Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 04.08.2016, 15:38:29
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioan67 Vezi mesajul
Numai ca eu m-am referit la altceva, anume la modul cum sunt deformate aceste lucruri din nenumarate pricini, printre care vechile mentalitati (precrestine) si pudibonderiile pietiste care au urmat.
Da, aici, da sunt de acord, că mentalitățile precreștine, fiind lipsite de desăvârșire, nu că au greșit, dar aveau altă măsură, altă înțelegere, altă abordare, alte atitudini față de căsătorie și multe altele ale lor de atunci. Dar nu-i de vină Hristos, nici Sfinții, Biserica, creștinii.
Dacă atâta-i duce căpșorul, și asta vor, asta fac...

Iar "pudibonderiile", aici există măsură. Noblețea, aristocrația, unui creștin, cuprinde și pudicitate. Întro măsură sau alta a sfințeniei ce o dorește, a Împărăției ce o râvnește.

Citat:
În prealabil postat de ioan67 Vezi mesajul
Iar a da recomandare unui om sa se casatoreasca, in afara cazului ca ii esti duhovnic (asadar faci parte dintr-o relatie de ascultare in Biserica), mi se pare o prostioara - ca sa ma tin la blandeturi.
Frate Ioan... duhovnicul îi da mai mult o ascultare, decât o recomandare.
În plus, a venit pe forum, să ceară ajutor, sfaturi. Le-a primit.
Și apoi mai în plus, sunt vrednici de căsătorie, calificați, să-i spunem modern, iar în Hristos, vor fi fericiți și împliniți.

Și sunt și încurajați spre căsătorie, fiindcă n-au rezistat trupește în feciorie până la căsătorie, deci acum, în concubinaj, sunt în desfrânare și curvie. De asta trebuie să-i ferim mai mult ca de orice. Fiindcă îi perciclitează, le pune în foarte mare pericol mântuirea.
Duhul Sfânt, în Biblie, trage semnale puternice de alarmă, față de acest subiect.

În plus, vedem depravarea societății, ateismul, incalificabilitatea căsătoriei, respingerea ei, nedorirea sfințeniei, a mântuirii, a lui Hristos, când un om are în timp, mai multe persoane cu care se cunoaște intim și i se pare un lucru normal, Doamne ferește.

Iar sunt niște oameni atât de minunați, un caz atât de fericit și binecuvântat, să fie aici pe forum, să-i putem sprijini și întări, cum să nu se căsătorească?

Să se căsătorească ! :) Amin ! Să le ajute Dumnezeu.

Iar acestea, ca o recomandare, un sfat, o povățuire, nu o ascultare duhovnicească.

Citat:
În prealabil postat de ioan67 Vezi mesajul
Daca ai fi constient de gravitatea/maretia casatoriei ai fi un pic mai retinut cand ii indemni pe altii sa dea buzna la casnicie. Esti sigur ca toti oamenii trebe impinsi la Preotie, de pilda?
Niciodată gravitate. Căsătoria e unul din cele mai minunate lucruri ce s-au întâmplat omenirii, după căderea primilor oameni, Adam și Eva. Nu pentru dulceața unirii intime ce-o aduce căsătoria (asta-i bonus) ci pentru posibilitatea ca prin căsătorie, să redobândim cerurile, Raiul pierdut, veșnicia în Dumneu Iubire Infinit...

Iar Căsătoria, e un cu totul alt lucru, față de Preoție.
Căsătoria îți deschide Cerurile. Dar Preoția te pune în căsătorie și îți arată drumul, te călăuzește spre Cerurile deschise.

Doamne ajută.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 04.08.2016 at 15:58:39.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 04.08.2016, 16:08:06
ioan67 ioan67 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2016
Mesaje: 1.458
Implicit

Igor, a fi pudic, cel putin uneori, cred ca e lucru bun. Mi se mai intampla si mie, uneori...:)
A fi, insa, pudibond e deja altceva. E o deformare de caracter, printre altele... Nu e o virtute, ci o meteahna.

*
O parte a crestinilor a "ajutat" la instalarea, copios cultivata mai apoi prin secole, a pudibonderiei. Aceasta a avansat in asa fel incat cea mai mica sugestie/aluzie catre actul sexual ii face pe unii sa paleasca ori sa roseasca. Unii mai si lesina, parol!
Ei bine, astfel de cazuri tin mai mult de patologia sufletului si de meschinarie, nu de sanatate ori virtute.

E drept ca prin aceste consideratii nu vrem, Doamne fereste, sa facem apologia nesimtirii, a grosolaniei, a destrabalarii etc. Sunt un om care trage, atat cat mai e omeneste posibil, la curatie si asa am fost de cand ma stiu. Mai cred si ca lumea e plina de obscenitati, de tot felul de mizerii ale unei moralitati invinse de senzualitati necontrolate si mult prea exaltate.
Dar solutia nu e nicidecum negarea sau interpretarea rusinoasa a vietii, ci intelegerea lucrurilor in alcatuirea lor naturala, mai intai si apoi la niveluri tot mai inalte (spiritualizate, induhovnicite).
Reply With Quote
  #3  
Vechi 04.08.2016, 16:35:31
vsovi vsovi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.02.2007
Locație: har†>>>s'C'e'r
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.954
Implicit pt. Igor

Domnule Igor,

Nu prea înțeleg în numele cui vorbești tu, scri tu, dai sfaturi, te prezinți ca noi, nu știu și nu se înțelege care noi, ''tratezi'' și ''rezolvi'' probleme, faci ''îndemnuri''...

Ești cumva tu reprezentantul vreunei mînăstiri?
Ești tu vreun călugăr rătăcit pe forum?
Ești tu însărcinat de vre-un preot sau vre-un stareț sau vre-un duhovnic să îndrumi ortodocșii sau forumiștii?
Ești tu un ortodox care poți să-ți permiți să vorbești în numele tuturor ortodocșilor?


Ai un limbaj foarte bisericos, alunecos, tumultos în care amesteci toate de-avalma, inclusiv judeci, jignești, dai sentințe, știi tu totul mai bine ca toți... (și eu pățesc la fel)

Nu vreau să te critic sau să te opresc, dar nu prea înțeleg ''tratamentele'' tale...

Ești medic, ești duhovnic?.. sau ești vreo tincuță în haine monahale... de cuvînt îndestulător?

Cine te pune să folosești tu toate scripturile, toți sfinții, toată ortodoxia, toate bisericile și să vorbești de parcă ai vorbi în numele tutuor?

Deci nu vreau să te critic, ci pur și simplu, citind ce scrii și cum scrii, nu îți poți da seama cu cine stai defapt de vorbă... Eu nu-mi pot da seama ci mă simt așa amețit de cap și jignit și călcat în picioare în locul oricui m-aș pune dintre cei cărora le scrii tu ca din partea orotodoxiei.

Nu ți se pare că ar fi frumos să vorbești doar în numele tău și eventual al Duhului de la Dumnezeu care locuiește în tine?

Eventual în numele a ceea ce ai priceput tu din scripturi... dar nu să ajungi să lași să se înțeleagă că ceea ce tu îndemni, sfătuiești și judeci și condamni și știi ar fi defapt în asentimentul întregii ortodoxii de la Adam și pînă azi...

Te rog frumos să încerci să mă lămurești căci eu vrînd să citesc ce răspunzi unuia sau altuia am impresia că stau de vorbă cu o tincuță care și-a luat haină monahală și s-a apucat să facă tratamente pe net.

Te rog nu te supăra, dar te rog să-ți clarifici felul în care pui problema, adică cine ești și pe cine reprezinți și în numele cui vorbești și de pe ce treaptă te adresezi tu interlocutorilor tăi cărora le răspunzi folosind mulțime de argumente ''ortodoxe''.

Deci te rog nu te supăra și te rog fă-mă să înțeleg cine este acest Igor Paslusnik? E numele tău?
De ce ai acolo o carte care se deschide singură?
De ce amesteci toate și le aduci pe toate cele din ortodoxie în argumentație împreună cu părerile tale de multe ori auto-îndreptățite prea mult și trecînd cu ele peste buna cuviință a unei discuții căci judeci și calci în picioare și jignești de parcă nu ai jigni...

Te rog deci să mă lămurești ca să știu cum să încerc să-ți citesc postările.
Altfel am impresia că stau de vorbă cu un om deprimat care dă mulțime de sfaturi și îndemnuri ca o tincuță îmbrăcată călugărește sperînd ca astfel, prin mulțimea deșartă a textelor date deavalma, să se auto-trateze pe sine folosindu-se de drogul ăsta deșertificator și risipitor ce-i încîntă lăudăroșenia...

Spune dragul meu, cu cine stăm noi de vorbă cînd citim ce scrii și în numele cui vorbești?

În numele unui călugăr, a unui mirean ortodox, al unui preot, al unei mînăstiri... deci te rog să-mi clarifici aceste aspecte dacă vrei să te pot crede că ești de bună credință.

Last edited by vsovi; 04.08.2016 at 16:38:38.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 04.08.2016, 17:24:09
crinrin
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Modestia si cumintenia sunt virtuti atunci cand omul, avand toata libertatea si conditiile, nu apeleaza la cele contrare lor.
Daca te-ai nascut intr-o familie modesta, pe undeva e normal sa ai o atitudine de om modest. De asemenea, daca ai avut parte de o educatie stricta, cu multe reguli si restrictii impuse, e firesc sa nu te poti numi altfel decat o fata cuminte. Dar cand vei face dovada acestor calitati si in alte conditii, atunci vei putea spune ca ai niste daruri de care trebuie sa te ingrijesti sa nu le pierzi si sa lucrezi cu ele spre binele tau si al altora.

In alta ordine de idei, pe mine ma ingrijoreaza aceasta modestie care nu te lasa sa vezi grija si dragostea mamei. Daca ei nu i-o fi fost usor, o fi ceva rau ca-si doreste pentru fata ei o viata mai buna? Si nu e numai asta. Omul de langa tine ar trebui sa-ti fie superior ca sa te ajute si pe tine sa cresti. Sau macar sa plecati de pe aceeasi pozitie. Altfel, iti asumi nesilita de nimeni un alt rol.

Apoi, esti si vei ramane o fata cuminte, gratie educatiei de acasa. O cumintenie care s-ar putea insa sa nu treaca toate testele. De pilda, s-ar putea ca, in cazul in care vei vrea sa te impartasesti, preotul sa-ti spuna ca nu ai voie. De ce? Pentru ca Hristos cere de la noi, inainte de toate, curatenie. Prin urmare, daca ai relatii trupesti nebinecuvantate nu esti deloc cuminte. Cuminte poate fi o alta care, desi frecventeaza discotecile si are un anturaj "rau", nu cocheteaza cu desfranarea ci este curata.

Last edited by crinrin; 04.08.2016 at 17:27:07.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 04.08.2016, 17:33:17
Bublisor Bublisor is offline
Member
 
Data înregistrării: 28.07.2016
Mesaje: 41
Implicit

Citat:
În prealabil postat de crinrin Vezi mesajul
Modestia si cumintenia sunt virtuti atunci cand omul, avand toata libertatea si conditiile, nu apeleaza la cele contrare lor.
Daca te-ai nascut intr-o familie modesta, pe undeva e normal sa ai o atitudine de om modest. De asemenea, daca ai avut parte de o educatie stricta, cu multe reguli si restrictii impuse, e firesc sa nu te poti numi altfel decat o fata cuminte. Dar cand vei face dovada acestor calitati si in alte conditii, atunci vei putea spune ca ai niste daruri de care trebuie sa te ingrijesti sa nu le pierzi si sa lucrezi cu ele spre binele tau si al altora.

In alta ordine de idei, pe mine ma ingrijoreaza aceasta modestie care nu te lasa sa vezi grija si dragostea mamei. Daca ei nu i-o fi fost usor, o fi ceva rau ca-si doreste pentru fata ei o viata mai buna? Si nu e numai asta. Omul de langa tine ar trebui sa-ti fie superior ca sa te ajute si pe tine sa cresti. Sau macar sa plecati de pe aceeasi pozitie. Altfel, iti asumi nesilita de nimeni un alt rol.

Apoi, esti si vei ramane o fata cuminte, gratie educatiei de acasa. O cumintenie care s-ar putea insa sa nu treaca toate testele. De pilda, s-ar putea ca, in cazul in care vei vrea sa te impartasesti, preotul sa-ti spuna ca nu ai voie. De ce? Pentru ca Hristos cere de la noi, inainte de toate, curatenie. Prin urmare, daca ai relatii trupesti nebinecuvantate nu esti deloc cuminte. Cuminte poate fi o alta care, desi frecventeaza discotecile si are un anturaj "rau", nu cocheteaza cu desfranarea ci este curata.
Eu va inteleg si in acelasi timp o inteleg si pe mama mea. Dar atunci cand sunt sentimente si eu sunt fericita cu el,mai conteaza faptul ca nu e la acelasi nivel cu mine? Oare nu pot doi oameni sa isi faca o situatie impreuna pornind de la nimic,mai ales daca se si iubesc?
Reply With Quote
  #6  
Vechi 04.08.2016, 17:43:40
Florinvs Florinvs is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.12.2012
Locație: Husi, judetul Vaslui
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.893
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Bublisor Vezi mesajul
Eu va inteleg si in acelasi timp o inteleg si pe mama mea. Dar atunci cand sunt sentimente si eu sunt fericita cu el,mai conteaza faptul ca nu e la acelasi nivel cu mine? Oare nu pot doi oameni sa isi faca o situatie impreuna pornind de la nimic,mai ales daca se si iubesc?
Pai asta este o falsa problema ca nu ar fi la "accelasi nivel" cu dumneavoastra! Trebuie sa fiti constienta de faptul ca nici o meserie (atata timp cat este legala si morala) nu poate fi considerata superioara sau inferioara altei meserii! Orice meserie are rolul si importanta ei in societate, si contribuie in mod egal la progresul societatii!
Reply With Quote
  #7  
Vechi 04.08.2016, 17:59:56
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de crinrin Vezi mesajul
Modestia si cumintenia sunt virtuti atunci cand omul, avand toata libertatea si conditiile, nu apeleaza la cele contrare lor.
Daca te-ai nascut intr-o familie modesta, pe undeva e normal sa ai o atitudine de om modest. De asemenea, daca ai avut parte de o educatie stricta, cu multe reguli si restrictii impuse, e firesc sa nu te poti numi altfel decat o fata cuminte. Dar cand vei face dovada acestor calitati si in alte conditii, atunci vei putea spune ca ai niste daruri de care trebuie sa te ingrijesti sa nu le pierzi si sa lucrezi cu ele spre binele tau si al altora.
Modestia și cumințenia sunt virtuți și atunci când omul nu are libertate și condiții. Libertatea o dă Hristos, care aduce modestia și cumințenia.
Sunt unii oameni născuți în familii modeste, care sunt aroganță. Sau născuți în familii arogante care sunt modești.
Sunt unii oameni născuți în familii stricte, care sunt răi și păcătoși. Sau născuți în familii rele și păcătoase, care caută sfințenia.
Pe forum nu poate să facă dovada cumințeniei și dorinței de îmbunătățire. Aici vine să culeagă pentru mântuirea ei.
Iar când va avea daruri, nu se va lăuda cu ele, ci le va înmulți și dărui, mulțumind lui Dumnezeu, cu bucurie.

Citat:
În prealabil postat de crinrin Vezi mesajul
In alta ordine de idei, pe mine ma ingrijoreaza aceasta modestie care nu te lasa sa vezi grija si dragostea mamei. Daca ei nu i-o fi fost usor, o fi ceva rau ca-si doreste pentru fata ei o viata mai buna? Si nu e numai asta. Omul de langa tine ar trebui sa-ti fie superior ca sa te ajute si pe tine sa cresti. Sau macar sa plecati de pe aceeasi pozitie. Altfel, iti asumi nesilita de nimeni un alt rol.
Mama și orice femeie, dacă nu are pe Hristos temelia și centru vieții ei, va greși. Mult sau mereu.
Mama surioarei noastre "bublișor", spune să nu-l ia de soț pe prietenul ei, fiindcă e mai sărac, nu are facultăți, părinții lui nu sunt foarte străluciți, deci mama lui "bublișor", nu are pe Hristos în viața și mintea ei.

Deci mama ei, crede mama ei că îi dorește binele fiicei ei, dorindu-i un confort cât mai bun, lux, comoditate, alături de un soț cât mai bogat, înstărit, așezat, fără să se gândească la riscuri, ci doar la un aparent și prea trecător bine, al fiicei ei. Deci mama ei, din mândria ei, crede greșit că îi dorește binele, o ține departe de mântuire, căsătorindu-se cu un băiat modest, asemenea ei, lângă care are mai mari șanse să se îmbunătățească unul pe altul în Hristos, decât șanse ar avea la unul mai bogat, care complexat de oarecare inferioritate ce-a va vedea la ea, o va desconsidera, poate cu timpul o va înșela, o va neglija și altele mai grave, Doamne ferește.

Deci iată, sufletul, rațiunea, conștiința surioarei noastre "bublișor", care tinde spre mântuire, tinde spre Domnul, vede în inima ei, simte, că mama ei nu o învață de bine, n-o învață spre mântuire și simte nevoia să respingă dorința mamei, și bine face, dar totuși nu are curajul să facă pasul hotărâtor spre căsătorie și îmbunătățirea alăuturi de el, în Hristos, prin Biserică, întro viață cu lupte, care oricum le va avea, dar cu mai mari șanse de biruire.
Pentru că ei sunt cu adevărat pe aceași poziție, se iubesc de 8 ani, au început unirea intimă unul cu altul...

Nu pot da cu piciorul la 8 ani, și la ieșirea din feciorie unul cu altul. Să o ia de la început cu un altul, despre care nu știe nimic? Și mai grav, cu acela să se căsătorească după câteva luni, regretând mai târziu? Numai fiindcă a ascultat de mama ei bolnavă de mândrie și lacomă după bani?

Nu... asta nu...

Iar omul superior care să o ajute să crească și pe ea și pe el, le va fi duhovnicul, toții preoții și episcopii cei buni și de dragoste jertfelnici. Fără să mai amintesc de Sfinți, care orice carte a unui Sfânt canonizat o va deschide și va citi, în acel moment, Sfântul îi vorbește și le vorbește.

Și tu faci pe "duhovnica", soră "crinrin"? Pe lângă "nacu simona", a mai răsărit o "duhovnică"? Ce multe femei duhovnici pe forum... Mai înainte o luai în șuturi pe "bublișor" și acum, cu același ton atoateștiutor, vii să o înveți duhovnicie? Dorindu-i practic și tu, demolarea fericirii ei ?

Se luptă vrăjmașul puternic...

Citat:
În prealabil postat de crinrin Vezi mesajul
Apoi, esti si vei ramane o fata cuminte, gratie educatiei de acasa. O cumintenie care s-ar putea insa sa nu treaca toate testele. De pilda, s-ar putea ca, in cazul in care vei vrea sa te impartasesti, preotul sa-ti spuna ca nu ai voie. De ce? Pentru ca Hristos cere de la noi, inainte de toate, curatenie. Prin urmare, daca ai relatii trupesti nebinecuvantate nu esti deloc cuminte. Cuminte poate fi o alta care, desi frecventeaza discotecile si are un anturaj "rau", nu cocheteaza cu desfranarea ci este curata.
Nu. Este și va rămâne o fată cuminte, grație dragostei ei pentru Hristos, nu numai a educației de acasă, care educație se poate strica, se poate îmbolnăvi, fiindcă unde nu este Hristos, cel puțin nu este în mintea mamei ei, apar atâtea riscuri de învățătură mincinoasă și greșită, în nesăbuințe...

Da, va primi Sfintele Taine ale Împărtășaniei, depinzând și de dragostea, chibzuința, rugăciunile și discernământul duhovnicului, cât și mai ales de pocăință ei și a lor și îndreptarea ei și a lor.

Relațiile trupești le vor opri, dacă nu le-au și oprit deja, fiindcă se pregătesc de nuntă. Și măcar cu 3 luni înainte de nuntă, trebuie să fie curați. Dacă nu chiar cu 6 luni, vor reuși, dacă se apropie de Hristos și de Biserică.

Îi spui că nu e deloc cuminte? Ești tu, soră, tare cuminte, nu? Ai fost extrem de cuminte, în tinerețile tale, așa-i? Bârna din ochiul tău, soră, apoi paiul din ochiul altora. Ai văzut cât ai suferit din pricina nesăbuniței și neascultării tale, provenite din mândrie? Smerește-te și mulțumește lui Hristos și nu mai repeta greșelile.

Iar aceea care frecventează discotecile, în anturajuri rele, nu e cuminte, și nu va fi preacurând cuminte, cât timp stă în acele medii stricăcioase de suflet, de trup și mântuire.
Iar "bublișor", nu e una din acele fete, numai pentru simplul fapt că e aici, căutând să culeagă pentru mântuirea ei.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia
Reply With Quote
  #8  
Vechi 04.08.2016, 17:10:24
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit Părinții sunt împotriva căsătoriei? Dumnezeu nu e împotrivă !

Citat:
În prealabil postat de ioan67 Vezi mesajul
Igor, a fi pudic, cel putin uneori, cred ca e lucru bun. Mi se mai intampla si mie, uneori...:)
A fi, insa, pudibond e deja altceva. E o deformare de caracter, printre altele... Nu e o virtute, ci o meteahna.
*
O parte a crestinilor a "ajutat" la instalarea, copios cultivata mai apoi prin secole, a pudibonderiei.
Aceasta a avansat in asa fel incat cea mai mica sugestie/aluzie catre actul sexual ii face pe unii sa paleasca ori sa roseasca. Unii mai si lesina, parol!
Ei bine, astfel de cazuri tin mai mult de patologia sufletului si de meschinarie, nu de sanatate ori virtute.

E drept ca prin aceste consideratii nu vrem, Doamne fereste, sa facem apologia nesimtirii, a grosolaniei, a destrabalarii etc. Sunt un om care trage, atat cat mai e omeneste posibil, la curatie si asa am fost de cand ma stiu. Mai cred si ca lumea e plina de obscenitati, de tot felul de mizerii ale unei moralitati invinse de senzualitati necontrolate si mult prea exaltate.
Dar solutia nu e nicidecum negarea sau interpretarea rusinoasa a vietii, ci intelegerea lucrurilor in alcatuirea lor naturala, mai intai si apoi la niveluri tot mai inalte (spiritualizate, induhovnicite).
Da, așa da, total de acord. Foarte corect și frumos spus și formulat.

Ce frăția ta numești "pudibond", eu numesc habotnic: "vai, nu mănânc la masă cu vameșii și păcătoșii, că uite ce stricați sunt ei și ce mult mă lupt eu, și ei miros urât și eu sunt curat și pe dinăuntru și de dinafară".
Nu așa frate.
Cu cât vezi mai bine, cu atât ți se arată, în ce măsură au ceilalți nevoie de Hristos și Îl oferi, în măsura în care Îl ai și tu, dăruitorul.

Dacă Domnul Hristos, s-a băgat în rahatul și murdăriile și puroiul nostru, ne-a tăiat cu cuvântul și ne-a curățat și ne-a vindecat, nu la fel trebuie să facem și noi? Ba da, în măsura dragostei noastre, a discernământului și scopului nostru.

Dar ! Frate Ioane !

Când ne băgăm poate în cele mai adânci abisuri al iadului: consecință a căderii din nemurire, din Rai, "dobândirea hainelor de piele" cum spune la Facere, trupul cel greu, carnea, omul care-a devenit cautător al plăcerilor, ca să înlocuiască adevărate plăceri pierdute din Rai, dătătoarele de viață plăceri, cum e ascultarea de Dumnezeu, omul căzut care ușor e tras demoni în falsele plăceri lascive, senzuale, voluptoase, pervertite, ca să eșueze să găsească adevărata plăcere din viața aceasta căzută: a primi înțelegerea cunoașterii trăirii înmulțirii dăruitoare prin Duhul Sfânt a Domnului Hristos și Hristosul lui Dumnezeu.

Aici deci, în aceasta, nu mai poate fi vorba de pudibonderie, nici de habotnicie, fiindcă aici e lupta cea mare, practic, între suflet și trup.

Primește-mă frate Ioane cu ce îți spun ca o mireasmă a vieții, să nu îți fiu mireasmă a morții:

"Pentru că suntem lui Dumnezeu bună mireasmă a lui Hristos între cei ce se mântuiesc și între cei ce pier;
Unora, adică, mireasmă a morții spre moarte, iar altora mireasmă a vieții spre viață.
" - II Corinteni 2, 15-16.

Și acum mireasma care pe unii din voi vă ucide, iar altora vă dă viață :

"Căci cei ce sunt după trup cugetă cele ale trupului, iar cei ce sunt după Duh, cele ale Duhului." - Romani 8, 5.
"Drept aceea, fraților, nu suntem datori trupului, ca să viețuim după trup. Căci dacă viețuiți după trup, veți muri, iar dacă ucideți, cu Duhul, faptele trupului, veți fi vii." - Romani 8, 12-13.
"îmbrăcați-vă în Domnul Iisus Hristos și grija de trup să nu o faceți spre pofte." - Romani 13, 14.
"Fugiți de desfrânare! Orice păcat pe care-l va săvârși omul este în afară de trup. Cine se dedă însă desfrânării păcătuiește în însuși trupul său." - I Corinteni 6, 18.
"De aceea Dumnezeu i-a dat necurăției, după poftele inimilor lor, ca să-și pângărească trupurile lor între ei" - Romani 1, 24.
"Iar cei ce sunt în carne nu pot să placă lui Dumnezeu. Dar voi nu sunteți în carne, ci în Duh, dacă Duhul lui Dumnezeu locuiește în voi. Iar dacă cineva nu are Duhul lui Hristos, acela nu este al Lui. Iar dacă Hristos este în voi, trupul este mort pentru păcat; iar Duhul, viață pentru dreptate" - Romani 8, 8-10.
"Iar desfrâu și orice necurăție și lăcomie de avere nici să se pomenească între voi, cum se cuvine sfinților" - Efeseni 5, 3.
"Găsesc deci în mine, care voiesc să fac bine, legea că răul este legat de mine. Că, după omul cel lăuntric, mă bucur de legea lui Dumnezeu; Dar văd în mădularele mele o altă lege, luptându-se împotriva legii minții mele și făcându-mă rob legii păcatului, care este în mădularele mele. Om nenorocit ce sunt! Cine mă va izbăvi de trupul morții acesteia?" - Romani 7, 21-24.
"De unde vin războaiele și de unde certurile dintre voi? Oare, nu de aici: din poftele voastre care se luptă în mădularele voastre?" - Iacov 4, 1.
"Pentru că, deși umblăm în trup, nu ne luptăm trupește. Căci armele luptei noastre nu sunt trupești, ci puternice înaintea lui Dumnezeu, spre dărâmarea întăriturilor. Noi surpăm iscodirile minții, și toată trufia care se ridică împotriva cunoașterii lui Dumnezeu și tot gândul îl robim, spre ascultarea lui Hristos." - II Corinteni 10, 3-5.

Mai mult de atât, eu unul, aici, în digital, n-am ce să fac.

Fie vouă după credința voastră.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 04.08.2016 at 17:19:56.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 04.08.2016, 17:32:46
ioan67 ioan67 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2016
Mesaje: 1.458
Implicit

Igor, nu stim noi pentru cine voieste Dumnezeu casatoria unuia sau a altuia. De unde sa stim daca Domnul binecuvinteaza casatoria lui Ion cu Ana, de pilda?
Una e sa cugetam ca Domnul binecuvinteaza casnicia ca alternativa la libertinaj ori desfrau, alta e sa indemnam pe oricare doi tineri sa se casatoreasca, in baza argumentului ca Domnul binecuvinteaza casnicia.
Igor, Dumnezeu binecuvinteaza si pe tractoristi, atunci cand ei pornesc sa are ogoarele... Ar trebui acum sa indemnam pe toti tinerii sa devina tractoristi, pe temeiul ca noi suntem crestini oratori? Ma tem ca am pacatui, nu de alta dar poate ca Domnul vrea ca unii din ei sa fie patiseri ori strungari. Sau, poate, ii voieste scafandri, mai stii?

Asadar, una e sa ne bucuram atunci cand doi tineri se casatoresc, din iubire si credinta,
alta e sa zicem oricui, asa la gramada, casatoriti-va!
Ultima varianta nu e nici treaba noastra, cred, nici lucru cu discernamant. Daca se iubesc unul pe altul si daca Domnul voieste ca ei sa isi uneasca vietile si sa se desavarsasca impreuna, fii linistit ca vor gasi o cale, cu ajutorul lui Dumnezeu, sa faca si acest pas.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 04.08.2016, 18:06:43
vsovi vsovi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.02.2007
Locație: har†>>>s'C'e'r
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.954
Implicit

Uite dragă Igore, îți fac o analiză pe text, te rog să nu te superi.

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Da, așa da, total de acord. Foarte corect și frumos spus și formulat.
Aici dai un răspuns bun, care reprezintă ceea ce ai înțeles tu din textul lui Ioan67.


Citat:
Ce frăția ta numești "pudibond", eu numesc habotnic: "vai, nu mănânc la masă cu vameșii și păcătoșii, că uite ce stricați sunt ei și ce mult mă lupt eu, și ei miros urât și eu sunt curat și pe dinăuntru și de dinafară".
Nu se știe din cine citezi, pare că din ceva călugăr dar pare să fie și vocea ta ''călugărească'' dacă te adresezi lui Ioan cu frăția ta, deci pare că vocea ta se erijează sub cuvintele altuia, unui duhovnic. Deci nu-s lămurit dacă e citat inventat de tine susținînd tu că așa spun habotnicii, e un citat din vreun călugăr care spune el cum spun habotnicii?.. sau ce e? Sau e o pistă falsă pentru a amesteca termenii deoarece habotnicii nu sunt totuna cu sclifosiții sau cu fariseii... ci habotncii sunt niște credincioși care cred ei că prin mulțimea habotniciei lor, făcută ca să fie văzuți de oameni, vor fi mai degrabă ascultați de Dumnezeu. Deci nimic rău în a fi habotnic departe de ochii oamenilor și dacă habotnicia ta nu este defapt o necredință îmbrăcată în mulțime de nevoințe și habotniceli...

Citat:
Nu așa frate.
Iar trag concluzia că ești călugăr, frate de mînăstire... căci pe tine te vezi frate în timp ce lui am impresia că îi spui doar așa... ca să te dai călugăr.

Citat:
Cu cât vezi mai bine, cu atât ți se arată, în ce măsură au ceilalți nevoie de Hristos și Îl oferi, în măsura în care Îl ai și tu, dăruitorul.
Citatul ăsta pare că ar fi din sfință, din duhovnici, din călugări, pare o înțelepciune... defapt dacă analizez textul mai profund mie îmi rezultă că iar te lauzi că tu Îl ai pe Hristos și că cu cît îl dăruiești mai mult altora cu atît îl ai mai mult. Mă gîndesc dacă îți dai seama că nu poți dărui abuzînd, adică devenind un risipitor care tot dăruie cu forța și cu deasila... defapt doar ca să se laude că el Îl are pe hristos mai mult ca alții. Îți dai seama unde îți este duhul cînd dai astfel de ''înțelepciuni''?
Citat:
Dacă Domnul Hristos, s-a băgat în rahatul și murdăriile și puroiul nostru, ne-a tăiat cu cuvântul și ne-a curățat și ne-a vindecat,
Aici folosești un limbaj neaoș, călugăresc,

Citat:
nu la fel trebuie să facem și noi? Ba da, în măsura dragostei noastre, a discernământului și scopului nostru.
Tu întrebi, tu răspunzi, și iată cît ești tu de vrednic că practic te dai mîntuitorul care se bagă în orice mocirlă. Deci iar rezultă că te lauzi și că împlinești ce ne-a cerut hristos întărind că asta trebuie să faci și tu și noi.

Dragul meu, noi ceilalți nu trebuie să nu ne băgăm așa ca tine ci trebuie să avem grijă de hainele cele albe și curate pe care ni le-a spălat. Trenuie să-i urmăm cu grijă să nu recădem, să nu ne remurdăprim, să nu ne lăudăm.


Citat:
Dar ! Frate Ioane !
Aici ești deja aiuritor... căci folosești acest frate nu pentru a rezona cu frățietatea ci a te lăuda tu că ești frate de mînăstire... sau că ești ceva duhovnic care se auto-îndreptățește ''slujind''.

Citat:
Când ne băgăm poate în cel mai adânc abisuri al iadului: consecință a căderii din nemurire, din Rai, "dobândirea hainelor de piele" cum spune la Facere, trupul cel greu, carnea, omul care-a devenit cautător al plăcerilor, ca să înlocuiască adevărate plăceri pierdute din Rai, dătătoarele de viață plăceri, cum e ascultarea de Dumnezeu, omul căzut care ușor e tras demoni în falsele plăceri lascive, senzuale, voluptoase, pervertite, ca să eșueze să găsească adevărata plăcere din viața aceasta căzută: a primi înțelegerea cunoașterii trăirii înmulțirii dăruitoare prin Duhul Sfânt a Domnului Hristos și Hristosul lui Dumnezeu.
Deci iată ce mare filozofie și ''înțelepciune'' scoți din tine adică zici că tu cu Hristos sau tu cu călugării sau tu cu sfinții înțelepți cînd vă băgați în iad... defapt căutați înțelegerea și cunoașterea trăirii a lui Dumnezeu. Păi e defapt complet aiurea ce susții căci pot trage concluzia simplă că nu Dumnezeu ci că tu te bagi în iad ca să cunoști, adică păcătuiești ca să cunoști și să înțelegi... deci păcătuiești pentru cunoaștere iar asta e o patimă foarte grea, e un satanism, o nenorocire ce caută știință și lăudăroșenie prin păcătuire.

Citat:
Aici deci, în aceasta, nu mai poate fi vorba de pudibonderie, nici de habotnicie, fiindcă aici e lupta cea mare, practic, între suflet și trup.
Adică susții că ești în stare să intrii în orice mocirlă ca Hristos, ducînd tu lupta cea mare... a ortodoxie... cu tot păcatul și cu toată lumea... deci defapt te folosești de Hristos ca să te erijezi la meritele luptei Sale... să cad eu sau alții pe spate la ce lucruri mari săvîrșești tu... Păi dragul meu, cu cine te lupți? Ca don Chihote tu te lupți cu morile de vînd? Tu visezi vre-o luptă și te pui lîngă apostoli, lîngă sfinți, lîngă călugări, lîngă Hristos dînd impresia că tu te lupți așa ca ei? Nu-ți miroase a lăudăroșenie?

Citat:
Primește-mă frate Ioane cu ce îți spun ca o mireasmă a vieții, să nu îți fiu mireasmă a morții:
Și iată ai ajuns să vrei să fii primit ca o mireasmă a duhului sfînt... adică tu îi ceri lui Ioan ca să te primească pe tine și nu pe Dumnezeu așa... păi îți dai seama în ce abis al lăudăroșeniei ești căzut?

continuarea mai jos
Reply With Quote
Răspunde