![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pentru că au ascultat de Samuel pînă la urmă, măcar în ultima zi și au murit în Dreapta Credință. Au ajuns împreună cu Samuel care i-a ocrotit și atunci și azi. (Nimeni nu a sfătuit să meargă cineva la vrăjitori deci argumentele tale sunt absurde ci din contră se arată că iată, Dumnezeu poate să facă binele chiar prin ei, dacă voiește, și de data asta nicimăcar vrăjitoarea nu greșise căci nu a chemat morții ci viii adormiți. Și nici nu-s sigur că citatul e din sf. Grigorie de Nyssa căci el a trăit prin anul 300 și în textul prezentat întîlnim un limbaj prea modern, în stil de călugăr romîn modern) |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Cauta pe net colectia PSB, volumul 30, paginile 132-133.
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Te rog frumos și nu da scanări la care treci deasupra sf. Grigorie de Nyssa. Ok?
Citat:
Și n-ar trebui să-ți pară rău că nu poți tu nicicum să-ți impui inchiziția aia a ta ''ortodoxă'' încropită pe baza răutăților și orgoliilor marilor tăi teologi care-ți împărtășesc bîrfe și-ți fac astfel de exegeze absurde. (Nu mă refer la sfinți ci la bîrfele ''teologilor'' celor pe care idolizîndu-i le răspîndești cu nesaț.) Mie îmi pare bine că discutăm și că ne lămurim de exemplu, cu cine a discutat pînă la urmă Saul înainte de marea bătălie cu filisitenii. Cu Duhul lui Samuel sau cu un duh necurat? Că dacă ar fi fost necurat cum atunci să-l învețe el bine pe Saul voia lui Dumnezeu ca să ajungă să fie a doua zi împreună? Iar David cum atunci să ia trupurile lui Saul și al lui Ionatan și să le îngroapă cu mare cinste înaintea întregului Israel? Poate că o fi cinstind David cu întregul Israel pe păcătoșii ce cheamă pe satana și care cred în duhurile necurate și mincinoase sau în duhurile morților... Să fim serioși!!! Saul a crezut duhului lui Samuel care i-a împărtășit voia lui Dumnezeu... și asta s-a petrecut la chemarea unei vrăjitoare care ar fi trebuit ucisă cu pietre căci vrăjea în ascuns chemînd morții, lucru interzis lui Israel. Dar Samuel nu era mort ci era drept-credincios adormit... deci iată că de data aceea vrăjitoarea nici măcar nu greșise ascultînd de regele Saul ca să cheme Duhul lui Samuel... pentru că Samuel era un drept credincios... și ea temîndu-se de Saul a chemat duhul lui Samuel știind că o putea omorî cu pietre pentru ocupația sa, împlinind legea regele Saul. Last edited by vsovi; 10.08.2016 at 18:47:31. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Pai sa iti dau eu mura in gura ?
Na poftim : https://vreaumantuire.files.wordpres...scrieri-ii.pdf Paginile 132-133. "Se vede asadar limpede ca in locul lui Samuel s-a aratat un duh rau care desigur ca n-a mintit atunci cand a spus ca e impreuna cu Saul". Auzi ce ne spune pucistul. Ca daca e un om sfant atunci e normal sa faci necromantie si sa apelezi la vrajitoare, chiar a facut un lucru bun Saul si s-a mantuit precum talharul de pe cruce. :) Inca o data - in mintea stramba si lucrul drept se stramba. Cand te duci la vrajitoare te intalnesti cu dracul. Chiar daca ti se pare ca vorbesti cu vreun sfant. Last edited by iuliu46; 10.08.2016 at 18:51:10. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
http://www.crestinortodox.ro/biblia/...rea-din-Endor/ Mulțumesc de link... o să citesc. Pînă atunci citiți voi scriptura cinstit. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Am găsit pagina respectivă și sfîntul Grigorie de Nyssa care nu e unul din sfinții trei Ierarhi a intepretat destul de absurd răstălmăcind scriptura susținînd iată că:
Citat:
Păi răstălmăcind scriptura acest sfînt spune că acel duh ''pitonicesc'' se dădea drept Samuel și că îl înșela pe regele Saul care v-a ajunge lîngă el în iad. Totuși, dacă Saul o fi fost el vinovat și păcălit, dar atunci Ionatan? Păi Ionatan n-avea nicio vină și era cel mai bun prieten al lui David și era un drept credincios fără păcate deci cum atuncea să fie și Ionatan împreună cu acel mine din moment ce Ionatan era curat și drept? Deci și numai luînd pe Saul împreună cu Ionatan atunci musai acel mine trebuia să fie duhul lui Samuel iar dacă nu atunci sigur duhul pitonicesc mințea și sfîntul nu putea spune că defapt a spus adevărul. Deci dacă duhul era Samuel atunci acel mine se putea deduce că se refera la Samuel din faptul că s-a referit la el și la Ionatan și că era o proorocie din moment ce s-a împlinit iar o proorocie nu putea fi făcută decît de Samuel și asta rezultă și din faptul că vrăjitoarea văzînd că s-a ridicat cineva din șeol, omul cu manta, împărtășindu-se de duhul acela a știut că e regele Saul la ea, cel care i-a cerut să vorbească cu Samuel... deși asta putea să știe și demonul... și să fie un joc al credibilizării, dar oricum practic doar din fraza asta "Mâine tu și Ionatan cu mine'' care a fost o proorocie ce s-a împlinit întocmai, căci și Ionatan a murit cînd ar fi putut bine mersi să scape... și e deajuns ca să credem că minele nu putea fi decît Samuel căci introducîndu-l în ecuație pe Ionatan care era drept și curat atunci puteai crede că ajungi împreună cu Samuel și nu cu un duh necurat. Iar dacă s-a și împlinit întocmai proorocia căci Ionatan care nu avea păcat a murit de asemenea, rezultă clar că era defapt chiar Samuel așa cum este scris în scriptură și nu așa cum o răstălmăcește acest sfînt. Asta e părerea mea... deci nu neg sfințenia sfîntului ci neg această intepretare a lui căci tot el susține mai jos că : Citat:
Rezultă clar că aici acest sfînt s-a auto-înșelat ajungînd pînă acolo încît a spus că de obicei în sfînta scriptură se spun aparențe ce iau locul relității. Iar așa ceva este combătut de însuși sf. Vasile cel Mare care susține că sfînta scriptură spune adevărul și realitatea și că trebuie să o ințelegem și să o interpretăm exact așa cum este scris. Deci n-am cum să-i dau dreptate oricît ar fi de sfînt... dar nu în general, ci referitor la această intepretare... deci e greșită intepretarea lui căzînd în înșelare tocmai încercînd să ne ferească de înșelare... pitonicească! Sper că nu se supără nimeni că mă contrazic cu sfîntul Grigorie de Nyssa. Cred că a fost sfînt, dar iată cred și că s-a înșelat deci de la ei trebuie să luăm ce au scris folosindu-ne mintea și dreptatea și adevărul și nu așa orbește ca inchiziția ''ortodoxă''. Last edited by vsovi; 10.08.2016 at 20:03:01. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Bai sunteti culmea ! Toti, chiar si Simona.
Primul e vsovi care asa e el, culmea! :) Acum a ajuns la concluzia ca omul despre care i s-a spus ca ar fi zis acele cuvinte chiar a zis acele cuvinte, dar nu ar fi chiar asa de sfant " nu e dintre aia trei ierarhi" ![]() A doua e Simona care nu intelege ca pana si sfintii pot gresi. E posibil ca pana si ei sa greseasca, de ce nu ? In afara de Hristos ( si de fiecare dintre noi :) ), toata lumea greseste. Chiar si sfintii. Al treilea e Ioan care face din chestia asta vreo teologie inalta cand intelesul acolo e clar. Dumnezeu nu mai vorbea cu Saul, Saul se duce la vrajitoare si aia i-l aduce pe Samuel. Intrebare : De unde si cum il aduce ? Ce putere are vrajitoarea aia daca reuseste sa scoale un om mort ( sau hai sa spunem adormit ) ? Singura scapare ar fi sa credem ca Dumnezeu s-a lasat induplecat in sfarsit de insistentele lui Saul si i-a dat voie lui Samuel sa-i spuna ce il asteapta. Dar : Saul nu isi plange pacatele sau nu posteste 40 de zile sau nu bate matanii de dimineata pana seara. Ci face un lucru odios, incalca o porunca divina ducandu-se la aia care "chema mortii". De aceea cred ca interpretarea aluia care a trait la anii 300, este de departe mult mai logica si mai in duhul Scripturii decat interpretarea astora mai noi. Si ne spune si de ce scrie acolo "Samuel a zis ". Ca sa putem citi noi mai usor povestea, de aia. :) |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Iar Samuel a zis..." Aceeasi identitate este reafirmata (si prin aceasta intarita) in versetele 16 si 20. Scrie negru pe alb ca vorbeste Samuel, nu altcineva. Totusi, nota Parintelui Anania lasa textul deschis interpretarii: Acesta este unul din cele mai tulburatoare episoade ale Vechiului Testament. Poate fi presupus si un scenariu, ca multe altele de acest fel, regizat în functie de priceperea femeii-medium si de credulitatea lui Saul; ramâne însa o taina a lui Dumnezeu îngaduinta ca sufletul lui Samuel sa-si paraseasca odihna si sa raspunda unei asemenea chemari. Exista însa si probabilitatea unei substituiri: un diavol deghizat în fata unui Saul deghizat; la urma urmelor, Saul nu-l vede pe Samuel, ci doar îl aude prin vocea femeii ventriloce; adevarul spuselor „celuilalt” face parte din arta travestiului. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
O situatie similara intalnim ori de cate ori citim vreo poveste: daca acceptam universul "intern" al povestii, gasim in lumea povestii diverse personaje care au o identitate a lor, acolo in poveste. Astfel, citim ca Fat-Frumos (si nu altcineva) face si drege, ca Balaurul nu stiu ce mai pune la cale, ca BabaCloanta mai zice si ea unele sau altele....
Acesta e universul povestii, lumea ei aparte. Cand citim, luam de buna conventia propusa de scriitor si, macar pe timpul lecturii, "ne mutam" in cadrul propus de autor. Traim in "alta lume". Posibil, asadar, ca si Saul sa fie prezentat (fara avertismente prealabile pentru cititor, adica pentru noi) in textul biblic ca facind pe nesimtite parte dintr-un univers aparte, distinct, unde ghilimelele nu isi mai au rostul. Putem intelege asadar ca Saul patrunde intr-o lume unde Samuel e Samuel, iar nu altcineva. Dar ce fel de lume este aceasta? E totuna cu lumea noastra sau, cata vreme la mijloc e vrajitoarea, e o lume a povestilor? Textul ramane ambiguu, deschis interpretarilor. Personal admir jocul de planuri in care, ca la teatru, mastile fac legea si provoaca pe spectator. Nu ma reped sa aleg un univers sau altul, dintre cele posibile aici. Ma delectez, in schimb, cu ambiguitatea textului. Si ma intreb: de ce voieste Domnul sa ne ofere un text ambiguu?....:) Si, mai ales: ce voieste, oare, de la noi? |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dumnezeu a ingaduit ca prin gura diavolului Saul sa primeasca adevarul, dar ce adevar? Vestirea mortii- pentru ca Saul calcase poruncile lui Dumnezeu si mersese si la vrajitoare. Tot asa a vorbit Dumnezeu si prin gura magaritei lui Valaam, nu ca magarita era proorocita. Daca asa ne poticnim la textul cu vedenia lui Samuel, dar cum vom intelege textul cu proorocul Valaam si magarita? |
|