![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
O alta problema grava este cea a furturilor din instalatiile feroviare. Aceste fapte ar trebui sa incadrate la acte de terorism, iar cei prinsi sa fie pedepsiti- prin modificarea codului penal- la inchisoare pe viata, fara posibilitatea eliberarii conditionate.
Apoi- tot prin modificarea legislatiei- politia si jandarmeria in special, sa fie obligate prin lege sa asigure si paza gratuita a infrastructurii feroviare, iar jandarmii care pazesc infrastructura feroviar sa fie dotati cu arme de foc, si sa actioneze dupa principiul primul glont in aer, al doilea in hot. De asemenea, trebuie mult mai bine controlata si activitatea centrelor de colectare a fierului vechi. In primul rand, acestea sa se poata infiinta in conditii mult mai restrictive, iar patronii sau angajatii unor astfel de centre care ar primi la colectare elemente tip CFR sa fie sanctionati penal cu inchisoare, iar respectivul centrul inchis definitiv. La fel de importanta este si redarea demnitatii meseriei de ceferist, si a prestigiului acesteia, asa cum era in 1990, când ceferistii formau a doua armata a tarii. Acest lucru se poate realiza nu numai printr-o salarizare corespunzatoare, dar si prin alte masuri. Astfel, scolarizarea si intruirea personalului operativ feroviar sa se faca strict in functie de necesar, astfel incat dupa terminarea unei scoli profesionale ori liceu industrial CFR, omul respectiv sa aiba asigurat imediat si locul de munca . In acest sens, toate cele 17 licee CFR existente in 1990 sa treaca din nou sub patronajul Ministerului Transporturilor, iar programa scolara sa fie stabilita de acesta, cu accentul pus pe pregatirea practica, pe teren. Cazarea si masa sa fie gratuita pe perioada scolarizarii. Pentru stabilirea cifrei de scolarizare, sa se stabileasca impreuna cu CFR-Infrastructura, CFR-Calatori, cFR-Marfa si gestionarii si operatorii privati feroviari, de cat personal operativ este nevoie, cu obligatia operatorilor privati de a angaja imediat personalul operativ scolarizat, in caz contrar operatorii privati urmând a suporta costurile de scolarizare, masa si cazare a acestui personal operativ, pe durata scolarizarii. De asemenea, verificarea , testarea medicala si salarizarea personalului operativ feroviar sa se faca unitar, atat la companiile de stat cat si la operatorii privati. Apoi trebuie recuperate fostele baze de cazare, turistice si de agrement care apartineau inainte de 1990 de CFR, pentru a fi folosite atat pentru recreearea si cazarea turistica a personalului operativ feroviar, cat si pentru obtinerea de venituri suplimentare la bugetul CFR-Infrastructura. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
In privinta transportului auto, acesta trebuie sa aibă rolul de a face legatura intre sate/comune si orasul/statia CFR cea mai apropiata, urmând ca legatura intre orase si pe distante mari sa se faca exclusiv de transportul feroviar.
In acest sens, ARR-ul nu trebuie sa dea licente de transport auto de calatori pe trasee paralele cu calea ferata. In plus, la acordarea licentelor de transport auto de calatori, trebuie impus ca firma respectiva sa dispuna de autobuze noi de mare capacitatea, pentru eliminarea dubelor si microbuzelor, si a conditiilor total improprii unui transport civilizat oferite de acestea. In privinta constructiei de autostrazi si drumuri, aici iarasi avem un paradox- costul unui km de autostrada in Romania este mai mare chiar decat in Grecia, tara predominant muntoasa. Pentru constructia de autostrazi, se poate adopta si solutia parteneriatului public-privat, sau acordarea dreptului unui investitor privat de a costrui si exploada autostrazi. Toate contractele incheiate de CNADNR pentru constructia de autostrazi si drumuri trebuie verificate la sange, iar acolo unde pretul sau conditiile acceptate de CNADNR sunt cu mult peste cele ale pietii , respectivul contract reziliat, iar cei care l-au incheiat trasi la raspundere. Apoi nu mi se pare normal ca CNADNR sa apeleze la firme private chiar si pentru dezapezirea drumurilor, când aceste lucrari le poate face in regie proprie, cu utilajele si mana de lucru proprie! In privinta transportului naval, aici in primul rand trebuie unificate toate administratiile de porturi si canale navigabile din subordinea ministerului transporturilor (pentru reducerea birocratiei), terminata constructia canalului navigabil Bucuresti-Dunare. Toate porturile si canalele navigabile romanesti trebuie sa ramana in proprietatea statului roman, iar acel proiect de trecere a portului Constanta in subordinea primariei Constanta nu mi se pare o idee buna. Pentru valorificarea pozitiei Romaniei de tara cu acces la Dunare si Marea Neagra, trebuie adoptate taxe de operare in porturile romanesti, de natura a stimula pe armatorii navali sa foloseasca cat mai mult aceste porturi. Un alt proiect care trebuie pus in aplicare, mai ales in contextul semnarii acordului de asociere a Moldovei la UE, este cel de amenajare pentru navigatie a raului Prut. Costul proiectului este de cca un miliard euro, bani care ar putea fi obtinuti din fonduri europene. In privinta transportului aerian, aici in primul rand trebuie vazuta situatia financiara a TAROM, care, desi are o flota destul de noua, desi a avut si management privat, astazi este tot pe pierdere! Aici trebuie numit un manager privat, dar cu o sarcina precisa, intr-un timp clar precizat. TAROM-ul trebuie sa ramana in proprietatea statului roman. In privinta aeroporturilor din tara, daca anumite consilii judetene pot sustine si moderniza/extinde un aeroport (cum este la Cluj-Napoca, Timisoara), sunt de acord ca aeroporturile din localitatile respective sa fie date spre administrare acestor consilii judetene. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
In privinta educatiei, dupa atatea reforme si contrareforme, cred ca cea mai buna lege a invatamantului de pana acum a fost cea din 1995.
Invatamantul trebuie organizat pe urmatoarele nivele- 8 clase obligatorii, in care sa se puna accentul pe insusirea culturii generale si a dezvoltarii personalitatii si relatiilor inter-umane a copilului. Apoi elevul sa aleaga, ori liceu teoretic, ori liceu industrial sau scoala profesionala (liceul cu durata de 4 ani, scoala profesionala cu durata de pana la 3 ani, in functie de complexitatea meseriei respective), ori liceu vocational (de sport, muzica, pentru elevii care au talent in acest sens). Aici o mare raspundere trebuie sa revina dirigintilor din clasele 5-8, pentru ca, in functie de aptitudinile si inclinatiile elevilor, sa-i poata indruma ori spre un liceu teoretic si apoi facultate, ori spre un liceu industrial sau scoala profesionala. In privinta liceelor industriale si a scolilor profesionale, din pacate astazi majoritatea sunt foarte slab dotate cu utilaje tehnologice, scule, masini-unelte, pentru ca elevii sa poata invata foarte bine o anumita meserie, iar pregatirea practica se face de multe ori numai pe hartie. Solutia ar fi ca, in momentul in care o scoala profesionala sau liceu teoretic solicita sa primeasca autorizatia de functionare de la minister, intai sa fie verificata daca dispune de toate dotarile, utilajele tehnologice, masinile-unelte necesare pentru pregatirea practica a elevilor in meseria respectiva, si abia apoi sa primeasca autorizatia de functionare. In privinta invatamantului superior, admiterea la facultate sa se faca numai pe baza de examen scris, iar in universitati sa se puna accent pe activitatea de cercetare practica. Multe universitati particulare, aparute peste noapte, care sunt numai fabrici de diplome, trebuie strict verificate si lasate sa functioneze numai daca îndeplinesc niste criterii minime. De asemenea, este importanta si redarea demnitatii profesorilor, care se poate face nu numai printr-o salarizare corespunzatoare, dar si prin adoptarea si respectarea stricta a unei conduite morale a acestora, iar profesorii care incalca aceste norme morale (prin comportament, tinuta, solicitarea de bani de la parintii copiilor, etc) sa fie imediat exclusi din sistem. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
In privinta administratiei publice locale si centrale, pentru a forma o administratie eficienta as propune urmatoarele masuri
-In functie de numarul de locuitori din orasul/comuna respectiva, comparativ cu numarul de angajati dintr-o primarie dintr-o localitate cu accelasi numar de locuitori din Franta sau Germania, cati angajati sunt intr-o primarie dintr-o localitate cu accelasi numar de locuitori din Romania. Si astfel, in functie de acest criteriu, prin hotarare de guvern, sa se stabileasca cati angajati trebuie sa ie intr-o primarie din Timisoara, Cluj-Napoca, sau intr-o primarie din Harlau, Murgeni, etc. -Stabilite sarcini clare si precise pentru fiecare angajat din administratia publica, iar in caz de neindeplinire a acestora, aplicate sanctiuni. -Circuitul hartiilor si aprobaririlor simplificat la maxim -Asigurata si o salarizare corespunzatoare pentru personalul din administratie. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
In privinta organizarii vietii politice, in primul rand, pentru a nu mai exista partidulete de gen PPDD, PNG, PC, etc, ar trebui ca pentru infiintarea unui partid politic sa fie necesare minim un milion de semnaturi, iar pentru intrarea in parlament, pragul electoral sa fie de 10-15%.
In acest fel, s-ar limpezi si viata politica romaneasca, si ar intra in parlament numai 3-4 partide, simplificandu-se si procesul legislativ. In mod normal, in Romania, trebuie sa existe numai 3-4 partide mari, care sa reprezinte principalele doctrine politice- social-democratia, liberalismul, crestin-democratia si nationalismul. Din experienta de pana acum, votul uninominal nu a dat rezultatele asteptate, asadar as inclina spre votul pe liste. Este total anormal sa existe un partid politic creat pe criterii etnice- ma refer la UDMR. Nici in Franta, nici in Germania sau SUA sau Rusia nu exista asa ceva! UDMR nu are ce cauta in parlament sau pe listele electorale, iar reprezentarea minoritatilor etnice (inclusiv cea maghiara) sa se faca in parlament numai prin grupul minoritatilor. Pentru reducerea coruptiei, ca si masuri propun -Fiecare parlamentar, primar, consilier judetean sau local, membru a guvernului, sa nu aibă dreptul, nici el nici neamurile sale pana la gradul 7, sa detina ori sa fie actionar intr-o firma care sa aibă contracte cu statul -Daca un parlamentar, ales pe listele unui partid politic, in timpul mandatului, trece la alt partid, sa-si piarda automat mandatul si sa fie exclus din parlament -Orice parlamentar, membru a guvernului sau presedintele, sa nu mai beneficieze de nici un fel de imunitate, si sa fie obligat prin lege sa se prezinte deindata la audieri daca este citat de DNA sau alt organ de justitie, si daca justitia decide, sa fie cercetat in stare de arest. -Daca un functionar a statului este condamnat printr-o hotarare judecatoreasca definitiva, prin ordin a procuratorii sa-i fie confiscata toata averea pentru recuperarea prejudiciului creat statului. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
In privinta relatiilor internationale a Romaniei, in primul rand trebuie adoptata o pozitie mult mai demna in cadrul UE, dupa exemplul Poloniei. Apoi tratatul de aderare a Romaniei la UE s-a negociat foarte prost pentru Romania, si ma pronunt pentru revizuirea clauzelor acestui tratat.
De asemenea, trebuie spus clar reprezentantilor UE ca Romania nu va accepta nicioadata unele masuri adoptate in UE in privinta vietii sociale (asa-zisele casatorii intre persoane de accelasi sex, legalizarea avorturilor, libertatea presei inteleasa doar in sensul de a denigra pe oricine si orice, etc), si ma pronunt pentru interzicerea prin lege a avorturilor. Apoi trebuie reluate si consolidate- îndeosebi pe plan economic - relatiile cu Rusia si China, deoarece Rusia este o imensa piata de desfacere cu mare potential, iar China are o forta economica de necontestata astazi. In privinta Republicii Moldova, diplomatia romaneasca trebuie sa sustina cu tarie ca Moldova este al doilea stat romanesc, si asa cum s-a facut unificarea Germaniei, la fel trebuie facuta si unirea cu Moldova. Ca si masuri concrete pentru o legatura cat mai stransa cu Moldova- interconectarea retelelor electrice (lucrarile tehnice se pot face de Transelectrica), pentru a putea furniza Moldovei canditati mari de energie electrica ieftina produsa in Romania, terminarea gazoductului Iasi-Ungheni- Chisinau (lucrarile pot fi realizate de Transgaz la preturi avantajoase), acordarea de facilitati la importul de produse agricole moldovenesti, oferirea de burse gratuite unui numar cat mai mare de elevi si studenti din Moldova (dar cu obligatia acestora ca dupa terminarea studiilor in Romania sa lucreze in Moldova sau Romania), simplificarea regimului de trecere a frontierei numai pe baza de buletin de identitate (daca UE s-ar opune , atunci guvernul roman se acorde in masa, imediat, cetatenie romaneasca tuturor cetatenilor din Republica Moldova- cu exceptia celor din Transnistria), acordarea de facilitati fiscale firmelor romanesti care investesc in Republica Moldova, etc. |
#7
|
||||||
|
||||||
![]()
Este o binefacere faptul ca nu oameni ca dv fac legile. Altfel, vorba lui Conu Iancu, am avea o dictatura ca-n Rusia.
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Ce mi se pare mirobolant este ca, pe alt topic unde dezbateam politica, mi-ati marturisit ca sunteti un adept hotarat al democratiei. Asta este modelul de democratie pe care il preconizati ? Daca da, trei sferturi dintre despotismele istoriei ii sunt preferabile!
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
-Vi se pare normal, ca fiecare care se viseaza lider politic (gen Dan Diaconescu, Gigi Becali, Dan Voiculescu, etc) sa-si faca cate un partidulet si sa primeasca si bani de la stat pentru acel partidulet ?! Cu asemenea situatii, riscam sa aruncam in derizoriu ideea de politica si de partide politice! -In Franta nu cred ca exista partide politice constituite pe criterii etnice! Desi in Franta sunt mult mai multi marocani sau algerieni decat sunt maghiari in Romania, totusi nu am vazut prin parlamentul francez vreun partid a marocanilor! Asadar nu-i vorba de a restrange libertatea de a vota nimanui (un cetatean roman de etnie maghiara poate vota cu PSD, PNL, PD, PNT, etc), ci de a respecta un principiu fundamental- partidele politice trebuie constituite pe o doctrina politica si nu pe o etnie sau orice altceva! Iar daca etnicii maghiari doresc sa-si promoveze traditiile, cultura, obiceiurile, etc- nici o problema, pentru asta pot infiinta o asociatie culturala, dar o astfel de asociatie nu poate fi partid politic si ca atare nu poate fi in parlament sau in guvern. -Vi se pare normal ca firma soacrei primarului sa aibă un contract de asfaltare cu primaria respectiva ?! -Vi se pare normal traseismul politic ?! Adica daca eu alegator votez un parlamentar pe lista unui anumit partid, cu ideea ca acel parlamentar e pe aceea lista ca e de acord cu doctrina partidului respectiv, iar apoi acel parlamentar se duce la alt partid, nu inseamna ca a tradat încrederea unui alegator care l-a ales pe lista unui anumit partid ?! |
|