![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Unde a ajuns Origen avem o povestire in Limonariu, o gasim aici: http://www.crestinortodox.ro/carti-o...-26-80839.html "- Vino si vezi adevarul! Si luandu-l, la dus intr-un loc intunecos, cu miros urat si cu foc si-i arata in mijlocul focului pe Nestorie si Teodor, pe Eutihie si Apolinarie, pe Evagrie si pe Didim pe Dioscor si pe Sever, pe Arie si pe Origen si pe alti cativa." |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
In plus cred ce a hotarat sinodul ecumenic. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
O posibila consecinta ar fi exact condamnarea unui sinod, NU A UNOR SFINTI, stiut fiind ca din sinod, sfintii lipsesc de cele mai multe ori. Asta nu inseamna ca anatemizarea nu are putere, chiar nesfinti fiind. Din cate stiu eu, multi sfinti au luptat cu dragoste si nadejde in judecata lui Dumnezeu mai mult decat in a oamenilor. Se pare ca si pe-aici, multora le pasa mai mult decat ii este ingaduit unui biet om pacatos!!! Da, au fost si sfinti care au considerat erezie, unele lucrari si perceptii ale lui Origen, dar iarasi din cate stiu eu, nu l-au anatemizat pe Origen, ci au atentionat in mod vehement ratacirea. Nu vreau sa intru in polemica pe aceasta tema si nu sunt nici pe departe origenist. Ma surprinde in mod neplacut faptul ca unii sfinti parinti fac trimiteri in invataturile lor la Origen (cel dinainte, evident), iar altii la Evagrie Ponticul (care habar n-am de ce erezie se face vinovat, intrucat trimiterile erau spre inteleptire, nu spre "asa NU"). Ideea era alta; cati dintre noi se vor mantui si cati vom fi hrana pentru iad, Dumnezeu stie. Dar e tare trist, cel putin in cazul lui Origen. Iar Dumnezeu stiu sigur ca nu face nimanui nedreptate decat daca omul ajunge sa judece, sa lege si sa blesteme. Pentru ca, iata, i s-a dat omului putere mai mare decat are vrajmasul omului... Iar el o foloseste in virtutea acelei excesive pasari. Cand omului ii pasa de ceva/cineva, mai mult decat ii pasa lui Dumnezeu, ceva nu e chiar in echilibru si cu atat mai putin in Har!!! Cred ca nu sunt singurul care gandesc astfel. Pentru ca mie in mod foarte sincer mi-e mila si de soarta pe care-a avut-o Iuda, virtuos totusi, daca a fost printre ucenicii Mantuitorului, dar inselat in final si mai ales deznadajduit intr-atat incat sa nu realizeze ca Mantuitorul l-ar fi iertat daca s-ar fi intors sa-si ceara iertare, ca de cait stie toata lumea cat de mult s-a cait! La fel cu Origen: o viata intreaga inchinata credintei! Oare cate legiuni de diavoli au lucrat la caderea lui. Si nu doar a lui, fiindca nici pustnicii nu sunt scutiti de ispite enorme, in care unii mai si cad... Eu unul nu pot sa ridic piatra, fiindca sunt cu mult mai josnic si mai ticalos decat a fost Origen la varsta mea. Si habar n-am ce m-asteapta. De ce sa-l provoc pe vrajmas si de ce sa-L determin pe Dumnezeu sa-i ingaduie vrajmasului sa-mi intinda curse asemanatoare acelora care au cazut si pe care eu acum ii blamez. Ma stiu slab intru toate, iar daca judec caderea altora (cu atat mai mult a unora care prin multa osteneala si smerenie, au ocupat o vreme locuri de frunte in ierarhia celor bine-placuti lui Dumnezeu), nu-mi atrag oare osanda mai mare decat pot eu duce? Pe de alta parte ar mai fi si alte ipoteze legate de povestioara la care faci trimitere, care mai mult ma baga in ceata decat ma lumineaza, dar asupra acelor pareri nu vreau sa ma opresc si cu atat mai putin sa le comentez. Raman ferm convins ca, daca acea povestioara este adevarata, Origen si Evagrie raman in iad datorita "omului", nu milei lui Dumnezeu. Pentru ca foarte multe din faptele lor ar fi trebuit sa-i scoata demult din iad, fata de cele care i-ar fi afundat mai rau... E ca in cealalta povestioara cu fantanarul pacatos si scriitorul smerit, dar care scria in virtutea slabiciunii omenesti. Fantanarul, pentru pacatele lui a ajuns in iad, iar scriitorul, inca necunoscut in timpul vietii, in Rai. Pe timp ce trecea, tot mai multi binecuvantau pe cel ce a sapat fantana, si tot mai multi se sminteau citind cartile scriitorului, astfel incat locurile au ajuns sa se schimbe la un moment dat!... Dar iarasi spun, acolo unde omul leaga sau dezleaga, nici chiar Dumnezeu nu mai poate interveni. Ca si in intamplarea cu calugarul care mereu il judeca pe fratele lui care nu se ostenea la fel ca el. Iar cand acela s-a savarsit, un inger al lui Dumnezeu i-a batut in usa, calugarului care judca, spunand: "Fratele tau a murit, iar Dumnezeu din cer m-a trimis la tine sa te intreb unde sa-l duc: in Rai sau in Iad?" Si mult s-a intristat calugarul si s-a cait fiindca in toata vremea aceasta a uitat cu desavarsire ca "judecata la Dumnezeu, este!"
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) Last edited by Mosh-Neagu; 13.07.2015 at 23:06:48. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Eclesiolatrie, antropocentrism si blasfemie, dupa a mea parere. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Nu-ti cer sa ma ierti, fiindca imi e mai de folos sa-ti amintesc de ce parte a gardului te afli, decat sa ma sinchisesc de... neiertarea ta in acest sens. Origen avea duhovnic si chiar facea ascultare in ciuda parerilor unor ultraortodocsi... Altfel nu vad de ce l-ar fi aparat Sf Vasile cel Mare, Sf Ioan Gura de Aur, Sf Grigorie de Nazians... SFINTI!!! Eu vorbesc din ceea ce simt ca ortodox. Ispite sau nu, sunt ale mele. Punct. Ce simti tu, si ce pareri ai despre... sunt doar puncte de vedere fara relevanta. Cel putin in fata ortodocsilor!!! Daca ridici glasul o faci fiindca ai tupeu, nu fiindca ai har!!! Cu unul ca Igor am rabdare fiindca e un frate de-al nostru. Asa cum probabil ca are si el cu mine. Dar cu voi n-am ce imparti decat bunul-simt social. Cand intram pe religie, suntem pe contrasens! Trateaza-ma ca atare. Vrei sa devenim "frati". Intoarce-te la ortodoxie, si-ti va fi frate Insusi Mantuitorul. Deocamdata nici macar frate-vitreg nu te pot numi!
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
|
#7
|
|||||
|
|||||
|
Greșit. Greșeală enormă. Origen nu a fost ortodox. E fost un erudit creștin, a studiat mult și a scris mult. Dar din erudit creștin, a devenit eretic anatematizat la Sfântul Sinod al V-lea Ecumenic.
Repet, cine spune că Origen nu e eretic, e împotriva Bisericii, a învățăturii ei și împotriva lui Hristos. Și nu ascultăm de un asemenea om, fiindcă este căzut în înșelare. [quote=Mosh-Neagu;595608]Tu nu stiu in numele cui vorbesti si ce cauza aperi? De unde veniti si incotro va indreptati? Stiu, nu-i treaba mea, dar nici a voastra sa va bagati in seama cu cei de care ati ales sa va rupeti. Vorbesc în numele Sfintelor Sinoade, în numele dogmaticii, patristicii, în numele Bisericii lui Hristos. Ba da, e treaba mea să mă bag și să apăr și să mărturisesc pe cei mai slabi în credință și să-i întăresc, de unii ca frăția ta, frate drag și scump Neagu, fiindcă nu știi ce vorbești frăția ta, adesea. Origen nu era ortodox. Sfântul Sinod spune altceva. Citat:
Citat:
Și Arie, și toți ereticii, au avut duhovnici. Ce folos, dacă n-au avut smerenie să asculte de duhovnic și de Biserică? Dacă ar fi ascultat de duhovnic, ar fi lepădat erezia. Dar sunt convins că duhovnicul lui Origen, nu i-a spus acestuia: "nu asculta de Biserică și de Sfântul Sinod al V-lea ecumenic, adunat în numele tău și al ereziilor tale". Dacă i-a spus așa ceva duhovnicul lui Origen, atunci și duhovnicul lui, era origenist, ca Didim cel Orb sau ca Evagrie Ponticul, și au fost condamnați în același Sfânt Sinod, al Bisericii lui Hristos. Citat:
Vorbind împotriva lor, vorbești împotriva Sfântului Duh Dumnezeu, și e păcat de neiertat. Citat:
Am, dar nu te manjez, frate drag. Când trebuie, îți mărturisesc Adevărul, chiar dacă te simți lovit, asta este, mulțumim Domnului. Important e să înțelegi și să te îndrepți. Nu din cuvintele mele, ci din învățăturile Bisericii. Citat:
Aici, în cuvintele frăției tale, de mai sus, e ca și cum spui: "nu-mi pasă de voi, eu sunt superior și voi sunteți vai și-amar." Nu așa, frate drag, plecăm în căutrea oii pierdute. Lăsăm cele 99 de oi, și plecăm în căutarea celei pierdute. Asta face Hristos, vei spune? Dar tot Hristos spune: "Mă iubești tu pe Mine? Paște oile Mele, paște oițele Mele, paște mielușeii Mei". Dumnezeu să te întărească, frate Neagu.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
Nu, nu pot sa cred ca a primit licenta in teologie unul care nu stie ca Origen a trait MULT inainte de cel de-al cincilea Sinod ecumenic. Cu aproape 300 de ani mai devreme. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Boala atacă în primul rând memoria, dar se manifestă și prin schimbări de comportament și tulburări de personalitate.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
Iar faptul că este citat în unele cuvinte ale unor Sfinți Părinți, nu înseamnă că Origen nu mai e eretic. Rămâne eretic. Dacă vrem să ascultăm de Biserică, ne mântuim, altfel nu ne mântuim. Nu e eclesiolatrie, ci e Adevărul, e limpezime. E biblic, dogmatic, patristic, istoric, canonic.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia |
|
|