ramono-catolicitatea". E deducție mea logică, nu e minciună. Sper să mă înșel, sper să nu fi ecumenist.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 04.06.2015 at 18:30:44.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 04.06.2015, 18:29:03
GMihai's Avatar
GMihai GMihai is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.02.2015
Religia: Catolic
Mesaje: 1.596
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Prefer Igor, mulțumesc.

Ia uite, că vă spun: am citit din taoism, doar din istoria religiilor, lui Mircea Eliade,
Adică nu ai citit nimic DIN taoism, ci ai citit doar ce a scris UN singur istoric al religiilor despre taoism.

Dar în altă parte scriai că "ai citit MULT DIN FIECARE".


Asta doar ca să se observe cam cât de "obiectivă" este poziția ta.

Nu ar fi mai frumos să faci apologetica confesiunii tale fără să faci apel la o pretinsă cunoaștere enciclopedică a tuturor religiilor ?

Last edited by GMihai; 04.06.2015 at 18:31:39.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 04.06.2015, 18:32:59
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de GMihai Vezi mesajul
Adică nu ai citit nimic DIN taoism, ci ai citit doar ce a scris UN singur istoric al religiilor despre taoism.

Dar în altă parte scriai că "ai citit MULT DIN FIECARE".


Asta doar ca să se observe cam cât de "obiectivă" este poziția ta.
Când ai să citești și tu volumele de istoria religiilor, de Mircea Eliade, premiate la Paris, și considera a fi cele mai bune cărți de istoria religiilor scrise vreodată, și multe alte volume din diferite religii, atunci mai stăm de vorbă despre "obiectivitate", până atunci vorbești în necunoștiință de cauză și nu te pot ajuta cu nimic, decât hrănindu-ți vanitatea, ori asta e un păcat.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia
Reply With Quote
  #7  
Vechi 04.06.2015, 18:47:34
GMihai's Avatar
GMihai GMihai is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.02.2015
Religia: Catolic
Mesaje: 1.596
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Când ai să citești și tu volumele de istoria religiilor, de Mircea Eliade, premiate la Paris, și considera a fi cele mai bune cărți de istoria religiilor scrise vreodată, și multe alte volume din diferite religii, atunci mai stăm de vorbă despre "obiectivitate", până atunci vorbești în necunoștiință de cauză și nu te pot ajuta cu nimic, decât hrănindu-ți vanitatea, ori asta e un păcat.
Dar, dragul meu Emilian, tu nu înțelegi.... Aici nu e vorba despre mine sau despre vanitatea mea...

Vezi tu, Emiliane, eu nu am venit să pretind că am citit mai mult ca tine, sau că am citit mult, sau că am citit despre și din fiecare religie.

TU ești cel care ai pretins, în mod mincinos, că ai citit mult din toate marile religii, iar acum, prins cu mâța în sac, încerci, ca de obicei, să schimbi subiectul.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 04.06.2015, 20:34:29
GMihai's Avatar
GMihai GMihai is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.02.2015
Religia: Catolic
Mesaje: 1.596
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Dar da, afirm că tu ești ecumenist, vrei să crezi că toate confesiunile creștine, sunt bune și mântuitoare, sau mai grav, că doar franco-latinitatea e bună și mântuitoare, alias "ramono-catolicitatea". E deducție mea logică, nu e minciună. Sper să mă înșel, sper să nu fi ecumenist.

Problema ta, Emiliane, este că nu poți concepe faptul că o persoană religioasă poate să fie, în același timp, detașată de acest gen de preocupări.

Cu alte cuvinte, că există oameni pentru care această întreagă dispută ecumenism/antiecumenism nu are valoarea absolută pe care i-o acordă unii ca tine, sau ca și Cătălin2.

Atât tu, cât și Cătălin, nu puteți concepe confesiunea în care vă aflați (cea creștin ortodoxă) decât în termeni de alteritate și conflict cu alte confesiuni. Pentru voi, a fi ortodocși înseamnă în primul rând "a nu fi ca ceilalți", a fi superiori, a afirma în permanență acest lucru, a critica în permanență celelalte confesiuni.

Aproape toate postările tale pe acest forum sunt CONTRA ceva - contra catolicilor, contra musulmanilor, contra protestanților, contra patriotismului, contra cipului, contra științei, contra, contra, contra.....

Dar există și oameni care își trăiesc viața de credință fără a se centra pe obsesia "celuilalt".

Eu pot să fiu romano-catolic fără să mă gândesc zilnic numai la "ce înșelați sunt ortodocșii, sau musulmanii", și pot să-mi definesc propria credință în mod pozitiv, afirmativ, iar nu prin negație, așa cum o faci tu, când în mod obsesiv (și comic), de fiecare dată când te referi la ortodoxie, adaugi "singurul creștinism rămas pe pământ", sau "singurul creștinism fără erezie" etc.

Cu alte cuvinte, eu trăiesc în afara falsei dihotomii care-ți definește ție religia. Nu sunt nici ecumenist, nici antiecumenist. Sunt pur și simplu creștin catolic, și pot să fiu creștin fără să mă simt amenințat, așa cum te simți tu, de existența altor confesiuni și fără să fiu creștin, așa cum pari a fi tu, pentru a-mi compensa prin pretinsa superioritate absolută a "taberei" la care am aderat, diverse alte complexe, frustrări și neîmpliniri.

Last edited by GMihai; 04.06.2015 at 20:42:11.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 05.06.2015, 23:57:37
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Așa-i, frate Ioan.

Ortodoxia, nu spunem că e diferită de altele "confesiuni", precum spunea abbbbaaaaab73, că e diferență între Dorna și Borsec.

Ci Ortodoxia, e singura Biserică care poate să foreze fântâni. E singura care scoate izvoare din stânci, și le numește Borsec sau Dorna.

Din mijlocul ușilor împărătești, preotul rostește rugăciunile, deci forează fântânile și dă binecuvântările, sau dă apa cea vie a lui Hristos.
Din mijlocul ușilor împărătești, ale Sfintei Catapetesme, preotul lui Hristos rostește ecteniile și cererile, deci scoate din pânza freatică a harului, izvoarele și fântânile lui Hristos, și le dă oamenilor, așa cum spunea Hristos, femeii samarinence, la fântână.

Așa cum a spus Hristos apoi, Sfinților Apostoli, că mai mari minuni decât cele ce le-a săvârșit El, vor face ei. Trebuie doar credință. Nu să spunem că m-a gâdilat scalpul și m-a furnicat burta și gata, a venit harul. Harul este luciditatea credinței, asumarea trăirii ei, mărturisirea ei, a învățăturilor și atitudinilor ei. Și apoi, prin har, Dumnezeu lucrează cu omul, mai mult și mai departe, după cât știe El, cu fiecare.

Din mijlocul ușilor împărătești, Hristos plânge pentru noi, iar preotul îi culege lacrimile și ne miruiește cu ele... spre întărirea noastră cu mângăieri și putere.

Ortodoxia, prin preoți, urmașii Sfinților Apostoli, au tehnica de a fora, de a dărui fântâni forate, de a le numi Perena, Izvorul Minunilor, Borsec, Dorna, Izvorul dintre Brazi, și așa mai departe. Adică fiecare hram al Sfintei Biserici, e un nume de izvor, fiecare eveniment biblic, sărbătoare, care cinstește acea Biserică, devine un izvor nesecat de har, apa cea vie. Fiecare Sfânt al lui Hristos, care este cinstit prin hramul unei Biserici, se face aducător de har, binecuvântări și virtuți, celor ce se vor ruga să fie miluiți de ei, minunații Sfinți, cu rugăciunile lor Preasfintei Treimi.

La Catedrala de la Timișoara, avem hramul Sfinților Trei Ierarhi: Sfântul Ioan Gură de Aur, Sfântul Vasile cel Mare și Sfântul Grigorie de Nazians, sau Teologul. Și vă mărturisesc frăției voastre, că alături de Sfântul Iosif cel nou de la Partoș, am simțit de foarte multe ori, ajutorul lor, în încercări, ispite, la examene, la tulburări, la dialoguri ecumenice, la mărturisire, la cercetări, la nemulțumiri, la nedumeririle teologice ce le aveam. Am simțit, efectiv rugăciunile lor, și acel izvor de har, care răcorește inimile, care oferă odihnă, liniște, bucurie și pace nesfârșită. Și acele binecuvântări din partea Sfinților, picurau peste mine, și eram atât de mulțumit, și de limpede, dar mai ales când preotul dă binecuvântările, atunci parcă primesc o ceașcă de har și atât sunt de bucuros, că mă mândresc cu ea și repede se mai pierde, alteori, când era puțin, rămânea mult timp, până eu de bună voie alungam orice mângâiere cu păcatele mele.

Ce frumoasă e Biserica lui Hristos, ce dulce și bine e, să fac parte din ea. Mă tot uimesc de fiecare dată, și îmi tot confirm, că acesta este scopul pentru care merită cu adevărat să trăiesc și să mor: să fiu creștin, să fac parte din comuniunea Sfinților lui Hristos, adunați toți împreună, din fiecare secol, să fac parte din Biserică, din Trupul lui Hristos, frumoasele mlădițele care aduc rod, și să plâng pentru mlădițele care nu aduc rod, pe care Hristos le taie și le aruncă-n foc.

Dumnezeu să vă dea sănătate și limpezime, pe mai departe, frate Ioan, să vă rugați tot mai bine, mai frumos și mai curat, să trăiți în Biserica lui Hristos, tot mai deplin, mai conștient și mai înalt, să vă doriți virtuțiile și mântuirea, tot mai pregătit, mai curățit și mai luminat, ca să vă puteți îndumnezei. Să vă ajute Dumnezeu să biruiți mereu, iar când sunteți biruit, să vă ridicați cu smerenie, și să mulțumim Domnului, pentru toate câte le îngăduie spre a noastră îndreptare, înțelepțire și mântuire.

Pomeniți-mă și pe mine, nebunul și spurcatul, nevrednic de tot binele.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia
Reply With Quote
  #10  
Vechi 06.06.2015, 00:39:59
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de GMihai Vezi mesajul
Problema ta, Emiliane, este că nu poți concepe faptul că o persoană religioasă poate să fie, în același timp, detașată de acest gen de preocupări.

Cu alte cuvinte, că există oameni pentru care această întreagă dispută ecumenism/antiecumenism nu are valoarea absolută pe care i-o acordă unii ca tine, sau ca și Cătălin2.

Atât tu, cât și Cătălin, nu puteți concepe confesiunea în care vă aflați (cea creștin ortodoxă) decât în termeni de alteritate și conflict cu alte confesiuni. Pentru voi, a fi ortodocși înseamnă în primul rând "a nu fi ca ceilalți", a fi superiori, a afirma în permanență acest lucru, a critica în permanență celelalte confesiuni.

Aproape toate postările tale pe acest forum sunt CONTRA ceva - contra catolicilor, contra musulmanilor, contra protestanților, contra patriotismului, contra cipului, contra științei, contra, contra, contra.....

Dar există și oameni care își trăiesc viața de credință fără a se centra pe obsesia "celuilalt".

Eu pot să fiu romano-catolic fără să mă gândesc zilnic numai la "ce înșelați sunt ortodocșii, sau musulmanii", și pot să-mi definesc propria credință în mod pozitiv, afirmativ, iar nu prin negație, așa cum o faci tu, când în mod obsesiv (și comic), de fiecare dată când te referi la ortodoxie, adaugi "singurul creștinism rămas pe pământ", sau "singurul creștinism fără erezie" etc.

Cu alte cuvinte, eu trăiesc în afara falsei dihotomii care-ți definește ție religia. Nu sunt nici ecumenist, nici antiecumenist. Sunt pur și simplu creștin catolic, și pot să fiu creștin fără să mă simt amenințat, așa cum te simți tu, de existența altor confesiuni și fără să fiu creștin, așa cum pari a fi tu, pentru a-mi compensa prin pretinsa superioritate absolută a "taberei" la care am aderat, diverse alte complexe, frustrări și neîmpliniri.
O persoană religioasă, detașată de astfel de preocupări, spui?
Glumești, nu?
Hristos era detașat? Sfinții Apostoli, erau detașați de preocuparea Evangheliei? Sfinții Părinți, Sfinții Mucenici, ce mureau la Coloseum, sau erau uciși în alte diverse locuri, erau detașați?

La Sinoadele Ecumenice, toți erau detașați, nu?
Stăteau la un pahar de vin, mai schimbau două cuvinte, zâmbeau, spuneau: "na, hai că nu-i chiar așa"; "ba așa-i, dacă-ți spun"; "hai mă fi serios, că nu te cred, nu-i chiar așa", nu?

Jihadiștii, care și azi ucid creștinii în Orient, sunt detașați, nu? Acei creștini care mor în Siria, în Liban, în Egipt, în Irak, sunt detașați, nu?
Sau lasă-i să moară, că și sunt fanatici, nu? Creștini ordinari. Da, noi ortodocșii, care murim și azi în Siria, suntem fanatici. Da, așa este. Suntem fanatici. Dar suntem fanatici pentru iubire, pentru pace, pentru dialog, pentru virtuți, omenie, cum spunem în Romînia, suntem fanatici după iertare, după discernământ, după rugăciune, după har, după Hristos...

Dacă Îl iubești cu adevărat pe Hristos, nu poți fi detașat. Nu poți fi indiferent. Te doare cumplit când vezi că un om caută prin gunoaie, să mănânce, flămând și gol, rupt și murdar, poate setos și bolnav.

Nu poți, efectiv nu poți. Simți că vrei să faci ceva. Nu poți sta nepăsător, te doare prea tare, te ustură, ești rănit, pentru suferința fratelui tău... celui mai mic decât tine. Făcând bine aceluia, facem lui Hristos. Dar nu că așteptăm ceva în schimb, nu, ci pur și simplu din dorința de a face bine, de a ajuta, de a mângîia pe acel oropsit și neputincios. De a-i oferi o bucurie, a-i da o alinare.

La fel, și cu frații din erezii. Nu urmărim mândria și orgoliul că noi suntem cei mai tari, că suntem ortodocși și nu avem erezii și doar noi ne mântuim. Nu-i complet. Fiindcă asta ne doare cumplit. Să știm că Biserica e doar Una, și Hristos va da afară pe cei ce nu sunt pregătiți de nuntă, va arunca în întunericul cel mai dinafară legați de mâini și de picioare, spune chiar Hristos. Ne doare. Dar de ce face așa Hristos? Fiindcă așa a ales omul, de bună voie. Aia a ales. A ales să fie detașat. A ales să se facă că nu vede. A ales mult confort, lux, comoditate, bunăstare, a respins toată nevoința, tot sacrificiul, toată jertfa, pentru mântuirea lui și mântuirea aproapelui lui, sau tristețea "celuilalt".

A respins Adevărul și a urmat erezia. A respins pe Hristos și a urmat lui Mamona. Fiindcă nu este de ajuns dacă facem fapte bune, dar nu avem credința cea fără erezie. Trebuie credință dreaptă, fapte bune și harul mântuitor.

Dacă doar faptele bune ne-ar mântui, antihrist când va veni, va fi primul care se va mântui, fiindcă el va face foarte multe fapte bune și semn și minuni, cum spune Biblia. Și ar mai însemna că monahii și pustnici, sunt primi care ajung în iad, că ei nu prea pot face fapte bune, că nu au cu ce, nu ? Ei, de care lumea nu era vrednică, care au rătăcit prin peșteri, scorburi de copac, crăpăturile ppământului, nu? Cum spune Biblia.

Deci nu e chiar așa simplu. De aceea nu ajung faptele bune la mântuire, dacă nu-i dreapta credință creștină fără erezie, și harul.


Un creștin știe că trebuie să fie contra multor lucruri, și să fie pentru, la fel de multe lucruri. Știe că trebuie să alunge de la el, tot ce îl împiedică mântuirea, inclusiiv ereziile, și să adune virtuțiile, faptele bune, harul, credința, deci să adune mântuirea.
Iar aceste aspecte, nu se numesc conflict, ci limpezime. Luciditate. Trezvie. Discernământ.

Ortodoxia oferă fiecărui credincios ortodox, câte un telescop Hubble. Că fiecare din noi, suntem o imensă galaxie, un adânc infinit micro-cosmos. Și cu acel telescop, privim înăuntrul adâncului nostru, și ne curățim constant, ne despătimim, suferim, dorim pe Hristos, ne agităm, fiindcă ne pasă. Plângem, fiindcă ne doare.

Creștinii, cu adevărat nu sunt ca ceilalți și asta îi doare. Fiindcă vrem să fie cât mai mulți ca noi, iubitori de Hristos. Avem și cea mai mare responsabilitate de pe pământ, să înțelegem ce trăim, unde suntem, ce facem, ce spunem, să primim și să înmulțim, numai pentru a da și celorlalți, niciodată pentru noi. Să ne facem vase ale lui Dumnezeu, prin care El să lucreze.
Noi nu suntem precum ceilalți, așa este, fiindcă nu suntem ai lumii, nu aparținem lumii acesteia.
"Dacă vă urăște pe voi lumea, să știți că pe Mine mai înainte decât pe voi M-a urât. Dacă ați fi din lume, lumea ar iubi ce este al său; dar pentru că nu sunteți din lume, ci Eu v-am ales pe voi din lume, de aceea lumea vă urăște." - Ioan 15, 18-19.

Deci postările mele, nu sunt doar contra, am vorbit și despre averea Bisericii, și am fost pro, pentru că e avere mică, față de ale "romano-catolicilor", care au șters de pe fața pământului 5 civilizații, ca să le ia aurul.

Dar ca să fiu direcți, și obiectivi, noi creștinii, trebuie să știm ce spunem, trebuie să știm de ce spunem ceea ce spunem, cu ce scop, cât de creștini suntem și cât de mult iubim, în momentul în care spunem ceva.

Fiindcă, desigur, Biserica "mea", nu are dihotomii. Biserica mea nu este nici măcar religie. Ortodoxia nu are definiție. Nu fiindcă e cel mai complex organism de pe pământ, ci fiindcă Biserica e atemporală și aspațială. Nu are timp și spațiu. Nu poate fi cuprinsă în explicații, analize, teorii. Deși ele se pot face și exprimă Adevărul. Dar e doar teorie. Ca să fie înțeleasă, trebuie trăită, asumată, dorită, iubită, trecută prin foc, ca aurul în topitoare, atunci va înflori, cu florile focului Dumnezeiesc. Inexprimabil în cuvinte...

Mi-aș dori să înțelegi. Dar atâta timp cât spui, că nu ești ecumenist și ești ecumenist în același timp, vei fi departe de a înțelege ce este creștinismul și să-l trăiești. Până atunci, ești și tu, formalist, ca foarte mulți alții. Problema e, nu că ești formalist, că formalismul și rugăciunile mecanice, duce la simplitate și adânc de smerenie, dar problema e că ești și viclean, fără să îți dai seama, poate, te faci luptător împotriva Mielului, Hristos. Nu vrei să cauți, să cercetezi, ce spun ortodocșii și de ce. E biblic ce spun ei? E patristic? E dogmatic? Ce învățături a avut Sfântul Marcu al Efeselui, sau Evghenicul, la Sinodul unionist de la Ferrara-Florența? Întrebări de bun simț, care oferă răspunsurile cele mai căutate și vii.

Mi-aș dori să te pot ajuta, dar cât timp nu accepți ajutorul și îl respingi, Hristos nu poate lucra pentru tine, prin niciun om. Numai vrăjmășescu, poate lucra, prin aceia pe care îi primești și îi asculți. Să nu fie.

Îți doresc sănătate sufletescă în primul rând, apoi trupească, ca să îți pese, fiindcă e bine să-ți pese, să nu mai fi detașat, ci cât mai viu implicat, cu dor nestins de a ajuta, de a înțelege, de a te îmbunătății.

Dumnezeu să ne ajute.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 07.06.2015 at 16:47:16.
Reply With Quote
Răspunde