![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
De ce se proscriu oamenii pe aici? Este cumva o cenzură? Nu se dorește adevărul, ci numai o părere a unora? Eu nu mă supăr dacă sunt proscris, deși îmi face plăcere să discut cu dvs. personal, cunoscându-vă pe forum, din lecturi, mai de mult. Dar tot nu pot înțelege de ce supărarea aceasta dacă cineva are o altă opinie decât a dvs.? Discuții, în legătură cu credința, au fost în istorie foarte multe, s-a ajuns și la războaie, dar nu este specific Ortoxiei, ci ereticilor. Să nu fie aici un forum Ortodox, ci unul de dezbinare și prigoană a celor ce nu sunt majoritari? Gal 5:19 Iar faptele trupului sunt cunoscute, și ele sunt: adulter, desfrânare, necurăție, destrăbălare, Gal 5:20 Închinare la idoli, fermecătorie, vrajbe, certuri, zavistii, mânii, gâlcevi, dezbinări, eresuri, Gal 5:21 Pizmuiri, ucideri, beții, chefuri și cele asemenea acestora, pe care vi le spun dinainte, precum dinainte v-am și spus, că cei ce fac unele ca acestea nu vor moșteni împărăția lui Dumnezeu. Gal 5:22 Iar roada Duhului este dragostea, bucuria, pacea, îndelungă-răbdarea, bunătatea, facerea de bine, credința, Gal 5:23 Blândețea, înfrânarea, curăția; împotriva unora ca acestea nu este lege. Rom_16:17 Și vă îndemn, fraților, să vă păziți de cei ce fac dezbinări și sminteli împotriva învățăturii pe care ați primit-o. Depărtați-vă de ei. 1Co_1:10 Vă îndemn, fraților, pentru numele Domnului nostru Iisus Hristos, ca toți să vorbiți la fel și să nu fie dezbinări între voi; ci să fiți cu totul uniți în același cuget și în aceeași înțelegere. 1Co_3:3 Fiindcă sunteți tot trupești. Câtă vreme este între voi pizmă și ceartă și dezbinări, nu sunteți, oare, trupești și nu după firea omenească umblați? 1Co_11:18 Căci mai întâi aud că atunci când vă adunați în biserică, între voi sunt dezbinări, și în parte cred. Gal_5:20 Închinare la idoli, fermecătorie, vrajbe, certuri, zavistii, mânii, gâlcevi, dezbinări, eresuri, Iud_1:19 Aceștia sunt cei ce fac dezbinări, (oameni) firești, care nu au Duhul. Nu trebuie să fiți mâhnit, nu este o mustrare, ci doar o mirare. Nu am nimic personal cu dvs. Dvs. în schimb nu știți părerea mea în legătură cu Părintele Arsenie Boca și nici nu ați citit cele scrise, ci doriți doar să fiu proscris. V-ați gândit că dacă începeau oamenii să-l bârfească pe Părintele Arsenie Boca, din dorință de apărare, și echilibrare a adevărului în iubire, aș fi citat din studiul de aici acele locuri care îi iau apărarea? Trebuie, pentru pace, un echilibru. Efe 4:12 Spre desăvârșirea sfinților, la lucrul slujirii, la zidirea trupului lui Hristos, Efe 4:13 Până vom ajunge toți la unitatea credinței și a cunoașterii Fiului lui Dumnezeu, la starea bărbatului desăvârșit, la măsura vârstei deplinătății lui Hristos. Efe 4:14 Ca să nu mai fim copii duși de valuri, purtați încoace și încolo de orice vânt al învățăturii, prin înșelăciunea oamenilor, prin vicleșugul lor, spre uneltirea rătăcirii, Efe 4:15 Ci ținând adevărul, în iubire, să creștem întru toate pentru El, Care este capul - Hristos. Efe 4:16 Din El, tot trupul bine alcătuit și bine încheiat, prin toate legăturile care îi dau tărie, își săvârșește creșterea, potrivit lucrării măsurate fiecăruia din mădulare, și se zidește întru dragoste. Efe 4:17 Așadar, aceasta zic și mărturisesc în Domnul, ca voi să nu mai umblați de acum cum umblă neamurile, în deșertăciunea minții lor, Efe 4:18 Întunecați fiind la cuget, înstrăinați fiind de viața lui Dumnezeu, din pricina necunoștinței care este în ei, din pricina împietririi inimii lor; Când apărea o problemă de credință, în Sfânta Biserică primară, se adunau la un loc și o dezbăteau în sobor. Sfânta Biserică Ortodoxă este singura continuatoare a Bisericii Apostolice, și ar trebui să se vadă aceasta și la noi, cei de pe forum. În fine, sper că nu v-ați supărat pe mine, este o dorință a mea. Poate că nu sunt eu vrednic de o astfel de discuție cu frații. Prietenii mei din Sfânta Biserică, chiar dacă unii îl admiră pe Părintele Arsenie Boca, alții nu sunt de acord cu sfinția sa, dar când ne adunăm să discutăm din Sfinții Părinți despre problemele contemporane, se bucură unul de altul, chiar dacă își spun cuvinte ce par contradictorii, fiindcă în realitate nu sunt, ci nuanțează mai bine problema din punctul de vedere al celuilalt. Vă doresc mila lui Dumnezeu și rod bogat în dragoste, smerenie și înțelegere. Iertați-mă dacă v-am supărat.
__________________
Efeseni 5:9 Pentru că roada luminii e în orice bunătate, dreptate și adevăr.10 Încercând ce este bineplăcut Domnului.11 Și nu fiți părtași la faptele cele fără roadă ale întunericului, ci mai degrabă, osândiți-le pe față. Last edited by Dr. Victor Ardeleanu; 05.02.2016 at 05:44:03. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Chiar aveti impresia ca va ia cineva in serios pe aici? Dar haideti sa presupunem ca ar fi vorba si de oarece suparare. Ce va mira? Dumneavoastra ati fi foarte multumit daca vine un apucat sa toarne kilometri de materiale care au un singur scop? Anume denigrarea Parintelui Arsenie Boca? Si asta tocmai printre cei care il citesc, il admira, il pretuiesc. Nu va e oleaca de rusine? Va veni ziua, daca o tineti tot asa cu ipocrizia mieroasa si cu nebunia descarcarii monumentului ala de aberatii, cand nu vi se va mai scrie rizind... Sa nu ziceti ca nu v-am prevenit! P.S. La varsta dvs. au mai fost cazuri de folosire rea a deprinderilor de-o viata. Multi oameni care agonisisera cate ceva, intr-o viata de munca (din pacate si de orgoliu nemasurat) s-au trezit goliti chiar pe finishul vietii. Iar astfel de "opere" s-au dovedit cantecul lugubru, cel din urma... Va rog sa va ponderati zelul nebun, domnule doctor! Acum, cat va mai harsaiti papuceii prin casa; ca mai apoi... |
#3
|
||||||
|
||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Și atunci profită vrăjmașii văzuți și nevăzuți de noi. Iată ce scrie despre aceasta în Patericul Egiptean, despre Avva Nichita: Povestea avva Nichita despre doi frați că s-au unit, vrând să locuiască împreună. Și a socotit unul întru sine: „Orice va voi fratele meu, aceea voi face”. Asemenea și fratele celălalt a soco-tit, ca voia fratelui său să facă. Și au trăit ani mulți cu mare dragoste, dar văzând vrăjmașul, s-a pus să-i despartă și stând în tindă se arăta unuia ca un porumbel, iar celuilalt ca o cioară. A zis unul din ei: „Vezi porumbelul acesta?” Zis-a celălalt: „Cioară este”. Au început deci a se certa, iar mai apoi, sculându-se s-au bătut până la sânge, spre cea mai desăvârșită bucurie a vrășma-șului și s-au despărțit. Iar după trei zile s-au trezit venindu-și în fire și făcându-și metanie, măr-turiseau ceea ce fiecare din ei socoteau pasărea cea văzută. Astfel cunoscând războiul vrăjma-șului, au rămas până la sfârșit nedespărțiți.25 Harul prin care Dumnezeu pe toate le zidește, și prin care de toate se îngrijește să devină fericite (fie prin pronie, fie prin judecată), este nevăzut. Vederea (simțirea) minții este altceva decât analizatorul vizual și percepția vizuală. Diavolul ne ispitește prin simțirea sensibilă (cea exterioară) și prin cea inteligibilă (cea interioară, a înțelesurilor), atrăgându-ne mintea de la înțelepciune la plăcerea de creație gustată fără de Dumnezeu. La vederea minții ajung puțini. Însă Dumnezeu poate să se adreseze nouă și prin vederea simțurilor pe Care El le-a zidit. Avem exemplu cu poporul ales care călătorea în pustia Egiptului, câte minuni a văzut deși era cârtitor și pătimaș. Lumina de la Ierusalim este adresată simțurilor, dar, după mărturia celor ce au participat acolo, fiecare o vede altfel, în funcție de starea sa. Sigur că este tot o lucrare a harului, dar adresată simțurilor, fiindcă mintea celor de acolo nu s-a curățit de patimi, nu a trecut prin iluminarea naturală, ca să ajungă la desăvârșire, sau grăirea față către față. Însă cei care sunt desăvârșiți altfel văd lumina necreată, inclusiv la Ierusalim. V-aș da trimiteri la Sfinții Părinți, cu citate, dar sunt unii supărați că postez prea lung, cu prea multe copieri și s-au revoltat. Dacă doriți vreun citat să-mi scrieți. Astfel că și dragul nostru Cezar ahilpterodactil avea dreptate să zică de faptul că harul nu poate fi fotografiat, și doamna Mihaela Dobrin să zică de faptul că harul se poate folosi de lumina naturală care îi este slugă și simbol natural. Discernământul dintre falsele minuni și adevăratele minuni se face, însă, nu după adresarea simțurilor sau minții (și diavolul poate mima lumina necreată înșelând mintea că este harul) ci după învățăturile care decurg din vedenii și minuni și din lucrarea lăuntrică pe care o provoacă. Dar discernământul îl pot face doar cei cu experiență și cu o cunoaștere amănunțită a Sfinților Părinți Ca și în analizarea întregului fenomen al sfințeniei (cinstirea de către mase, facerea de acatiste înainte de canonizare) și minunile pot fi deosebite în funcție de învățăturile scrise, pictate și viața autorului lor, dacă corespunde sau contravine Sfintei Tradiții. Adevărul contează, nu lucrarea exterioară cu faptele ei concrete și simțirile provocate de ele. Fapta bună are un suflet (scopul ei) și un trup (fapta propriuzisă). Fapta e firească dacă are ca scop necesitățile firii, bună dacă are ca scop pe Hristos, rea dacă ne desparte de Hristos. La fel și minunile. Iată un exemplu de minune fabricată la photoshop: ![]() Ne putem da seama și prin luarea aminte la vedere că este o falsă minune, fiindcă fantoma de la Prislop citește un ziar și are o geantă pe umăr. O putem depista, așadar, prin metode naturale. Însă cel mai bine este să o analizăm prin ochiul credinței: mesajul de la Prislop este Ortodox?
__________________
Efeseni 5:9 Pentru că roada luminii e în orice bunătate, dreptate și adevăr.10 Încercând ce este bineplăcut Domnului.11 Și nu fiți părtași la faptele cele fără roadă ale întunericului, ci mai degrabă, osândiți-le pe față. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
"Fiecare persoana este responsabila de desfasurarea intregului univers fizic si spiritual. Cel mai mic gest al nostru pune lumea in vibratie si ii modifica starea. (...) Deci niciodata actiunea noastra nu se infaptuieste intr-un cerc absolut inchis."(Pr. D. Staniloae) |
|