![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si impostura chiar e imposibil sa existe?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ceva asemanator. Cel putin asa credeau, in secolul I, cei care isi bateau joc de vorbirea in limbi a primilor crestini.
Din observatiile mele, ar fi imposibil sa nu existe. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Adica vrei sa zici ca vorbirea in limbi a betivului e tot pe acolo?
Si cum faci diferenta intre autentic si impostura?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Trebuie sa existe un talmaci treaz care sa-l inteleaga pe omul plin de must. :)
https://www.youtube.com/watch?v=KxCe3r_3hKU |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar asa-i scris in Biblie si nu e asa de necrezut; azi nu se-ntampla d'astea? Sunt putine criterii. Daca vorbeste in limbi in biserica mea, trebuie sa aiba volumul dat in asa fel incat sa nu deranjeze. Daca vorbeste in limbi tare, trebuie sa existe talmacire a limbilor. Si el, vorbitorul in limbi trebuie sa fie un om integru. Bine, daca as fi ortodox as mai avea un criteriu negreselnic: daca vorbitorul in limbi e orto inseamna ca-i autentic, daca e penti, e clar ca-i impostor. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Singurul loc unde s-au petrecut Adevaratele Rusalii a fost Ierusalimul in secolul I, fiind un centru spiritual unde se adunau din toate neamurile pentru a aduce jertfa la Templu si asta ca sa se adevereasca celorlalti care este Biserica, nu exista niciun temei sa mai fie Rusalii de asemenea anvergura in Statele Unite, nici la Parham nici nicaieri.
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Insa avem temei sa credem ca fagaduinta primirii darului Duhului Sfant se poate implini si in Statele Unite si in Romania si in Israel si la Athos. Pentu ca asa a zis Apostolul Petru: "Pocăiți-vă și să se boteze fiecare dintre voi în numele lui Iisus Hristos, spre iertarea păcatelor voastre, și veți primi darul Duhului Sfânt. Căci vouă este dată făgăduința și copiilor voștri și tuturor celor de departe, pe oricâți îi va chema Domnul Dumnezeul nostru." In expresia "tuturor celor de departe" sunt cuprinsi si americanii. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
.................................................. ..............
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. Last edited by Iorest; 13.04.2018 at 15:02:30. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Duhul Sfânt, cum ne dovedește de demult Scriptura, a fost, este și va fi, în oameni, animale și obiecte. Cine crede, se mântuiește, cine nu, se pierde și piere, cu iadul care singur și-l cere și-l ia. Vedem că oamenii simpli, creștinii din popor obișnuiți, trebuiau de dinainte de a fi hirotoniți, unși, diaconi, trebuiau de dinainte să aibe Duhul Sfânt în ei. "Drept aceea, fraților, căutați șapte bărbați dintre voi, cu nume bun, plini de Duh Sfânt și de înțelepciune, pe care noi să-i rânduim la această slujbă." - Faptele Apostolilor 6, 3. La fel și astăzi, diaconii când sunt hirotoniți prin harul Duhului Sfânt și punerea mâinilor, de către episcop, care este precum un Apostol. "Pe care i-au pus înaintea apostolilor, și ei, rugându-se și-au pus mâinile peste ei." - Faptele Apostolilor 6, 6. A avea în tine Duhul Sfânt, de dinainte de hirotonirea întru diacon, nu te face totuși nici diacon, nici preot, nici nu-ți dă posibilitatea să fi tâlcuitor a Sfintei Scripturi, ci doar mărturisirea lui Hristos, înmulțirea virtuțiilor și lucrarea mântuirii proprii și ajutorarea la mântuirea altora. Dar Duhul Sfânt nu vine întrun om, fără să fie vindecat de nebuniile și deșertăciunile lumii acesteia. Iar Duhul Sfânt vine cu un singur scop, pentru a-l face vindecător pe acela, pentru a înmulți Biserica sau a o vindeca de erezii. Vedem pe Sfântul Maxim Mărturisitorul, care toată viața lui a fost un simplu monah, nu a fost nici diacon, nici preot, nici episcop, dar plin de Duhul Sfânt, a salvat Biserica, de la incredibilele erezii ale vremii. Dar ne băgăm în ape prea adânci, care pentru un penticostal, care nici nu știe să înoate, ci plutește cu un colar de salvare pe el, adică mila Domnului, purtat de vânturi, încoace și încolo, nu-i sunt de folos adâncimile teologiei. Citat:
Citat:
Biserica nu ține cont de politică, e apolitică și nu se implică în așa ceva. Dar dacă politica îi dă o denumire Bisericii, ca să o delimiteze de alte grupări de oameni ce se numesc și ei biserică și biserici, cum politica i-a pus Bisericii denumirea de "ortodoxă", începând din 1054, Biserica nu se va supăra pe politică și pe nimeni, fiindcă ea nu se supără niciodată pe nicio creație a Domnului, venind din iubire, iubește totul și îndreaptă spre mântuire pe oricine vrea să se mântuiască. Politica putea să denumească Biserica și empirică, și existențială, și onomatopeică, Biserica nu se supără, dar a fost numită Ortodoxă, și Biserica și-a asumat denumirea. Personal, eu văd lucrurile foarte simple, ca teorie, trebuie doar puse în practică și trăite. Ortodox. Citat:
Oamenii care nu vor să facă parte din Biserică, își inventează și își crează propria lor biserică, cum au fost arienii, origeniștii, monofiziții, monoteliții, romano-catolicii, greco-catolicii, lutheranii, calvinii, ecumeniștii de azi. Toți au ieșit din Biserică, și-au inventat propria lor erezie și sunt în întuneric și în lipsa harului și prejudecăți, ipoteze, fără asceză, fără răstignire, fără înțelepciune, fără dragoste, lipsiți de Hristos și de Duhul Sfânt, ei amăgiți fiind de demoni, mint la rândul lor și adună pe cei care nu cunosc și mulți, adesea, intenționat, nu vor să cunoască Biserica și învățătura ei mântuitoare. Domnul să aibe milă de atei, eretici și păgâni, în ziua judecății. Căci noi, ca și creștini, datori suntem să-i iubim, și să-i ajutăm în orice circumstanțe, în orice zi. Doamne miluiește.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"Dragostea nu cade niciodată. Cât despre proorocii â se vor desființa; darul limbilor va înceta; știința se va sfârși;" - I Corinteni 13, 8. Deci darul limbilor va înceta, spune acolo. De ce? Fiindcă și-a atins scopul. Astăzi avem Biblia, ce se traduce în toate limbile pământului, KJV și NKJV (varianta ortodoxă). Mai e nevoie de vorbirea în limbi? Nu. Dacă nu vor crede ce spune Scriptura, nici un vorbitor în limbi de-ar fi, sau nici un mort înviat, tot nu va putea ajuta inimile lor împietrite, să le deschidă dragostei și credinței. Revin. Deci scopul vorbirii în limbi care e? Propovăduirea Evangheliei, a lui Hristos, a Sfintei Treimi, ca oamenii din păgâni să devină creștini. Ce observăm la predica Sfinților Apostoli, când au crezut dintre păgâni în Domnul "ca la 3000 de suflete în acea zi"? Vorbeau Sfinții Apostoli în limbi? Desigur. Cui vorbeau? Păgânilor și evreilor, firesc, fiindcă nu existau creștini niciunul afară de Apostoli. Deci: Primul aspect: Înțelegeau oamenii atunci, ce limbi vorbeau Sfinții Apostoli ? Hai să vedem la Faptele Apostolilor, 2 : 4. Și s-au umplut toți de Duhul Sfânt și au început să vorbească în alte limbi, precum le dădea lor Duhul a grăi. 5. Și erau în Ierusalim locuitori iudei, bărbați cucernici, din toate neamurile care sunt sub cer. 6. Și iscându-se vuietul acela, s-a adunat mulțimea și s-a tulburat, căci fiecare îi auzea pe ei vorbind în limba sa. 7. Și erau uimiți toți și se minunau zicând: Iată, nu sunt aceștia care vorbesc toți galileieni? 8. Și cum auzim noi fiecare limba noastră, în care ne-am născut? 9. Parți și mezi și elamiți și cei ce locuiesc în Mesopotamia, în Iudeea și în Capadocia, în Pont și în Asia, 10. În Frigia și în Pamfilia, în Egipt și în părțile Libiei cea de lângă Cirene, și romani în treacăt, iudei și prozeliți, 11. Cretani și arabi, îi auzim pe ei vorbind în limbile noastre despre faptele minunate ale lui Dumnezeu! Deci vedem că înțelegeau păgânii ce limbi vorbeau Sfinții Apostoli. Și se mirau, că știau păgânii că Apostolii sunt evrei, și sunt galileeni, nu aveau de unde să știe limbile : parță, meză, elamită, frigiană, egipteană, libiană, greacă, arabă, etc. Și apoi de frică, păgânii, i-au acuzat pe Apostoli, că sunt plini de must. Fiindcă era o premieră mondială, să vorbească niște evrei galileeni, limbile a toți oamenii care făceau comerț pe acolo, "a tuturor oamenilor care sunt sub cer", vedem că spune versetul mai sus. Al 2-lea aspect: Înțeleg oamenii ce limbi vorbesc azi penticostalii? Nu. Și penticostalii se justifică că ei vorbesc limbile îngerilor. Au vorbit Sfinții Apostoli în limbile îngerilor? Nu. Atunci penticostalii, vorbesc cu adevărat în limbile îngerilor? Da, în limbile îngerilor căzuți, demonii. Al 3-lea aspect: Când este nevoie să ne fie vorbit în limbi? Când nu suntem creștini. Trebuie să înțelegem limba? Desigur. Dar dacă suntem deja creștini, mai este nevoie să ni se vorbească în limbi? Nicidecum, de ce? Nu mai are rost, ar fi înșelare demonică. Cui trebuie să li se vorbească în limbi? Celor ce nu sunt creștini. În ce limbă trebuie să li se vorbească? În limba lor natală, maternă. Românii erau deja creștini când au venit americanii să aducă penticostalismul. Și americanii aceia penticostali nu vorbeau limba română. Dar au acostat pe cine-au putut să introducă "cultul" în țară, prin Transilvania, în Ardeal, că acolo erau și romano-catolici, și greco-catolici, că pe acolo au venit toate cultele, acolo era (și este) centrul ecumenist și credința creștinilor de acolo (ortodocși) e slăbită și vlăguită, ei acceptă ușor acolo, orice eres și amăgire. Și apoi prin persoane influente și smintite, care vor putea sminti ușor, precum Dumitru Cornilescu, eu reușit să-și introducă planul. Pe noi, românii creștini, care-am fost creștini înaintea a toată Europa, și înainte cu 1700 de ani de înființarea Americii, vin totuși americanii, să ne învețe creștinismul. Paradox? Da. Și lucrare demonică. Și slăbirea dragostei și credinței. Și foarte mult ajutor din partea unor ierarhi și preoți ortodocși, căzuți din Sfânta Biserică, din ortodoxie, care și azi sunt și fac lucrările întunericului și până la sfârșitul veacurilor vor fi, săpând temelia Bisericii. Dar să nu ne depărtăm prea tare. Al 4-lea aspect și ultimul: Ce este și de ce este nevoie de un tâlcuitor al limbilor ? Vedem la Faptele Apostolilor, 8 : 26. Și un înger al Domnului a grăit către Filip, zicând: Ridică-te și mergi spre miazăzi, pe calea care coboară de la Ierusalim la Gaza; aceasta este pustie. 27. Ridicându-se, a mers. Și iată un bărbat din Etiopia, famen (eunuc), mare dregător al Candachiei, regina Etiopiei, care era peste toată vistieria ei și care venise la Ierusalim ca să se închine, 28. Se întorcea acasă; și șezând în carul său, citea pe proorocul Isaia. 29. Iar Duhul i-a zis lui Filip: Apropie-te și te alipește de carul acesta. 30. Și alergând Filip l-a auzit citind pe proorocul Isaia, și i-a zis: Înțelegi, oare, ce citești? 31. Iar el a zis: Cum aș putea să înțeleg, dacă nu mă va călăuzi cineva? Și a rugat pe Filip să se urce și să șadă cu el. Deci ce a fost Sfântul Apostol Filip pentru acel famen ? Călăuzitor, sau tâlcuitor. I-a tâlcuit ce citea din Isaia. L-a călăuzit pe famen la Hristos. Iată vi-am arătat Adevărul, pe Hristos. Iubiții mei frățiori risipitori, veniți înapoi acasă, ca să vă mântuiți. Concluzii ? De aceea, noi, creștinii, spunem că nu putem să tâlcuim, să explicăm Biblia, după cum ni se pare nouă, după capul nostru că spune: "în toate epistolele sale, în care sunt unele lucruri cu anevoie de înțeles, pe care cei neștiutori și neîntăriți le răstălmăcesc, ca și pe celelalte Scripturi, spre a lor pierzare." - 2 Petru 3, 16. și mai spune: "ați primit Duhul înfierii, prin care strigăm: Avva! Părinte!" - Romani 8, 15. și: "Și pentru că sunteți fii, a trimis Dumnezeu pe Duhul Fiului Său în inimile noastre, care strigă: Avva, Părinte!" - Galateni 4, 6. Deci avem nevoie de cineva care să ne tălmăcească, să ne tâlcuiască Scripturile. Nu avem voie să le tălmăcim și tâlcuim noi singuri, ca să nu pierdem în erezii. Și oamenii plini de Duhul Sfânt, Sfinții Părinți, au făcut acest lucru în secolele de dinaintea noastră. Și aceia sunt foarte puțini. Și veritabili. Că spune Scriptura: "Căci de ați avea zeci de mii de învățători în Hristos, totuși nu aveți mulți părinți. Căci eu v-am născut prin Evanghelie în Iisus Hristos." - 1 Corinteni 4, 15. Traducerea Cornilescu în loc de Părinți, spune Bătrâni. Ei bine, da, de acord, Sfinți precum Ioan Gură de Aur, Vasile cel Mare, Grigorie de Nyssa, de Nazians, sau Teologul, Patriarhul Romei, sau Grigorie Palama, Simeon Noul Teolog și alții, ei sunt Sfinții Părinți, sau Sfinții Bătrâni, plini de Duhul Sfânt, care au tâlcuit Scripturile. De ce nu sunt bune tâlcuirile Sfinților Părinți/Bătrâni? Ce au greșit? Cu ce mint ei? De ce să nu le accepte protestanții? Din cauza mândriei lor, a orgoliului, a părerii de sine, a nemulțumirii demonice, a slavei deșarte cum că și ei ar putea tâlcui și tălmăci Scripturile, dar le este spre pierzanie cum spune mai sus la 2 Petru 3, 16, fiindcă nasc erezii aducătoare de iad. Și nu vor să ia, să accepte acele tâlcuiri, fiindcă arată Biserica cea adevărată, o susțin, descalifică ereziile, ori ei fiind erezie, nici nu vor să audă de așa ceva, de Sfinții Părinți, sau Sfinții Bătrâni, îi resping, începând cu Luther, la 1518. Dar Însuși Domnul Dumnezeu Hristos, cu Sfinții Lui, care vor judeca lumea, spune la 1 Corinteni 6, 2, ei le stau împotrivă cu dragostea și smerenia lor. Revin. Ce este un tâlcuitor azi, la penticostali ? Traducătorul. Cel ce traduce limbile "îngerilor", în limba română (și oriunde sunt penticostalii și trebuie să traducă în limba maternă de acolo), adică vorbește ce vrea el, ca o predică, care să aibe un înțeles cât de cât creștinesc, și spune că a tâlcuit limba de neînțeles, a celui scuturat sau cuprins de duhul ce-i dă limba ciudată grăită. E biblic ce fac penticostalii ? Nu. În Faptele Apostolilor 2, vedem că vorbeau toate limbile pământului și acei străini și păgâni, auzeau limba lor, o înțelegeau și mulți deveneau creștini. Dar ce este limba îngerilor, cu adevărat ? Este însuși creștinismul asumat și trăit, Sfânta Biserică, ortodoxia, asumată și trăită. Cum dovedim asta ? Vedem că stă scris: "Căci nici să moară nu mai pot, căci sunt la fel cu îngerii și sunt fii ai lui Dumnezeu, fiind fii ai învierii." - Luca 36, 20. Și mai spune: "Căci nici să moară nu mai pot, căci sunt la fel cu îngerii și sunt fii ai lui Dumnezeu, fiind fii ai învierii." - Luca 20, 36. Și până la înviere, creștinul trebuie să trăiască în inima lui, în ființa și toată existența lui, Împărăția Cerurilor, încă din viața aceasta, de aici de pe pământ, că spune: "nici nu vor zice: Iat-o aici sau acolo. Căci, iată, împărăția lui Dumnezeu este înăuntrul vostru." - Luca 17, 21. Pentru a putea fi dobândită veșnic, împărăția lui Dumnezeu, trebuie trăită întâi aici, pe pământ. Ori aceasta este viața îngerească a creștinului, care oriunde s-ar afla, în orice țară, urmând lui Hristos, trăiește și grăiește îngerește, limbile îngerilor, adică creștinii care trebuie să fie precum îngerii. "Vorbiți între voi în psalmi și în laude și în cântări duhovnicești, lăudând și cântând Domnului, în inimile voastre." - Efeseni 5, 19. Cam atât... Pomeniți-mă.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 05.10.2016 at 15:45:54. |
|