![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
[Your message is too short]
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
O summa a imnografiei catolice: Acatistul Maicii Domnului, explicat. Carte aparuta la Editura Deisis:
http://edituradeisis.ro/opencart/ind...product_id=159 De notat ca autorul, catolic, a fost tradus de un preot ortodox, la randul lui cu o opera remarcabila: Pr Ioan Ica jr. Iaca, se poate! Multumim lui Dumnezeu!
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
http://www.libreriacoletti.it/libro/.../9788887016642 Last edited by mirela.t; 22.06.2015 at 02:41:53. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Desigur, acatistele ocupa un loc important in rugaciunile catolicilor rasariteni.
In ceea ce priveste Acatistul Maicii Domnului, care este "prototipul" acatistelor, el reprezinta pentru catolicii rasariteni cam ceea ce reprezinta "Magnificat"-ul pentru catolicii apuseni, adica un imn de bucurie, o rugaciune "de multamita", un strigat de marire pentru Preaonorata. Dar, foarte recent, Acatistul Maicii Domnului a trecut si in atentia fratilor de rit apusean. Mai ales incepand din 2008, cand un Sinod al Episcopilor de la Roma, ale carui dezbateri au fost rezumate de Papa Benedict al XVI in exortatiunea apostolica "Verbum Domini" a declarat ca "rugaciunea folosind cuvintele Acatistului largeste sufletul si creeaza predispozitia pentru pacea care vine de sus, pentru acea pace care este Cristos Insusi, nascut din Maria pentru mantuirea noastra". Pe de alta parte, asemenea "sifonaje" intre rituri, intre practicile liturgice ale catolicilor rasariteni si apuseni sunt si vor fi mereu subiect de dezbateri. Coexista doua curente liturgice: un curent "purist" care sustine ca amestecarea riturilor nu duce la nimic bun, ci doar la confuzie si saraceste diversitatea rituala, expresie a bogatiei Bisericii Universale; un curent "sincretist", care sustine ca influentarea reciproca e expresie a caracterului viu al unui rit, iar a interzice acest lucru inseamna a-l "muzeifica". Adoptand Acatistul Maicii Domnului catolicii apuseni nu ar deveni infideli traditei latine, dupa cum adoptand (dar si adaptand) Rozariul catolicii rasariteni nu au devenit infideli mostenirii bizantine.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by Vitiate; 23.06.2015 at 13:46:28. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Și încă un amănunt, e Bogorodișnaia, nu Bogorodicina, și e ușor de pronunțat, limba slavonă nu e greoaie deloc, ci ușoară. Și arată așa: ![]() Costă 1,5 lei: http://www.libris.ro/pravila-de-ruga...--p373225.html
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 26.06.2015 at 08:38:51. |
#7
|
|||
|
|||
![]() |
|