![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
simpllu,
Delegatia romana a semnat in unanimitate documentele sinodului din Creta. Daca atunci astfel de declaratii au avut oarece succes, acum numai cu forta represaliilor mai poate fi convinsa multimea crestina. Nu acceptam documentele sinodului din Creta? Suntem incorecti politic, asa ca nu se stie ce ne asteapta pe fiecare. Cine e preot risca o caterisire in numele iubirii ecumeniste, de exemplu. Cine e calugar risca sa fie dat afara din manastire, tot de exemplu, in numele aceleiasi iubiri... |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Multă rătăcire semeni în ultima vreme ! ! !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#3
|
|||
|
|||
|
cristiboss56,
Biserica nu este a ta, ca sa-mi spui ce sa fac. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Cred ca ti se trage de la cipuri si cip ciripuri :)))
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Biserica este a lui Hristos, nu a lui cristiboss. Nu am criticat biserica, ci erezia. Dacă tu faci astfel de confuzii, îmi pare sincer rău pentru sufletul tău. Biserica lui Hristos este fără pata, căci a întemeiat-o El Însuși. Erezii au mai fost și vor mai fi. Acelea nu au ce căuta în Biserica lui Hristos. Vor fi din ce în ce mai mulți cei care vor protesta împotriva hotărârilor sinodului din Creta, în ciuda tonului papal arborat în loc de explicații și argumente. Cei care susțin ereziile se situează în afară bisericii lui Hristos, nu cei care arata ereziile. Dumnezeu sa te ajute sa-ti vezi greșeala!
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
BOR face parte din Biserica lui Hristos?
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#7
|
|||
|
|||
|
-doar daca pastreaza dogmele si canoanele nemodificate,doar atunci se afla in Adevar [Hristos]
- toti facem parte din BOR nu numai sinodul,ierarhii "-cei care cuteaza sa cugete sau sa invete altfel, sau, urmand blestematilor eretici, [indraznesc] sa dispretuiasca predaniile Bisericii, nascocind sau lepadand ceva dintre cele ale Bisericii,sa cugete stramb si viclean pentru a rastalmaci ceva din Predaniile legiuite ale Bisericii Sobornicesti, poruncim ca toti acestia, daca sunt episcopi sau clerici, sa fie caterisiti, iar daca sunt monahi sau laici, sa fie indepartati de la impartasanie [sa fie afurisiti]." -sfintii parinti luptau si pentru o litera,un cuvant , pentru ca daca se modifica ceva cat de mic in credinta ,se modifica intreaga credinta [Sfintul Ioan Gura de Aur (+ 407):"Daca cineva contraface macar o mica parte a chipului regelui pe moneda regala, in felul acesta o falsifica; la fel si in credinta cea adevarata, acel care va schimba chiar cit de putin in ea, o vatama pe toata. Caci daca, pe de o parte, dogma este rastalmacita, si inger de ar fi, sa nu-l credeti. Nimic nu foloseste viata virtuoasa, daca credinta nu este sanatoasa.â"] |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Așadar tăgăduirea unității Bisericii, recunoașterea ereziilor ca “biserici”, ”CMB”, sunt concepte ale duhului antihrist introduse în mod viclean în adunarea din Creta.
Erezia conform căreia Biserica ar fi divizată în confesiuni creștine și militează pentru unitatea lor este prezentă în mai tot cuprinsul textului “Relația Bisericii Ortodoxe cu restul lumii creștine” și impune că aceasta este direcția oficială a Bisericii Ortodoxe, nu prin unitatea mădularelor vii cu Hristos Capul ei, ci unindu-se cu celelalte confesiuni. Această unitate vrea să zdruncine din temelie Cincizecimea și lucrarea Duhului Sfânt în Biserică care este un dat ontologic și nu o proiecție umană realizată de adepții ecumenismului. Dialogul cu celelalte erezii creează premiza că aceasta este singura cale a Bisericii Ortodoxe care duce la unitate, substituind cuvântul Mântuitorului “Mergeți în toată lumea și propovăduiți Evanghelia la toată zidirea.” (Mc. 16, 15) Unicul drum de urmat este acela de a arăta adevărul ereticilor și schismaticilor și nu o negociere a lui care subminează caracterul misionar al Bisericii Ortodoxe și implicit posibilitatea întoarcerii acestora la adevăr. Dialogul este incriminat de Sfântul Apostol Pavel, care spune că “de omul eretic, după întîia și a doua mustrare, depărtează-te” ( Tit 3, 10), de Sfinții Părinți ai Bisericii cât și de părinți contemporani, ca Părintele Arsenie Papacioc, care spune că “nu accept nici un fel de colaborare ecumenistă, nici un fel de început, ce să mai vorbim de sfârșit… Nu păstrăm legătura!” Documentul, prin pct. 11, încearcă să forțeze unitatea creștină indiferent de conceptele teologice, dogmatice sau pastorale care apar în aceste dialoguri, prin compromisuri și ’’căutarea elementelor comune ale credinței creștine”. Această căutare a elementelor comune pune bazele teoriei ecumeniste conform căreia fiecare “biserică” are părți de adevăr și nici Biserica Ortodoxă nu deține adevărul absolut ci îl caută prin dialogul cu celelalte “biserici”. Mântuitorul ne avertizează că ”cel ce va strica una din aceste porunci, foarte mici, și va învăța așa pe oameni, foarte mic se va chema în împărăția cerurilor” (Mt. 5, 19), și Sfântul Ioan Gură de Aur tâlcuiește că foarte mic înseamnă că nu se va mântui. Părintele Arsenie Papacioc, în duhul Sfinților Părinți, ne avertizează că “suntem ortodocși și o cirta dacă se cedează, s-a cedat tot, pentru că Hristos vrea de la noi să rămânem întregi. Dracul în schimb vrea să-i dai o unghie și dacă i-ai dat-o, asta înseamnă că nu mai ești stăpînul întregului, ci ești doar o parte din întreg, pentru că Adevărul nu se măsoară cu metrul. Ori cedezi mult, ori cedezi puțin, e totuna, înseamnă că ai cedat tot”. Teoria ecumenistă a minimalismului dogmatic este susținută și de punctul 19 unde se stipulează că: “numai cei ce cred în Domnul nostru Iisus Hristos ca Dumnezeu și Mântuitor, potrivit scripturilor și mărturisesc pe Dumnezeu Cel în Treime, Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt, potrivit sinodului Niceeo-Constantinopolitan”, pot fi membre în ”CMB”. Celelalte dogme binecinstitoare ale Bisericii Ortodoxe ca preoția sacramentală, cinstirea sfinților, harul necreat etc., nu sunt luate în considerație pentru a nu aduce prejudicii celorlalte erezii, indiferent dacă întristăm pe Duhul Sfânt și pe Sfinții Părinți. Caracterul de “biserică” atribuit eterodocșilor desființează granițele eclesiologiei ortodoxe și le situeaza în mod arbitrar în afara ei promulgând în mod tacit teoria conform căreia și celelalte erezii au ’’unde de har’’ și de aici taine, succesiune apostolică și mântuire, validându-se astfel printr-un sinod panortodox inclusiv tratatul de la Balamand. Sfântul Fotie cel Mare spune că există “doar o singură Biserică a lui Hristos apostolească și sobornicească, nu mai multe, nici măcar două, iar celelate sunt sinagogi ale celor ce viclenesc și sinod al răzvrătiților”. Iar Sfântul Ciprian al Cartaginei afirmă: ”Există un singur Dumnezeu și un singur Hristos, o singură Biserică a Lui și o singură credință, un singur popor legat cu legătura armoniei în unitatea tare a trupului.” În câteva linii mari, orice om de bună credință își poate da seama fără prea multă teologie, că această adunare din Creta a avut drept scop legalizarea instituțională a ecumenismului printr-un sinod panortodox și să deschidă noi orizonturi spre religia unică a antihristului. |
|
|