Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa si Massmedia
 
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #11  
Vechi 22.07.2016, 15:01:43
Patrie si Credinta's Avatar
Patrie si Credinta Patrie si Credinta is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.05.2011
Locație: Ploiesti
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.536
Send a message via Skype™ to Patrie si Credinta
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Nu vad in ce fel aceste documente contrazic unitatea Bisericii Catolice. In fond, sustineti cu seriozitate ca Papa nu este catolic ?
Nu, eu zic ca unitatea se face prin Euharist, nu prin structuri piramidale.
Orice Biserica "particulara", ca sa folosesc terminologia catolica, este Biserica in plinatatea ei.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
La Vatican-2, spre deosebire de Creta-1, delegatii catolici care au putut veni au venit si in niciun caz nu se poate spune ca 70 la suta din Biserica Catolica nu a fost reprezentata.
Da, dar si cei care au refuzat sa semneze la aceste sinoade ecumenice....
Vezi Grigorie al II-lea

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Adica ce vreti sa spuneti ? Ca patriarhii si mitropolitii catolici au fost scosi din functii ? Nu, domnule, sunt, bine mersi in functii si fiecare conduce sectorul lui. Dar nu in contra directorului general.
Nu, ca Biserica Catolica a fost formata dintr-o singura patriarhie, cu influenta scaunelor din afara jurisdictiei sale din ce in ce mai slaba datorita distantei si limbajului, chiar si inainte de schisma, iar cele din interiorul sau au fost centralizate masiv, din motive intemeiate uneori.

"To understand the motives behind the growth of papal power, you have only to look at St Peter Damian. Born in Ravenna, he became a hermit, but was called from his hermitage to serve the pope. His theology was thoroughly patristic, his ecclesiology thoroughly eucharistic, his spirituality thoroughly monastic; but his main task was to lay the basis in Canon Law for a centralised papacy. He did so out of reforming zeal because church reform was impossible across boarders and corruption was protected by kings and warlords. For the same reason, local churches queued up to get the privilege of having their bishops chosen by the pope, because, in that way, they could escape the heavy hand of the local lord every time there was an election."-David Bird O.S.B.

Problema e, ca atunci pe masura ce timpul a trecut, modul de interactiune a Bisericii Romei cu episcopii Rasaritului a devenit din ce mai diferit. In timp ce Vaticanul delegase majoritatea atributiilor centrului si chiar isi formase propriul stat, prin Donatia din Sutri(din nou, o masura partial justificata de decaderea Bizantului si a asistentei sale militare, si ascensiunea lombarzilor), autoritatea Estului evoluase in cadrul Bisericilor mai stabile si mai conciliare, din interiorul imperiului.
Adauga peste asta diferenta culturale si lingvistice intre cele 2 foste parti ale Imperiului, si schisma a fost intr-un fel inevitabila.
Evolutia separata, fara comuniune, timp de sute de ani doar a exacerbat problema.
Dar exista si directii promitatoare. Existenta Bisericilor unite (indiferent din ce familie s-au desprins), a determinat Vatican din nou sa se gandeasca la Biserica ca la o comunitate de Biserici egale.

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Problema Bisericilor ortodoxe este ca nimeni nu conduce totalitatea lor. Fiecare director se crede cap vazut al Bisericii, dar nu exista un cap vazut peste toate, motiv pentru care Bisericutele se si proclama, oficial, "autocefale".
Iar acest cuvant este evolutia naturala a recunoasterii unor scaune ca primat regional.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted.
Reply With Quote