Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 29.07.2016, 18:47:45
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.336
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Iar normalitatea duhovnicească știi ce este pentru lume? Nebunie. Monahii, monahiile, sunt considerați inadaptați. Pustnicii sunt catalogați de psihologie "delir mistic", "delir religios", delirați, cu psihoze. La fel Mucenicii.

Însuși Hristos, Domnul, a fost catalogat la fel, de psihologii și psihanaliștii moderni. La fel majoritatea episcopilor, preoților, diaconilor.
Generalizezi nepermis în privința psihanaliștilor. După cum sunt oameni pricepuți în ale credinței care, intrând pe domeniul fizicii sau al psihologiei, se dovedesc nepricepuți, la fel se întâmplă și ca unii psihologi să încadreze la boală orice manifestare cu aparențe mistice. Deși eu cred că trebuie să fii diletant ca să faci asta.

Dar deși nu toate manifestările mistice sunt morbide, există și din cele care țin de domeniul psihiatriei. E greu să faci deosebirea, iar dacă ești cuprins de o astfel de manifestare și ești singur, e vai de tine, pentru că vei jura cu mâna pe inimă că ești în adevăr, însă e posibil să fii în înșelare.

Nu degeaba marii nevoitori au scris mult despre pașii pe care îi are de urmat cel care apucă pe calea nevoințelor și cum să recunoască semnele înșelării. În general este recomandată reținerea: nu trebuie să te lași impresionat de ceea ce simți, chiar dacă te-ai rugat mult, ai postit, ai privegheat sau ai citit. E mare ispita ca după acestea, simțind o anumită dulceață în suflet, o lumină sau chiar o văpaie, să te crezi dintr-o dată plin de Duhul Sfânt și să începi să arzi de dorința de a-L împărtăși altora, de a-i lumina pe toți.

Tu, însă, deși e posibil să fi simțit adierea harului, poate că încă nu te-ai curățit de ale tale, nu te-ai lepădat de tine însuți, porți în sufletul tău mult balast, iar atunci când te vei grăbi către propovăduire, le vei da celorlalți tocmai acest balast, într-un ambalaj strălucitor. Ei vor avea, bineînțeles, senzația unui fals și vor reacționa ca atare, în timp ce tu – care nu-ți conștientizezi lipsurile – îi vei considera nevrednici de darul tău și-ți vei spune că dai mărgăritare porcilor iar ei le calcă în picioare, nefiind la înălțimea la care tu ai ajuns. Și îi vei invita insistent să vină mai sus.

Ei bine, îmi amintesc, din vremea în care citeam Filocalia, că Părinții îndeamnă la reținere și la multă lucrare simplă, la evitarea încântării de sine, la smerenie. Nu la efuziuni sentimentale. De aceea o atitudine și o vorbă chiar mai aspră, mai fără înflorituri, mai țărănească, poate fi un semn de mai multă sănătate duhovnicească. Observa Sorin Dumitrescu faptul că în biserică țăranii nu dădeau ochii peste cap, ci aveau o atitudine sobră, cu privirea în pământ.
Asta nu exclude bucuria, deși cea autentică și statornică e posibil să vină mai târziu, după deprinderea cu simplitatea și cu smerenia.

P.S. Acum, că tot am pomenit despre boală – și eu, și alții –, ar fi bine să facem deosebirea între cea psihică și cea duhovnicească, pentru că este o diferență de nivel. Pot fi bolnav psihic fără să fiu afectat duhovnicește; poate și reciproca e valabilă. Sau pot fi suferind psihic din pricini duhovnicești.

O discuție despre relația boală spirituală-păcat, respectiv ce este păcatul și cum scăpăm de el ar merita un topic separat. Poate se încumetă cineva.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea)

Last edited by CristianR; 29.07.2016 at 19:10:33.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 29.07.2016, 19:08:52
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Doamne ce om ii explica colegii de o suta de ori ca este vorba despre harul Duhului Sfant, despre lucrarea lui, si el o tine una si buna cu Duhul Sfant care intra in animale si oameni si probabil si in icoane sau prosoapele lui Pavel.

Dumnezeu e prezent in creatie prin lucrarile Sale, nu prin fiinta Sa. Deci nu poate sa intre Duhul Sfant care-i de-o fiinta cu Tatal in om sau in animal, ca atunci omul ar deveni Dumnezeu, ci intra energia necreata sau lucrarea sau harul Duhului Sfant cum se mai spune la noi la moldoveni. :)


Uite iti explica mos Costache, care nu avea doua facultati de teologie ca tine dar intelegea de 10 ori mai bine ca Dumnezeu nu se afla niciunde cu fiinta in creatie. :

http://www.sfaturiortodoxe.ro/pcleopa/nou23.htm

Last edited by iuliu46; 29.07.2016 at 19:13:16.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 29.07.2016, 19:14:32
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.336
Implicit

Și tu ești moldovean? Mă bucur că suntem în același club.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 29.07.2016, 19:22:51
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Nu-s. Desi in unele timpuri Moldova s-a intins ca URSS-ul, pana unde au vrut domnitorii, asa ca ne putem considera toti moldoveni. :)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 29.07.2016, 19:25:51
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.336
Implicit

Îmi pare rău. Dar asta e, nimeni nu-i perfect! :)
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 29.07.2016, 21:18:15
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
Doamne ce om ii explica colegii de o suta de ori ca este vorba despre harul Duhului Sfant, despre lucrarea lui, si el o tine una si buna cu Duhul Sfant care intra in animale si oameni si probabil si in icoane sau prosoapele lui Pavel.
Dumnezeu e prezent in creatie prin lucrarile Sale, nu prin fiinta Sa. Deci nu poate sa intre Duhul Sfant care-i de-o fiinta cu Tatal in om sau in animal, ca atunci omul ar deveni Dumnezeu, ci intra energia necreata sau lucrarea sau harul Duhului Sfant cum se mai spune la noi la moldoveni. :)
Uite iti explica mos Costache, care nu avea doua facultati de teologie ca tine dar intelegea de 10 ori mai bine ca Dumnezeu nu se afla niciunde cu fiinta in creatie. :
http://www.sfaturiortodoxe.ro/pcleopa/nou23.htm
Oh, ce minunat ! :)

Ce frumoasă e măsura părintelui Cleopa... Doamne ce frumoasă... eu un studios, după ce-am citit atât și luptat și experimentat atât, ce n-aș da să am măsura acelui Sfânt Bătrân, care o avea el la 29 de ani ai lui, cât am eu acum. Poate aș fi reușit asta, dacă m-aș fi călugărit de la 14 ani, ca sfinția sa, cu aceași măsură a dragostei sale.
Dragostea lui de la 14 ani, pentru Domnul, a fost mai mare decât dragostea mea pentru Domnul de la 14 ani. Și sigur că pentru asta l-a răsplătit Domnul, cu unul din cei mari duhovnici ai românilor, și Sfânt necanonizat, mai adaog eu.

Dar pentru academiciuni, pentru sceptici, pentru elaborați în gândire, măsura lui, dintro taină simplă, primește o explicație la fel de simplă de la elaborați, și se risipesc pe mai departe în protioarele lor.

Iar eu, studiosul, mereu păcătos și nevrednic de orice măsură, am vrut, la sfatul duhovnicului, să mă pregătesc puțin pentru acei elaborați, pentru a readuce în vânturile moderne, simplificate, învățăturile grele ale Sfinților Părinți. Nădăjduind deci în tot binele :) mă antrenez puțin pe forum.

Revin.

Nu suntem eretici franco-latini / "romano-catolici", aceia nu mai sunt creștini din 1054, și în nebuniile ce le învață și azi, cu "sfânta" inchiziție, cruciade, purgatoriu și alte mișelării demonice, spun și că harul și energiile și darurile Duhului Sfânt, sunt create, deci separate de Duhul Sfânt, slăbind astfel puterea, dimensiunea și izvorârea Duhului Sfânt, chiar lându-i Dumnezeirea, punându-l în creație, săracii hulitorii.

Deci nu putem spune că este harul Duhului Sfânt, fără Duhul Sfânt Însuși, în toiag, în măgăriță, șarpe de aramă, chivot, prosoape, umbră, Sfintele Icoane, Sfintele Moaște. De ce? Fiindcă Duhul Sfânt, nu putea să stea lângă toiag, la o cafea sau ceai, nu? Nu, sigur că nu. Era în toiag, înăuntru, manifestându-se acolo prin harul Său, și suntem convinși de asta fiindcă harul ca energie, nu poate schimba anatomic, molecular, lemnul, să-i dea viață, să-l facă șarpe. Asta numai Duhul Sfânt Însuși poate. Duhul Sfânt, Dătătorul de Viață, cum spune la rugăciunea de invocare a Duhului Sfânt, de la începutul oricărei Sfinte Slujbe, este Cel Ce este în toiag, schimbând proprietățile moleculare ale unui obiect, fără viață, un lemn, să-i dea viață, să-l facă șarpe, sau să lovească cu el stânca, să țâșnească apă, să despartă Marea Roșie în două și altele, prin Duhul Sfânt din toiag.

Deci în lemn era Duhul Sfânt. E limpede? Poate asta măcar am lămurito.

Acum, explic un pic mai mult, pentru mințile mai academice, mai elaborate:

Omniprezența lui Dumnezeu, nu încalcă libertatea omului, dar îi ține viața în el, prin pronia și mila Sa. Când omul dorește și atinge, aduce, înmulțește sfințenia în viața lui, prin dragoste, rugăciune, smerenie și ascultare, Duhul Sfânt, se sălășluiește, locuiește în om, El, Cel Ce Este tot în toate, dar în nimenea nimic, adică nu se confundă Ființa Sa Infinită, omniprezentă, cu creatura finită și limitată, care dorește a se înmulți în Dumnezeu, spre a se dărui cu Dumnezeu sieși și altora, acel om, după un îndelung și elaborat proces de curățire, dar alt fel, în altă lucrare mântuitoare la fiecare om în parte, depinzând de multe criterii ăn unicitatea și irepetabilitatea omului, face pe om templu al Duhului Sfânt, arătându-i sfințenia din alți oameni, sfințenia din Sfintele Moaște a Sfinților, sau sfințenia Sfintelor Icoane, având sfințenia în el, o recunoaște în altă parte unde vede, știe și simte că este sfințenia și pentru smerenie și ascultare, va primi vindecarea luminării, va putea dărui și altora har, celor ce vor vrea să primească, spre ai ajuta la curățirea lor, tot prin dragoste, rugăciune, smerenie și ascultare, îl face vas al lui Dumnezeu, și prin acel har ce i s-a dat în dar, cu pregătirea și capacitățile omului aceluia, Duhul Sfânt lucrează din om, pentru om și oameni, în deplină luciditate și libertate a omului care se sfințește, făcându-l mădular al Bisericii, vindecându-l, să-l poată face vindecător, cu misiunea de a face vindecători pe alții, Duhul Sfânt prin har, în animale și obiecte, lucrează, tot cu scop mântuitor pentru om și pentru oameni, fără să locuiască și să se sălășluiască precum în trupul omenesc, pentru că nu are interes mântuitor, față de nimeni și nimic, decât om și oameni, animalul și obiectul neavând rațiune, sentiment, voință, sfințenie dorită și înmulțită, după terminarea planului, scopului, interesului mântuitor, Duhul Sfânt, tot în toate, și în nimenea nimic, va merge mai departe în evenimente, circusmtanțe, împrejurări, pentru mântuirea oamenilor, deci și prin animale și obiecte, prin timp, cât durează planul mântuitor al Său. Iar prin păcat, omul alungă harul Duhului Sfânt, din el însuși, din animal, din obiect, deci și pe Duhul Sfânt Însuși cu harul Său, Izvorul a tot binele, ce respectă libertatea omului, a cărui mântuire o lucrează. De aceea Bisericile se resfințesc, la fel ca și casele oamenilor, Taina Sfântului Maslu se repetă, ca și a Sfintei Spovedanii și a Sfintei Împărtășanii. Nu am folos spre mântuire să mint, ce vi-am spus e adevărat, e Adevărul, Duhul Sfânt era și în măgăriță, ca în alte animale dacă are scop mânuitor pentru om, altfel nu putea primi grăire rațională cu înțelepciune, arătată, exprimată, în circumstanțele de a salva pe prooroc, sau om, sau oameni. La fel în tot și toate, când are plan mântuitor, Duhul Sfânt, lucrează din acel om, animal sau obiect, pentru om și oameni.

Slavă Ție, Doamne, slavă Ție.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 29.07.2016 at 21:23:18.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 29.07.2016, 21:22:24
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.336
Implicit

Recitind ce am scris îmi dau seama că ți-a părut a fi o referire directă la tine, deși eu am vrut să fie mai generică, să ia fiecare ce crede că i se potrivește.
Mulțumesc pentru sfaturi, însă.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea)
Reply With Quote
  #8  
Vechi 29.07.2016, 21:26:34
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Omul continua sa creada ca e Duhul Sfant in toiag. :D
Mos Costache ii spune ca de fiinta lui Dumnezeu nu se ating nici serafimii, nici heruvimii, el crede ca se atinge toiagul.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 29.07.2016, 21:33:32
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.336
Implicit

Eu nu prea înțeleg: Dacă Duhul Sfânt este prezent în toiag în Persoană, unde este harul? Tot în toiag? De ce să mai vorbim și de har, când am putea vorbi doar de Duhul Sfânt?

Igor: Există deosebire între persoana lui Dumnezeu și lucrarea sa?

P.S. Te rog încearcă să răspunzi scurt și să folosești alineate, punctuație, ca să fie mai ușor de citit, că suntem mai neputincioși.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea)

Last edited by CristianR; 29.07.2016 at 21:41:04.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 29.07.2016, 21:59:31
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
Eu nu prea înțeleg: Dacă Duhul Sfânt este prezent în toiag în Persoană, unde este harul? Tot în toiag? De ce să mai vorbim și de har, când am putea vorbi doar de Duhul Sfânt?

Igor: Există deosebire între persoana lui Dumnezeu și lucrarea sa?

P.S. Te rog încearcă să răspunzi scurt și să folosești alineate, punctuație, ca să fie mai ușor de citit, că suntem mai neputincioși.
Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
Igor sa stii ca daca scrii mult nu inseamna ca spui prea multe. Inseamna ca incerci sa sucesti lucrurile dupa cum iti place incercand sa ascunzi dupa cires faptul ca promovezi idei eretice.
Deci :
Parintele Cleopa spune ca nimic din fiinta lui Dumnezeu nu se afla in creatie. Nici in toiag, nici in icoana si nici in om. Nici chiar in ingeri.
Tu spui ca in toiag este chiar Duhul Sfant, nu doar harul sau.
Este Duhul Sfant o persoana a Sfintei Treimi de aceeasi fiinta cu Tatal si Fiul ? Daca este, cum poate salaslui in om sau in toiag, daca nimic din fiinta lui Dumnezeu nu se afla in creatie, nici macar in ingeri ?
Pentru cei care doriți să înmulțiți dragostea, smerenia, ascultarea, rugăciunea și discernământul din inimile voastre:

Duhul Sfânt este în Persoană, în toiag, Dătătorul de Viață, schimbă proprietățile anatomice moleculare ale lemnului mort, dându-i viață, în forma șarpelui. Duhul Sfânt în Persoană, Dătătorul de Viață, în toiag, la lovitura acestuia în piatră, țășnește apa pentru scopul mântuitor al oamenilor însetați.

Da, există deosebire între Persoana Duhului Sfânt și lucrarea sa. Anume:

Duhul Sfânt în Persoană, în Sfânta Treime, pentru că El Este Cel ce Este Ființă Infinită sau nefinită/nedefinită, nemărginită, neatinsă, nepătrunsă, neîmpărțită, nedespărțită, neadăugată, neamestecată, se manifestă în și pentru creație și creaturi, prin lucrarea Sa, a harului, energiilor, darurilor necreate, dăruite, izvorâte, în om, animale și obiecte, dar care nu pot fi aduse înafara Duhului Sfânt, fiindcă harul din creație, pentru creație, dat, nu este despărțit de Dătător (erezie franco-latină/"romano-catolică") fără a se confunda Ființa nemărginită, cu creația, pentru scopul, interesul, țelul mântuitor ce Îl are pentru om, pentru oameni, altfel, limitația, finitul, mărginirea creației, nu s-ar putea bucura și împărtăși de slava Creatorului, dată omului, oamenilor.

Este o frază, n-am putut să o despart cu punct și alineat. Iartă-mă.

Am explicat în câteva rânduri, o teologie, de câteva cărți, ale Sfinților Părinți. Dacă nu citiți foarte atenți, o să fiți ispitiți să nu înțelegeți... iertați-mă, eu voi fi de vină, că sunt prost și nu știu explica mai bine...

Acesta a fost motivul căderii lui Satana. Fiind creat, creatură, credea și vroia să fie în Ființa Creatorului și mai grav, în locul Lui. În mândrie, a lăcomit, și a căzut, mințind și trâgând și alți îngeri, arhangheli, heruvimi, serafimi, cu el, în cădere.

Care acum stau și ne bat pe noi la cap, cu atâtea și atâtea. O spun așa mai simplu, mai copilăresc, să nu folosesc alte exprimări și sintagme, să nu sperii pe nimeni, că ăsta e unul din planurile lor, să fim speriați, ne poate controla mai ușor.

În har, primești atât de mult belșug de tot binele, încât dacă nu iubești și nu înmulțești dragostea, dacă nu te smerești, să vezi că nu-i nimic al tău, nu ai și nu poți nimic, dacă nu asculți, fiindcă ăsta-i scopul harului, de-a fi dăruit, dacă nu te rogi, cu mulțumire, cu pururea slava și lauda Domnului, care se revarsă din belșug, atât cât poate primi creatura, fiindcă-i ăsta-i scopul rugăciuni, de-a fi în Dumnezeu, pentru Dumnezeu, de-a căuta, de-a găsi, de-a vedea pe Dumnezeu, "lărgiți și voi inimile voastre", de-a înmulți locul pentru Dumnezeu din inima și ființa creaturii, omului, pentru a dărui cât mai mult, atunci, fără acestea, omul este vânat, doborât de jucăuși, de demoni, este căzut și este mințit cu har fals, cu stări extatice, de exaltare, de frici și emoții, spre a fi ținut căzut, a-i îndepărta ce îl poate ridica: dragostea, smerenia, ascultarea, rugăciunea, discernământul, spre a-l câștiga pentru chinul, în care îl antrenează pe sufletul doborât, prin acceptarea minciunilor demonice, o perioadă de timp în viața lui (sperăm cât mai scurtă).

Mai simplu de atât, nu cred că pot să explic... :)

Iuliu, înmulțește dragostea, smerenia, ascultarea, rugăciunea și discernământul și vei înțelege și ce zice Părintele Cleopa și ce spun eu, că e același lucru, dar e spune mai simplu și nu explică, iar eu o spun un pic mai elaborat prin explicare...

Iertați-mă și pomeniți-mă.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 29.07.2016 at 22:08:08.
Reply With Quote
Răspunde