![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Ce porcarie. Sper din toata inima ca toate multinationalele sa dea faliment sau sa fie nationalizate fara despagubiri. Nici o paguba.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
ceilalti salariati de la stat.Inseamna crestere impozitelor si taxelor pt celelalte firme ca sa ocupere gaura din buget=> fie scaderi de salarii sau concedieri ai altor angajati care n-au nici o treaba cu business corporate si asta pt ca in Romania 80 % din bugetul de taxe si impozite este format de banul multinationalelor. Citat:
Last edited by Copacel; 17.04.2016 at 21:03:03. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Strainii au 33% din economie, dar cu numai 17% din salariati http://www.zf.ro/eveniment/strainii-...riati-5130518/ Avand in vedere ca in afara de impozitele aferente salariilor nu platesc mai nimic, gen impozit pe profit, trage si singur concluziile, cat de mult aberezi. Iar majoritatea salariilor platite sunt de mizerie, chiar mandrindu-se cu asta. Ca sa nu mai vorbim ca unii din ei submineaza practic economia locala, sufocand-o si cam tot profitul este repatriat. Sa mai vorbim si de "multinationale" care fac profit din infrastructura economica romaneasca cumparata la pret de nimic prin privatizari dubioase si exploatarea resurselor natioanele cu redevente simbolice?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 17.04.2016 at 21:55:51. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De catre cine ? De catre ambasade. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]()
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Uite, tu intelegi de aici sa te imprietenesti cu cei lacomi, sa ti-i faci prieteni pe cei nedrepti. Ok, apoi argumentezi pe sistemul "uraste pacatul dar iubeste-l pe pacatos", ca doar nici eu nu-s mai breaz si am hibe chiar mai mari. Eu inteleg asa: daca am fost nedrept si am dobandit averi necinstite, ar fi bine sa mi-i fac prieteni pe cei pe care i-am nedreptatit, ca atunci cand bogatia nedreapta se va lua de la mine, acesti prieteni sa ma primeasca la ei. Pe scurt, faceti-va prieteni folosindu-va de bogatia pe care ati castigat-o pe nedrept. Dar n-am pretentia ca inteleg eu bine. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Il furi fara sa-si dea seama, sau cum? Citat:
Care iti vor intoarce spatele cu prima ocazie cand isi vor da seama ca nu mai ai ce sa le oferi. Eu cred ca perspectiva este alta: daca esti pus sa administrezi o avere castigata pe nedrept, poti face anumite fapte bune cu ea, ca prin ele sa castigi atentia celor care i-ai ajutat. Daca tu insuti i-ai furat, nici o sansa sa le castigi favorurile.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 17.04.2016 at 22:52:06. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Eu as rezolva problema asta a mitei destul de simplu, doar a zis Hristos cuvant pentru asta: da Cezarului ce este al Cezarului.
Daca oamenii inteleg sa functioneze doar cu mita, este pacatul lor, problema lor de constiinta. Dai, mergi mai departe iti vezi de viata. Asta e viata. Tu ai mainile si constiinta curata. Nu ai nevoie de altceva mai mult. Nu se poate altfel, mergi mai departe, faci tot posibilul pe curat. Oarecum nu poti sa iesi total din viata; insa sa stii ca nu cred ca pacatul este sa dai mita (ceruta), pacat este sa inseli oameni. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Să zicem că sunt proaspăt absolvent de teologie; toată viața mi-am dorit să fiu preot; unul bun. Am învățat din greu, profesorii spun că am calitățile necesare. Mă înscriu într-un concurs pentru ocuparea unei parohii „bune”, în inima tîrgului. În afară de mine, încă un candidat, prieten de-al meu, foarte bun și el. Un om cu sufletul curat. Aflu că, dacă vreau să iau parohia, nu e atît de important concursul în sine, cît să mă pun bine cu protopopul și cu episcopul locului. Să le fac o vizită particulară, mă-nțelegi. Fac așa, obțin parohia. Celălalt va ajunge ulterior la o parohie săracă, undeva la periferia unui oraș sau într-un sat. Care dintre noi a făcut voia lui Dumnezeu și care pe a sa proprie? Am rămas ambii cu mîinile și cu inimle la fel de curate?
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ok, un exercitiu. Eu sunt iconomul corupt din parabola si am dobandit averi prin lacomie si mijloace necinstite, smecherii, invarteli, comisioane uriase, camatarie, spaga, tunuri la bursa, frauda etc.. Ma descopera ANAF-ul si ajung pe mana DNA. Pana sa-mi confiste toata averea, am timp si merg pe la datornici sa-i anunt ca nu mai imi datoreaza dobanzi si comisoane. Astia, normal, se bucura, nu stiu ei toate dedesubturile! Nu vezi pe toate drumurile asa camatar "cumsecade"! Conform parabolei, se schimba si relatiile dintre camatar si datornici. De unde pana acum, nimeni nu se bucura cand trebuia sa-si plateasca datoriile plus dobanda plus comisioane, uite ca ajung chiar sa se imprieteneasca. Si vine vremea cand camatarul ajunge pe drumuri, ca doar era de asteptat, dar iata, are la cine sa apeleze dupa ce iese din puscarie: la prietenii pe care si i-a facut intr-o situatie critica. Merge in „corturile lor” si astia il intampina toti cu bratele deschise, cu cantece si lautari: „ Mult bine ne-ai facut atunci, frate! Ne-ai sters multe datorii! Cum sa nu te cinstim noi acum pe tine?” Si Iisus, zicand pilda asta, il lauda pe iconomul nedrept si le zice si celorlalti: daca v-ati facut bogatii pe nedrept, cautati sa indreptati situatia, sa vi-i faceti prieteni pe cei nedreptatiti si pe alti amarati, pentru ca dupa ce va veti pierde averile astea nedrepte, sa aveti macar la cine apela. Cu alte cuvinte, se pare ca e un mod evanghelic de a-ti pune "pile" pentru zile negre. Nu? Altfel, nu vad de ce e laudat iconomul. Asta-i ideea din parabola? Sau am batut campii? Cum iti mai poti pune pile? Dand la saraci, amarati, nevoiasi, oropsitii soartei. Ca astia au trecere la Dumnezeu si-ti pot pune „pile” la judecata de apoi. ‚Intrucat ati dat unuia dintre acestia mai mici, Mie mi-ai dat!” Citat:
Da, de acord, dar pe ici pe colo, nuantabil! Pe de-o parte, da, ne folosim de mijloace materiale, daca le detinem, pentru a ajuta material pe altii. Dar, cred eu, pentru a castiga suflete, nu de bani e nevoie, intai de toate. Mai exact, daca ne folosim de bani pentru a castiga suflete, in sensul sa-i racolam, nu mi se pare tocmai ok. Suna a seductie, a momeala! Eventual, iti poti folosi propriii bani pentru a-ti castiga propriul suflet. Al tau!Cum? Impartindu-ti averea saracilor! „Vinde toata averea si imparte-o saracilor, apoi vino de-mi urmeaza Mie!” In ce priveste evanghelizarea si mijloacele prin care se face, eu cred ca daca se folosesc mijloace banesti pentru a atrage, seduce si a castiga adepti, nu e tocmai cum a zis Hristos. Altele sunt cele prin care un suflet e imbiat de Hristos. La o prima privire, crestinismul nu e deloc seducator. Hristos Insusi nu foloseste momeli dupa gusturile lumii. Sau artificii. Nici retorice, nici stilistice, nici promisiuni materiale, nimic seducator, nimic atragator dpdv material. Din contra, zice: "Daca vrea cineva sa vina dupa Mine, sa se lepede de sine, sa-si ia crucea si sa-Mi urmeze Mie". Asta nu-i o oferta prea seducatoare. Ce sens are sa oferi cuiva bani in ideea ca va trebui mai apoi sa se lepede de sine si de cele ale lumii? E ilogic! La fel, apostolilor le spune: "Iata, va trimit ca pe niste oi in mijlocul lupilor". Sau: "Si de toti veti fi urati din pricina numelui Meu", „Daca M-au urat pe Mine si pe voi va vor uri”, „Vinde toata averea si da-o saracilor, apoi vino de-mi urmeaza Mie”, „Paharul (suferintei) pe care Eu il beau, il veti bea si voi” etc. Prin ce e seducatoare moartea martirica? Si totusi, cei ce L-au urmat pe Hristos n-au fost atrasi prin nimic din lumea asta. Asta-i marele miracol! Ca fara a fi seducator, crestinismul a dat milioane de mucenici, dispusi sa renunte la orice din lumea asta, de dragul lui Hristos. Ca e nevoie de miloace materiale pentru diverse trebuinte ale Bisericii, e una, dar folosirea de bani, ajutoare, burse, fonduri etc. pentru a castiga adepti, e discutabil. Sa nu uitam ca atunci cand Hristos, i-a trimis pe apostoli la propovaduire le-a poruncit: „Sa nu aveti nici aur, nici argint, nici bani in cingatorile voastre, nici traista pe drum, nici doua haine". Le-a dat porunca asta. De ce oare sa nu aiba nimic in afara cuvantului evangheliei? In afara de cuvant si exemplul personal, Hristos le-a interizis sa foloseasca bani pentru a castiga suflete. Sa nu aiba bani la ei, ca nu cumva sa fie tentati sa-i momeasca pe oameni cu aur si argint si astfel sa castige doar genul acela de adepti interesati, nu de darurile Sf. Duh, ci de foloase materiale si bunastare aici si acum. Parerea mea.. |
|