Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa si Massmedia
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 23.06.2016, 10:07:28
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

A V-a Conferință Panortodoxă Presinodală, lucrând la textul adoptat și aprobat de către Comisia Interortodoxă Pregătitoare la Chambésy, între 9-17 decembrie 2009, „Autonomia și modul ei de proclamare”, a examinat dimensiunile eclesiologice, canonice și pastorale ale instituției Autonomiei și au căutat o formulă unanimă a consensului panortodox cu privire la această chestiune.

Chestiunile examinate de către cea de a V-a Conferință Panortodoxă Presinodală, care decurg din această temă elaborată de Comisia Interortodoxă Pregătitoare mai sus menționată, se referă la:

noțiunea, conținutul și diferitele modele ale instituției Autonomiei;condițiile prealabile pe care trebuie să le îndeplinească o Biserică locala, pentru a solicita autonomia sa din partea Bisericii autocefale, din care provine;competența exclusivă a Bisericii autocefale de a începe și duce la bun sfârșit procedura de acordare a autonomiei unei părți din jurisdicția sa canonică; Bisericile autonome nu se întemeiază în spațiul geografic al diasporei ortodoxe;consecințele acestui act eclesial asupra relațiilor Bisericii proclamate autonomă atât cu Biserica autocefală, de care aceasta a aparținut, cât și cu alte Biserici Ortodoxe Autocefale;

1.Instituția Autonomiei exprimă de o manieră canonică statutul de independență relativă sau parțială a unei părți eclesiale precise în raport cu jurisdicția canonică a Bisericii autocefale față de care ea are relația sa canonică.

Pe parcursul aplicării acestei instituții în practica eclesială, s-au format diferite grade de dependență referitoare la relațiile Bisericii autonome cu Biserica autocefală de care aceasta a aparținut.

b) Alegerea întâistătătorului Bisericii autonome este aprobată sau efectuată de către organismul eclesiastic competent al Bisericii autocefale, al cărei întâistătător este pomenit de către întâistătătorul Bisericii autonome față de care acesta se raportează în mod canonic.

c) În funcționarea instituției Autonomiei există diferite moduri de aplicare în practica eclesială, ce sunt determinate prin mărimea dependenței Bisericii autonome față de Biserica autocefală.

d) În anumite cazuri gradul de dependență al Bisericii autonome se manifestă de asemenea prin participarea întâistătătorului ei la sinodul Bisericii autocefale.

2.Competența canonică pentru inițierea și încheierea procedurii de acordare a autonomiei unei părți din jurisdicția sa canonică aparține Bisericii autocefale de care depinde canonic Biserica proclamată autonomă. Astfel:

Biserica locală care solicită autonomia, dacă îndeplinește condițiile bisericești și pastorale solicitate, depune în acest sens cererea sa la Biserica de care depinde, explicând motivele importante care stau la baza cererii sale;La primirea cererii, Biserica autocefală evaluează în sinod condițiile prealabile și motivele prezentării acelei cereri și decide să acorde sau nu autonomia. În caz de decizie pozitivă, ea promulgă Tomosul respectiv, care fixează limitele geografice și relațiile Bisericii autonome cu Biserica autocefală de care a depins, conform criteriilor stabilite de tradiția bisericească.Întâistătătorul Bisericii autocefale comunică Patriarhiei Ecumenice, precum și celorlalte Biserici Ortodoxe Autocefale proclamarea Bisericii autonome.În relațiile ei interortodoxe, intercreștine și interreligioase, Biserica autonomă se exprimă prin intermediul Bisericii autocefale de la care a primit autonomia.Fiecare Biserică autocefală nu poate să acorde statutul de autonomie decât în limitele circumscripției sale teritoriale canonice. În domeniul Diasporei ortodoxe, Biserici autonome nu sunt create decât după un consens panortodox obținut de către Patriarhia Ecumenică potrivit practicii panortodoxe în vigoare.În cazul acordării statutului de autonomie la aceeași zonă geografică bisericească de către două Biserici autocefale, ceea ce ar duce la contestarea autonomiei atât de către o parte, cât și de alta, părțile implicate se adresează împreună sau separat Patriarhiei Ecumenice, astfel ca aceasta să găsească soluția canonică în legătură cu acea chestiune, potrivit practicii panortodoxe în vigoare.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 23.06.2016, 10:08:54
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

3. Consecințele pentru Biserica autonomă și relațiile sale cu Biserica autocefală, care rezultă din proclamarea autonomiei, sunt următoarele:

Întâistătătorul Bisericii autonome nu pomenește decât numele întâistătătorului Bisericii autocefale.
Numele întâistătătorului Bisericii autonome nu este înscris în diptice.
Biserica autonomă primește Sfântul Mir de la Biserica autocefală.
Episcopii Bisericii autonome sunt aleși și instalați prin organismele sale bisericești competente. În caz de incapacitate evidentă a Bisericii autonome în acest sens, aceasta este ajutată de către Biserica autocefală la care ea se raportează.
Chambésy, 15 octombrie 2015

Semnează:

IPS Mitropolit Ioan de Pergam, președinte

IPS Mitropolit Serghie de Buna-Speranță

IPS Mitropolit Damaschin

IPS Mitropolit Eusichios de Capitolias

IPS Mitropolit Hilarion de Volokolamsk

IPS Mitropolit Amfilohie de Muntenegru

IPS Mitropolit Nifon, Arhiepiscopul Târgoviștei

IPS Mitropolit Ioan de Varna

IPS Mitropolit Gherasim de Zukdidi și Tsaissi

IPS Mitropolit Gheorghe de Paphos

IPS Mitropolit Hrisostom de Persisterion

PS Episcop Gheorghe de Siemiatitse

IPS Mitropolit Ioan de Koritsa

IPS Mitropolit George de Michalovce.

IPS Mitropolit Ieremia al Elveției, Secretarul pentru pregătirea Sfântului și Marele Sinod.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 23.06.2016, 10:10:51
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Imediat după prezentarea documentului presinodal, a fost ridicată situația Mitropoliilor din Epir, Macedonia, Tracia și Egeea de Nord, cunoscute sub numele de Teritorii Noi, care se supun din punct de vedere canonic și spiritual Patriarhiei Ecumenice, dar sunt administrate de Biserica Ortodoxă a Greciei.

În timpul lucrărilor sinodale, Patriarhul Ecumenic a luat cuvântul și a afirmat că va respecta situația actuală a Mitropoliilor respective:

„Întrucât de multe ori în trecut s-au creat neînțelegeri cu privire la această temă din partea unor persoane care doresc să rupă legăturile bune ale celor două Biserici (n.n. Patriarhia Ecumenică și Biserica Greciei), vreau să asigur pe toți astăzi, înaintea Sfântului și Marelui Sinod, că Mitropoliile Teritoriilor Noi se supun duhovnicește Fanarului și au fost oferite din motive istorice, dar nu este nici intenția mea, nici a Patriarhiei în general să le cer înapoi!”

Patriarhia Ecumenică a transmis și un comunicat în care afirmă că „nu intenționează să ofere autonomie Mitropoliilor din Teritoriile Noi”.

Conform directorului Biroului de Presă al Bisericii Greciei, Haris Konidaris, Preafericitul Părinte Ieronim, Arhiepiscopul Atenei, s-a arătat mulțumit de afirmația Patriarhului Ecumenic referitoare la statutul Teritoriilor Noi.

În privința documentului presinodal, au fost aduse puține amendamente, care vor fi introduse de Secretariatul Sfântului și Marelui Sinod și prezentate ulterior spre aprobare plenului sinodal. Un astfel de amendament privește paragraful 3.d. al textului, unde s-a propus adăugarea ca ierarhii unei Biserici Autonome să fie aleși, instalați și judecați de organismele sale bisericești competente.

O altă chestiune discutată a fost aceea a lucrării misionare a unei Biserici Autocefale în teritorii din afara granițelor sale și în ce măsură pot activitățile misionare să constituie un criteriu de jurisdicție canonică.

În continuare au fost reluate primele două documente presinodale revizuite de Secretariat, respectiv Misiunea Bisericii Ortodoxe în lumea contemporană și Diaspora Ortodoxă. S-a dovedit a fi o provocare identificarea de termeni cu același înțeles în cele patru limbi oficiale ale Sinodului. Conform Înaltpreasfințitului Părinte Job de Telmissos, joi, 23 iunie, va fi prima zi în care vor fi semnate unele documente dintre cele deja revizuite.

În partea a doua a lucrărilor Sfântului și Marelui Sinod de miercuri, 22 iunie, părinții sinodali au analizat cel de-al patrulea document de pe ordinea de zi, respectiv Importanța postului și respectarea lui astăzi.

Ierarhii au luat în considerare situația unor țări neprivilegiate, în care nu există hrană (Africa) sau sunt supuse unor condiții climatice extreme (Țările Nordice). Discuțiile vor continua și joi, 23 iunie.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 24.06.2016, 12:09:59
Patrie si Credinta's Avatar
Patrie si Credinta Patrie si Credinta is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.05.2011
Locație: Ploiesti
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.536
Send a message via Skype™ to Patrie si Credinta
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul

2.Competența canonică pentru inițierea și încheierea procedurii de acordare a autonomiei unei părți din jurisdicția sa canonică aparține Bisericii autocefale de care depinde canonic Biserica proclamată autonomă. Astfel:

Biserica locală care solicită autonomia, dacă îndeplinește condițiile bisericești și pastorale solicitate, depune în acest sens cererea sa la Biserica de care depinde, explicând motivele importante care stau la baza cererii sale;La primirea cererii, Biserica autocefală evaluează în sinod condițiile prealabile și motivele prezentării acelei cereri și decide să acorde sau nu autonomia. În caz de decizie pozitivă, ea promulgă Tomosul respectiv, care fixează limitele geografice și relațiile Bisericii autonome cu Biserica autocefală de care a depins, conform criteriilor stabilite de tradiția bisericească.Întâistătătorul Bisericii autocefale comunică Patriarhiei Ecumenice, precum și celorlalte Biserici Ortodoxe Autocefale proclamarea Bisericii autonome.
Deci OCA e oficiala acum?
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted.
Reply With Quote
Răspunde