![]() |
![]() |
|
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
Citat:
Ăsta e unul din cele două citate care vroiam să le dau și eu. Dacă iubim Biserica lui Hristos, privim cu ochi duhovnicești cuvintele Sfântului Teofilact al Bulgariei, nu gândim mai mult rațional, ci mai mult duhovnicesc, cu dragoste creștină nefățarnică. Când privești cu ochi duhovnicești, acea haină nu e o haină oarecare, simplă și uzuală, de zi cu zi, care trebuia să o îmbrace Pavel, pentru că fiind atât de specială acea haină, o cere expres la ucenicul său Sfântul Părinte Episcop Timotei și nu avea trebuință de la altul de ea, adică nu vroia să primească felonul altui om, tocmai că e atât de specială, nu poate fi decât haină-veșmânt, altfel nu ar fi cerut-o așa insistent. Dacă era o simplă pelerină, sau o simplă haină, nu ar fi cerut-o așa de special, ci își făcea alta, își fabrica, confecționa alta, că doar dexteritate de croitor avea, că a stat 2 ani cu făcătoriii de corturi, Acvila și Priscila. Citat:
Deci al doilea citat pe care vroiam și eu să-l dau, pe lângă cel al Sfântului Teofilact al Bulgariei, e de la Sfântul Ioan Gură de Aur: "Despre felon, Pavel vorbește aici ca de o haină, iar unii vorbesc de lădița în care erau cărțile. Dar de ce mai avea nevoie de cărți, dacă urma să călătorească către Dumnezeu? Mai cu seamă avea nevoie, ca să le încredințeze credincioșilor și să le aibe în locul învățăturii sale. Era firesc ca toți credincioșii să simtă atunci mare durere, mai ales cei de față, durere de moartea sa, cei care se bucuraseră de el până atunci. Felonul îl cere însă ca să nu fie luat de alții. Îl vezi pe Apostolul Pavel cât de multă vorbă face de acesta, spunând în altă parte, pe când grăia către cei din Efes: "Voi înșivă știți că mâinile acestea au lucrat pentru trebuințele mele, și ale celor ce erau cu mine. ...mai fericit este a da decât a lua" (Faptele Apostolilor 20, 34-35)". (Sfântul Ioan Gură de Aur, Tâlcuiri la Epistola a doua către Timotei, editura Nemira, 2005, pag. 112-113.) Deci dacă mai fericit este a da decât a lua, oare Pavel nu putea să-și dea felonul la alții? Doar era o simplă haină, nu? Dar n-a vrut să fie lăsat felonul la alții, cum spune Sfântul Ioan Gură de Aur. Și dacă "voi înșivă știți că mâinile (lui Pavel) acestea au lucrat pentru trebuințele mele și ale celor ce erau cu mine", atunci nu putea să-și facă altă "haină", deci alt felon? Nu, nu putea. Pentru că nu e o simplă haină, am spus deja, dexteritate avea, a stat cu făcătorii de corturi Acvila și Priscila. Tocmai fiindcă felonul nu e o simplă haină, nici o simplă pelerină, și tocmai pentru că îl pune conex și de nedespărțit cu cărțile și pergamentele "de învățătură" spun Părinții, eu sunt de acord căci și rugăciunile sunt învățături, atunci, deducem că Felonul lui Pavel, era veșmânt liturgic, așa cum au și astăzi preoții lui Hristos în Sfânta Mireasă a Sa, Ortodoxia: felon, epitrahil, stihar, mânecuțe, brâu. Da, parțial sunt de acord că unele veșminte au fost încă din primul secol creștin, precum Felonul, iar celelalte veșminte care le avem azi în Ortodoxie: stihar, epitrahil, mânecuțe, brâu, au apărut mai târziu, în secolele 2 și 3, tocmai pentru a fi mai autentică slujirea lui Hristos din Biserică, atât în catacombe cât și la suprafață, când a primit libertate Biserica să fie mai apropiată slujirea față de veșmintele de slujire din Cortul Legământului și din Templu, veșminte care le aveau leviții evrei. Doar că ei aveau pietre prețioase veritabile, și fir de aur adevărat, iar noi azi, avem doar simboluri, făcute din plastic și fir din material textil, pentru că ceea ce contează e simbolistica, însăși lumea fiind doar simbolistică, că aici suntem "ca prin oglindă, ca prin ghicitură" (I Corinteni 13, 12) Mai departe... cine vrea să considera Felonul o simplă haină și mai grav, o pelerină, n-are decât. Nu mie îmi dă socoteală pentru (ne)credința lui, ci lui Hristos și Sfinților care vor judeca toată lumea și care vor judeca și pe îngeri. Dar eu și mulți ca mine slavă Domnului, considerăm Felonul ca fiind veșmânt liturgic, din motivele care le-am spus mai sus, foarte logice, argumentate, de bun simț, cred eu, spre slava Domnului și a Bisericii a cărui mădular sunt și eu, trup din trupul lui Hristos, cum spune același Pavel: "Iar voi sunteți trupul lui Hristos și mădulare fiecare în parte." (I Corinteni 12, 27) și nu sunt dat satanei, ca și ereticii: "Dintre aceștia sunt Imeneu și Alexandru, pe care i-am dat satanei, ca să se învețe să nu hulească." (I Timotei 1, 20) Dumnezeu să ajute pe mulți, pe cât mai mulți, să dobândiți cunoașterea Bisericii celei adevărate și vii, Ortodoxia și să faceți parte din ea, ca să vă puteți mântui. Iar nouă tuturor (cine vrea) ce am scris, în micimea mea de suflet, să ne fie spre mântuirea mult dorită și spre dobândirea unei mai mari iubiri către Domnul Dumnezeu, Preacurata și Preasfânta Sa Maică, și ale tuturor Sfinților, Prietenii și Casnicii Împărăției Lui. Iertați-mă. Citat:
Că nefăcând astfel, în lipsa de argumente și citate și versete și gândirea ta cea curată și plăcută Domnului în lupta contra întunericului, atunci eu te acuz pe tine, pe bună dreptate că ești sectar și ai o gândire protestantă. Eu n-am spus că sfinții din Rai, și de lângă noi, atunci când vin lângă noi din Rai, cum a venit și Moise cu Ilie, alături de Hristos, la schimbarea la față, n-am spus niciodată că plâng pentru cei din iad. Pentru că cei din afara iadului nu au acces la ce se petrece înăuntrul iadului, cum spun Sfinții Părinți, ci între iad și Rai, este o prăpastie de netrecut, că altfel s-ar topi de durere, în dragostea lor cea mare, Sfinții din Rai, pentru cei ce sunt arși de respingerea iubirii lui Dumnezeu din iad. Citește frate din Părinți, Sfinții îndumnezeiți, citește, înainte să deschizi gura preaplinului harului tău. Ia seama ce faci frate... ce spui, cum ajuți turma cea mică a lui Hristos sau cum o smintești. Hristos a înviat; frate.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 10.10.2015 at 10:31:46. |
|
|