![]() |
![]() |
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Duhul Sfânt, cum ne dovedește de demult Scriptura, a fost, este și va fi, în oameni, animale și obiecte. Cine crede, se mântuiește, cine nu, se pierde și piere, cu iadul care singur și-l cere și-l ia. Vedem că oamenii simpli, creștinii din popor obișnuiți, trebuiau de dinainte de a fi hirotoniți, unși, diaconi, trebuiau de dinainte să aibe Duhul Sfânt în ei. "Drept aceea, fraților, căutați șapte bărbați dintre voi, cu nume bun, plini de Duh Sfânt și de înțelepciune, pe care noi să-i rânduim la această slujbă." - Faptele Apostolilor 6, 3. La fel și astăzi, diaconii când sunt hirotoniți prin harul Duhului Sfânt și punerea mâinilor, de către episcop, care este precum un Apostol. "Pe care i-au pus înaintea apostolilor, și ei, rugându-se și-au pus mâinile peste ei." - Faptele Apostolilor 6, 6. A avea în tine Duhul Sfânt, de dinainte de hirotonirea întru diacon, nu te face totuși nici diacon, nici preot, nici nu-ți dă posibilitatea să fi tâlcuitor a Sfintei Scripturi, ci doar mărturisirea lui Hristos, înmulțirea virtuțiilor și lucrarea mântuirii proprii și ajutorarea la mântuirea altora. Dar Duhul Sfânt nu vine întrun om, fără să fie vindecat de nebuniile și deșertăciunile lumii acesteia. Iar Duhul Sfânt vine cu un singur scop, pentru a-l face vindecător pe acela, pentru a înmulți Biserica sau a o vindeca de erezii. Vedem pe Sfântul Maxim Mărturisitorul, care toată viața lui a fost un simplu monah, nu a fost nici diacon, nici preot, nici episcop, dar plin de Duhul Sfânt, a salvat Biserica, de la incredibilele erezii ale vremii. Dar ne băgăm în ape prea adânci, care pentru un penticostal, care nici nu știe să înoate, ci plutește cu un colar de salvare pe el, adică mila Domnului, purtat de vânturi, încoace și încolo, nu-i sunt de folos adâncimile teologiei. Citat:
Citat:
Biserica nu ține cont de politică, e apolitică și nu se implică în așa ceva. Dar dacă politica îi dă o denumire Bisericii, ca să o delimiteze de alte grupări de oameni ce se numesc și ei biserică și biserici, cum politica i-a pus Bisericii denumirea de "ortodoxă", începând din 1054, Biserica nu se va supăra pe politică și pe nimeni, fiindcă ea nu se supără niciodată pe nicio creație a Domnului, venind din iubire, iubește totul și îndreaptă spre mântuire pe oricine vrea să se mântuiască. Politica putea să denumească Biserica și empirică, și existențială, și onomatopeică, Biserica nu se supără, dar a fost numită Ortodoxă, și Biserica și-a asumat denumirea. Personal, eu văd lucrurile foarte simple, ca teorie, trebuie doar puse în practică și trăite. Ortodox. Citat:
Oamenii care nu vor să facă parte din Biserică, își inventează și își crează propria lor biserică, cum au fost arienii, origeniștii, monofiziții, monoteliții, romano-catolicii, greco-catolicii, lutheranii, calvinii, ecumeniștii de azi. Toți au ieșit din Biserică, și-au inventat propria lor erezie și sunt în întuneric și în lipsa harului și prejudecăți, ipoteze, fără asceză, fără răstignire, fără înțelepciune, fără dragoste, lipsiți de Hristos și de Duhul Sfânt, ei amăgiți fiind de demoni, mint la rândul lor și adună pe cei care nu cunosc și mulți, adesea, intenționat, nu vor să cunoască Biserica și învățătura ei mântuitoare. Domnul să aibe milă de atei, eretici și păgâni, în ziua judecății. Căci noi, ca și creștini, datori suntem să-i iubim, și să-i ajutăm în orice circumstanțe, în orice zi. Doamne miluiește.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia |
|