![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Hopa? Ba pardon ! Și parol ! Că mintea ta zburdă pe ici'colea... O fi prea jucăușă? Atunci nu poate fi de mult folos...
Nu lua după literă. O "calitate" a unui creștin autentic, este că vede duhul, simte duhul. Dialogului, cărții, omului, evenimentului, vremii... Ca să ajungi să te vindeci de "bani", trebuie să-i reorganizezi, să-i nivelezi, până-i desființezi. Dar nu-i trimiți în bani digitali, complet, că acolo-i definiția sclaviei moderne. Deci banii să fie în cel mai rău caz, înapoi în monezi de aur și argint, dar soluția pentru vindecarea materialismului este trocul. Atunci efectiv, nu mai simți nevoia să te îmbogățești. Ești mulțumit cu puțin. Crești în comunitatea de care aparții, te dezvolți duhovnicește minunat. Prin ceilalți mai ales. Pentru ceilalți. E doar un exemplu. Puțin utopic, dar nu imposibil. Dar cât timp există 600 de miliarde de dolari consumați numai pe înarmare în 2016, de 4,3%, cât înseamnă raportat la nivel mondial, populația Americii, și cât timp există 12% populația globului care sunt subnutriți și malnutriți, și mor câte 32.000 de oameni pe zi de foame (!) sigur că definiția nebuniei astăzi, înseamnă banii. Deci, da, Apostolii salvau omenirea de bani, cu bani ! Oamenii își vindeau averile și puneau totul la picioarele Apostolilor și ei împărțeau fiecăruia cât avea nevoie. Să fie și azi la fel. Ce minunat ar fi. Dar cine împarte, trebuie să fie total lipsit de orice poftă materială. Ca și cei care și-au pus averile la picioarele Apostolilor. Teoretic simplu. Dar practic, materialismul, banii, este una din ispitele de bază ale satanei: "Uită-te la acestea toate, aceste toate împărății ale lumii ți le voi da Ție, dacă te închini mie", îi spune la Hristos, pe muntele Carantaniei, după 40 de zile de post, deci dându-se exemplu, arătând omului calea, care prin asceză, se ajunge la vindecare de materialism și pofte... Măsura, Ioane... măsura în Hristos. Asta-i salvarea.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Aha! Am inteles. Deci esti de acord ca nu doar cu Har, ci si cu bani pot fi oamenii ...salvati!
OK, voi retine asta. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Da, frate Ioane,
Cât timp te afli în trupul muritor, stricăcios, material, întreținerea lui, ca vehicul pentru mântuire, devine un test imens, din care beneficiarul este omul, care-și pune trupul lui pentru Dumnezeu care-i oferă veșnicia în Împărăția Cerurilor, cea mai presus de minte, sau pentru diavol cu armatele lui, care-i oferă omului ce nu-i al diavolului, practic, dar îi oferă omului ispitirea de a se ridica împotriva a tot ce înseamnă creația Domnului. Deci implicit banii, sau altfel spus, metodele, formele, de organizare a vieții în trup, își joacă rolul pentru mântuire sau osândire. Îmi amintesc de un capitol, care cred eu, vindecă omul de materialism (cel puțin a ajutat mult la vindecarea mea): 1 Ioan 3: 1. Vedeți ce fel de iubire ne-a dăruit nouă Tatăl, ca să ne numim fii ai lui Dumnezeu, și suntem. Pentru aceea lumea nu ne cunoaște, fiindcă nu L-a cunoscut nici pe El. 2. Iubiților, acum suntem fii ai lui Dumnezeu și ce vom fi nu s-a arătat până acum. Știm că dacă El Se va arăta, noi vom fi asemenea Lui, fiindcă Îl vom vedea cum este. 3. Și oricine și-a pus în El nădejdea, acesta se curățește pe sine, așa cum Acela curat este. 4. Oricine făptuiește păcatul săvârșește și nelegiuirea, și păcatul este nelegiuirea. 5. Și voi știți că El S-a arătat ca să ridice păcatele și păcat întru El nu este. 6. Oricine rămâne întru El nu păcătuiește; oricine păcătuiește nu L-a văzut nici nu L-a cunoscut. 7. Copii, nimeni să nu vă amăgească. Cel ce săvârșește dreptatea este drept, precum Acela drept este. 8. Cine săvârșește păcatul este de la diavolul, pentru că de la început diavolul păcătuiește. Pentru aceasta S-a arătat Fiul lui Dumnezeu, ca să strice lucrurile diavolului. 9. Oricine este născut din Dumnezeu nu săvârșește păcat, pentru că sămânța lui Dumnezeu rămâne în acesta; și nu poate să păcătuiască, fiindcă este născut din Dumnezeu. 10. Prin aceasta cunoaștem pe fiii lui Dumnezeu și pe fiii diavolului; oricine nu face dreptate nu este din Dumnezeu, nici cel ce nu iubește pe fratele său. 11. Pentru că aceasta este vestea pe care ați auzit-o de la început, ca să ne iubim unul pe altul, 12. Nu precum Cain, care era de la cel viclean și a ucis pe fratele său. Și pentru care pricină l-a ucis? Fiindcă faptele lui erau rele, iar ale fratelui său erau drepte. 13. Nu vă mirați, fraților, dacă lumea vă urăște. 14. Noi știm că am trecut din moarte la viață, pentru că iubim pe frați; cine nu iubește pe fratele său rămâne în moarte. 15. Oricine urăște pe fratele său este ucigaș de oameni și știți că orice ucigaș de oameni nu are viață veșnică, dăinuitoare în El. 16. În aceasta am cunoscut iubirea: că El Și-a pus sufletul Său pentru noi, și noi datori suntem să ne punem sufletele pentru frați. 17. Iar cine are bogăția lumii acesteia și se uită la fratele său care este în nevoie și își închide inima față de el, cum rămâne în acela dragostea lui Dumnezeu? 18. Fiii mei, să nu iubim cu vorba, numai din gură, ci cu fapta și cu adevărul. 19. În aceasta vom cunoaște că suntem din adevăr și în fața lui Dumnezeu vom afla odihnă inimii noastre, 20. Fiindcă, dacă ne osândește inima noastră, Dumnezeu este mai mare decât inima noastră și știe toate. 21. Iubiților, dacă inima noastră nu ne osândește, avem îndrăznire către Dumnezeu. 22. Și orice cerem, primim de la El, pentru că păzim poruncile Lui și cele plăcute înaintea Lui facem. 23. Și aceasta este porunca Lui, ca să credem întru numele lui Iisus Hristos, Fiul Său, și să ne iubim unul pe altul, precum ne-a dat poruncă. 24. Cel ce păzește poruncile Lui rămâne în Dumnezeu și Dumnezeu în el; și prin aceasta cunoaștem că El rămâne în noi, din Duhul pe care ni L-a dat. Sla Ție Doamne, slavă Ție !
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Vedeti asadar cat bine le-ati putea face, cu umila voastra jertfa, aia mica, materiala... Cine stie, poate vreunul din ei, urmindu-va, o sa ajunga adevarat teolog (om jertfelnic pentru binele aproapelui) si va fi chiar mai pretuit ca dvs. in Imparatie! Nu va doriti asta? |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Ooo, frate Ioane... dar când ai gustat pe Domnul... nu mai vrei altceva și pe altcineva, decât pe Domnul... :) poate vei înțelege cândva... :)
P.S.: nu mă nefericește pe mine, ci pe Biserică, pe cei care nu cunosc, prin ereziile lui, îi fericește la iad. De aceea, fiindcă Domnul lucrează prin oameni, a trebuit să reamintesc, să rememorez, ereziile care l-au consacrat stricător de suflete și mântuire.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 31.10.2016 at 00:31:11. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sa nu fi avut nici macar o "molecula" de Har? Sa-l fi ocolit Duhul Sfant, "Care pretutindenea este", tocmai pe el?.... Cum oare, atunci, e numit "fericit" si nu, bunaoara, trist/nefericit/abramburit/baschetbalist? Remus, tu realizezi ca, totusi, vorbesti despre un mare barbat? Fericit, pur si simplu! |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
Și ateii sau păgânii au multe momente în viața lor când au har. Mii de momente, mii de secunde, poate mii de minute... Însuși mila Domnului, care ține și învârte Universul, înseamnă o formă de har, energie necreată, cu care crează energiile solare, de exemplu. "Și a zis Dumnezeu: să fie lumină. Și s-a făcut lumină" și s-a creat în Univers energia, și a organizat-o Dumnezeu și în sistemul solar, în jurul Soarelui, ca noi să existăm, materie și nematerie și trup și suflet. Citește omiliile Sfântului Ioan Gură de Aur, la Facere... Și Hexaemeronul Sfântului Vasile cel Mare... Nu știi ce pierzi... :) Deci la cel mai mic gând de smerenie, îți este dăruit harul. Și la cel mai mic gând de mândrie, harul este luat. Prin har primești credință și intri în pronia lui Dumnezeu pentru mântuirea ta, ca om care prin libertatea dăruită de Domnul, să stai în împreună lucrarea ta cu Dumnezeu. Unde apare deci problema? Să rămâi în har. Să știi ce este smerenia și asceza. Să le dorești... Un eretic, un păgân, un ateu, nu rămâne în har. I se pare că poate mai mult decât dăruiește Domnul, Bisericii Sale. Și așa ajungem la cazul lui Augustin. Nu a fost mulțumit, nu a cercetat, nu s-a smerit, nu a rămas în har, nu a citit pe Sfinții Părinți ai Răsăritului care grăiau în Duhul Sfânt, Sfintele Canoane, Sfintele Dogme și așa a născut erezii. Augustin a fost deci un filosof și gânditor creștin, un om peste medie de altfel, foarte moral, ca mulți alții de atunci și de azi, fie azi, aceia și ateii, sau sufiții musulmani, care ajung la o calitate morală excepțională. Dar nu a fi un om moral și peste medie, te mântuie. Nu faptul că donezi milioane de euro, cum fac ateii, nu numai faptele te mântuie. Ci credința fără erezie, faptele și harul. Dacă scoți una, nu te mai mântuiești. Că altfel spui, că pustnicii, că nu donează nici un ban, nu se mântuiesc. Și antihrist când va fi pus să conducă lumea toată, fiind plin de milostenie, cum spune Scriptura, va fi primul care se mântuiește, nu? Ai văzut? Deci cu atât mai mult când știi ce misiune ai ca episcop, și cu atât mai mult când nu cercetezi amănunțit, să vezi dacă nu cumva rănești Biserica, prin faptul că nu cercetezi titanii vremii, Sfinții Părinți care nășteau atunci Biserica, în Răsăritul orient, și deci dacă nu cumva rămân în urma ta, debitările filosofale ale unei teologii care va duce la căderea a jumătate din lumea creștină, în erezie... Căci asta e mult prea mult... De aceea Biserica, nu l-a numit fericit timp de aproape 2000 de ani, și în 1982, prin multe mădulare bolnave, îmbolnăvite de ecumenism, este numit fericit... Fericit că n-a reușit, din mila Domnului, să doboare mai mult de jumate, pe atunci (marea schismă) din nevoitorii pentru mântuire... "Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte"...
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 31.10.2016 at 00:55:26. |
|
|