![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
,,RV 23 sep 2016. Comisia mixtă internațională pentru dialogul teologic dintre Biserica catolică și Biserica ortodoxă în ansamblul ei a aprobat un important document intitulat ”Sinodaliate și Primat în primul mileniu. Spre o înțelegere comună în slujirea adusă unității Bisericii”. Sesiunea plenară a Comisiei s-a desfășurat la Chieti, în Italia, de la 16 la 21 septembrie a.c. Lucrările au fost co-prezidate de cardinalul Kurt Koch, președintele Consiliului Pontifical pentru Promovarea Unității Creștinilor, și de arhiepiscopul ortodox Job Getcha, reprezentant al Patriarhatului ecumenic de Constantinopol. Într-un interviu pentru Radio Vatican, subsecretarul Consiliului Pontifical amintit, mons. Andrea Palmieri, a afirmat că ”documentul reprezintă rezultatul unui drum lung, început cu documentul de la Ravenna din 2007. Atunci s-a afirmat necesitatea unui primat în Biserică la nivel local, regional și universal. Rămânea de specificat în ce fel acest primat ar trebui să fie pus în practică. Prin acest document, care a avut nevoie de multă lucrare, pentru că atinge una din problemele cruciale din contenciosul dintre catolici și ortodocși, avem o explicație a felului în care, în primul mileniu, se articulau primatul și sinodalitatea. Modelul primului mileniu devine o indicație pentru a ajunge la rezolvarea problemelor existente încă între catolici și ortodocși”. ”Din lectura primului mileniu”, participanții la lucrările Comisiei mixte au recunoscut că ”nu există nici o îndoială cu privire la faptul Scaunului Apostolic al Romei îi era recunoscut primul loc în ordinea Bisericilor. Acest primat, în orice caz, era exercitat întotdeauna în contextul sinodalității. Trebuie clarificat, de acum, în următorii pași ai Comisiei, ce înseamnă în mod precis acest primat și cum poate fi exercitat astăzi pentru a fi cu adevărat o slujire de comuniune între Biserici. (…) Dialogul are acum o bază comună de la care se poate continua studierea acelor structuri care în Biserică pot asigura comuniunea între toate Bisericile din Răsărit și din Apus. Documentul fixează o referință comună în experiența primului mileniu și în interpretarea la care au convenit catolicii și ortodocșii. Acest document deschide un drum”, a recunoscut mons. Palmieri, ”dar nu rezolvă în mod clar toate dificultățile. Ne permite, însă, să fim optimiști pentru viitor”. La lucrările plenarei, desfășurate într-un climat cordial și dialog deschis, au participat din România PS Florentin Crihălmeanu, episcopul eparhiei greco-catolice de Cluj-Gherla, membru în Comisia mixtă pentru dialogul teologic, și arhiepiscopul ortodox Iosif, mitropolit al Europei Occidentale și Meridionale, reprezentant al Bisericii ortodoxe române." (rv - A. Dancă) Sursa: http://ro.radiovaticana.va/news/2016...dialog/1260234 |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Pai da, ca daca saccsiv ar fi interesat de adevar ar fi citit documentul si ar fi vazut ca acolo scrie ca Papa nu avea autoritate canonica in Est. Nu se scrie in acel document mai mult decat orice ortodox accepta deja, ca Papa avea un titlu onorific de "primul intre egali", fara ca prin aceasta sa intelegem ce inteleg catolicii prin primat papal.
https://www.catholicculture.org/news...?storyid=29420 "The statement acknowledged that the Bishop of Rome enjoyed primacy, while also noting that synods set directions for the Church. The document reportedly says that the Pope did not exercise canonical authority over the Eastern churches, but acted as "first among equals." Tradare ! |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Mult fum pentru nimic, nu poate fi pus pe seama altor utilizatori faptul ca unii se informeaza doar de pe un singur blog sau pentru ca preiau sursa Vaticanului .
https://lonews.ro/politici/23155-ort...-de-acord.html Ortodocsii si catolicii prefera sa ajunga la acorduri... pe teme pe care sunt deja de acord In stirea asta apare ceva ce oficiosul Vaticanului nu mentioneaza: >>[...]Prin urmare, acestia au propus ca urmatoarea etapa a dialogului sa abordeze sinodalitatea si primatul (întâietatea) în Bisericile de Est și Vest in cel de-al doilea mileniu. Cu toate acestea, s-a decis să se renunte la alegerea temei următoarelor reuniuni, decizie care ar urma sa revina Comitetului de Coordonare al Comisiei Mixte, care se va întruni în 2017.[...]<< Au mancat si au baut bine in Italia, probabil la fel o vor face si la anul si cam atat. Treaba e mai simpla de atat, conceptul de primus inter pares in contextul Sinodalitatii Pentarhiilor celor 5 mari Patriarhii de pana la 1054 nu e sinonim cu primatul si infailibilitatea de dupa 1054 cand papii si-au facut de cap dupa cum au vrut, . Ca sa fie recunoscut primatul papal ar insemna ca papa e si primul pomenit, ori in bisericile ortodoxe din Rusia si pe Muntele Athos nu va fi pomenit niciodata. Celelalte Patriarhii au un sinod si oameni care nu-i lasa sa greseasca pe intai statatorii lor, pe cand in B.O.R. opozitia asta nu mai exista de pe la Bartolomeu Anania incoace, daca ai sinod puternic prostioarele Patriarhilor pot fi limitate, singurele griji sunt pt B.O.R. care e colectoarea fara rezerve a tuturor documentelor de genul.
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
E un lucru bun ca exista acest dialog intre catolici si ortodocsi. Cu zelotii, m-am lamurit, clar. Ei probabil ar fi in stare sa ajunga la izolationismul confesional suprem: "nu exista si altii, e doar o iluzie de la dusmanul mintuirii". Una e ca exista un singur adevar, alta ca il percepem diferit fiecare dintre noi.
Evident, acel adevar nu e detinut de anatemizabili schismatici de jure precum saccsiv, teodot, si alti catapultatori de mizerii in ce nu cunosc, nu inteleg si e deasupra lor, marturistorii pluii. A propos, nu stiu citi constientizeaza ca filantropul Longin de Banceni a dat cu bita rau de tot in eclesiologie, cind a zis ca chipurile ierarhii romini nu mai au Har in Taine la intoarcerea din Creta. A zis-o in discurs public si asumat, nu e vrajeala de blog obscur. In mod normal, ar trebui ca persoana juridica episcopul Longin (ma calca pe nervi slavo-grecismele gen "longhin") sa aiba "persona non grata" pe teritoriile canonice ale BOR. Whadda fuck, insulti niste episcopi (o intreaga ierarhie!!!) cu care de fapt esti in comuniune liturgica, chiar daca indirect, si mult mai grav, te pui in locul lui Dumnezeu, Care e Singurul Care stie unde merge ("Duhul sufla unde voieste") Duhul Sau dumnezeiesc, si pe urma faci pe niznaiul. Trebuia/e sa ramina la ingrijit copii. E un lucru pe care il face excelent, Dumnezeu sa il binecuvinteze pentru lucrarea sa filantropica. Ca episcop si persoana publica in biserica...mai usor cu zelotismul pe scari. Si da, pr. Iustin Pirvu sustinea mizeria terorista numita legiune. Nu e gluma: exista interviu pe youtube, ca sa nu mai zic de faimoasa si tot publica cintare de catre maici, de ziua sfintiei sale, a imnului legionar, adica fascist. Sint fapte publice, cunoscute. Dumnezeu sa il odihneasca si sa ii ierte pacatele. A fost un mare duhovnic, ca si pr. Cleopa, spiritualmente "a tinut toata Moldova in spate" (expresia lui Danion Vasile). Dar greselile sint greseli, si trebuie aratate, fara a vitupera omul, cum fac unii idioti viciosi, incapabili de empatie si respect (bine, tipic entropiei balcanice: steagul Balcanilor=un caine pe o gramada de gunoi). E uman sa diferentiem intre om si fapte (caz particular, intre pacatos si pacate). E dracesc sa facem altfel. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Da, si pentru continuarea dialogului ar fi bin ca virgula catolicii se se lepede de credinta lor ratacita si sa vina la ortodocsie, altfel dialogul este o pierdere de timp.Daca catolicii nu trec la ortodoxie atunci dialogul este o pierdere de timp.
|
|
|