![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Insa chiar daca nu a reusit sa identifice sursa psihologica a acestui imbold "spontan", a acestei lucrari in inima lui, ar fi trebuit cel putin sa incerce sa-l inteleaga. Inainte de a intra "in rol", inainte de a-si asuma o atitudine. Una care sa atenteze la Atotputerncia Lui Dumnezeu. Deci se face vinovat de lipsa de atentie, perspicacitate, neingrijire...inteligenta.
__________________
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Florin, am o întrebare, poate proastă; nu știu dacă s-a mai pus: Ne puteam mântui fără ca Hristos să se jertfească pe Cruce? Altfel spus: Ne este de ajuns Budha (învățătura lui)?
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Musai si Invierea...:) Altminteri picam in deznadejde si, mai stii, in disperare de cauza gasim vreun surogat de inviere in buddhism... Din ala cu constiinta cosmica, disolutia in infinita/oceanica iubire impersonala etc. etc. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
E bine că ai subliniat, ca să fie mai clar; eu am subînțeles-o, pentru că fără Înviere n-am vorbi de Jertfă, ci de moarte. Jertfa e luminoasă, este mereu biruitoare. E o poartă deschisă către Înviere.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Pentru ca mantuirea sufletelor sa devina posibila, de ce a fost nevoie de Jertfa Lui Hristos? Iertarea/iubirea Lui Dumnezeu oare este conditionata de o anume cauzalitate? Portile iubirii dumnezeiesti se deschid doar daca imperfectiunea umana este contrabalansata de varsare de sange nevinovat? Marinimia Lui Dumnezeu este conditionata de un anume eveniment (o crima in acest caz)? Puterea salvatoare a dragostei Lui Dumnezeu nu era la fel si inainte de rastignire? Sau este potentata doar de anularea pacatului printr-o crima anticipata, acceptata voluntar de Dumnezeu umanizat. ------ Jertfa are valoare doar din perspectiva modului in care functioneaza gandirea umana dihotomica. Nu din perspectiva Lui Dumnezeu. Este purificatoare si mantuitoare pentru ca omul evalueaza/apreciaza prin mecanisme de compensatie. Credinta omului in Jertfa internalizeaza un proces cathartic foarte eficient care usureaza omul de vina, este generator de incredere, aspiratie si sens spiritual. Deschide inima spre revelatii ale iubirii profunde. Jertfa fara credinta nu are nicio putere, nicio valoare intrinseca. Fara credinta, toata Puterea Dumnezeiasca este neputincioasa. Totul depinde de modul cum interpretam informatia, ce perspectiva ne asumam. Este evident. ----- Budismul mahayana promoveaza asumarea de catre credincios a unei atitudini jertfelnice (asemanarea cu conduita hristica este evidenta) care se angajeaza intr-un efort spiritual a carui scop este salvarea tuturor fapturilor suferinde samsarice (Bodhisattva). Spre deosebire de crestinism, nu este abandonat niciun suflet indiferent cat de multe pacate l-ar inlantui. Nu se lasa nimeni in urma. Nu se renunta niciodata la vreun suflet, chiar daca este aruncat in cel mai adanc iad. Nu se scutura praful de pe picioare... -------- Fara Jertfa personala mantuirea nu este posibila. Iisus doar a aratat cum ar trebui sa ne raportam fata de semeni. Degeaba credem in Jertfa daca nu ne jertfim.
__________________
|
#6
|
||||||
|
||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Pai ce om intreg la minte ar urma vorbele unui grasan oarecare care a murit de imbuibare si ar respinge pe cele ale Unuia care prin fapte s-a aratat deplin Dumnezeu si care a murit intr-un mod cumplit pentru mantuirea lui? Citat:
Scuze, da' sa dai jertfa lui Hristos pe asemenea povesti ceva mi se pare prostie crunta. Citat:
Acum faceti pe fanii apocatazei? Pai de ce i-ar pasa dumneeului tau budhist de soarta fiintelor cand el insusi le-a facut proaste din capul locului. Daca ii pasa de ele, nu le face asa. Asa ca sa lasam idealismul ieftin ca nu se potriveste in tabloul general care se pare ca e prea mare pentru gandira ta "apofatica". Citat:
Realizezi ca e un soi de apostazie fata de credinta crestina, presupunand ca ai fi avut-o vreodata (ceea ce desigur, e posibil sa fie o asumtie gresita).
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
De acord cu asta, cu precizarea că nu jertfa personală ne mântuiește; prin ea doar îi deschidem ușa lui Hristos, ca să intre. Jertfa noastră este o asemănare cu jertfa mântuitoare a Lui.
Citat:
De aceea nu poți fi și budist, și creștin: pentru că nu te poți mântui fără a te uni cu Hristos în Jertfa Lui. Și asta facem atunci când mâncăm și bem trupul și sângele Lui fiind noi înșine, bineînțeles, în stare de jertfă atât cât putem.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) Last edited by CristianR; 27.08.2016 at 14:33:34. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Stergem notiunea de liber arbitru si de pacat, le inlocuil cu "ignoranta" si oferim pe tava leacul universal: de insusit un hocus pocus mental cu eticheta "budhism". Un intelectual autentic si-ar pune macar probleme de ce "dumnezeul" budhist a trebuit sa faca fiintele "ignorante" si nu le-a facut "dastepte" si gata, nu mai erau probleme din start. Neputinta? Reavointa? Oricare raspuns ar fi, budhismul tau cade intr-o lumina tare proasta.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Nu-i pasa.
Lumina proasta e desertaciune. Iluzie, maya.... Gunoi. In schimb lumina vie, eclatanta a psihologiei buddhiste... Eheeee, ce stii tu, ignorantule!.... |
#10
|
||||
|
||||
![]()
am cateva intrebari catre amicul budist: DE CE DUMNZEZEUL BUDIST A CREEAT OAMENI IMPERFECTI CONDAMNATI DIN START LA SUFERINTA? Oare nu putea mai mult acest Adi Budha? Era deja obosit cand i-a creeat pe oameni (sau a avut material insuficient) si din acest motiv au iesit niste chestii handicapate si violente pe care i-a numit oameni, si vazand apoi ce a iesit, i-a condamnat la suferinta vesnica?
__________________
Cel ce nu iubește n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire |
|