![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
...dar care trebuie mentionat pentru justetea dialogului, si care sigur il va enerva pe simpaticul nostru Alin.
https://www.youtube.com/watch?v=chD2...ature=youtu.be |
|
#2
|
|||
|
|||
|
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Este decent sa punem si punctele de vedere ale adversarilor, sa le zic asa, ideologici. De aia le postai. Si da, in chestiunea rusa Gigel are dreptate.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Prefer o discutie la obiect, pe puncte, decat analismul altora.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#6
|
|||||||||||
|
|||||||||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Deci da, asta e punctul de vedere al Bisericii, daca excluzi partile din ea care nu zic asta. Ceea ce este o logica circulara fascinanta, dar cum aici suntem ortodocsi, nu membri ai CPSU-ului, in care exista tovarasi adevarati, care ne sustin punctul de vedere, si contra-revolutionari perfizi vanduti imperialistilor, care nu sunt de acord, asta este o prostie. Citat:
Iar pana si aia e doar o reluare a unei idei rabinice antice, ca Israelul si cu Torah sunt pre-existente, in esenta. In rest, celalalt concept este cel de ecclesiologie euharistica, care: "In Orthodox theology the idea of Eucharistic ecclesiology was first expressed by exiled Russian theologians in opposition to the pretensions of Roman centralism. They affirmed that insofar as it possesses Christ entirely, every Eucharistic community is already, in se, the Church. Consequently, external unity with other communities is not a constitutive element of the Church. Therefore, they concluded that unity with Rome is not a constitutive element of the Church. Such a unity would be a beautiful thing since it would represent the fullness of Christ to the external world, but it is not essential since nothing would be added to the totality of Christ." transcriere din italiana a unei cuvantari a Cardinalului Ratzinger despre teologia Vatican II âEuharist, Comuniune si Solidaritateâ 3 martie, 2008. Care probabil a dus la ideea de Biserici particulare, care in esenta, este un mod catolic de a diferentia fostele episcopii care nu mai sunt un comuniune, si care au sucesiune apostolica, Taine, si toate cele, de alte grupari aparute in urma Reformei. Nu sunt de acord cu asta, dar statutul scaunelor care au pierdut comuniune e un subiect filosofic foarte complex. Citat:
Iar primatul papal e cel mai mare pas. Citat:
Macar acum am recunoscut ca asta nu e un dialog, ci un monolog in care tu nu esti multumit pana cand nu iti impui opinia exacta.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. Last edited by Patrie si Credinta; 14.07.2016 at 20:03:38. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Vă rog frumos să nu mai fiți agresiv cu Cătălin2. De fapt, aveți idei ecumeniste, preluate din protestantism, și în viața reală nu sunteți un dur, așa cum vă dați pe forum.
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman. "Laudato si, mi Signore, per frate Uento et per aere et nubilo et sereno et onne tempo, per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento" - Sfântul Francisc de Assisi Last edited by GMihai; 14.07.2016 at 20:43:01. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Serios acum, hai să nu mai inflamăm spiritele. Cum am zis într-o postare anterioară, și Cătă, și tu, și Alin și P&C și CristianR, etc., sînteți oameni valoroși, fiecare o ființă irepetabilă. Soluția este stabilirea unor întîlniri periodice. Atunci ne vom reumaniza relațiile unora cu alții. Ar fi chiar fain să plecăm cu toții prieteni de la ieșeală, după ce vă bag sub masă pe tine, pe Cătă și pe Alin. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
De acord cuc e scrii, Patrie si Credinta. Felicitari, esti foarte documentat. Totusi, vreau sa te intreb: pe vrmea schismei acachiene a existat succesiune apostolica in Bizant? Vreau sa zic, patriarhii ecumenici de atunci aveau fix niste hristologii quasi-miafizite. Baietii lui Shenouda si Tawadros s-ar fi simtit ca pisces in aqua atunci si acolo.
Aceeasi intrebare, valabila pentru perioadele monotelita si iconoclasta, cind a fost clar ca probabil oamenii cu scepticism sanatos din popor, dar bine catehizati (care vedeaa cum se intimpla cu sinoadele Bisericii si invatatura ei oficiala ceva de genul "acum e cum zice x, ba nu, cum zice y, ba da, avea x dreptate" de-a lungul multor decenii), spuneau printre dinti "cum e cu infailibilitatea aia eclesiala si sinodala? ca vedem ca o dati de un secol cotita". Stii ca ma refer la faptul ca dupa sinoadele cinoclaste au fost iconodule, apoi iar iconoclaste, si de abia dupa aceea au revenit la iconodulie. Colega tabith a dcumentat mai demult pe alt topic cazul uni taran ardelean care a trait 250 de ani, acum citeva secole. Ei bine, inchipuie-ti pe cineva care sa fi trait atunci nu zic atit, ci 100, 100 si putin sa fi trait, si sa fi fost sanatos, constient si bine catehizat tot timpul. Iiti dai seama ca un om cu asa perspectiva ar fi facut misto de exprimarile sforaitoare ale "printilor Bisericii" aflati ba de o parte, ba de alta a controversei, si ar fi fost constient, desi din frica de autoritati nu o putea spune deschis, ca povestea cu infailibilitatea elcesiala si continuitatea dogmatica este varianta bisericeasca a lui "invingatorii scriu istoria". De cind ma stiu m-a uimit ca oameni altfel extrem de culti si inteligenti pun botul la mitul asta al infaibilitatii eclesiale, cind totul se poate lamuri cu nitica istorie impartiala. Multumesc. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
Ma rog, ca nimeni nu a bagat asta in seama la momentul ala, si ca restul crestinismului rasaritean a continuat sa stea cu ei la acelasi potir, si sa le primeasca calugarii timp de decenii si secole dupa asta, si culmea, intr-o dulce ironie care sunt sigur ca face parte din simbolistica divina, fix in zonele(Rusia, Munte Athos, parti din Orientul Mijlociu) care se bat cele mai mult in piept ca mai bine mor decat sa aiba ceva de-a face cu Vaticanul, ma face sa zambesc. Citat:
Chiar saptamana viitoare o sa ma duc sa marturisesc asta IPS Eva Brunne.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
|
|