![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
La un "dubium" (intrebare oficiala) privind cum trebuie procedat in cazul in care credinciosul care ar vrea sa se impartaseasca si ar putea primi Preasfantul Sacrament sufera de intoleranta la gluten, Congregatia pentru Doctrina Credintei precizeaza:
-Ostiile care sunt lipsite de gluten sunt materie invalida pentru consacrare -Ostiile care au un continut scazut de gluten sunt materie valida, daca din aceeasi materie s-ar putea face paine fara adaugarea unor produse care, in mod obisnuit, nu fac parte din procesul de panificatie -un credincios care, avand intoleranta la gluten, nu se poate impartasi nici macar cu hostii avand un continut redus de gluten, se poate impartasi valid folosind specia vinului singura -preotul aflat in aceeasi situatie se poate impartasi valid in acelasi mod, daca instiinteaza pe ordinariul sau. -mustul, inteles ca suc de struguri ori ca must oprit in timpul procesului de vinificatie, este materie valida pentru Sf Euharistie. -preotul care este incapabil sa bea chiar si o cantitate mica de vin si care nu poate bea nici must ori e in imposibilitate de a-l obtine ori conserva in forma stabila, poate, cu permisiunea ordinariului, sa se impartaseasca numai cu specia painii. -in cazul in care situatia impune folosirea painii cu continut scazut de gluten sau/si folosirea mustului, specii continand paine normala si un calice cu vin normal trebuie sa existe pe Sfanta Masa. -preotul care nu poate consuma nici paine saraca in gluten nu poate oficia singur Sfanta Euharistie. -avand in vedere rolul central al Euharistiei in viata unui preot, episcopii vor manifesta multa prudenta in hirotonirea acelor candidati care nu pot folosi paine cu gluten sau vin fara a-si pune sanatatea in pericol. Sursa
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#2
|
||||
|
||||
|
In anul 1970, Papa Paul al VI-lea a raspuns la un dubium formal care intreba daca, in cazul in care Craciunul cade dupa o zi de obligatie, prezenta credinciosilor la liturghia din seara primei zile satisface ambele obligatii.
Raspuns: negativ. Motivatia pe scurt: "doua zile de obligatie=doua Misse". Sursa Prin urmare, catolicii care nu au "binecuvantate motive" trebuie sa fie prezenti la liturghia de Duminica 24, fiindca e Duminica, precum si la liturghia de luni, 25, fiindca e zi de obligatie extraduminicala. Pe de alta parte, obligatia este indeplinita daca Duminica, preziuna Craciunului, se merge la slujba de doua ori: de exemplu dimineata si seara de Ajun, fiindca regula "doua obligatii-doua Misse" este, atunci, inteplinita. In acest caz, oarecum exceptional, este admisa impartasirea de doua ori in aceeasi zi.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Singura situatie rezonabila(exceptionala) ar fi ca in ajun nu s-ar mai ajuna, dupa cum se vede si in linkul de mai jos: https://www.noutati-ortodoxe.ro/cale...ar=2023#luna12
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) Last edited by Demetrius; 26.12.2019 at 09:54:41. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) |
|
|