![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Prin urmare, cununia s-ar putea sa aduca atingere doliului, dar botezul nicidecum, deoarece botezul are toate prioritatile si derogarile posibile.
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Dacă e taină, cum poate să aibă de-a face doar cu trupul? Mirii care se unesc „în Hristos și în Biserică” o fac doar trupește/lumește? Sufletele unde și le lasă? În duh nu participă?
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Nu. Ca n-auzi ca s-a dat drumul, ura!!!, la desfranare?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tocmai aici e taina, ca atractia este trupeasca, dar cununia crestina pregateste "rodul conjugal" sa se nasca intr-o familie care promite sa-i ofere invatatura lui Hristos, incepand cu botezul, spre mantuirea sa; iar conform invataturii promise si el(ca aproape toti)... se va casatori.
Citat:
Recunosc ca toate sunt ale Bisericii, dar dintre toate sapte(cum bine ati zis), prima, botezul, pe fondul puritatii sufletesti inca de dinainte de botez, mi se pare o primire evidenta in imparatia lui Dumnezeu si de aceea am numit-o dumnezeiasca.
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) Last edited by Demetrius; 06.03.2016 at 05:10:23. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Pai, daca e pur sufleteste inca dinainte de botez, de ce mai trebuie botezat? De ce nu-l poate primi Dumnezeu in imparatia Lui asa pur cum e, dar nebotezat?
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Pentru ca Dumnezeu vrea ca angajamentul Lui definitiv intru mantuirea oamenilor sa se reflecte in raspunsul voluntar al oamenilor, iar botezul este primul act al unei astfel de atitudini.
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Hristos a fost Dumnezeu intrupat, a fost om asemeni noua, afara de pacat si totusi s-a botezat
__________________
Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire |
#8
|
|||
|
|||
![]()
13. În acest timp a venit Iisus din Galileea, la Iordan, către Ioan, ca să se boteze de către el.
14. Ioan însă Îl oprea, zicând: Eu am trebuință să fiu botezat de Tine, și Tu vii la mine? 15. Și răspunzând, Iisus a zis către el: Lasă acum, că așa se cuvine nouă să împlinim toată dreptatea. Atunci L-a lăsat. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Spunea cu umor Parintele Calistrat de la manastirea Vladiceni ,ca acum traim niste vremuri cand i-am fi dat sfaturi si l-am fi corectat pe insusi Iisus Hristos!
Chiar asa!
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Poate n-ai prins dedesubtul intrebarii mele catre Demetrius in contextul afirmatiei lui de pe acest topic, cum ca un nou nascut ar fi pur sufleteste, dar totusi trebuie botezat. In afirmatia asta se ascund 2 erori: 1. Omul nu se naste cu pacatul stramosesc si 2. Botezul nu sterge, nu curata omul de vreo vina, de vreun pacat stramosesc Pe langa afirmatia lui de aici, am si alta nedumerire legata de afirmatiile lui de pe alt topic. Casatoria, spune el, e rea in sine (chiar si cea binecuvantata de Hristos) fiindca trupul ar fi rau in sine, ba mai mult, afirma pe acelasi topic ca in Eden, diavolul se afla in trupul Evei. Intrebarea mea era ca sa-mi dau seama ce crede despre efectele concrete ale Botezului asupra fapturii umane, luata ca intreg, trup si suflet. Sau despre Taina Cununiei, ca el sustine ca nu exista cununie spre mantuire. De ce crede ca trebuie botezat un om? De ce acest ritual vazut si nevazut, si asupra trupului si asupra sufletului? Mai exact, efectul asupra trupului, in conceptia lui. Imi lasa impresia ca, dupa Demetrius, trupul e rau in sine, fiind doar un adaos stricat de care omul trebuie sa scape, nu sa fie transfigurat prin har si el odata cu sufletul. Ceea ce e erezie. Da' poate n-am inteles eu bine afirmatiile lui. **** Despre Botezul lui Hristos e alta discutie. Motivul pentru care a fost Hristos botezat nu e acelasi cu motivul pentru care noi trebuie sa ne botezam. Hristos nu avea nevoie sa fie botezat, fiindca e fara de pacat. Nici un alt om insa nu se naste in afara pacatului, fiindca toti ne tragem din Adam. Or, asa cum sustine mai sus Demetrius, un nou-nascut ar fi pur sufleteste. N-are ce pacat stramosesc sa i se stearga. Noi ne botezam ca sa ne mai nastem o data. De data asta, nu din primul Adam, ci din al doilea Adam. *** De ce totusi S-a botezat Hristos? Pentru a se arata Treimea. Nu asta zice troparul Bobotezei? "In Iordan Botezandu-Te... inchinarea Treimii S-a aratat... Botezul Lui e o Teofanie intai de toate. Si desigur, Botezul Lui e nasterea din nou a umanitatii. S-a coborat in conditia umana, marcata de moarte, S-a facut deci purtatorul conditiei umane, subiectul unei vieti amestecate cu moarte. Cand S-a botezat El, Duhul Sfant S-a coborat peste umanitatea noastra pe care si-o luase si El pentru a o vindeca de moarte, din interior. E deci nastere din nou a umanitatii in general. De-acolo incolo, urmeaza, nasterea fiecarei fapturi umane, in particular. Si cand zic, nasterea fiecarei fapturi nu ma refer la nastere ca faptura biologica, ci nastere ca faptura teologica, asa cum l-a intentionat Dumnezeu pe om inca de la facerea lumii ca " zoon theologikon". Last edited by delia31; 07.03.2016 at 20:58:41. |
|