![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Taci din gura, o meriti cu varf si indesat, dupa ce l-ai starnit, n-ai fost in stare sa-i demonstrezei ca greseste.
Si mai esti si student la aeronautica sau ceva de genul, rusine! Daca as fi profesorul tau te-as da afara si te-as pune sa urmezi o facultate mai ..eficienta in directia asta.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Stai să caut problema cu avioanele de luptă care pot zbura foarte repede mult timp pe pilot automat la înălțime constantă fără să se înalțe spre cer.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Draga, forta care tine avionul in aer este dependenta de directia in care actioneaza forta gravitatiei. De aceea se pasteaza altitudinea constanta.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=QYXTL9quoUM
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Scuze, nu pot intreba un profesor, e vara. Last edited by abaaaabbbb63; 14.07.2016 at 19:34:11. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mai mult, deasupra nu densitatea aerului scade în asemenea măsură încît să existe goluri de aer sau zone vidate sau spații mai mari între particulele de aer ci acolo sus stau particulele unele lîngă altele la fel ca mai jos unde particulele au greutate mai mare. Deci densitatea crește mai jos din pricina că mai jos particulele sunt mai comprimate unele față de altele ocupînd un volum mai mic pe cînd sus ele tot lipite stau unele față de altele dar ocupă fiecare un spațiu mai mare și nu că e mai rarifiat aerul de parcă am avea zone de vid sau particule mai puține de aer într-un vid mai pronunțat. Nu e vid ci pînă la linia de imponderabilitate scade presiune din pricina straturilor mai puține care apasă aerul iar dincolo de ea nu este vid ci este aer care nu mai este apăsat de niciun strat superior ci are libertatea aerul să meargă în ce direcție este el suflat sau apăsat de aripi. Deci nu există o rarifiere a aerului așa cum presupui decît o scădere de presiune și rarifierea rezultă eventual din această scădere de presiune căci acolo unde avem o presiune mai mare este comprimat și aerul deci fiecare particulă de aer ocupă un volum mai mic dar toate particulele sunt unele lîngă altele și nu există spații goale și vidate cum crezi dumneata ca să cazi ca prostul printre particulele de aer sau să cazi în goluri de aer căci nu sunt goluri de aer ci sunt curenți ascendenți sau descendenți și tu te trezești căzînd de parcă nu ar fi aer pe ce să se susțină avionul cînd defapt e un curent de aer descendent și de asta ai impresia că nu te mai poți susține și vezi cum cazi și zici că e gol de aer. Dar cum să fie așa ceva, cum să poată exista un gol de aer? Oare nu l-ar împinge presiunea afară din straturile de aer dacă ar exista acel gol? Nu s-ar umple el cu aer? Doar o explozie poate duce la apariția unui gol de aer dar el dispare rapid prin umplerea lui cu aer datorat presiunii. Poate doar în spațiu ar putea exista goluri de aer în urma unor explozii dar și acolo sunt curenți de aer care duc la umplerea rapidă a golurilor. Așa că nu te scuza pentru că experimentul e clar: avioanele militare lansate de pe portavioane merg cu mare viteză drept la cîțiva metri de mare avînd direcția reglată cu giroscopul deci fără să țină seama de gravitație sau de altitudine și după sute de km dacă măsoară distanța față de mare ea este identică cu cea de la plecare deci e clar că nu există nicio curbură a pămîntului și asta o știe orice pilot militar de F16 sau F32. Last edited by Trimisul; 15.07.2016 at 16:20:26. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cu cît ai viteză mai mare masa ta se vede concentrată în centrul de greutate. Așa merg titirezele și giroscoapele și orice... se elimină dependența invocată de tine, deci avioanele, a căror direcție este controlată exclusiv de aripiile ce se lovesc de masele de aer ar trebui să-și modifice traiectoria rectilinie în una curbilinie din timp în timp. Deci nu ține vrăjeala asta speculativă pseudo-științifică pe post de explicație! Păi fii cinstit și respectă demonstrațiile și nu forța lucrurile după cum îți convine ca să iasă cum vrei. Deci orice avion pus pe pilot automat păstrează aceiași direcție rectilinie pe care o poți observa că este rectilinie din pricina că nu modifici eleroanele, profundorul și flapsurile ci stau în aceiași poziție. Cu cît ai mai mare viteză cu atît poziția lor este mai aproape de deschiderea 0 zero deci e clar că e numai funcție de greutatea din centrul de greutate și de lovirea maselor de aer ca să mențină înălțimea cnstantă și să nu basculeze spre pămînt și nu are nimic cu traiectoria curbilinie. Deci în mod normal cum g este constant și masele de aer sunt cam la fel rezultă clar că avionul mergînd drept ar trebui defapt să se înalțe doar din pricina că pămîntul ar fi sferic. Dar ce ne încurcăm noi cu avioanele, păi pe o sferă dacă te ridici vezi toate din jur cu cît sunt mai departe le vezi în mod clar din ce în ce mai jos și asta nu se întîmplă deci nu ne aflăm pe o sferă. Apoi cu cît te ridici ar trebui să vezi cercuri tot mai mari și lucrurile de la extremități ar trebui să le vezi nu de sus ci din direcție tangentă, adică ar trebui să vezi munții cei mai înalți că ies din cercul sferei din moment ce se află pe o direcție perpendiculară față de direcția pe care tu te-ai înălțat. Last edited by Trimisul; 14.07.2016 at 17:41:31. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Un boieng 737-800 zboara cu 280 KIAS la o alt de FL350. Intrebare: Se poate cobora de la acea inaltime cu acea viteza astfel incat motoarele sa fie la limita inferioara N1 ? Daca da, de ce daca nu de ce ? ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca am inteles bine care e problema, asa cum vad eu lucrurile, treaba mi se pare foarte simpla, se numeste "altimetru". Nu e nevoie sa corectezi nimic, atat timp cat mentii altitudinea (si asta e o operatiune constanta si oarecum semi-automata la avioanele moderne) Mi se pare oarecum amuzant si ironic, dar practic, pentru un pilot aflat in avion "linia dreapta" (pe verticala) e tocmai definita de curbura pamantului, nu liniile care le tragi tu ca observator din spatiu.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 15.07.2016 at 11:41:00. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Omul ridică o problemă. În video apare pentru scurt timp un avion care zboară la 10-15 m deasupra apei. Flight pass below radar = max 30m altitudine. Piloții se antrenează de la 60km la 300km menținînd altitudinea constantă. Pot zbura jumate de oră - o oră în felul ăsta, deasupra oceanului. Apoi se face o simulare a unui zbor de jumate de oră la viteza de 400 de mile pe oră (aprox 500km/h) care presupune o traiectorie de 200 de mile. Ținînd cont de curbura globului, în jumatea asta de oră avionul ar trebui să se ridice cam la 5 mile deasupra nivelului mării. La minutul 6:30 începe simularea în Autocad a zborului care este în linie dreaptă datorită giroscopului și a orizontului artificial de pe bord. După 200 de mile ar trebui ca aparatul să fie la 5,074 mile altitudine. Asta e problema. Acum zic și eu: dacă avionul e pe pilot automat, corecțiile de altitudine se fac fără știrea pilotului - doar că se zboară mult prea jos și prea mult timp ca să se pună pe automat. Dacă e pe manual și se zboară deasupra globului, pilotul trebuie să corecteze mereu altitudinea ca să nu-l prindă radarul. Orizontul artificial e fix, dar cel real e variabil scăzînd tot timpul. Omul trebuie să folosească manșa întreptînd din cînd în cînd botul în jos, ca să se ridice mai sus de o anumită limită. Dacă e pe manual și apa e plană, pilotul nu va avea probleme de direcție, ci se va uita la orizontul artificial care coincide cu cel real. E ca și cum ar fi să iei o curbă foarte largă cu mașina și să uiți să corectezi din volan... ieși în decor. În cazul avionului, îl pușcă inamicul dacă se ridică prea sus, deci trebuie să mențină o altitudine constantă. Deci avem nevoie de părerea expertului în devenire, student la aeronautică.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
|