![]() |
![]() |
|
#41
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sunt străin de opinia puristă față de vreo civilizație de pe Terra. Apropos, l-am citit pe Freud, care nu e prea măgulitor când vine vorba despre omenescul căzut. Știu că omul e întuneric și lumină, sânge și trandafiri, luptă adeseori pierdută... Vorbeam despre a fi pe placul lui Dumnezeu și partener cu El, întru colonizare. Nu despre imaculata natură a vreunui trib, popor sau cultură etc. În acest sens, nu specificul erorilor unei civilizații evidențiam, ci mascarada unora care au ucis la greu pe semenii lor, în chip bestial, punînd ei ordine acolo unde Domnul lăsase să curgă viața... Sau poate ești de acord cu Hitler? Haide, așadar, să luăm și Istoria Bisericii, la pachet cu istoria "bisericii" (care o urmează ca o umbră pe cea a Ecclesiei) în discuție. Așa cum e ea, cu ororile ei, care l-au făcut de curând pe Suveranul Pontif să își ceară scuze, cu lacrimi de crocodil, față de umanitatea ciopârțită de membrii așazisei biserici. Fii te rog onest și ține-te, așadar, la subiectul abordat de mine, dacă voiești să mă contrazici în vreun loc. Deplasarea mesajului meu într-o zonă străină, acolo unde îți convine ție, nu îți face cinste iar pe mine mă descurajează să îți mai adresez vreun cuvânt în discuția de față. |
#42
|
||||
|
||||
![]() Citat:
In mintea mea, lumea creata de Dumnezeu este sipirituala, cu un procent mic de tot trupesc, adica accentul este mai mare pe spiritual. De aceea , din lipsa de credinta si informatii, cand apare o noua ''descoperire" incep sa imi pun inrebari, care pana la urma n ar trebuie sa existe. De ce e atat de complicat organisum nostru, tot universul, Dumnezeu daca voia ne face un trup extrem de simplu iar planeta pe care locuim putea sa fie singura , fara neptun venus pluo sau altele. Toate datele in plus necesita raspunsuri pt mine |
#43
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Din punctul meu de vedere, aceasta idee ca imparatia lui Dumnezeu se afla in interiorul omului si aici trebuie cautata, ca trebuie cu alte cuvinte sa facem un pelerinaj interior spre a o gasi, e o idee cel putin dubioasa. Voi explica de ce folosindu-ma de un pasaj din fostul papa Benedict, cardinalul Joseph Ratzinger, probabil unul din cei mai mari teologi crestini ai secolului, fie ca ne place sau nu asta, ca ortodocsi. Insa e o autoritate greu de contrazis. Iata cum explica el (voi reda din amintire, cu cuvintele mele). Versetul care sta la baza unei asemenea afirmatii este cel in care Mantuitorul spune :"Imparatia lui Dumnezeu este inlauntrul vostru". Expresia greceasca este "entos hymon estin". Ratzinger o traduce insa altfel: "Imparatia lui Dumnezeu este intre voi." El spune ca a existat o tendinta idealista pornita de la Origen de a interpreta aceasta ca pe o calatorie spre interior, uitand ca sunt multe alte pasaje in Evanghelii in care Mantuitorul afirma contrariul "Voi, asadar, rai fiind...", spune Hristos in Matei 7:11. Sau "Nimeni nu este bun decat numai Dumnezeu" in Marcu 10.18. In alt loc se spune ca El stia ce este in om si asa mai departe. Ratzinger afirma in consecinta ca, desi pasajul e dificil de tradus, el nu sustine apologia interioritatii. Acest verset, spune Ratzinger, se refera la insusi Hristos care este "autobasilea". El este Imparatia in Persoana venita printre oameni. Spune Mantuitorul :"Iata a venit la voi Imparatia lui Dumnezeu". Din acest punct de vedere traducerea "Imparatia lui Dumnezeu este intre voi" este mai conforma cu mesajul evangheliei si mai coerenta cu ce ne spune Hristos, decat traducerea "in voi." |
#44
|
||||
|
||||
![]()
Ei, dacă a zis papa așa, aruncăm la gunoi restul dubioșeniilor.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#45
|
|||
|
|||
![]()
Nu e vorba ca a zis papa. Dar tot Hristos spune : "Imparatia mea nu e din lumea aceasta".
Iar sfintii ca au trait experienta harului spun, asa cum explica parintele Galeriu ca au experimentat 2 lucruri: ca e fara de veste (nu e datorat efortului nostru, adica e dar de la Dumnezeu), si ca NU e din lumea aceasta, adica e necreat. Daca punem la socoteala si frumoasa explicatie care apartine de fapt unui sfant parinte (nu mai retin care anume, deci nu lui Ratzinger care doar o citeaza), cum ca Hristos este Imparatia in Persoana venita printre oameni, atunci explicatia papei mi se pare cea mai nimerita. Adaug ca in crestinism, comuniunea cu Dumnezeu nu are loc precum in religiile orientale prin contemplarea propriei interioritati stricate de pacat, ci este dar venit de sus. |
#46
|
|||
|
|||
![]()
Bogdan: si eu subscriu la abordarea lui Ratzinger. Ce este si mai interesant, daca imi aduc bine aminte, aceea expresie apare doar in acel loc si ea a fost folosita intr-un dialog cu fariseii parca. Ar fi o crunta ironie ca aceea expresie, daca ar fi inteleasa cu sensul de cautare interioara, sa fi fost adresata nu ucenicilor ci unei partide religioase a careia conceptie era diametral opusa de asa ceva si care nici nu intentionau asa ceva. Adica ar fi fost o samanta care nu ar fi rodit never ever in ei. Intrucat nu cred ca Domnul a spus ceva inutil sau inaplicabil ma alatur viziunii teologului mentionat.
|
#47
|
||||
|
||||
![]() Citat:
In interiorul carui om? Unul nebotezat, necuratat si neimpartasit sau unul imersat in harul Botezului, curatit si impartasit cu Trupul si Sangele Imparatului-care-e-desigur-Imparatia-in-Persoana? Ca daca e nebotezat ori chiar botezat si impartasit dar alunga harul, poa’ sa-si contemple ad infinitum propria interioritate ca nu va gasi acolo nicio Imparatie de sus. In schimb, despre cei ce se curatesc si impartasesc cu frica si cutremur si lacrimi, cu Trupul si Sangele Lui (trec peste toate detaliile legate de asceza si vrednicie nevrednica), ce motiv ai avea tu, ca orthodox, sa nu crezi cuvintele lui Hristos ca “cel ce mananca Trupul Meu si bea Sangele Meu ramane intru Mine si eu intru el”? Cu alte cuvinte, Imparatia ar fi inlauntru, fiindca unde e Imparatul, acolo e si Imparatia. Nu zicem ca Euharistia e pregustarea Imparatiei? Cel ce mananca trupul Imparatului nu pregusta ori stravede asa, just a glimpse, inca de aici, harul, ambianta Imparatiei? Bine, evident, ca dar, cui si cand voieste Dumnezeu. Tocmai ziceai ca Hristos e Imparatia in Persoana. Deci, unde e Imparatul, acolo e si Imparatia. ...da, si odata cu instituirea Botezului si Euharistiei, Hristos, Cel-ce-este-Imparatia-in-Persoana, se salasluieste si inlauntrul oamenilor, nu doar printre ei. Epoca Hristosului istoric, a fost trecatoare. Dupa Pogorarea Sf. Duh, a inceput era Hristosului euharistic. Hristos ca "Imparatie-in-Persoana", cum ziceai. Acuma, strict tehnic vorbind, am o curiozitate. De ce ar traduce Ratzinger sintagma greceasca "basileia Theou entos hymon estin" cu "imparatia cerurilor este intre voi"? De ce nu "inlauntrul vostru"? Ori macar cuprinzand ambele intelesuri? Strict lingvistic, morfologic ma intereseaza. Eu una pot sa inteleg ambele variante simultan: Imparatul-fiind-Imparatia-in Persoana, e "in launtrul nostrum" de la botez dar si "intre noi", in sensul de comuniune euharistica a celor din Biserica (basileia). Dar hai sa vedem ce zice un Lexicon Grecesc: Thayer's Greek Lexicon εντος adverb entos en-tos': inside (adverb or noun) -- within. entos: within, among Original Word: ἐντός Part of Speech: Adverb Transliteration: entos Phonetic Spelling: (en-tos') Short Definition: within, inside, the inside Definition: within, inside, the inside. ἐντός, adverb ((from ἐν, opposed to ἐκτός),within, inside: with the genitive ἐντός ὑμῶν,within you, i. e. in the midst of you, Luke 17:21 ________________________________________ υμων personal pronoun - second person genitive plural humon hoo-mone': of (from or concerning) you -- ye, you, your (own, -selves). ________________________________________ εστιν verb - present indicative - third person singular esti es-tee': he (she or it) is; also (with neuter plural) they are Avem deci 3 elemente: 1. termenul entos care poate fi adverb sau substantiv sau prepozitie si inseamna within, inside, the inside dar si in the midst (in, intre, inauntru, launtru, in mijlocul). Adverbul "entos" e opusul lui "ektos" (ectopic = in exterior). Tradus ca substantiv, versetul din Luca 17, 21 ar fi extrem de interesant: "Imparatia lui Dumnezeu este launtrul vostru /miezul /partea cea mai dinauntru a voastra". Adancul inimii i-as zice, locul salasluirii lui Hristos la botez. ce mai avem 2. pronumele personal pers. II plural, caz genitiv -"imon" - care, atentie! in scriptura in original e in cazul genitiv (inlauntrul vostru, in mijlocul vostru), nu in cazul acuzativ (ca in varianta propusa de Ratzinger - "intre voi"). 3. verbul estin – verbul a fi la mod indicativ, present, pers. III, sg. - este Acelasi termen “entos”, cu sensul de "parte dinauntru", apare si in Matei 23, 26: “Fariseule orb! Curăță întâi partea dinăuntru a paharului și a blidului, ca să fie curată și cea din afară!" "Pharisaie, typhle, katharison to entos tou potiriou". Mai exact, "curata mai intai interiorul/launtrul paharului". De retinut! Termenull "entos" (launtru, interior, inauntru) din Lc. 17, 21 si din Matei 23, 26 e opusul lui "ektos" (exterior, in exterior). **** Sf. Efrem Sirul - "Împărăția lui Dumnezeu este înlăuntrul vostru. De aceea, dacă Fiul lui Dumnezeu este în tine, atunci și împărăția lui Dumnezeu este în tine, păcătosule! Iată că bogăția cerească este în tine dacă o dorești. Iată că împărăția lui Dumnezeu este în tine; intră în tine însuți, caută mai întâi cu osârdie și o vei găsi fără osteneală. Intră în tine, petreci în inima ta, căci acolo este Dumnezeu". Last edited by delia31; 02.08.2015 at 15:55:04. |
#48
|
|||
|
|||
![]()
Bogdan,
Unde-L găsim noi Hristos? Nu în noi și în semenii noștri? Care Hristos? Pe Hristos Cel cu Cruce, Cel una cu Tatăl și cu Duhul Sfânt! Când are loc prima unire cu a omului cu Hristos și implicit cu Sfânta Treime? La botez! Și atunci ce ne unește pe noi? Nu Hristos descoperit în poruncile Sale, în Tainele Sale, Nevăzut de față în orice suferință în viață, în orice cruce a vieții și Întreg în Biserică? Care este tâlcul Sfintei Liturghii? Unirea toturor și a toate, a creației și a Creatorului într-un singur trup! Și cum ne unim noi cu Hristos? Prin Sfânta Euharistie! Sfânta Euharistie desăvârșește celelalte Sfinte Taine? Desigur! Ce înseamnă Litughie, Euharistie? Practic, în modul mai adânc, când spun "chip și asemănare" înseamnă a trăi realmente după modul de viață al Sfintei Treimi. Cum e Sfânta Treime? Sunt trei Persoane și o singură Ființă. Tot ce are Tatăl are Fiul tot ce are Fiul are Duhul Sfânt, tot ce are Duhul Sfânt are Fiul și Tatăl. Adică, ce diferă? Persoanele. Noi nu putem înțelege cu mintea lucrurile astea. Practic este vorba de unitate și în același timp respectând specificul fiecăreia. Ce înseamnă "a face om după chipul și asemămnarea Noastră"? Înseamnă că Dumnezeu, în veșnicie, l-a gândit pe om ca un singur om. Adică, Dumnezeu a gândit omenirea ca pe unul singur. Cum zice Apostolul Pavel "în Hristos nu mai este bărbat, femeie, rob ,liber, ci toți și toate sunt una" (spunem noi), dar în greacă este "unul în Hristos". Asta e Adamu întreg. Asta e ceea ce zice Hristos "Eu rămân în voi și voi în Mine", "Mă rog Părinte ca ei să fie una". Cum "una"? După cum noi suntem "una". Deci, practic care este gândul lui Dumnezeu pentru om din veșnicie? Ca oamenii să ajungă cunoștința reală, lăuntrică că sunt o unitate. O unitate nu înseamnă panteism, amalgam, ghiveci, dar este o unitate care nu poate fi explicată prin minte, prin rațiune, o trăiești sau nu o trăiești. Dovadă când l-a făcu Dumnezeu prima dată pe Adam și apoi pe Eva și când a dus-o pe Eva la Adam, ce i-a spus Adam? Iată os din oasele mele și carne din carnea mea. Deci practic cum o vedea Adam pe Eva? O vedea ca pe sine. Deși era altă persoană, totuși, n-a spus ea este luată din mine, ci a spus ea este os din osele mele. Adam se vedea pe sine în Eva (ea este eu) înainte de căderea în păcat. Deci, cu cine ne unim noi prin Sfânta Euharistie? Cu Hristos! Și atunci Hristos Împăratul (Împărăția lui Dumnezeu în Persoană) unde se află? În noi sau printre noi? "Să facem om după chipul și asemnănarea Noastră", chipul îl avem, însă mai este nevoie să ne și asemănăm și aici e nevoie și de strădania noastră. Așadar, fără alegerea, voia și conclucrarea noastră cu Domnul darul nu vine de Sus în chip magic. Last edited by ovidiu b.; 27.07.2015 at 17:58:20. |
#49
|
|||
|
|||
![]()
Deocamdata tot ce a descoperit NASA cu certitudine despre aceasta planeta este faptul ca se afla la cca 1400 ani-lumina de Terra, are o varsta de cca 6 miliarde de ani, si ca ar putea aveea apa in stare lichida, vulcani activi si plante.
Insa de aici si pana la a presupune ca ar exista viata inteligenta pe aceasta planeta este cale lunga, si nimic din ceea ce stim pana in prezent despre aceasta planeta nu ne demonstreaza ca exista viata inteligenta acolo! |
#50
|
|||
|
|||
![]() Citat:
THE BOXTROLLS - Time Lapse End Credits https://www.youtube.com/watch?v=pF_MTFzm27A Complexitatea asta ar trebui sa-l duca pe om cu gandul la Dumnezeu, dar pentru unii este exact drumul invers. De ce e asa, ar trebui sa te intrebi.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|