![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Da, disprețuiesc orice gând, cuvânt și faptă, a mea și a altora, înafara lui Hristos.
Să înțelegi punctul de vedere al celorlalți? Înafara lui Hristos? Adică a demonilor? Al mincinoșilor? Când ei n-au vrut să înțeleagă și să accepte punctul de vedere al lui Dumnezeu Treime? Da, sunt liberi cu toții, să facă ce vor, oamenii, demonii și Sfinții. Dar dintre cei ce nu sunt ai lui Hristos, fie cine-o fi, nu le permit să-mi impună să mă lepăd de Domnul meu și Dumnezeu meu: Sfânta Treime și n-o să mă închin la episcopul Romei și nu o să-l recunosc niciodată fără să lepede ereziile lui și nici biserica aia care-l recunoaște, nu mai e parte din Biserică, și la niciun conducător politic, sau spiritual, de orice natură și gen nu mă aplec, cât timp nu are har, și e condus de demoni, decât Domnului Hristos în Sfânta Treime, să i te închini și celor ai Bisericii, azi numită Ortodoxă, în care este Duhul Sfânt și sunt temple ale Duhului Sfânt. Atât. Anatema demonilor, că sunt pierzători de suflete și de toată creația. Una-i să citești Biblia, Noul Testament și Sfinții Părinți, iar alta-i să înțelegi și să aplici ce scrie în Noul Testament și în Sfinții Părinți. În smerenie. Dar tu te lauzi cu ce nu-i al tău. Cu talantul de la care se va cere rodul... Iar mie mi-e imposibil să pozez în ipostaza infailibilului ipocrit, că ce învăț eu, învață Noul Testament, oricine are acces acolo, oricine poate să facă parte din Biserică, să moștenească Împărăția Cerurilor, pentru rugăciunile Preasfintei Născătoare de Dumnezeu și ale tuturor Sfinților. Infailibil e Hristos. Și nu-i ipocrit. Iar eu sunt un biet păcătos, care greșesc în fiecare ceas, greșeli cumplite. Dar nu mă las. Mă ridic, că mă dorește Hristos, și mă întărește și mă cheamă și mă vrea în Biserica Sa. Da, oricine este înafara Bisericii, e bolnav. Tu ești înafară și ești cumplit de bolnav. Dar am o veste: nu te oprește nimeni să fi bolnav și să rămâi bolnav. Ești posedat și vrei să rămâi așa. Și nu mă ascund după Sfinți și Noul Testament, dar asta-i măsura normalității și manualul normalității. Nu vreau să gândesc și să acționez înafara Noului Testament, fiindcă vreau să fiu al Bisericii, al lui Hristos. Noul Testament e stasul gândirii mele. Înafara lui, e nebunie, înnebunire, întuneric, abis, haos, și moartea cea de-a doua. Când vreau să gândesc înafara Noului Testament, intru în părerea de sine, cred că sunt cineva, cred că pot ceva, fără Hristos, și atunci mă duc în hăuri de iad, mă dăruiesc demonilor. Și nu vreau asta. Și-așa fac destule ale dracului, din care abea mă ridic. "Ajunge zilei necazul ei", "să nu apună soarele peste supărarea voastră". Să-ți ajute Dumnezeu nu numai să știi ce spune un verset, sau un Sfânt, dar să trăiești ce spune, să pătrunzi, să dorești, să te îmbraci ca ființă, în tot ce gândești, ce spui și ce faci, în dorirea lui Hristos. Iar dacă nu vrei... rău ai să ajungi... e alegerea ta. Apropo, știai că și satan, înainte să cadă, era serafim? Serafimii cei cu ochi mulți, din ceata lor, jumate au căzut odată cu satan și o treime din toate celalalte cete, în iararhiile cerești. Nu-ți dorești să vezi un demon serafim... crede-mă... Dar oricum există și serafimii lui Dumnezeu, slavă Domnului. Te joci cu niște lucruri care nu că nu le crezi, că nu le înțelegi, dar fiindcă nu ai vrut de bună voie să primești har, ca să înțelegi micimea ta și să poți urca în Hristos... Am spus tot ce era de spus, oricum ești fixat în mândria ta și așa o să rămâi cel puțin o vreme, până te vei smeri, iar până nu te smerești ai să vomiți mai departe aici, rodul gândirii demonice în care ești. Însănătoșire grabnică. Doamne miluiește...
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 02.11.2016 at 15:42:57. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
O intrebare. Un Sinod poate gresi cand adopta o decizie?
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Normal că un Sinod poate greși. "Nu este om care să fie viu și să nu greșească."
Îți dai seama că greșește, dacă ceri să explice hotărârea luată, atunci se intră în dialog și se observă dacă hotărârea este creștinească, în Noul Testament și în Sfinții Părinți, sau dacă nu este creștinească și este înafara Bisericii, atunci este erezie. Dacă ai fi fost ortodox, adică creștin adevărat, nu în protestantism, ai fi văzut și înțeles, manifestările în istorie ale sinoadelor mincinoase și tâlhărești. Citat:
Ce este realitatea? Ce este viața, ce este moartea? Ce este păcatul, ce este Sfințenia? Ce este virtutea ce este patima? Ce este mântuirea, ce este osândirea? Vai de capul tău, da așa este, vai de demonii tăi, care sunt înăuntrul tău, al minții tale, a inimii tale, în sufletul și trupul tău. Dumnezeu să te vindece.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 02.11.2016 at 15:48:12. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Dacă e Sinod biblic, patristic, dogmatic, canonic, da, hotărăște.
Cum a fost cele 9 Sfinte Sinoade Ecumenice de până acum. Și hotărârile acelea sunt în Duhul Sfânt luate, pentru mântuirea Bisericii. Dar dacă e un sinod misionar, cum a fost cel de la Creta, are toate șansele să greșească, cum a greșit cel de la Creta și slavă Domnului că s-a însănătoșit, și-a modificat hotărârile, care erau împotriva Sfinteor Canoane. Dar misiunea Bisericii este să ajute, să îndrepte, să ridice, să îndrume, chiar și căderile și greșelile unor ierarhi, la un Sinod misionar și chiar dogmatic din cele ce vor urma. Sunt ai noștri, trebuie să avem grijă de ei. Ne pasă, ne doare de ei, de aceea trebuie să-i punem pe cărarea mântuitoare, în Hristos. Cum Hristos l-a pus pe Petru, anunțându-i de mai înainte căderea și lui și lui Iuda, dar Iuda n-a vrut să se îndrepte, a preferat sinuciderea. Cum și azi, un sinod și un ierarh care nu accepte îndreptarea, a preferat să se sinucidă, cum a făcut episcopul Romei, se sinucid sufletește, ”morții își îngroapă morții lor” și cum fac episcopii ecumeniști, dintre cei din Ortodoxia noastră, din Biserică, azi. Să ne ferească Dumnezeu de orice cădere, că vor ajunge în schismă ierarhii care devin ecumeniști și se vor lepăda de Biserică. Să nu fie. Doamne miluiește.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 31.05.2018 at 15:00:20. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Mai fartatilor, da' la ce-i buna teoria aia multa si impecabila (ca doara e de la Domnul, din Traditie, din invatatura desavarsita a sfintilor) daca noi nu o prefacem in faina vietii?
Daca in noi nu dospeste aluatul acela sfant si deindata, cum deschidem gura, ne purtam ca unii fara strop de invatatura: cui foloseste? Uite, sa pun nitel punctul pe i, asa cum pot s-o fac in maniera mea de laic. Ma tin la ale mele, cele de demult, sa fiu iertat. In psihologie am invatat multe teorii. Ce studiam la Teologie e o nimica toata, joaca de copil. In psihologie sunt mult mai multe idei care isi cer dreptul la viata concreta. Si babalacii aia de profesori (sa le dea Dumnezeu sanatate si iertare de pacate!, altminteri) ne puneau sa parcurgem tone de teorii pe semestru, pe an... Vai de capul nostru ca si in somn mai rasfoiam, parca, vreo teorie noua...:) Dar venea vremea cand trebuia sa ne apropiem de practica. Fie ca era vorba de activitatea de invatare, de sport, de conducerea unei organizatii (firma, etc.), de viata in familie, de tulburarile mintale sau de relatiile spontane de pe strada - ni se cerea sa punem in aplicatie ceea ce citisem prin carti. Adica, altfel spus, sa operationalizam teoria! Sa o "traduci" in fapte concrete care sa fie in continuitatea/duhul/spiritul teoriei. Ei, aici sa vezi bulibaseala! Sa mori de ras si de plans pentru ca, printre altele, nu numai ca gandirea noastra refuza sa treaca de la general la particular, de la abstract la concret etc. (adica sa se miste pe verticala, fara a ramane intepenita in orizontala abstractiunilor), dar mai ales pentru ca obisnuintele noastre (rutinele) ne jucau mereu feste. Vroiai de pilda sa fii asertiv, adica sa tii cont in relatia cu altul atat de nevoile tale cat si de ale lui (alternativele, proaste, sunt sa fii centrat doar pe ale tale - agresivul buldozer; sau doar pe ale lui - submisivul prostanac si mereu perdant), insa te loveai de un amanunt care nu se lasa controlat/condus cu usurinta: mimica, gestica, tonul... O singura privire sau un biet tresarit al vocii iti facea praf toata "asertivitatea". Faceam multe jocuri din astea, la seminarii si workshopuri, pentru a deprinde unitatea dintre gand-simtamant-fapta concreta. Asadar, daca nu putem operationaliza/traduce in fapt concret o terorie sau alta/o invatatura, atunci toata munca e-n zadar. Nu degeaba Apostolul Iacov zicea ca-i moarta credinta, fara fapta. (Precum e adevarata si reciproca.) Adica de nu e o unitate in toate cele ale omului, rezultatul e acelasi: nici o scofala. Orz stricat pe gaste. Desertaciune... Deci degeaba dam noi cu catehismul daca o facem fara priza reala la faptele vietii, la solicitarea concreta a celui de langa noi, la necazul aproapelui, la bunul comunitatii etc. Asta ar trebui sa dea inca si mai mult de gandit (si de facut) dupa opinia mea. Ca doara nu suntem niste tocilari impatimiti, nu? Mai degraba sa fim niste tarani, adica unii care stiu sa insamanteze, sa ingrijeasca, sa produca roade si sa le puna in valoare (adica sa fie de folos tuturor). Cu Mila Domnului, pe masura puterilor fiecaruia! |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sau ortodoxu' atunci cand e mirean, mireanul stie mai bine decat preotul cum e cu mantuirea, iar cand ajunge preot, preotul stie mai bine decat mireanul? |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Frate Ioan, fi sincer, la psihologie la voi, s-a recunoscut oficial posedarea demonică? Să fie numită expres, posedare demonică, cu efectele, reacții, acțiuni și reacțiuni, văzute și nevăzute, provenite de la ființe inteligente, cu voință liberă, nevăzute cu ochiul fizic?
Că din câte știu, din psihologia ce-am studiat ca și cultură generală, orice este nevăzut, nu se recunoaște oficial că există. Nici Dumnezeu, nici demoni, nici harul, nici posedarea demonică, nici sfințenia, psihologia nu recunoaște că există lucrurile astea. Dar te rog să nu eschivezi, să nu fi în subterfugiu, răspunde concret, direct, obiectiv, limpede și sincer. Mulțumesc. Frate rătăcit, "Penticostal tradițional", în vechea, prezenta și viitoarea teologie a Bisericii, se poate întâmpla, ca unul sau mai mulți diaconi, preoți și episcopi, să fie căzuți în erezie. În acel caz, cine mai este sănătos în Biserică, chiar dacă nu are hirotonie, are harul a cel puțin 5 Sfinte Taine, peste el ca mirean, și dacă a înmulțit acel har, poate ajuta cel puțin sau poate vindeca definitiv orice erezie a oricărui episcop, preot, diacon. Ne amintim de cazul Sfântului Maxim Mărturisitorul, care era un simplu mirean până la urmă, un monah obișnuit de rând, și a lucrat Duhul Sfânt prin el, că doar învățătura acelui om smerit, doar el singur, a vindecat toată erezia din toată Biserica, de atunci, de pe tot pământul. "Să stăm bine, să stăm cu frică, să luăm aminte".
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 02.11.2016 at 18:46:25. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Un membru al Bisericii intemeiate de Hristos, de confesiune penticostala, da clasa multora. Respect! Oricum nu ma asteptam la altceva din partea dinsului.
__________________
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
__________________
Cheamă-Mă, și-ți voi răspunde și îți voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse, pe care nu le cunoști.(Ieremia 33:3) |
|
|