![]() |
![]() |
|
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Exprimarea “Eu sunt Cel ce este”, spre deosebire de “Eu sunt Cel ce sunt”, traduce mai bine originalul din Septuaginta - "Ego eimi o On" ("Eu sunt Fiinta", Fiinta prin excelenta, de la sine, prin sine iar tot restul universului nu are fiinta in sine, ci e creat ex nihilo). Imi pare ca varianta cu care ne-am obisnuit, “Eu sunt Cel ce sunt”, nu reda subtilitatea foarte fina din original, distinctia mult mai limpede dintre “a fi” si “a exista”. Nu doar ca in limbaj teologic, cele doua verbe nu sunt nicidecum sinonime, ba chiar deseori se face o imensa confuzie intre cei doi termeni atunci cand ii atribuim lui Dumnezeu termenul “a exista”. Dumnezeu e singurul Caruia ii este propriu verbul “a fi”, e singurul care e Fiinta. In timp ce, “a exista” e specific doar celor care isi au originea din afara lor. Prefixul ex- din alcatuirea cuvantului, tocmai asta inseamna: “in afara”. Adica toate, cu exceptia lui Dumnezeu, exista, isi au originea din afara lor si El e singurul care nu exista, ci ESTE. Asa a raspuns Dumnezeu cand Moise L-a intrebat cine e: “Ego imi o On”. De aceea optiunea Mitr. Bartolomeu si exprimarea lui Cristian “Eu sunt Cel ce este” reda mai bine sensul din original. Last edited by delia31; 06.02.2016 at 01:38:52. |
|
|