![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Nevoia de un transplant
Pentru ca omul sa devina perfect are nevoie de un transplant de duh. Duhul muribund, bolnav de necunostinta si neiubire, trebuie inlocuit cu duhul cunostintei si al iubirii. Cu Duhul Lui Dumnezeu.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 18.06.2015 at 23:55:37. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Dumnezeu nu este Atotcunoscator
Atotcunoasterea este plictisitoare. Suspansul, jocul si placerea Lui este sa cunoasca lumea prin ochii nostri, sa ajunga sa se priveasca pe Sine prin ochiul fapturii. Timpul are sens doar din aceasta perspectiva. Caci toate fiintele nu sunt altceva decat niste ferestre, cu Dumnezeu inlauntru si in afara lor.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 20.06.2015 at 09:55:05. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Cea mai teribila putere
De ce imaginatia este cea mai teribila putere? Pentru ca are propria ei realitate. Poate fi una eliberatoare sau una de cosmar. Lumina imaginata, preexistenta exprimarii "Fiat Lux", este perceputa ca realitate de miliarde si miliarde de minti.
__________________
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Diferenta dintre micul vehicul (hina â yana) si marele vehicul (maha â yana)
O persoana care se straduie sa devina virtuoasa, dar nu este constienta ca fiecare actiune a sa, buna sau rea, influenteaza direct toate fiintele, se poate spune ca se afla in micul vehicul (clasificare conceptuala budista), indiferent de religia sau credinta pe care o are. Vehicul "mic", pentru ca are o constientizare cauza-efect de mica extensie - doar a propriului eu si a persoanelor cu care interactioneaza zi de zi. O persoana angajata in efort spiritual, constienta ca fiecare actiune a sa, buna sau rea, influenteaza direct toate fiintele, se poate spune ca se afla in marele vehicul, pentru ca are o constientizare cauza-efect de mare extensie â cuprinde toate fiintele. O astfel de persoana este ca si cineva care ar detine o demnitate publica, constienta ca orice exprimarea sa produce inerent efecte in randul maselor. Puterea meritului in mahayana este infinit multiplicata fata de cea din hinayana - mai mare cu fiecare fiinta fata de care se simte o responsabilitate directa.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 24.06.2015 at 23:08:50. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Unirea cu Dumnezeu
-------------------- Dumnezeu poate fi simtit inlauntrul nostru cu atat mai intens cu cat lucram mai abitir virtutile. Aceasta simtire depinde de multi factori: in primul rand credinta, acceptarea Lui Dumnezeu inlauntrul inimii, urmarea voii Lui,... Dintre toate virtutile, intelegerea si urmarea voii Lui este liantul care ne uneste cel mai puternic cu Dumnezeu. Care este Voia fundamentala a Lui Dumnezeu? Ca tot omul sa fie in cele din urma mantuit, indiferent de ceea ce crede la un moment dat, de religia sa asumata la un moment dat, de pacatele care-l muncesc.... Daca Voia Lui Dumnezeu devine si voia noastra atunci aliniem perfect cristalul inimii noastre in lumina dumnezeiasca. Aceasta este reflectata cu putere si claritate in afara. Devenim un instrument aL Lui Dumnezeu. Dumnezeu percepe toti oamenii ca pe propria Lui Familie. Nu se simte instrainat de nicio faptura. Deci cel ce vrea sa se uneasca cu Dumenzeu trebuie sa se alinieze modului Lui de a percepe celelalte fapturi. Daca pe unii ii uram si pe altii ii iubim, Dumnezeu nu poate razbate prin fatetele intunecate din launtrul nostru, oricat de mult s-ar stradui. ---------- (De ce asemanare cu budismul tibetan? - pentru ca toate aceste invataturi sunt predate in mahayana - Dumnezeu fiind denominat ca Fiinta Dharmakaya - Adi Buddha)
__________________
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Karma, voia Lui Dumnezeu
----------------------------- Puterea lumii sta in cauzalitate. Puterea Lui Dumnezeu sta in non-cauzalitate. Dumnezeu nu are o cauza. Toate cele vazute sunt efecte. Efemeride in fluxul transformarii. Suntem prinsi in plasa cauzalitatii fiindca suntem patimasi. Sufletul nepatimas este dezlegat de transformare. Isi regaseste vesnicia in Dumnezeu. Ajunge “acasa”. ____________ Orice eveniment este consecinta logica a transformarii evenimentelor care i-au dat nastere. Cand intelegem bine aceasta, nu mai suntem luati prin surprindere, lumea nu mai pare “noua” cu fiecare secventa sa. Nu mai asteptam sa apara un cadru care ne aranjeaza. Fiindca stim ca va trece. Revolta sau mirarea apun in lumina intelegerii cauzale. Caci sufletul incepe sa zareasca dincolo de scena. Spectacolul lumii devine fluid. Nicio fluctuatie nu este suprinzatoare caci este nascuta din acelasi flux. Aceeasi sceneta, acelasi joc cauzal.
__________________
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nu ne duce pe noi in ispita
Realitatea curge pentru fiecare dintre noi, intr-un mod particular, cu Voia Lui Dumnezeu. Fiecare dintre noi experimenteaza aceasta realitate intr-un mod unic, o percepe, o simte si reactioneaza intr-un mod propriu la defilarea necontenita a evenimentelor din viata sa. Dumnezeu este perfect constient, este “informat” de aceasta desfasurare fluida prin care trece omul, clipa de clipa. O curgere pe care o poate modela dupa Voia Lui. Poate construi scenarii pentru fiecare dintre noi in parte, functie de ratiunile Sale de nepatruns. “A nu ne duce pe noi in ispita” este o cerinta pe noi i-o adresam Lui, care presupune doua interventii din partea Sa: prima cu implicatii externe iar a doua cu implicatii interne. Cea cu implicatii externe se refera la cererea de a modela realitatea ispititoare intr-un fel in care aceasta nu covarseste puterea virtutilor din noi: ispite suficient de mici ca sa fie biruite dar suficient de mari ca totusi sa ne antreneze eficient, profund, muschii virtutilor. Cea cu implicatii interne se refera la cererea de a curge in noi Duhul Adevarului pentru a fi capabili sa patrundem intelegator natura ispitelor. Caci odata descoperita natura lor simtim usurare peste usurare oricat de mare este presiunea, atractia sau durerea. Duhul Adevarul ne face plutitori in furtuna, extatici in dureri, perfect limpezi pe dinlauntru. ----- Analogie la invataturi din mahayana privind Protectorul Dharmei
__________________
|
|