![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca sunt sau nu valide moral canoanele despre "necuratia" femeii e discutabil. Dar un lucru e sigur, nu avem canonul botezului obligatoriu inainte de cele 40 zile. Sigur, sunt niste discutii despre "si daca" sau "bine ar fi" dar nu canoane - asta stim cu certitudine.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Multumesc, dar nu e chiar asa o documentare profunda, ci sunt doar raspunsurile pe care le-am primit de la cea mai verticala taranca simpla si crestina pe care am cunoscut-o vreodata, bunica mea.
Poate este necesara grabirea botezului. Mama mea a fost botezata dupa 2 zile de la nastere, fiindca erau sanse sa nu supravietuiasca, iar o cunostinta si-a botezat fetita in regim de urgenta recent, la doar doua saptamani, fiindca a facut o enterocolita agresiva si urma s-o interneze in spital pentru rehidratare supravegheata. Spunea cineva ca pruncii nebotezati nu au acces in biserica. Nu cred. Chiar schimbam doua vorbe intr-o zi cu un parinte foarte drag mie in biserica si au venit doi parinti tineri cu un bebe si au intrebat daca poate fi impartasit. Parintele le-a explicat ca poate fi impartasit numai dupa ce va fi botezat, ca pana atunci ii pot da apa sfintita si i-a dat o binecuvantare, dar evident ca nu le-a cerut sa iasa din biserica si nici nu a intrebat mama nimic despre ea. Eram la manastire, iar de ale lor se ocupa probabil preotul din parohia de care apartineau. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
6. Că iată întru fărădelegi m-am zămislit și în păcate m-a născut maica mea.
Femeia se intineaza la nastere si trebuie sa respecte cele 40 de zile de lauzie. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Stupiditate mistica provenita din VT. A da nastere e inversul avortului, care trimite in Iad. Cum ar putea sa fie nasterea un act de intinare!? Mai ales ca femeiai care moare la nastere este mintuita.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
229. Cum putem raspunde acelora care dispretuiesc ierurgiile?
Raspundem ca puterea de inraurire a lucrarii dumnezeiesti nu poate fi marginita numai la sufletul omului. Caci omul este nu numai suflet, ci si trup, este o fiinta legata de pamant si de intreaga fire vazuta, in mijlocul careia traieste: trupul lui e zidit din pamant, adica din aceleasi elemente din care e alcatuita intreaga zidire; din aceasta isi trage hrana si izvoarele de intretinere a fiintei sale trupesti, e infratit cu ea. Firea vazuta traieste deci in om, face parte din alcatuirea fiintei sale si trebuie deci Sfintita ca si sufletul lui. Caci Mantuitorul nu este numai Mantuitor al sufletelor, ci si al trupurilor. Cand mancam ceva Sfintit, noi insine ne sfintim si, dimpotriva, daca mancam ceva necurat, noi insine ne intinam. Sfintirea naturii este deci o conditie a sfintirii sufletului. Or, tocmai acesta este rostul sau scopul ierurgiilor. Ierurgiile sunt tot atat de vechi ca si Biserica. Ba, pe unele din ele le mostenim inca din Legea Veche, ca de pilda, curatirea femeii lauze la 40 de zile dupa nastere (vezi Lev. 12; Luca 2, 22-24); pe altele le-a savarsit Mantuitorul insusi (tamaduirea bolnavilor, izgonirea duhurilor necurate, binecuvantarea pruncilor, a painii, a vinului si a pastilor s.a.); in sfarsit, despre cele mai multe dintre ele ne vorbesc Sfintii Parinti si scriitorii bisericesti din primele veacuri crestine, ca: Sf. Iustin Martirul si Filosoful si Tertulian in secolul III; Sf. Vasile cel Mare, in sec. IV s.a. Rugaciunile pentru binecuvantarea si sfintirea apei (aghiazma), a untdelemnului si a fructelor, sfestanii pentru ploaie s.a. gasim amintite chiar in cele mai vechi randuieli si asezaminte bisericesti, ca Asezamintele Sfintilor Apostoli din veacurile III-IV (Cart. VII, cap. 27,42,43; Cart. VIII, cap. 29,40,41,42 s.a. ), precum si in cele mai vechi carti de slujba, ca Evhologhiul (Molitfelnicul) Episcopului Serapion de Thmuis din Egipt, din veacul al IV-lea. Pe toate le gasim in aceeasi carte de slujba, unde aflam si randuiala Sfintelor Taine, adica in Evhologhiu sau Molitfelnic (cartea cu rugaciuni sau cu molitve). http://www.crestinortodox.ro/carti-o...gii-80568.html |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Nu nasterea e intinare ci modul cum se face. Exact ca la animale. Foarte rusinos
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mancam cu gura si respiram cu nasul... ca animalele. Foarte rusinos.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Pai nu va deranjeaza ca Darwin va descrie ca sunteti o maimuta mai citita?
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
PS. Lauzele cu cezariana cum se considera?
__________________
"Fiecare persoana este responsabila de desfasurarea intregului univers fizic si spiritual. Cel mai mic gest al nostru pune lumea in vibratie si ii modifica starea. (...) Deci niciodata actiunea noastra nu se infaptuieste intr-un cerc absolut inchis."(Pr. D. Staniloae) |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
![]()
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|