![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
O carte ușor de citit care, din păcate, nu se mai găsește pe piață. Ar trebui reeditată. Poate fi citită sau descărcată de aici.
E vorba de 7 interviuri realizate, câte unul pe zi, de către Sorin Dumitrescu, în anul 1992. În fiecare zi este abordată o temă diferită. Ziua întâi: iubirea (erosul), sexualitatea, căsătoria. Începutul este edificator: Într-una din scrierile sale, Olivier Clement relatează episodul unei călătorii cu trenul pe care ați fi făcut-o împreuna. În compartiment, zice el, pe banca din față, se aflau doi tineri care se îmbrățișau cu mare delicatețe, vădit îndrăgostiți unul de celalalt. Olivier Clement notează că, în contextul unei discuții duhovnicești pe care o aveați împreună, priveliștea celor doi tineri îndrăgostiți v-a prilejuit o remarcă uimitoare. Se pare că i-ați fi spus încetișor, la ureche: "Vedeți, domnule Clement, și cei din fața noastră se roagă acum în felul lor"! Cred ca legatura între barbat si femeie, care produce un copil, nu este o legatura trupeasca si se traieste si în mod crestin, cu raspunderea acestui act prin care dau nastere unui copil de care vor avea grija. Ei se angajeaza reciproc la toate grijile, la toate oboselile si la toate eforturile pe care le va angaja rodul acestei uniri. Cred ca ei, chiar gîndindu-se ca prin aceasta unire iese un copil, gîndesc ca asta aduce o anumita spiritualizare acelei legaturi.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) Last edited by CristianR; 28.07.2016 at 23:01:53. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Părintele Dumitru Stăniloaie:
”Eu nu sunt pentru ecumenism; socotesc că ecumenismul este produsul masoneriei; iarăși vor să relativizeze credința adevărată. A avut dreptate Biserica zicând că nu prea suntem uniți. Ecumenismul este pan-erezia timpului nostru. Biserica Romano-Catolică și Biserica Ortodoxă nu sunt două surori. Nu există decât un singur cap al Bisericii, Iisus Hristos, nu papa. Nu poate exista decât un singur trup, adică o singură Biserică. Deci noțiunea de Biserici surori este improprie. Au venit odată și aici oameni, la un congres al ecumeniștilor. Și unul dintre reprezentanții lor a susținut ideile socialiste. Eu i-am combătut și vorbeam mereu de Hristos. Iar ei mă întrebau: De ce tot vorbiți de Hristos? Aici este vorba de altceva, nu de Hristos. S-au supărat teribil și după ce am plecat, m-au criticat foarte tare pentru că vorbeam de Hristos și nu de probleme de-astea sociale. De ce să mai stau de vorbă cu ei care au făcut femeile preoți, sunt de acord cu homosexualii, nu se mai căsătoresc preoții și altele...” (interviu preluat din Ortodoxia și internaționalismul religios, Editura Scara, 1999) „Caracteristica fundamentală a creștinismului, care constă în surparea zidului despărțitor dintre Dumnezeu și oameni, e înlăturată în catolicism într-o nouă formă. Sobornicitatea creștină, însăși Biserica, trupul tainic al lui Hristos, în catolicism e desfăcută din îmbrățișarea iubirii atotprezente a lui Iisus Hristos și transformată într-o societate pur laică, unde Iisus are o comunitate numai cu un anumit punct al spațiului și numai cu o anumită persoană, cu papa în Vatican. La ei tot ce contează e dependența juridică de o persoană omenească, atât. Misticul e transformat în juridic, viața în Biserică devine o preocupare de bună și uniformă rânduială juridică morală. Cuvintele religioase nu mai exprimă de aceea nici ele misterul unor experiențe religioase directe, ci devin termeni juridici raționaliști, cu precizări pozitiviste și pământești.” (Ortodoxie și românism, p.100-101)
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Din pacate, Par. Staniloaie s-a aventurat sa vorbeasca si despre ceea ce nu cunostea, in spate Biserica Catolica...
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman. "Laudato si, mi Signore, per frate Uento et per aere et nubilo et sereno et onne tempo, per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento" - Sfântul Francisc de Assisi |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Un gand generos, pe care il salut si eu alaturindu-ma lui Cristian, ar putea esua daca ne folosim de Parintele Staniloae pentru a ne satisface pofta de cearta cu colegii.
Oare Parintelui i-ar placea sa fie folosit aici pe post de ciomag? Cred ca s-ar intrista, mai degraba, ca orice autor cu o opera imensa pe care nu prea i-o citeste si nu i-o comenteaza nimeni in scop de invatatura... Dealtfel, Parintele a fost si profesor, nu doar autor... |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
La fel de neplăcut surprins am fost acum ,văzând că din toată opera Păr. Stăniloaie, Emilian a spicuit doar două pasaje, menite să-i sprijine obsesiile anti ecumeniste Èi anti catolice. Încă Èi mai neplăcut surprins am fost văzând citatele însăÈi. Oare se poate cineva îndoi de experierea directă a lui Dumnezeu în creÈtinismul apusean ? Oare din tot Èirul de mari mistici, Sf. IgnaÈiu de Loyola,Sf. Ioan al Crucii, Sf. Teresa din Avila, Sf. Francisc de Assisi, Sf. Catherina de Sienna, Padre Pio, Sf. Faustina Kowalska, Sf. Gemma Galgani, etc. etc. etc., Păr Stăniloaie nu a auzit de niciunul ?!
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman. "Laudato si, mi Signore, per frate Uento et per aere et nubilo et sereno et onne tempo, per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento" - Sfântul Francisc de Assisi Last edited by GMihai; 06.08.2016 at 16:32:47. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ar fi un deserviciu, cred, atat fata de Parintele Staniloe cat si fata de noi insine, sa ne apucam acum de a lua la puricat opera Parintelui, pentru a vana opinii pro si contra intre Rasarit si Apus.
Ma asteptam sa discutam pe texte alese din cartile Parintelui. Sper ca asta vom si face, treptat. Eu deja mi-am exprimat aceasta preferinta, alaturindu-ma lui Cristian. Astept sa revina si Igor la pornirea initiala. Doamne ajuta! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Cu mila Domnului, din moment ce mi-am dat licența cu titlul "Ereziile romano-catolice și influența lor asupra Ortodoxiei de astăzi" la Timișoara, la absolvirea Teologiei Ortodoxe Pastorale, și din moment ce am inițiat un topic unde-am reamintit practic, să-i spunem neputințele... apusului, fi-ți siguri că am citit mult despre mișcarea catolicismului apusean.
Părintele Dumitru Stăloaie, are o serie de articole excelente, în revista Teologica, numite "Catolicismul și cultura modernă", el însuși studiind un doctorat în Europa, intrând în contact direct cu desfășurările lor, și apoi își exprimă foarte clar, argumentat și limpede nelămuririle, să le spunem, față de catolicismul apusean. Nu mai reamintesc atrocitățile pornite de apusul căzut imediat, după Marea Schismă, unde la 40 de ani după separarea de Biserică, pornesc prima cruciadă. Iar de acolo tot tăvălugul ce a urmat. Practic nu Luther este primul protestant, cu episcopul Romei, în 1054 este primul protestant, prin inovațiile, să le spunem, purgatoriul, primatul papal, infailbilitatea și alte peste 20, care nu au existat în primii 1000 de ani, când Roma nu se aruncase încă în erezii. Deci cât timp catolicitatea apusului, ștergea de pe pământ civilizațiile maya, aztecii, incașii și alții, luându-le mii de tone de aur, în altă parte de glob, de exemplu în India, trăiau oameni de o calitate morală impecabilă, care mai credeau și în Hristos (alături de alte milioane de zei, adevărat și trist), iar în zonele musulmane, din nou, erau ce se numesc și la ei sfinți, oameni de o calitate morală incredibilă. Nu mai departe, amintim că pe timpul Teresei de Avila, cu puțin înainte a fost Mahatma Ghandi. Care-i diferența? Niciuna. Oameni de o calitate morală de excepție. Doar că unul spunea că Hristos e un zeu, alături de Crișna și alții, iar altul spunea că Duhul Sfânt nu vine decât la un singur om, la Vatican... Teresa, la fel ca Ioan Paul al II-lea, Padre Pio, Francisc din Assisi și alții da, oameni de o calitate morală excepțională (la fel ca mulți budiști, hinduși, musulmani) da, acei oameni au fost numiți sfinți de catolicitatea apusului, fiindcă Apusul a avut, are și va avea nevoie de identitate în manevrele lor prin istorie, au fost obligați să arate, să numească, să promoveze, unii oameni foarte morali, drept sfinți, obligați de principiile creștinești, oarecum, în care spuneau că cred și care trebuiau să le respecte, oarecum, deci trebuiau să promoveze acele principii creștinești, pe lângă ereziile inchiziției, indulgențelor și purgatoriului de exemplu, deci ca să poată respira în istorie, să existe, să-și continue prezența și... faptele, au avut nevoie și au și vor avea nevoie, să prezinte și niște sfinți, numiți de ei, cu care să se laude, să fie arătați ca exemple... Deci inovațiile, invențiile adică, promovate de Apusul căzut drept dogme mântuitoare (ca cele amintite) nu au existat în primul mileniu creștin, astfel singure se arată și se dovedesc erezii, prin simplul argumentul acesta, fără să amintesc de gonocidele, holocaustele și crimele împotriva umanității, săvârșite timp de sute și sute de ani... Dar moralitatea nu mântuiește nici un om, cum nici Mahatma Gandhi nu s-a mântuit, care se închina la Crișna și alții, hulind Sfânta Treime, Noul Testament, care spune că nu există alt Dumnezeu, afară de Domnul. Și nici Tereza de Avila nu s-a mântuit, respingând învățătura că Duhul Sfânt vine în om, să-l îndumnezeiască, fiindcă întărea și ea ereziile că Duhul Sfânt, vine doar la Vatican, la "vicarul lui Hristos pe pământ, locțiitorul lui Hristos pe pământ"... așa s-a autointitulat el... deci "papa" cu ereziile primatului papal, infailibilitatea papală, și restul... Acea grupare de oameni ce se numesc creștini, nu poate fi numită biserică și nu poate naște și avea sfinți și nu a avut vreodată... Oameni de o calitate morală minunată, făcuți să creadă minciuni, și conduși spre iad, în orice secol, ca și astăzi... asta fac franco-latinii "romano-catolicii", precum hindușii, budiștii, musulmanii și alții, dragii de ei... N-avem ce să facem, suntem liberi, decât să luptăm mai departe războiul nevăzut, să ne rugăm, să nădăjduim că vor lepăda ereziile... Și mă opresc aici. Nu vreau să ne provocăm, dar nici să ne supere adevărul, nu vreau. Și nici să tăcem și să nu mărturisim Adevărul, nu avem voie. Biblia, Patristica, Sfintele Canoane, Dogmatica, Istoria, acestea și altele strigă, și nu pot fi ignorate, n-au cum... Ele arată, la fel cum spune și Părintele Dumitru Stăniloaie, că nu există biserici surori, fiindcă nu există două biserici, Biserica e Una, cum Hristos e Unul, care conduce Biserica și e Capul Bisericii, iar acea Biserică cea Una este Ortodoxia, dovedită biblic, patristic, canonic, dogmatic, istoric... iar restul sunt erezii... pentru care erezii ne rugăm în Ectenii la Sfintele Slujbe, să vină, să revină în Biserică, lepădând înșelările și ereziile care le cred, ca să poată moșteni și ei alături de noi, Împărăția Cerurilor, gătită nouă, Bisericii, încă de la întemeierea lumii. Pomeniți și iertați.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 07.08.2016 at 02:44:02. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Viata barbatului ar fi prea opaca daca ar fi numai a lui, iar viata femeii ar fi un sentimentalism salciu, dar si un sentiment de neputinta, de gol. Ea trebuie sa mîngîie pe cineva. Barbatul, iar, trebuie sa ajute pe cineva; ei se întregesc. Cred ca nu s-a dezvoltat poate pe deplin nici de catre filozofi, nici de catre psihologi, nici de catre teologi aceasta taina de intregire intre barbat si femeie, care produce si sustine dragostea intre ei, ca mijloc de unire. Insa o dragoste care trebuie sa inainteze cat mai mult posibil in plan spiritual, purtand si trupul in acest plan. O taina de intregire, deci, una care sa aduca lumina si sentimentul de implinire in oamenii care se iubesc. |
|