![]() |
![]() |
|
#71
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#72
|
|||
|
|||
![]() Citat:
PRIVITOARE LA SFÂNTUL BOTEZ - Cu mai mult timp înainte de săvârșirea botezului, preotul trebuie să-l învețe pe candidatul la botez sau pe părinții și nașul acestuia învățăturile fundamentale ale credinței și trăirii creștine (cf. Matei 28:19-20). Botezul poate fi săvârșit doar după ce catehumenul sau rudele care-și asumă răspunderea pentru el cred și mărturisesc învățătura Bisericii (cf. Marcu 16:16). - Catehizarea trebuie făcută sistematic și cu examinarea periodică a candidatului sau a părinților și nașului (Cf. Canoanele 46 Laodiceea și 78 Trulan). - Dacă catehumenul este pe moarte, botezul poate fi săvârșit și înainte de a termina lecțiile de catehizare, iar dacă neofitul se face bine, catehizarea trebuie să continue după botez (cf. Canonul 47 Laodiceea). - Botezul făcut corect prin întreită-afundare și în numele Sfintei Treimi nu se repetă, iar cel care nu este prin întreită-afundare sau nu este în numele Sfintei Treimi trebuie repetat (Canoanele 47, 48 și 50 Apostolice). - Ereticii care au credința dreaptă în Sfânta Treime și botează prin întreită-afundare, dar greșesc în alte privințe, sunt primiți în Biserica Ortodoxă prin Mirungere. La fel și ortodocșii schismatici/necanonici. - Odată cu botezul unei femei gravide, fătul nu primește botezul (cf. Canonul 6 Neocezareea). - Dacă se întâmplă ca femeii pregătite pentru botez să i se înceapă necurăția lunară, botezul se amână până când aceasta îi va trece scurgerea de sânge (cf. Canonul 6 – Timotei al Alexandriei). - Dacă cineva nebotezat s-a împărtășit din neștiință, acesta să fie botezat dacă dorește (cf. Canonul 1 – Timotei al Alexandriei). - Dacă cineva este îndrăcit și nicidecum nu se curățește, acesta să fie botezat numai înainte de moarte (cf. Canonul 5 – Chiril al Alexandriei). - Dacă vreun catehumen își iese din minți și nu poate mărturisi singur credința, să mărturisească credința rudele lui și să fie botezat, dacă nu este îndrăcit (cf. Canonul 4 – Timotei al Alexandriei). - Biserica recunoaște botezul copiilor și consideră că și aceștia au nevoie de iertarea păcatelor. În cazul dat Biserica se bazează pe mărturisirea și promisiunea părinților și a nașului. Cine nu recunoaște botezul copiilor să fie anatema! (cf. Canonul 110 Cartagina). - Pruncii și copiii care sunt aduși de părinți spre a fi botezați, trebuie să aibă și un naș de botez: bărbat în cazul unui prunc de parte bărbătească și femeie în cazul în unui prunc de parte femeiască. Nu se acceptă mai mult de un naș de botez. Între naș, părinții copilului și copil (finul de botez) se creează o legătură de înrudire spirituală (cf. Canonul 53 Trulan). Celelalte persoane care asistă la slujba botezului nu sunt nași de botez și prin simpla asistare ei nu devin rude spirituale cu părinții sau copilul. - Nașul de botez trebuie să fie un bun creștin ortodox, să cunoască învățătura de credință a Bisericii, să se împărtășească sistematic cu Sfintele Taine și să fie un bun exemplu de viață creștinească. Biserica poate refuza nașul care trăiește în păcate grave sau nu participă la slujbele bisericești, îndemnând pe părinți să aleagă o persoană mai potrivită pentru această chemare de mare responsabilitate. sursa : http://teologie.net/data/pdf/PP-slujba-botez.pdf (pag. 10-11 ) |
#73
|
|||
|
|||
![]()
Ar fi mai util sa dezbatem subiectul de discutie, decat sa criticati modul in care imi exprim punctul de vedere.
De altfel, cine considera ca eu argumentez "cumplit", e liber sa nu-mi citeasca postarile. Cat despre adevar, sa fim seriosi, cine stie cu siguranta ca detine adevarul? In Biblie nu scrie de cate ori s-a afundat Iisus in raul Iordan, nici ca o data, dar nici de 3 ori. Ia si citeste aici: Matei 3:16, Marcu 1:10, Luca 3:22, Ioan 1:32. Nici Iisus nu a spus de cate ori sa se faca asta. De asta am zis ca este irelevant acest aspect. Important este procesul in sine, nu numarul. In acelasi timp pot intelege ca ele sunt oarecum necesare, pentru ca pur si simplu trebuie sa se respecte niste reguli, ca asa e in firea omului, are nevoie de proceduri. Dar ce am vrut sa zic e ca aceste reguli sunt strict omenesti, ele nu au legatura cu mesajul esential transmis de Domnul Iisus Hristos. Last edited by veilur; 23.08.2016 at 14:31:37. |
#74
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) Last edited by CristianR; 23.08.2016 at 14:31:50. |
#75
|
||||
|
||||
![]()
Catehismul e pentru fraieri.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#76
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Invatatura Bisericii este revelata: prin prooroci, prin sfinti, prin Fiul lui Dumnezeu. Citat:
Biserica viaza prin Duhul Sfant care ingrijeste permanent credinta si viata crestinilor. P.S. As fi bucuros sa te arati mai prudent in afirmatii si, daca se poate, sa te retii in a deveni, tot mai evident, obraznic. |
#77
|
|||
|
|||
![]()
Scopul meu nu este sa conving pe nimeni, asta e doar parerea si crezul meu personal.
Si eu ma supun acestor reguli, pentru ca nu am incotro, dar nu le dau atata importanta, asta e treaba preotilor pe care ei trebuie sa si-o faca, daca tot si le-au insusit. Nu stiu daca DragosP a vorbit serios sau a glumit ca sa ma ironizeze pe mine, dar daca a glumit, ii transmit ca intentia mea nu a fost sa sustin afirmatia lui. Altfel, daca a fost serios, eu sunt neutru fata de remarca lui. |
#78
|
||||
|
||||
![]()
De ce să fii neutru? Nu poți și să citești și să nu citești catehismul.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
#79
|
|||
|
|||
![]()
Nu, ma refeream la faptul ca nu aprob/dezaprob faptul ca, catehismul ar fi pentru fraieri sau nu.
Cat despre ce a zis ioan67, nu inteleg cu ce am fost obraznic, ca doar nu am ofensat/jignit pe nimeni. Faptul ca ce zic eu nu corespunde cu ce ziceti voi, asta e alta treaba. De altfel, as aprecia si eu daca nu ati mai divaga de la subiect, punand accentul pe modul in care imi exprim opiniile. Daca nu, ati face mai bine decat sa bagati in seama ce scriu eu. |
#80
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eu am completat cele zise de Cristian.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|