Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserici Protestante
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #61  
Vechi 21.02.2008, 16:21:22
litanul litanul is offline
Member
 
Data înregistrării: 15.08.2007
Mesaje: 75
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Iustin44
1. Să ne temem, deci, ca nu cumva, câtă vreme ni se lasă făgăduința să intrăm în odihna Lui, să pară că a rămas pe urmă cineva dintre voi.
2. Pentru că și nouă ni s-a binevestit ca și acelora, dar cuvântul propovăduirii nu le-a fost lor de folos, nefiind unit cu credința la cei care l-au auzit.
3. Pe când noi, fiindcă am crezut, intrăm în odihnă, precum s-a zis: "M-am jurat întru mânia Mea: nu vor intra întru odihna Mea", măcar că lucrurile erau săvârșite de la întemeierea lumii.
4. Căci undeva, despre ziua a șaptea, a zis astfel: "Și S-a odihnit Dumnezeu în ziua a șaptea de toate lucrurile Sale".
5. Și în același loc, zice iarăși: "Nu vor intra întru odihna Mea!".
6. Deci, de vreme ce rămâne ca unii să intre în odihnă, iar aceia cărora mai dinainte li s-a binevestit, pentru nesupunerea lor, n-au intrat,
7. Dumnezeu hotărăște din nou o zi, astăzi rostind prin gura lui David, după atâta vreme, precum s-a zis mai sus: "Dacă veți auzi astăzi glasul Lui, nu învârtoșați inimile voastre".
8. Căci dacă Iosua le-ar fi adus odihnă, Dumnezeu n-ar mai fi vorbit, după acestea, de o altă zi de odihnă.
9. Drept aceea, s-a lăsat altă sărbătoare de odihnă poporului lui Dumnezeu.
10. Pentru că cine a intrat în odihna lui Dumnezeu s-a odihnit și el de lucrurile lui, precum Dumnezeu de ale Sale.
11. Să ne silim, deci, ca să intrăm în acea odihnă, ca nimeni să nu cadă în aceeași pildă a neascultării,

In Biblia voastra scrie la Evrei 4,8 'Căci dacă Iosua le-ar fi adus odihnă, Dumnezeu n-ar mai fi vorbit, după acestea, de o alta zi ca cea de sabat.
E foarte clar textul care vorbeste de o alta zi ca cea de sabat. Plus ca Apostolii se intalneau in ziua I a saptamanii pentru frangerea painii (Fapte 20, 7-12, I Cor 11,20-22)

Nimeni deci să nu vă judece pentru mâncare sau băutură, sau cu privire la vreo sărbătoare, sau lună nouă, sau la sâmbete,
17. Care sunt umbră celor viitoare iar trupul (este) al lui Hristos.

Ce vrei mai clar ??
Un lucru de lamurit: noi nu avem "Biblia noastra"; folosim traduceri ortodoxe. Subiectul zilei de odihna este destul de dezbatut dezbatut in alt topic: "Secte si culte" - "Despre cinstirea duminicii". Vreau doar sa lamuresc ceva ce nu stiu daca vei gasi in acel topic. Sa luam in context versetul din epistola catre coloseni (sa vezi ca nu este chiar asa de clar): "Stergând zapisul ce era asupra noastrã, care ne era potrivnic cu rânduielile lui, si l-a luat din mijloc, pironindu-l pe cruce. Dezbrãcând (de putere) începãtoriile si stãpâniile, le-a dat de ocarã în vãzul tuturor, biruind asupra lor prin cruce. Nimeni deci sã nu vã judece pentru mâncare sau bãuturã, sau cu privire la vreo sãrbãtoare, sau lunã nouã, sau la sâmbete, Care sunt umbrã celor viitoare iar trupul (este) al lui Hristos."(Coloseni 2:14-17) Se vorbeste de un zapis care ne era imptriva cu randuielile lui."Si a zis: "Luaþi aceastã carte a legii si o puneþi de-a dreapta chivotului legii Domnului Dumnezeului vostru si va fi ea acolo mãrturie împotriva ta."(Deuteronom cap 31:26). Acel zapis a fost pironit pe cruce. Ce continea acel zapis? Se stie ca in Vechiul Testament se vorbeste de Legea lui Dumnezeu (cele 10 porunci- scrise pe piatra de Insusi Dumnezeu) si legea lui Moise-scrisa pe zapis (ex: Daniel 9:10,11,13, faptele Apostolilor cap. 13:39)). Legea lui Moise (care era tot de inspiratie divina) continea reguli, sarbatori, sabate ceremoniale (dar nu cele de ziua a saptea, care sunt cuprinse in porunca a 4-a), pedepse,etc. Acestea au fost valabile pana la rastignirea Domnului Iisus Hristos. Atunci s-au desfiintat. Dar nu s-a desfiintat nici una din poruncile scrise pe piatra (care se afla in chivot, nu langa). In epistola catre coloseni se vorbeste despre sabatele ceremoniale nu depre ziua a saptea (care este un simbol al creatiei nu al venirii Domnului Iisus Hristos). Este eronata traducerea care da de inteles ca ar fi vorba de ziua sfintita de Dumnezeu pe vecie, ziua a saptea a saptamanii. Capitolul 4 din epistola catre evrei cred ca este destul de bine dezbatut in topicul amintit mai sus.
In alta ordine de idei: e adevarat ca s-a facut frangerea painii in prima zi a saptamanii (la inceput se facea in fiecare zi). Se mai faceau probabil si alte lucruri in prima zi a saptamanii. Dar tot nu inteleg: ne-a spus Domnul Iisus Hristos ceva depre aceasta zi? A sfintit Dumnezeu aceasta zi a saptamanii? Am urmarit o emisiune inregistrata referitoare la porunca a 4-a. Erau invitati trei lideri religiosi (un ortodox, un catolic si un baptist- asa am retinut). Cam o ora a durat emisiunea in care au incercat sa demonstreze de ce se serbatoreste ziua intaia a saptamanii. Mi-a placut ca au repetat de multe ori expresia "conform traditiei" si au avut decenta sa nu spuna niciodata "conform Scripturii noi sarbatorim ziua intaia a saptamanii". Macar atat. Tot e ceva.
Reply With Quote
  #62  
Vechi 21.02.2008, 16:27:56
litanul litanul is offline
Member
 
Data înregistrării: 15.08.2007
Mesaje: 75
Implicit

Emisiunea este inregistrata pe: www.alfaomega.tv - video la cerere - Calea, Adevarul si Viata - Cele 10 porunci - porunca a 4-a.
Reply With Quote
  #63  
Vechi 21.02.2008, 16:41:08
tot_jean tot_jean is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 12.01.2008
Mesaje: 209
Implicit

am mai spus si pe alt topic....BO se paricadeaza si tine piept cu invesunare "sectantilor"....dar a uitat sa se apere si de pagani.nici acum BO nu realizeaza cit rau i-au facut obiceiurile pagine.nu numai ca nu realizeaza....dar zice ca fac parte din Traditie.trist
Reply With Quote
  #64  
Vechi 22.02.2008, 16:07:05
ancah
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Nu vreti nici cum sa intelegeti ca Sfanta Traditie difera de traditia unui popor. Si apoi la romani traditiile, in mare parte sunt urmare a Sfintei Traditii si nu invers.
Dar ce mai ziceti de invataturile transmise oral de catre Apostoli si cei pe care ei i-au invatat:
"Precum ati primit invatatura de la Epafras, iubitul, impreuna-slujitor cu noi, care este pentru voi credincios slujitor al lui Hristos." (Coloseni,1,7)

Sau ce ziceti de urmatorul verset:
"A treia oara vin la voi. In gura a doi sau trei martori va sta tot cuvantul."
(II Corinteni,13,5)

Sau credeti ca comunicarea se facea numai in scris?!?
Fara Sfanta Traditie ar fi fost numeroase bisericute, caci fiecare ar fi talcuit dupa propria capacitate.
Este clar, ca la baza Bisericii stau biblia si Sfanta Traditie, si impreuna aduna prin forta Cuvantului pe credinciosi, care sunt trupul Bisericii.

Mi se pare mie, sau chiar nu vreti sa primiti nimic din ce vi se spune, indiferent de argumentele aduse?!? Sa fi devenit acest dialog chiar inutil, Martori ai lui Jehova si adventisti de pe acest forum? Sper ca nu.
Reply With Quote
  #65  
Vechi 22.02.2008, 16:49:14
steffiy steffiy is offline
Member
 
Data înregistrării: 15.10.2007
Mesaje: 31
Implicit

Sincer, din toate convorbirile mele, pe teme doctrinare, cu cei de alta confesiune, nu a iesit nimic. Parca ar fi un dialog al surzilor. Cu ateii e si mai rau. Nu stiu ce e mai bine..sa le mai raspunzi sau sa-i lasi in "plata Domnului".
Reply With Quote
  #66  
Vechi 22.02.2008, 18:38:45
tot_jean tot_jean is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 12.01.2008
Mesaje: 209
Implicit

am mai scris intr-un topic.....BO lupta cu "sectantii" dar paginilor le-a lasat o usita deschisa.cu obiceiurile pagine BO deja s-a obisnuit si nu le mai considera amenintare.nu?
Reply With Quote
  #67  
Vechi 22.02.2008, 19:02:33
litanul litanul is offline
Member
 
Data înregistrării: 15.08.2007
Mesaje: 75
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ancah
Nu vreti nici cum sa intelegeti ca Sfanta Traditie difera de traditia unui popor. Si apoi la romani traditiile, in mare parte sunt urmare a Sfintei Traditii si nu invers.
Dar ce mai ziceti de invataturile transmise oral de catre Apostoli si cei pe care ei i-au invatat:
"Precum ati primit invatatura de la Epafras, iubitul, impreuna-slujitor cu noi, care este pentru voi credincios slujitor al lui Hristos." (Coloseni,1,7)

Sau ce ziceti de urmatorul verset:
"A treia oara vin la voi. In gura a doi sau trei martori va sta tot cuvantul."
(II Corinteni,13,5)

Sau credeti ca comunicarea se facea numai in scris?!?
Fara Sfanta Traditie ar fi fost numeroase bisericute, caci fiecare ar fi talcuit dupa propria capacitate.
Este clar, ca la baza Bisericii stau biblia si Sfanta Traditie, si impreuna aduna prin forta Cuvantului pe credinciosi, care sunt trupul Bisericii.

Mi se pare mie, sau chiar nu vreti sa primiti nimic din ce vi se spune, indiferent de argumentele aduse?!? Sa fi devenit acest dialog chiar inutil, Martori ai lui Jehova si adventisti de pe acest forum? Sper ca nu.
Ancah, eu unul te-am inteles. Si cred ca am incercat destul sa ma fac si eu inteles. Nu vad nimic rau in traditiile populare. Dimpotriva, acestea fac parte din identitatea si cultura unui popor. Nu vad nimic rau in transmiterea de invataturi prin viu grai (asta nu inseamna ca pot sa cred orice si pe oricine). Dar vad un pericol in traditiile de provenienta pagana, prezentate si practicate ca "Sfinte Traditii Crestine". "Traditia trebuie sa vina de la Apostoli. Asa intelegem vechimea ei. Ea trebuie sa fi fost totdeauna si pretutindeni in Biserica, fara schimbare." (www.patriarhia.ro - despre sfanta traditie). Acum iti supun spre studiu o traditie si te-as ruga sa sapi pana la origini. Ce parere ai despre parastase? Unde isi are originile acest obicei "crestin"? In invataturile apostolilor? In invataturile lui Platon? In mitologia greaca? Are ceva comun cu spiritismul? Are ceva comun cu cultul mortilor la pagani?
Nu stiu cat de important va fi raspunsul pe care ti-l dai. Dar un lucru este important sa nu-l uitam: "Fiindca atat de mult a iubit Dumnezeu lumea, ca a dat pe singurul Lui Fiu, pentru ca oricine crede in El, sa nu piara, ci sa aiba viata vesnica" (Evanghelia dupa Ioan cap. 3:16).
Reply With Quote
  #68  
Vechi 24.02.2008, 15:30:16
Iustin44 Iustin44 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.06.2007
Mesaje: 173
Implicit

Noi ortodocsii punem mare pret pe rugaciunile facute pentru toata lumea:
'1. Va indemn deci, inainte de toate, sa faceti cereri, rugaciuni, mijlociri, multumiri, pentru toti oamenii,
2. Pentru imparati si pentru toti care sunt in inalte dregatorii, ca sa petrecem viata pasnica si linistita intru toata cuviosia si buna-cuviinta,
3. Ca acesta este lucru bun si primit inaintea lui Dumnezeu, Mantuitorul nostru,
4. Care voieste ca toti oamenii sa se mantuiasca si la cunostinta adevarului sa vina.
5. Caci unul este Dumnezeu, unul este si Mijlocitorul intre Dumnezeu si oameni: omul Hristos Iisus,'(I Timotei 2,2-5)
Sensul de Mijlocitor intre Dumnezeu si oameni nu exclude 'rugaciunile si mijlocirile pentru toti oamenii'.
14. Este cineva bolnav intre voi? Sa cheme preotii Bisericii si sa se roage pentru el, ungandu-l cu untdelemn, in numele Domnului.
15. Si rugaciunea credintei va mantui pe cel bolnav si Domnul il va ridica, si de va fi facut pacate se vor ierta lui.
16. Marturisiti-va deci unul altuia pacatele si va rugati unul pentru altul, ca sa va vindecati, ca mult poate rugaciunea staruitoare a dreptului.(Iacov 5, 14-16)
Cine este 'dreptul'? E chiar preotul Bisericii caci in aceste versete e vorba de doua categorii de oameni:intai bolnavii care au si pacate si apoi preotii Bisericii care se roaga pentru ei, ii unge cu untdelemn, le primeste marturisirea si ii dezleaga de pacate.
Iar daca rugaciunile folosesc celor vii, de ce sa nu foloseasca si sufletelor celor morti? Iata ce spune Sf. Scriptura:
39. Iar a doua zi au venit cei care erau cu Iuda, precum a fost randuit ca sa ridice trupurile celor omorati si sa le aseze cu rudeniile in parintestile morminte.
40. Si a aflat sub hainele fiecaruia din cei morti lucruri inchinate idolilor Iamniei, de la care ii oprea legea pe Iudei, si tuturor vadit lucru a fost ca pentru atare pricina au cazut acestia.
41. Si toti binecuvantand pe Judecatorul cel drept, pe Domnul, Cel care arata cele ascunse,
42. Si intorcandu-se la rugaciuni, s-au rugat pentru pacatul ce s-a facut, ca de tot sa se stearga. Iar viteazul Iuda a indemnat multimea sa se pazeasca fara de pacat, vazand cu ochii cele ce s-au facut pentru pacatul celor care mai inainte au cazut.
43. Si strangand bani dupa numarul barbatilor care erau cu el, doua mii de drahme de argint a trimis in Ierusalim, sa se aduca jertfa pentru pacat. Foarte bun si cuvios lucru pentru socotinta invierii mortilor!
44. Ca de n-ar fi avut nadejde ca vor invia cei care mai inainte au cazut, desert si de ras lucru ar fi a se ruga pentru cei morti.
45. Si a vazut ca celor care cu buna cucernicie au adormit, foarte bun dar le este pus.
46. Drept aceea, sfant si cucernic gand a fost, ca a adus jertfa de curatie pentru cei morti, ca sa se slobozeasca de pacat.(II Macabei 12, 39-46)

4. Doamne atottiitorule, Dumnezeul lui Israel, auzi rugaciunea celor ce au murit ai lui Israel, si a fiilor celor care au pacatuit inaintea Ta, care n-au ascultat glasul Tau, Dumnezeul lor, si s-au lipit de noi relele.
5. Nu-ti aduce aminte de nedreptatile parintilor nostri, ci adu-ti aminte de mana Ta si de numele Tau in vremea aceasta.(Baruh 3, 4-5)
Reply With Quote
  #69  
Vechi 25.02.2008, 18:46:39
litanul litanul is offline
Member
 
Data înregistrării: 15.08.2007
Mesaje: 75
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Iustin44
Noi ortodocsii punem mare pret pe rugaciunile facute pentru toata lumea:
'1. Va indemn deci, inainte de toate, sa faceti cereri, rugaciuni, mijlociri, multumiri, pentru toti oamenii,
2. Pentru imparati si pentru toti care sunt in inalte dregatorii, ca sa petrecem viata pasnica si linistita intru toata cuviosia si buna-cuviinta,
3. Ca acesta este lucru bun si primit inaintea lui Dumnezeu, Mantuitorul nostru,
4. Care voieste ca toti oamenii sa se mantuiasca si la cunostinta adevarului sa vina.
5. Caci unul este Dumnezeu, unul este si Mijlocitorul intre Dumnezeu si oameni: omul Hristos Iisus,'(I Timotei 2,2-5)
Sensul de Mijlocitor intre Dumnezeu si oameni nu exclude 'rugaciunile si mijlocirile pentru toti oamenii'.
Orice crestin este indemnat sa aiba partasie si impreuna simtire cu semenii sai. Sunt cunoscute versetele citate si cred ca sunt destul de clare. Si totusi "Unul este Dumnezeu, unul este Mijlocitorul intre Dumnezeu si oameni: Omul Hristos Iisus". "Unul este": pe cine exclude aceasta expresie? As fi curios de niste versete, din Noul Testament, care sa ma convinga ca este corect sa ne inchinam la Sfinti, la mama Domnului Iisus Hristos, la ingeri. De ce din Noul Testament: daca apostolii au incurajat astfel de inchinare, incep si eu sa fac la fel. Dar daca nu...?
P.S. "Vorbim" si despre celelalte teme. Pe curand. Pacea Domnului Iisus Hristos sa fie cu noi.
Reply With Quote
  #70  
Vechi 25.02.2008, 20:51:03
ancah
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Pentru a intelege corect ce inseeamna Sfanta Traditie:
http://www.crestinism-ortodox.ro/html/03/3b_sfanta_traditie_sau_sfanta_predanie.html
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
despre secte viviana Generalitati 4 30.12.2007 16:30:02