![]() |
![]() |
|
#181
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tu, cand te apropii de un lacas ortodox, de la ce distanta minima vezi Sf. Cruce de pe turle? Fa o comparatie a proportiilor. Hai, ca esti inginer. :P :) ![]() |
#182
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Deloc? Nici pe dinauntru? La pictura, ma refer. Pe dinauntru, eu o vad exceptionala, fara cusur, o bijuterie. Nu ma pricep eu sa deslusesc viziunea parintelui ctitor, a iconarului si arhitectului, dar am inteles ca intentia era de a se integra unei viziuni/simbolistici foarte profunde. Poate revin cu detalii, daca mai gasesc pe unde am citit (bine ar fi sa intervina Mihai, ca el se pricepe). Pe dinafara, nu stiu, poate ca s-ar mai fi putut / s-ar putea adauga niste scene iconografice, prin care sa poata fi mai usor identificata drept biserica-corabie. Dar, cum ziceam...cine-s eu sa dau sfaturi expertilor? |
#183
|
||||
|
||||
![]()
Mă verule, Crucea bisericii în discuție e mai mare decât un stat de om. Cât oți vrea să fie?
![]()
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#184
|
|||
|
|||
![]()
Pictura pare destul de reușită, a fost realizată de Ioan Popa, un pictor foarte talentat.
Iată un fragment dintr-un dialog cu acest pictor: "Dacă te pregătești cu post și rugăciune, te cutremuri când începi o icoană" - Pictura murală din biserici îți impune o anumită conduită morală și spirituală, ca la icoană, ori ține exclusiv de meșteșug și de talent? -Am cunoscut mulți pictori de biserici foarte talentați, care aveau în schimb o viață duhovnicească neîngrijită. Și mă minunam, căci făceau, într-adevăr, niște lucruri... fără duh. Trebuie să ai răgaz și timp pentru a simți cum anume să pictezi. Și foarte mult contează ca pictura ta să fie plăcută de un părinte duhovnicesc, chiar dacă nu are studii și nu a văzut multe, pentru că el vede dincolo de culori, vede duhul picturii, care e transmis și altor credincioși. Acel duh care te face să plângi în fața unor icoane, pe când în fața altora n-ai nicio tresărire. Mi-am dat seama că, îngrijindu-mă de viața mea duhovnicească, mă apropii cu mai multă delicatețe și dragoste de o icoană și altfel reușesc să o realizez. Dacă te pregătești cum se cuvine, cu post și rugăciune, te și cutremuri când începi o icoană. O pictezi, de exemplu, pe Maica Domnului, și te rogi să ți se dea de Sus ce lumină să-i pui în ochi, cum să-i conturezi gura, ce fel de expresie să-i așezi pe chip. Dacă ești curățit sufletește, te inundă dragostea de Dumnezeu și de oameni. Altfel, este mare pericolul căderii în mândrie: să crezi că ți se datorează totul, să nu iei în considerare talantul pe care ți l-a dat Dumnezeu la naștere și ajutorul de Sus pe care îl primești constant. |
#185
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Stiu, stiu. Ajutat de sotia sa, Camelia Popa. Am citit interviul. A pus Mihai pe forum, acum vreo 3 ani o icoana splendida cu Maica Domnului- Izvorul tamaduirii, pictata pentru Manastirea Sihastria Putnei, care m-a facut sa fiu mai atenta la iconarul care o realizase: Ioan Popa. Mai auzisem de el dar nu mi-am imaginat ce talent de anvergura are. Apoi, si in contextul unor expozitii internationale de la palatele de la Mogosoaia si Cotroceni. Tot el e initiatorul proiectului Iconari in Otopeni. Anul trecut, chiar am urmarit evenimentele cu ocazia anului omagial al sfintilor Brancoveni , fiindca asteptam superbele icoane ale Brancovenilor pictate de Elena Murariu, si iar mi-au sarit in ochi icoanele lui Ioan Popa, in special una cu sfintii ardeleni, Visarion Sarai, Oprea Miclaus, Moise Macinic si Ioan din Gales. Dar si medalioanle sfintilor Brancoveni care sunt acum deasupra usii de intrare in arca de la Alba-Iulia. Le-am avut multa vreme ca imagine de fundal pe laptop. |
#186
|
|||
|
|||
![]()
Pictura da, însă, din punctul meu de vedere, pereții apropape drepți și foarte înalți, lipsa absidelor la solul bisericii reduc din calitatea interiorului bisericii. În schimb, exteriorul îmi pare total nereușit. Un cub (aproximativ) cu un acoperiș turtit, cu unghiuri drepte și dispropoționat...nu știu, pare o clădire neterminată, care necesită îmbunătățiri, o combinație ciudată între simplitate și modernism. Nu pare ceva în plinătate, ci ceva spre plinire. Arhitectul pare să se fi inspirat dintr-un film cu ozn-uri.
M-aș bucura, cu siguranță sunt multe aspecte pozitive pe care nu le văd. :) Last edited by ovidiu b.; 11.06.2015 at 10:23:57. |
#187
|
||||
|
||||
![]() Abside, ai vrut sa zici. Apsida e termen din geometrie/ astronomie. Absida si apsida sunt paronime, adica seamana ca forma, dar continutul e diferit. |
#188
|
|||
|
|||
![]()
Între "deja" și "nu încă", așa-i?......:)
|
#189
|
|||
|
|||
![]()
Da. Am corectat și în mesajul inițial. Muțumesc. :)
|
#190
|
|||
|
|||
![]()
Pe mine ma incearca o oarecare teama: daca acest tip de "biserica ark-like" devine normativa? Ar fi sinistru, mai ales dat fiind climatul de aglutinare ecumenica si amorfizare sincretinista, copios incurajate de Sistem.
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Arhitectura bisericilor (2) - culte heterodoxe | ioanna | Arta bisericeasca in general | 2 | 20.03.2014 17:05:04 |
Recaderea de dupa | fallen | Impartasania (Taina Euharistiei) | 17 | 12.05.2012 20:57:32 |
Setea dupa Liniste, setea dupa Dragoste.... | Mihailescu-Marin Daniel | Generalitati | 8 | 27.06.2011 23:03:13 |
Ce ramane dupa noi? | Ioan_Ciobota | Generalitati | 0 | 22.09.2008 19:27:45 |
Dupa 20 de ani. | Ioan_Ciobota | Generalitati | 10 | 22.08.2008 11:33:25 |
|