![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Cum vedeți iubirea dintre doi îndrăgostiți? Care ar fi limita intimității?
Limita intimității dintre doi îndrăgostiți ar trebui să fie acolo unde ar începe păcatul. Dacă e vorba de implicare a păcatului, de implicare cu păcat, atunci acolo e limita și nu trebuie să se ajungă acolo. În rest, Dumnezeu binecuvântează tot ce e frumos și bun, tot ce poate fi afirmat și afișat oriunde și oricând. Arhimandrit Teofil Părăian
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Trebuie să vorbim foarte serios cu copiii; iar părinții să fie convinși să pună lucrurile la punct. Biserica nu poate să fie altfel decât slavă, sărbătoare și nevoință. Viețuirea bisericească și spovedania trebuie să devină pentru copii lucruri așteptate, dorite, pentru ca ei să primească întâlnirea cu părintele lor duhovnicesc ca pe ceva foarte, foarte important; ca pe un lucru plin de bucurie, greu de realizat și mult așteptat. Și aceasta se va întâmpla dacă, la timpul potrivit, preotul reușește să stabilească un contact personal cu copilul. Adesea se impune să acordăm o atenție specială vârstei de mijloc - 14, 15 și 16 ani. Nu întotdeauna însă se întâmplă așa. Mai cu seamă la băieți, care sunt foarte zburdalnici; cu ei pur și simplu nu se poate vorbi la modul serios. Trebuie să îngrădim cu înțelepciune șederea lor în biserică, participarea lor la Sfintele Taine, până ce va sosi timpul când le vom putea spune fară ocolișuri: „Acum ești deja mare, ai crescut, hai să vorbim serios!”.
Astfel, începe o oarecare comunicare cu duhovnicul, se încheagă relații personale la un anumit nivel, care sunt foarte importante pentru copil. Toate cele spuse până aici despre copil pot fi rezumate astfel: în niciun caz nu trebuie să se lase ca spovedania să devină pentru copil un simplu mod de participare la biserică. Protoiereu Vladimir Vorobiev
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Originea suferinței este păcatul, în înțelesul că suferința vine după păcat. Totuși problema suferinței este una delicată, încă nu o poate elucida nimeni dintre noi. Orice răspunsuri am da la această problemă ar fi insuficiente, nesatisfăcătoare. Se susține, în general, că suferința este rezultatul păcatului, deși nu în toate cazurile este așa, pentru că au suferit și oameni care au fost drepți, ca, de pildă, Dreptul Iov, sau au suferit oameni care s-au curățit de păcate, precum Sfântul Apostol Pavel. E o deosebire însă între suferința dreptului și suferința păcătosului, există o cruce a tâlharului care s-a pocăit și există o cruce a tâlharului care nu s-a pocăit. Cu toate că și unul și altul sufereau, rezultatul suferinței lor nu a fost același. Ceea ce este important în legătură cu suferința nu e să știm teoretic ce este și ce rost are, ci să știm cum să o folosim spre binele nostru. Creștinismul presupunând crucea, iar suferința fiind o cruce, important este cum ne ducem această cruce. Pentru mulți, suferința este desființată prin credință, adică, dacă o suferință nu este atât de chinuitoare încât să fie copleșitoare, în cazul acesta ea poate să fie un ajutor pentru îmbunătățirea omului.
Un medic de prin părțile Ardealului, Ioan Suciu Sibianul - Dumnezeu să-l odihnească - spunea că mai ales două lucruri nu le poți face fără credința în Dumnezeu, și anume să suporți o suferință grea și să crești copii buni. Arhimandrit Teofil Părăian
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Unii creștini se plâng de faptul că, străduindu-se să se roage regulat, nu reușesc totuși să ajungă la o rugăciune plină de căldură duhovnicească. Rugăciunea lor se răspândește în permanență, inima lor rămâne rece, împietrită, fără simțire și rugăciunea se arată astfel nelucrătoare. Și ei se întreabă: are rost o asemenea rugăciune? Cu nedumeriri precum acestea, unii creștini au mers la cunoscutul stareț de la Optina, Sfântul ieroschimonah Iosif, urmaș al vestitului Sfânt Ambrozie de la Optina și au primit următorul răspuns adânc și ziditor: „Să nu ne răspândim deloc în timpul rugăciunii e cu neputință pentru noi, oamenii păcătoși, însă, totuși, trebuie să ne străduim după puterile noastre să ne adunăm mintea, zăvorând-o în cuvintele rugăciunii, adică să pătrundă aceasta fiecare cuvânt de rugăciune. De răcire duhovnicească și împietrire nu trebuie să ne tulburăm prea mult, ci trebuie să ne silim spre rugăciune, socotindu-ne nevrednici de mângâiere și umilință.
Dacă rugăciunea este rece, nu trebuie să conchidem că ea nu e plăcută lui Dumnezeu. Uneori, o asemenea rugăciune se socotește chiar ca nevoință omului, dacă el se smerește și se ocărăște pe sine întru toate înaintea lui Dumnezeu”. (Arhimandritul Serafim Alexiev, Călăuza rugătorului ortodox, traducere de Gheorghiță Ciocioi, Editura Sophia, București, 2015, pp. 12-13)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Dumnezeu ne învață să ne rugăm neîncetat. „Rugați-vă neîncetat“ (I Tesaloniceni 5, 17). Iar Cuviosul Isaac Sirul spune: „Fără rugăciunea neîncetată noi nu ne putem apropia de Dumnezeu“. De aceea, nu sunt de ajuns respectarea pravilelor acasă și asistarea la slujbele bisericești. Ci, așa cum spune Mântuitorul, trebuie să învățăm să ne rugăm neîncetat. Însă cum?
Iată ce sfat ne dă episcopul Teofan Zăvorâtul: „În timpul zilei să ne rugăm lui Dumnezeu cât mai des, cu cuvinte puține, în funcție de starea sufletească și de lucrul pe care îl facem. De exemplu, la începutul unei activități spune: «Binecuvântează, Doamne», iar la sfârșitul ei: «Slavă Ție, Doamne», și nu numai cu gura, ci și cu inima... Și așa, la orice lucru. Sau repetă cât mai des: «Doamne miluiește», «Născătoare de Dumnezeu, miluiește-mă», «Îngere al lui Dumnezeu, apărătorul meu sfânt, ocrotește-mă», ori roagă-te cu alte cuvinte, dar cât mai des și străduiește-te ca ele să vină din adâncul inimii...“ Nikolaj Evgrafovich Pestov
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Precum lumânarea stinsă dobândește, prin apropierea și atingerea de lumânarea aprinsă, lumină din lumina ei; cărbunii și fierul, foc din focul în care se bagă, sau o vargă rece de fier, curent, prin atingere de firul încărcat cu curent de la uzina electrică, etc. Cel ce n-are, primește de la cel ce are cele trebuincioase, de care este lipsit. Tot astfel primesc și se împodobesc cu felurite și multe daruri dumnezeiești toți creștinii - oricât de săraci, simpli și păcătoși ar fi ei - care se roagă lui Dumnezeu în Duh și în adevăr; toți cei ce se ostenesc și se învrednicesc a sta prin rugăciune, de vorbă cu Dumnezeu. Rugăciunea împuternicește pe cei slăbănogiți și aduce în staulul Mântuitorului pe cei rătăciți. Fără rugăciune, nicio faptă bună nu este care să ducă pe om la buna credință, la împărăția luminii, la Dumnezeu. Multă înțelepciune, virtuți creștinești și lucrări duhovnicești aduce creștinului rugăciunea, vorbirea cu Dumnezeu!
Protosinghel Nicodim Măndiță
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nu sunt lipsite de importanță păcatele mărunte la chip, dacă de ele atârnă nu doar comportarea omului aici, pe pământ, ci și veșnica lui stare de dincolo, de după moarte. Germenii celor mai înalți copaci, embrionii celor mai mari animale sunt foarte mici, chiar uimitor de mici. Însă asemenea mici germeni se arată mai apoi în giganții arbori sequoia, care ajung până la o sută de metri înălțime, și în balenele cele uriașe, care cântăresc până la o sută de mii de kilograme. Păcatele cele mici sunt asemenea firelor de nisip, care adunate în traistă, prin mulțimea lor, pot să ajungă la greutatea unei pietre de moară, ce poate să-l scufunde pe om în adâncurile mării (vezi Matei 18, 6).
Arhimandrit Serafim Alexiev
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Daca pot primi niste raspunsuri | andrei23 | Generalitati | 28 | 19.06.2011 18:13:32 |
Caut niste raspunsuri | NeInocentiu | Secte si culte | 108 | 18.04.2011 13:43:12 |
|