![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Mai omule, sunt tot felul de energii necreate nu doar harul Duhului Sfant. Fara energiile necreate, nu ar exista nimic, ca prin ele Dumnezeu tine lumea asta in viata. Nu mai vorbi prostii ci citeste de 100 de ori ce spune Parintele Cleopa si intelege ca persoana divina nu intra in creatie. :)
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Și dacă intră în om, Duhul Sfânt, e incapabil să intre și în animale și obiecte? Nu. Mai ales dacă are acolo scop mântuitor pentru un om, sau mai mulți oameni, prin acel animal sau obiect. Când un om spune că harul intră în ceva, om, obiect, animal, fără să fie și Duhul Sfânt, atunci automat, harul este creat, și nu necreat, ca să poată fi separat de Duhul Sfânt, asta-i "teologie" catolică, e de la demoni, e erezie. Doar catolici spun asta, fiindcă vor să atribuie pe Duhul Sfânt doar la episcopul eretic al Romei, ca să nu spună că Duhul Sfânt mai vine și la alți oameni. Ești și încăpăținat acum. Devii orb. Păcătosul de mine și părintele Cleopa, nu spunem deloc alt lucru, spunem același lucru.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 30.07.2016 at 00:23:21. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Dar cumva amandoi spun acelasi lucru. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Părintele Cleopa: "energiile izvorăsc din Dumnezeu". păcătosul Igor: "energiile nu pot exista înafara lui Dumnezeu". Citat:
Părintele Cleopa: "harul se trimite la om, de la Dumnezeu." păcătosul Igor: "harul se trimite la om, de la Dumnezeu." Dar nu poți spune că o doar harul la om, fără Duhul Sfânt care aduce harul. "Și s-au umplut toți de Duhul Sfânt" - F.A. 2, 4. "Drept aceea, fraților, căutați șapte bărbați dintre voi, cu nume bun, plini de Duh Sfânt și de înțelepciune, pe care noi să-i rânduim la această slujbă." - F.A. 6, 3 exemple sunt mai multe. Deci se căutau oameni pentru a fi hirononiți întru diaconi, care erau deja plini de Duhul Sfânt și de toată înțelepciunea ! Deci atenție, cum trebuie să fim înainte de hirotonia în diacon și preot ! Revin concis și întreb : Deci dacă Duhul Sfânt intră în om, să lucreze prin har omul cu Duhul Sfânt și Duhul Sfânt cu omul, pentru mântuirea acelui om și a altor oameni în jurul acelui om, atunci e incapabil, e neputincios Duhul Sfânt să intre și întrun animal sau obiect, cu același scop mântuitor pentru un om sau mai mulți? Teologie apofatică, prin negarea imperfecțiunii... Personal, eu nu văd ce-i așa greu de înțeles... Doamne miluiește... P.S.: deși e mare poza, vreau să o pun, iertare: ![]() Deci vă rog: Dacă aici pe forum, nu urmărim să ne vindecăm, prin Biserică, Sfinți și unii pe alții, am venit și pierdut timp degeaba ! Atât de spus...
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 30.07.2016 at 00:58:51. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Si eu si Catalin si altii ti-am explicat de sute de ori ca nu intra nici in om persoana. Si ca nu intelegi romaneste, citesti ce scrie Parintele Cleopa si intelegi ce vrei tu. El spune ca energiile izvorasc din Dumnezeu si exista in afara lui Dumnezeu, tu spui ca nu exista. El spune ca energiile sunt trimise si ca nu vine Dumnezeu, tu zici ca nu, vine direct Dumnezeu impreuna cu energiile.
Du-te si culca-te si obisnuieste-te cu gandul ca nu poti pricepe toate lucrurile. Nu-i neaparat sa fii Verginica pentru a te mantui, e bine sa fii mai modest. :) |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Si eu si Catalin si altii ti-am explicat de sute de ori ca nu intra nici in om persoana. Si ca nu intelegi romaneste, citesti ce scrie Parintele Cleopa si intelegi ce vrei tu. El spune ca energiile izvorasc din Dumnezeu si exista in afara lui Dumnezeu, tu spui ca nu exista. El spune ca energiile sunt trimise si ca nu vine Dumnezeu, tu zici ca nu, vine direct Dumnezeu impreuna cu energiile. Du-te si culca-te si obisnuieste-te cu gandul ca nu poti pricepe toate lucrurile. Nu-i neaparat sa fii Verginica pentru a te mantui, e bine sa fii mai modest. :) Lucrul ăsta îl pricep fiindcă îl trăiesc, dar nu știu să-l explic foarte bine, decât direct : Părintele Cleopa, nu spune că Duhul Sfânt intră în oameni. Spune că nu se contopește, cu oamenii, asta spun și eu, amândoi spunem că Ființa Domnului nu poate să se contopească cu ființa omului, Creatorul cu creatura, tocmai de aceea avem harul necreat din Creator, adus în creatură de Creator, de Duhul Sfânt. Și nu glumiți cu "verginica" și alte prostii, că a vorbi despre harul Duhului Sfânt și lucrarea omului cu Duhul Sfânt și a Duhului Sfânt cu omul, sunt lucruri foarte mari cu care nu trebuie să glumim. Asta vor dracii, să facem glume din aceste mari și mântuitoare lucruri. Asta se luptă și demonii să imite, căzuți fiind, știu ce-au pierdut și pot imita. Recitim versetul: "Drept aceea, fraților, căutați șapte bărbați dintre voi, cu nume bun, plini de Duh Sfânt și de înțelepciune, pe care noi să-i rânduim la această slujbă." - Faptele Apostolilor 6, 3. Așa trebuia să fie un om simplu, mirean, credincios de rând, înainte să primească hirotonirea întru diacon, să fie plin de Duhul Sfânt și de toată înțelepciunea. Deci Duhul Sfânt vine în om și fără să fie hirotonit diacon și preot. Ci chiar trebuie să-l aibe înainte de hirotonie. Cum și de ce? Prin harul Sfintelor Taine: botez, mirungere, maslu, spovedanie, împărtășanie. Harul care se pierde și se recâștigă mereu prin dragoste, smerenie, ascultare, rugăciune, discernământ, trezvie, dreaptă socoteală, toată virtutea. Și eu am har, când înmulțesc harul Sfintelor Taine prin dragoste de Biserică și Sfinți, smerenie și ascultare de Biserică și Sfinți și voi trebuie să aveți și să faceți la fel ! Scopul e vindecarea noastră, a cât mai mulți ! Și dacă Duhul Sfânt intră în oameni, nu intră și în animale și obiecte? E incapabil, e neputincios? Întrebare retorică. Teologie apofatică, negarea imperfecțiunii. Sigur că intră și în animale și obiecte, cu același scop mântuitor, vindecarea omului (proorocului) a toți creștinii, pentru curățirea lor, luminare și îndumnezeire. Domane miluiește...
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 30.07.2016 at 01:17:04. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Daca si dupa ce Parintele Cleopa iti spune ca nu Dumnezeu se trimite ( adica nu Dumnezeu intra in oameni ) ci harul ( adica harul intra in oameni ), tu tot mai crezi ca persoana divina intra in oameni si ca aia care nu cred asta sunt in inselare demonica... atunci bine, pa ! :) |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Duhul Sfant intra intr-un magar, dupa cate am inteles. Daca tot ai deschis topicul asta si l-ai transformat intr-un concurs de erezii si nerozii, am si eu o intrebare catre mataluta: - Daca tu ai fi prezent cand Duhul Sfant intra intr-un magar, te-ai inchina magarului si il vei saruta?Pentru ca invățătura despre icoane, formulată de Sinodul al VII-lea Ecumenic din anul 787, asa mărturisește: "după cum chipul cinstitei și de viață făcătoarei Cruci, asemenea să se așeze și cinstitele și sfintele icoane, făcute în culori sau mozaic, sau din alt material potrivit, în Sfintele Biserici ale lui Dumnezeu, pe sfintele vase și veșminte, pe pereți și pe scânduri, în case și pe drumuri, și adică icoana Domnului și Dumnezeului, Mântuitorul nostru Iisus Hristos, și cea a Sfintei Preacuratei noastre Stăpâne, de Dumnezeu Născătoare, ale cinstiților Îngeri și ale tuturor sfinților și cuvioșilor bărbați. Căci dacă vor fi văzuți mai des zugrăviți pe icoane, cu atât mai vii vor fi în fața respectivilor, care îi privesc, reînviindu-se memoria și dorul de prototipul lor, le vor săruta și le vor da închinarea cinstită, dar nu adorarea deplină, care după credința noastră se cuvine numai firii dumnezeiești" Last edited by Penticostalul Traditional; 30.07.2016 at 01:38:09. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
Părintele D. Stăniloae făcea o altă analogie, mai potrivită decât cea cu Soarele, pentru că folosea persoane. Ce am înțeles: O persoană care te iubește te învăluie cu iubirea ei, pe care o simți atunci când este în preajma ta ca pe o energie binefăcătoare; o simți și într-un cuvânt pe care ți-l adresează, într-o mângâiere. Toate astea sunt în legătură directă cu persoana care te iubește și nu pot fi despărțite de ea. Dacă ea pleacă, dispare și această manifestare simțită a iubirii ei pentru tine. Prin urmare, așa e și cu harul: o manifestare a iubirii lui Dumnezeu pentru noi, prin care ne împărtășește ceva din persoana Sa. Ne face părtași într-o anumită măsură vieții Sale dumnezeiești, sfinte, veșnice. Ne sfințește, ne îndumnezeiește și pe noi. Iubirea Lui nu se poate manifesta despărțită de Persoana Sa; nu o poți separa și trimite în lumea creată. Catolicii, însă, au mers pe ideea unei energii despărțite de Dumnezeire, și atunci aceasta nu putea face parte decât din cele create, pentru că necreat nu este decât Dumnezeu – pe care o numesc grație.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
|
|
|