![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Pentru ca să ni se înmoaie inima, trebuie să ne punem nu numai în situația celorlalți oameni, ci și a animalelor, chiar și a șarpelui. Să ne gândim: „Mi-ar place să fiu șarpe, să ies puțin la soare ca să mă încălzesc și să vină altul să mă lovească, să-mi zdrobească capul? Nu”. Atunci ni se va face milă și vom iubi chiar și șerpii. Dacă omul nu se pune în situația celuilalt, chiar și a animalelor și a insectelor, nu devine „om”.
Sfântul Paisie Aghioritul
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Chiar dacă pereții duri ai sufletelor celor care au construit fortărețe în jur sunt reci, e nevoie în continuare de iubire. Orice zid are crăpătura sa prin care poate crește iarbă sau se poate vedea înăuntru. Viața își face loc oriunde. Se naște chiar și din zidul de piatră. Într-o zi sau într-o seară umbra o să dispară. Și ultima oară va deveni prima oară. Ceva cusut pe măsura sufletului tău te așteaptă.
Există dublură la cheia inimii? Iubirea nu uită niciodată…
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#3
|
||||
|
||||
|
A nu te rușina în fața lumii de ce este dumnezeiesc este un lucru mare, iar atunci nu se va rușina Dumnezeu cu tine, când te vei întâlni cu El! A intra în biserică și a te ruga, este un act de normalitate. Când treci pe lângă o biserică iți faci cruce, este un semn de respect pentru Casa lui Dumnezeu. Când treci pe lângă o troiță, iți faci cruce frumos și spui o rugăciune în gând. Dar nu te așezi în mijlocul drumului și iți deschizi cartea de rugăciuni, sau ceaslovul, să te vadă lumea cât ești de credincios. Iar când vii în fața icoanei, la biserica, nu iți faci pravila și canonul acolo, în timpul slujbei. Faci o închinăciune și stai la locul tău! Iar când te împărtășești, nu faci o întreagă pleadă, să fie atenți la tine 50 de oameni din biserică.
Te duci discret și ai luat Sfintele Taine! https://www.youtube.com/watch?v=ncwWc__n1mw
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#4
|
||||
|
||||
|
In ceea ce privește canoanele pe care le dau duhovnicii, cred că fac o greșeală atunci când opresc exagerat de la împărtășanie ori canonisesc cu nevoință care copleșește puterea fiecăruia. Este o greșeală deoarece credincioșii ori nu le fac, fiind o serie de împrejurări familiale, sociale, istorice care îi opresc, ori este o lipsă de trăire, și atunci este mai bine să le dea un canon de simțire. Dar și în aceste condiții, după o astfel de spovedanie, suntem departe de a ne însuși o pocăință adevărată. Dar să fim pe drum și ne ajută harul lui Dumnezeu.
Altfel, ne caută harul și nu ne găsește. Dacă nu-ți poți iubi vrăjmașii, ți-ai pus măcar problema să-i iubești sau știi asta doar din literatură? Asta-i viața: crucea, suferința cu orice chip. Te spovedești de pe poziția de a nu mai face păcate. Că se întâmplă să cazi în păcate, este un accident; dar nu este dorința și deliberarea ta, nu-i nepăsarea ta, nu este pocăință falsă, fățarnică și ipocrită. Când te pocăiești cu adevărat, te duci ca să nu mai faci. Altfel, ești vinovat de participare (premeditare), nu de accidentare. (Părintele Arsenie Papacioc)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Omul duhovnicesc este un suflet pe care Duhul Sfânt l-a trezit din somnul păcatelor și el, ascultând îndemnurile Duhului și crescând mereu în darul lui Dumnezeu, trăiește până la sfârșit o viață de biruitor.
De aceea, oricât de ticăloșită ar fi viața ta, oricât de groase ar fi lanțurile robiei și pereții temniței sufletești, tu poți scăpa, dacă-L primești îndată pe Cel care a dat orbilor vedere, morților viață și robilor libertate. Diavolul nu poate face lanțuri atât de groase, încât Golgota să nu le poată rupe. Iisus i-a tămăduit pe toți cei stăpâniți și chinuiți de duhuri rele. Toți cei care ați ajuns în pragul pierzării sufletești, primiți-L degrab pe Cel Care vă poate scăpa! Folosiți măcar ceasul tâlharului de pe cruce... Primiți-L iar pe Domnul! (Preot Iosif Trifa)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Cat de actuale , tulburator de actuale, sunt scrierile Sfântului Ioan Iacob Hozevitul :
"Lipsa de credință, lipsa de unitate, goana după avere, dezbinarea, arivismul, snobismul, lipsa unor modele autentice, toate la un loc compun tabloul unei țări aflate în colaps, al unui neam pe cale de a fi „înghițit” de valul mondializării. Fără întoarcerea la rădăcinile noastre strămoșești, fără aplecarea genunchilor la rugăciune, fără dragoste și unitate vom fi zdrobiți de suflul otrăvitor al materialismului și ateismului."p
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Ai intrebat pe cineva: „Unde e Dumnezeu?” și ai primit răspunsul că Dumnezeu este înăuntru, în tine. Și te miri de acest cuvânt: „Cum asta?”.
De pildă, așa cum este lumina în cameră sau focul în cuptor. Atunci când Îl vei fi simțit pe Dumnezeu în tine, vei simți și vei ști că El este în tine, însă nu vei putea explica ușor altora acest lucru, ci vei căuta chipuri și asemănări în natură și le vei spune altora cum îți spun și eu acum: „Dumnezeu este în mine ca lumina în cameră, sau ca focul în cuptor, sau ca aerul în plămâni, sau ca viața în făptura vie, sau ca puterea și dragostea și gândul înăuntrul omului”. Firește, acestea sunt doar chipuri și asemănări și toate acestea nu pot exprima ceea ce simte omul când Dumnezeu Se sălășluiește în el cu plinirea Sa. Apostolul lui Dumnezeu, părintele nostru duhovnicesc Pavel, urează credincioșilor: „Să vă pliniți cu toată plinirea Dumnezeirii!” (Efeseni 3, 19). Dumnezeu lucrează dinăuntru, din om, în două feluri: ajutând sau cârmuind. Ajutând, lucrează Dumnezeu în omul de credință mijlocie ori slabă, care își amintește de Dumnezeu din când în când și doar în parte ține poruncile lui Dumnezeu. Dumnezeu nu îl părăsește, fiindcă nici el nu-L părăsește cu totul pe Dumnezeu. Iar stăpânind, lucrează Dumnezeu în omul de mare credință, ce a deschis larg porțile sufletului pentru Făcătorul său. Și stă scris: „Cine va deschide ușa, voi intra la el” (Apocalipsa 3, 20). Un asemenea om nu se întemeiază deloc în sine, ci numai în Cel Preaînalt. El simte prezența și lucrarea Duhului Dumnezeiesc în sine și are mare dragoste față de Domnul său. Iar celui ce Îl iubește pe Dumnezeu, Hristos i-a făgăduit că Dumnezeu Se va sălășlui în el: „Cine Mă iubește păzește cuvântul Meu și Tatăl Meu îl va iubi pe el, și vom veni la el, și sălaș în el vom face”. Nu vei putea pricepe nicidecum lucrul acesta dacă uiți că Dumnezeu este Duh, care poate intra pretutindeni și pătrunde toate, după a Sa putere și voire. El este sus, deasupra tuturor făpturilor, asemenea soarelui, care este sus deasupra pământului, dar cu lumina sa poate intra în orice loc deschis. Precum spune apostolul: „Unul e Dumnezeu și Tatăl tuturor, Care e peste toți, și prin toți, și întru noi toți” (Efeseni 4, 6). (...) Iar cei ce Îl iubesc pe Dumnezeu și Îl doresc, și-L caută, și Îl roagă să vină, aceștia Îl simt pe Dumnezeu în sine și ei pot spune: „Dumnezeu este înăuntrul meu prin Duhul Său cel Sfânt”. Ferice de aceste suflete luminate, fiindcă vor împărăți veșnic întru Împărăția lui Hristos - precum a făgăduit Domnul celor ce Îl iubesc, zicând: „Vă voi lua la Mine, ca unde sunt Eu și voi să fiți”. (Episcop Nicolae Velimirovici)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
|